Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1926
Trenger hjelp til å finne feilkilde på ny pc.
Bygget denne for kort tid siden: http://www.prisjakt.no/list.php?l=232040&view=m

Under spilling slår den seg plutselig av og det tar 1-2 min før den skrur seg selv på igjen. I starten skjedde det veldig ofte og da kom alltid melding om ASUS power surge protection. Deaktiverte den funksjonen i BIOS og da kommer problemet med betydelig lavere frekvens men blir pc mye brukt så kan det fort skje flere ganger daglig.

Virker som kjøling er god nok da CPU og GPU aldri før såpass høy temp at det skal forårsake noen problem.

Noen som har innspill?
Du kan prøve og oppdatere BIOS. Hvis ikke det hjelper hadde jeg prøvd med en annen strømforsyning.
Tipper at CPU eller GPU blir for varm. Litt usikker på hvor varm CPU og GPU kan bli før PCen slår seg av, men tipper det er 80 grader for CPU og 120 for GPU. - Vil tro dette varierer noe.
Sist endret av Spelly; 5. desember 2015 kl. 13:45.
BIOS oppdatering hjalp ikke.
Vanskelig å se for meg at det er pga varme, etter 1,5 time med Fallout 4 på max settings har CPU ikke vært over 52 grader og GPU ikke over 67.
Hadde selv et problem der pc bare slo seg av eller bare frøys. Viste seg at 2 av pinnene på på hovedkortet hvor CPU skal stå var bøyd. Vet ikke om det er ditt tilfelle da.
Kan strømforsyningen bli for varm og slå seg av?

Forslag til en annen strømforsyning jeg kan prøve?
Har samme problemet som deg, bare at min pc er 5-6 år gammel. Ved spilling, så skrur den seg av, iblandt ved streaming av videoer også. Prøvde å støvsuge inne i kabinettet, forbå se om støv var problemet. Hjalp ikke. Følger denne tråden!
Etter å ha kjørt stresstest med GPU og CPU på 100% belastning i 30min kommer ikke temp høyere enn 61 på CPU og 71 på GPU. Men pc slo seg plutselig av i testen så det peker vel mot PSU?