Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502837
Sitat av sorrY Vis innlegg
Den dagen du, eller noen andre finner en gylden middelvei når det kommer til amfetamin, kokain og andre substanser, ROP UT! Jeg vil være med!

Holder meg edru fram til da jeg.
Vis hele sitatet...
jeg har brukt diverse opiater inkludert heroin, benzo og kokain i flere år uten problemer.
Sitat av LAR Vis innlegg
hvorfor bør total edrulighet være målet? er det ikke bedre å finne en gylden middelvei hvor bruken ikke er destruktiv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke akkurat enkelt om man allerede har havnet i avhengighet.
Mange kan fint nyte rusmidler hele livet uten stress, men har man først opplevd avhengighet med noe er det svæææært skummelt å satse på sporadisk bruk kontra å kutte alt. Har sett folk gå i den fella så mange ganger at jeg tror ikke på at det går. Det begynner med avhengighet, så kutter folk rusmidlet. Nå tenker folk at de har full kontroll, kan gå år uten at de rører noe. Så tester dem noe smått på en fest. Null problem. Så tester de litt mer smått noen måneder etter. Null problem. De tenker som deg her "en middelvei er fint". Så blir det fort en gang i mnd. Plutselig har de igjen litt i lomma fra dagen før.... Så er det bare problemer.
syntes isåfall personen da bør medisinereres om det er tilfelle for og mette eventuelt rusbehov eller hjelpe eventuell psykisk lidelse så han kan avstå eller bruke med måte alt ettersom hva han vil. Fks benzo mot alkoholavhengighet er gull akk som metadon er gull for heroinavhengige..

syntes forøvrig det høres ut som tøffetom lider av en eller annen psykisk lidelse som trigger rusmisbruket hans. muligens narsissisme og bipolaritet. han bør prøve noen medisiner og se hvordan det går da. mulig rusproblemene forsvinner over natten, noe jeg har sett hos noen jeg kjenner.
Sist endret av LAR; 16. mai 2016 kl. 23:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av moret Vis innlegg
Det er ikke akkurat enkelt om man allerede har havnet i avhengighet.
Mange kan fint nyte rusmidler hele livet uten stress, men har man først opplevd avhengighet med noe er det svæææært skummelt å satse på sporadisk bruk kontra å kutte alt. Har sett folk gå i den fella så mange ganger at jeg tror ikke på at det går. Det begynner med avhengighet, så kutter folk rusmidlet. Nå tenker folk at de har full kontroll, kan gå år uten at de rører noe. Så tester dem noe smått på en fest. Null problem. Så tester de litt mer smått noen måneder etter. Null problem. De tenker som deg her "en middelvei er fint". Så blir det fort en gang i mnd. Plutselig har de igjen litt i lomma fra dagen før.... Så er det bare problemer.
Vis hele sitatet...
Her er jeg faktisk uenig.

Jeg er overbevist om at det er omvendt - om en har overvunnet en avhengighet så vet man så altfor godt hvordan den avhengigheten fungerer, hvordan man havner utpå... og dermed vet man jo implisitt hvordan en ikke gjør det. Blir spennende å se den dagen jeg blir ferdig med heroin første gang; om det blir relapse eller ikke.

Generalprøven blir jo såklart storeslem, men jeg har jo vært godt avhengig av en del andre stoffer opp gjennom. Felles for dem alle er at jeg faktisk har kontroll i dag - jeg har aldri relapset i ordets rette forstand. Missbrukt i tide og utide; men aldri blitt avhengig igjen.

Det er dog to momenter jeg føler er rett å nevne..For det første så kan det jo misstenkes at heroinavhengigheten er så overdøvende at den rett og slett spiser litt opp muligheten til å bli avhengig av flere stoffer i nevneverdig grad. Når jeg hadde kokain foran meg hver dag så tok jeg jo kokain hver dag; men nå som jeg har blitt voksen så tenker jeg knapt på stoffet. Amfetamin bruker jeg sporadisk, dager i strekk; også her helt uten noen form for avhengighetsproblem. Igjen; det blir spennende å se post-smackis-tilstanden på ting.

Det andre er at jeg tror det har veldig mye å si hvordan man overkommer sin avhengighet. Typisk eksempel på hva jeg forbinder med sårbar x-avhengig er dersom en har sluttet med ekstremtiltak. Det vil si; man har flyttet, kuttet hele miljøer, vært på avrusning eller på andre måter stanset inntak ved å "tvinge" det frem. Om man putter seg selv i en kunstig situasjon så tror jeg man vil være svært sårbar ovenfor scenarier som du beskriver. Har sett det utallige ganger selv.

For meg er det (dessverre eller heldigvis?) ikke mulig. Enkelt og greit fordi jeg ruser meg først og fremst for meg selv, jeg gjør alle de "vanlige" tingene mens jeg er ruset, og jeg flyr gjerne over halve landet om et hit er fristende nok. Med andre ord - med mindre jeg flytter til Dubai så er jeg eksponert for det samme bruksmønsteret uansett hva livet bringer.

Men vi får se da. Om jeg har rett her. Eller for den saks skyld i noe annet som jeg har påstått å vite om meg selv og avhengighet. Så langt har jeg ikke akkurat "proved someone wrong", hehe,( sånn utenfor min egen virkelighetoppfattelse altså).

Enten har jeg en helt ekstrem grad av selvinnsikt og ser det som nesten er umulig å se. Eller så er jeg desillusjonert. Er litt catch-22 dette; for feil kan jeg ihvertfall aldri ta. Men jeg kan dog bevise at jeg har rett - bare jeg blir clean

Sitat av LAR Vis innlegg
syntes isåfall personen da bør medisinereres om det er tilfelle for og mette eventuelt rusbehov eller hjelpe eventuell psykisk lidelse så han kan avstå eller bruke med måte alt ettersom hva han vil. Fks benzo mot alkoholavhengighet er gull akk som metadon er gull for heroinavhengige..

syntes forøvrig det høres ut som tøffetom lider av en eller annen psykisk lidelse som trigger rusmisbruket hans. muligens narsissisme og bipolaritet. han bør prøve noen medisiner og se hvordan det går da. mulig rusproblemene forsvinner over natten, noe jeg har sett hos noen jeg kjenner.
Vis hele sitatet...
Narsissisme er da ingen lidelse.

Hehe neida, men er du seriøs? Eller prøver du å bruke sarkasme for å latterliggjøre fagmiljøene involvert i LAR-behandling? I så fall kan jeg gå med på at du traff litt spiker'n på hodet.

Hvis du er seriøs så er du en jævla idiot.

Grattis med dagen kompis

EDIT: Jeg tar det tilbake. Det var litt overdrevent. Men å si at metadon er en løsning på en heroinavhengighet blir litt som å si at benzoer er løsningen på en alkoholavhengighet. Og du skjønner vel at det blir for dumt?

....EDIT2: Angående dette med diagnose: Jeg har gått til psykolog, på eget initiativ (oppsøkte og betalte for det selv), over lengre tid. ALDRI har diagnoser vært noe tema; tvert imot så er h*n jævlig fascinert. Mens andre jeg har anbefalt å kontakte h*n har fått beskjed om total fullbooking så finner h*n tid til meg innen 24 timer hver eneste gang jeg ringer. Aldri fått så mye som en purring fra vedkommende, aldri fått noe feedback i form av at "nå var det litt skummel utvikling."

Artig sidenote; sist jeg var der konkluderte vi med at søvn var mitt største problem. Når jeg fortalte at jeg ikke gikk til legen, og derfor ikke hadde noen fastlege (min gamle er pensjonert - må visst velge meg en ny) så fikk jeg ganske enkelt navnet til psykologen sin. Psykologen forstod tross alt problematikken med at jeg ikke måtte ha en eller annen firkantet moraliserende klovn. Men understreket likefullt at jeg ikke trengte å si alt, folk kunne gjerne slå seg vrang ovenfor mennesker med min historie....

Det som er litt artig med dette er jo hvordan freak har mindre takhøyde for ytterpunkter som meg enn hva psykologer har. Dere er litt firkantet til tider

EDIT3: Narsissist btw? Aner du hvor dypt og inderlig jeg har hatet meg selv nesten hele livet?

Er bare i det siste jeg har begynt å digge meg selv. Men så er det jo blitt ganske vanskelig å ikke gjøre det..
Sist endret av Tøffetom; 17. mai 2016 kl. 06:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Åssen var formen i skrivende stund her da Tøffetom? Rolig og bedagelig 17-mai-Champagnefrokost? Det er litt spesielt, og kanskje noe jeg bare innbiller meg, men det kan noen ganger skinne igjennom at du sitter påtent når du skriver. Tar jeg feil så beklager jeg.

Men for faen da mann. SKJERPINGS! Du kan ikke sitte på et forum å hovere over nyvunnet nykterhet når du ruser deg. Det er ikke sånn det fungerer.
Iallefall ikke når du forespeiler at du egentlig klarer deg ruset, sålenge det ikke går utover den fantastiske kapabiliteten du har til å leve et supermannliv samtidig som peppern tyter ut av nesa.

Jeg er din største fan, og jeg ønsker meg så inderlig at du fikser å komme deg ut av den loopen her.. Skaff deg litt hjelp. Vær så snill.
Der var jeg ferdig med å lese tråden.. Startet for 2,5 timer siden. Har selv hatt omfattende blandingsmisbruk over mange år og slutta med heroin og cannabis nå 30. April. Har hatt problemer med heroin siste 3 år, benzoer, kokain, amfetamin, GHB og cannabis er i varierende grad brukt hver uke de siste 17 år frem til heroinen tok over fullstendig i 2014. (Er nå 34) Har røyka heroin daglig i 2 år og hatt 3 omfattende avrusinger , en på avrusningsklinikk etter et halvt års daglig røyking av gjennomsnittlig 2,5 g heroin. Dro fra klinikken etter 10 dager, skråsikker på at jeg aldri skulle tilbake. Fikk oppgjør for en solgt bolig samtidig som jeg skulle ut derfra og uka etter startet en 3 måneders orgie i xanor, rivotril, valium, Sprit og dop, kokain heroin og amfetamin i mengder. En halv million fattigere Gikk jeg gjennom omfattende benzoabstinenser mens jeg forberedte meg på å kutte ned på de 5 g heroin jeg røykte daglig. Noe jeg klarte ved å gå gjennom samme hendelsesforløp som TøffeTom beskriver i starten av tråden. Har hatt vel over gjennomsnittet inntekt i alle år som har finansiert misbruk og har også hatt en viss økonomistyring som har holdt meg vekk fra det totale uføret og holdt meg med egen bolig hele veien. Går jevnlig til Ruspsykolog og har siste halvår begynt å gå på NA møter. Og jeg er enig med NA. Når man har havna i uføret trenger man hjelp, selv om man er "super-narkis". Det fikser ikke seg sjæl. Hovedproblemet mitt nå er søvn, men jeg vet at dette gradvis blir bedre. Hadde en sprekk nå på fredag. Men jeg fortsetter å kjempe, og tror også at dette går. Takk til TøffeTom som gjennom en lang tråd belyser, om ikke frivillig, hvor vanskelig dette er å gjøre på egenhånd. Ønsker lykke til videre av hele mitt hjerte!
Sitat av sorrY Vis innlegg
Åssen var formen i skrivende stund her da Tøffetom? Rolig og bedagelig 17-mai-Champagnefrokost? Det er litt spesielt, og kanskje noe jeg bare innbiller meg, men det kan noen ganger skinne igjennom at du sitter påtent når du skriver. Tar jeg feil så beklager jeg.

Men for faen da mann. SKJERPINGS! Du kan ikke sitte på et forum å hovere over nyvunnet nykterhet når du ruser deg. Det er ikke sånn det fungerer.
Iallefall ikke når du forespeiler at du egentlig klarer deg ruset, sålenge det ikke går utover den fantastiske kapabiliteten du har til å leve et supermannliv samtidig som peppern tyter ut av nesa.

Jeg er din største fan, og jeg ønsker meg så inderlig at du fikser å komme deg ut av den loopen her.. Skaff deg litt hjelp. Vær så snill.
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for gode ord!

Ja, at jeg ikke er nykter for tiden kan jeg ikke huske hverken å ha hovert over eller engang påstått?

Jeg hoverer over hvor bra det går. De to trenger ikke henge sammen?

Kommer stort sett inn hit når jeg er skikkelig kjørt - etter mye arbeid, lite søvn og en god porsjon "påtenning"

Det var dog hverken sjampis eller 17-maitog på denne karen. Jeg jobbet hele dagen. Svarer deg og nedenfor.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Der var jeg ferdig med å lese tråden.. Startet for 2,5 timer siden. Har selv hatt omfattende blandingsmisbruk over mange år og slutta med heroin og cannabis nå 30. April. Har hatt problemer med heroin siste 3 år, benzoer, kokain, amfetamin, GHB og cannabis er i varierende grad brukt hver uke de siste 17 år frem til heroinen tok over fullstendig i 2014. (Er nå 34) Har røyka heroin daglig i 2 år og hatt 3 omfattende avrusinger , en på avrusningsklinikk etter et halvt års daglig røyking av gjennomsnittlig 2,5 g heroin. Dro fra klinikken etter 10 dager, skråsikker på at jeg aldri skulle tilbake. Fikk oppgjør for en solgt bolig samtidig som jeg skulle ut derfra og uka etter startet en 3 måneders orgie i xanor, rivotril, valium, Sprit og dop, kokain heroin og amfetamin i mengder. En halv million fattigere Gikk jeg gjennom omfattende benzoabstinenser mens jeg forberedte meg på å kutte ned på de 5 g heroin jeg røykte daglig. Noe jeg klarte ved å gå gjennom samme hendelsesforløp som TøffeTom beskriver i starten av tråden. Har hatt vel over gjennomsnittet inntekt i alle år som har finansiert misbruk og har også hatt en viss økonomistyring som har holdt meg vekk fra det totale uføret og holdt meg med egen bolig hele veien. Går jevnlig til Ruspsykolog og har siste halvår begynt å gå på NA møter. Og jeg er enig med NA. Når man har havna i uføret trenger man hjelp, selv om man er "super-narkis". Det fikser ikke seg sjæl. Hovedproblemet mitt nå er søvn, men jeg vet at dette gradvis blir bedre. Hadde en sprekk nå på fredag. Men jeg fortsetter å kjempe, og tror også at dette går. Takk til TøffeTom som gjennom en lang tråd belyser, om ikke frivillig, hvor vanskelig dette er å gjøre på egenhånd. Ønsker lykke til videre av hele mitt hjerte!
Vis hele sitatet...
Hehe, takk for støtten! Assosierer litt mer til din enn de fleste andre sin historie, og veldig til dette med søvn. Har en reddende engel som hjelper meg med noe seroquel; takk gud for det.

Meeeen, som du sikkert har skjønt etter å ha lest gjennom hele dette eventyret så er det ikke nå jeg kommer til å kaste inn håndkleet. Det går rett og slett altfor bra. Det blir bare tomme ord skjønner jeg; men nå er det faktisk noe helt annet.

Bare for å dra et eksempel - før i tiden så hadde jeg "meltdowns" fra tid til annen når jeg gikk på første eller andre våkedøgn. Total mental knekk, lyst til å dø osv, helt overveldende. Aldri til det punktet at det faktisk var en reell fare for at jeg skulle gjøre noe med det (er altfor rasjonell til slikt), men det akutte ønsket var der likefullt. Og når jeg er på det punktet, eller kommer til det mens jeg skriver og reflekterer litt; da hverken prøver eller klarer jeg å legge skjul på det her.

....Nå skjer ikke dette lenger. Og dette handler ikke om det økonomiske. Faktisk er det snarere tvert imot; i disse dager har jeg trangere økonomi enn jeg hadde. Har lagt kjeltringkarrieren på hyllen.

Det jeg opplever nå er genuin mestring og livsgnist. Selvfølgelig kan jeg ikke være narkoman i år etter år av den grunn, men jeg tar definitivt ikke å "dreper" det nå når jeg akkurat har fått det og trenger det som mest. Om jeg tar en pause fra livet i noen måneder nå så er faktisk ikke de sjansene jeg har fått her når jeg kommer tilbake. Jeg har endelig fått noe i livet som betyr mer for meg enn rus, men det betyr likevel ikke at jeg kan slutte på dagen og bli et fungerende individ over natten.

Jeg har aldri levd et lykkelig liv; mitt verste mareritt er å bli ung igjen... Akkurat for meg, akkurat i min situasjon, ble narkomanien en redning. Ikke fordi narkotika i seg selv har gitt meg noe, rusen har jo så klart bare ødelagt. Men nettopp på grunn av rusen har jeg måttet forbedre meg; hele tiden har jeg tenkt at ved neste topp vil jeg være sterk nok til å fikse biffen nykter. Jeg droppet ut av videregående og ville jobbe på lager før jeg ble narkoman; de siste årene har jeg funnet en driv som strengt tatt voksne mennesker ikke finner. Se rundt oss, på folk flest. De fleste har funnet seg en komfort-sone å slå seg til ro i, en jobb som gir dem mat på bordet, tak over hodet, hytte og syndeturer med familien.

Det er ikke hva jeg kan nøye meg med nå. Jeg skal få til dette her. Og om jeg ikke gjør det, vel da vet jeg det snart. I så fall kan vi heller snakke om hjelp...
2.3 og 4. Våkedøgn er jævlig, da sitter angsten utapå huden. Tok en 25 MG sobril for å sove i sted, men det har feila, våkna nå i en dam av svette etter hva jeg vil anslå som 10 minutters søvn. Basert på forrige heroin avrusing hvor jeg klarte å holde meg unna i 120 dager tar det en liten evighet før søvnen normaliserer seg skikkelig, jeg vil anslå 45-60 dager før det er helt normalt. (Varierer sikkert for alle) Jeg hadde 84 dagers åpen soning for div. Hasj, kokain amf + som jeg presterte å bli tatt med, oppå en lite planlagt fyllekjøring i sentrum av en østlandsby. Prata meg i Borgarting ned fra 9 mnd. Ubetinget til 4 ubetinget 5 betinget. De siste 20 dagene i fengsel var vel de beste dagene mine siden ungdomstida. 100 % nykter, 2 treninger om dagen, poker med gutta.. Så bar det rett utpå når jeg slapp ut, og det har vært sånn siden. Kjøpte i heroin- og pillefylla leilighet i Oslo sentrum Som i hindsight var jævlig dårlig planlagt ettersom heroinen siden har vært 2 trikkestopp unna. Tar nøyaktig et kvarter fra innskytelsen blir materialisert i hjernen til jeg står hjemme foran kjøkkenvifta med sølvfolien i hånd. Noen ganger i tillegg en peppersmell i armen avhengig av arbeidsmengde jeg skal gjennom. Er i dialog med legen og Lovisenberg om å få et lengre opphold på et eller annet behandlingssenter, noe jeg VET vil funke, ettersom åpen soning i seg selv funka. Noe jeg også vil anbefale deg, TøffeTom. Fra en narkis til en annen.

Jeg hører hva du sier, jeg har også forhold (jobb, nykter samboer) som gjør at jeg ikke "har tid" til en avrusing. Men jeg har hatt så mange runddanser nå, at jeg innser at dette handler om å leve eller dø,( og da snakker vi om en jævla stygg, sakte og pinlig måte å dø på.) Den eneste som vet om rekkevidden av mitt problem er min nyktre samboer. Som forøvrig har fått nok, forståelig nok, og er en av pådriverne for nevnte opphold i behandling. Øvrige familie og venner ser på meg som en suksesshistorie. ( skinnet kan bedra eller hva? Tror et opphold i behandling er en god løsning for oss begge TøffeTom, men godt mulig vi skal lenger ned i søla før det skjer. Igjen, lykke til.
Sist endret av GodBlanding; 19. mai 2016 kl. 06:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Var ikke meningen å være stygg eller usympatisk Tom. Jeg bare sier det som jeg ser det og syns avhengighet er for viktig til å ikke være ærlig om. Men hva vet nå jeg. Skal ta bussen til rehab selv om en time. Det skal bli gøy.
Sitat av jacksonv Vis innlegg
Var ikke meningen å være stygg eller usympatisk Tom. Jeg bare sier det som jeg ser det og syns avhengighet er for viktig til å ikke være ærlig om. Men hva vet nå jeg. Skal ta bussen til rehab selv om en time. Det skal bli gøy.
Vis hele sitatet...
Lykke til mann!! Hold oss oppdatert

Og ingen her må tenke at de er "stygg eller usympatisk" mot meg. Det siste jeg vil ha er hensyn.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
2.3 og 4. Våkedøgn er jævlig, da sitter angsten utapå huden. Tok en 25 MG sobril for å sove i sted, men det har feila, våkna nå i en dam av svette etter hva jeg vil anslå som 10 minutters søvn. Basert på forrige heroin avrusing hvor jeg klarte å holde meg unna i 120 dager tar det en liten evighet før søvnen normaliserer seg skikkelig, jeg vil anslå 45-60 dager før det er helt normalt. (Varierer sikkert for alle) Jeg hadde 84 dagers åpen soning for div. Hasj, kokain amf + som jeg presterte å bli tatt med, oppå en lite planlagt fyllekjøring i sentrum av en østlandsby. Prata meg i Borgarting ned fra 9 mnd. Ubetinget til 4 ubetinget 5 betinget. De siste 20 dagene i fengsel var vel de beste dagene mine siden ungdomstida. 100 % nykter, 2 treninger om dagen, poker med gutta.. Så bar det rett utpå når jeg slapp ut, og det har vært sånn siden. Kjøpte i heroin- og pillefylla leilighet i Oslo sentrum Som i hindsight var jævlig dårlig planlagt ettersom heroinen siden har vært 2 trikkestopp unna. Tar nøyaktig et kvarter fra innskytelsen blir materialisert i hjernen til jeg står hjemme foran kjøkkenvifta med sølvfolien i hånd. Noen ganger i tillegg en peppersmell i armen avhengig av arbeidsmengde jeg skal gjennom. Er i dialog med legen og Lovisenberg om å få et lengre opphold på et eller annet behandlingssenter, noe jeg VET vil funke, ettersom åpen soning i seg selv funka. Noe jeg også vil anbefale deg, TøffeTom. Fra en narkis til en annen.

Jeg hører hva du sier, jeg har også forhold (jobb, nykter samboer) som gjør at jeg ikke "har tid" til en avrusing. Men jeg har hatt så mange runddanser nå, at jeg innser at dette handler om å leve eller dø,( og da snakker vi om en jævla stygg, sakte og pinlig måte å dø på.) Den eneste som vet om rekkevidden av mitt problem er min nyktre samboer. Som forøvrig har fått nok, forståelig nok, og er en av pådriverne for nevnte opphold i behandling. Øvrige familie og venner ser på meg som en suksesshistorie. ( skinnet kan bedra eller hva? Tror et opphold i behandling er en god løsning for oss begge TøffeTom, men godt mulig vi skal lenger ned i søla før det skjer. Igjen, lykke til.
Vis hele sitatet...
Hehe, vet hvordan det er. Før i tiden hadde jeg ordning så jeg fikk levert det utenfor jobben, eller nedi gaten. Blir vel litt samme terskelen for "sprekk" (I den grad man kan kalle daglig sprekk for sprekk, hehe).

Tror det er bra for deg ja, og jeg skjønner hva du sier. Det hadde sikkert vært lurt av meg når jeg gikk ledig i fjord vår. Men det virker ikke helt som om du tar til deg hva jeg sier. Og det forstår jeg jo, etter å ha lest hele denne tråden så må en vel nesten være litt tjukk i huet for å ta meg seriøst når jeg forteller om hva som er "annerledes denne gangen"

Men, det er annerledes denne gang

Men spørsmål; når du sier 45-60 dager, hvor omfattende var avhengigheten i forkant? Prøvde du sovemedisin? Har heldigvis vært totalt imot all form for søvnhjelp helt til siste mnd ca; nå når jeg virkelig trenger det som mest har det vært helt magisk. Men ja; jeg spør fordi jeg ikke er "særlig avhengig" - fysisk sett. Har vært mye av og på, og heroin er et veldig tilgivende stoff sånn sett. Er vel et år nå siden sist jeg ble spysyk av heroin; så om ikke annet har jeg faktisk holdt meg i skinnet. Tilstanden jeg beskrev som originalpost er noe jeg aldri vil oppleve igjen. Fy faen det er så ubeskrivelig jævlig, og en fortrenger hvor jævlig det er fra gang til gang. Aldri mer der, ihvertfall.
Sist endret av Tøffetom; 19. mai 2016 kl. 15:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror jeg er en av dem som har fulgt deg siden side 1 i denne tråden. Jeg synes igrunn du virker som en fantastisk oppegående fyr. Nå er jeg full, men likevel, jeg synes det virker som du går i en negativ retning nå. Du sier til deg selv og alle at ting går så bra, men fra en rusavhengig til en annen: Du lurer ikke meg. Joda, kanskje heroinavhengigheten din har blitt bedre, men man trykker ikke speed bare sann uten videre. Jeg skulle ønske at jeg og du kunne ta oss en samtale face to face, for jeg tror at vi kunne vært gode kamerater om det hadde vært mulighet for det! Ønsker deg lykke til! Du er sterk!
Jeg kan vel nesten garantere deg Tom, at det er heroinen som gjør deg søvnløs.Om en heroinavhengighet kun besto av de 5 fysisk utmattende dagene du beskriver i starten av tråden, ville man nok hatt vesentlig flere suksesshistorier om heroinister som vinner den store kampen. Det er insomnia som har sendt meg tilbake til Brugata hver gang jeg har slutta, ikke de fysiske abstinensene. Hvorenn lite heroin du bruker , hvor små abstinensene dine er, insomnia i større eller mindre grad vil du ha lenge etter heroinslutt uansett.

Om du ikke er særlig avhengig akkurat nå, vil jeg anslå at det tar alt fra 3 uker til 60 dager å sove normalt uten heroin. Du vil kunne sove normalt en dag f.eks. Etter ei uke, og så gå 4 dager i insomnia-tåka. Du får en-to-tre timer søvn her og der, men å sove normalt? Det kommer til å ta tid.

Har siste 18 mnd. Ikke hatt noe benzoavhengighet. Har tidligere hatt kraftige AT på Xanor , Rivotril og også på Sobril, selv om Sobrilen havner i en mindre alvorlig kategori (Alvorlig nok for de som har det). Så ja, jeg er rimelig sikker på at det er heroinen som er årsaken til søvnproblemene siste 18 mnd, men jeg prøver jo å ikke være helt bombastisk.
Sist endret av GodBlanding; 19. mai 2016 kl. 18:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av duepung Vis innlegg
Jeg tror jeg er en av dem som har fulgt deg siden side 1 i denne tråden. Jeg synes igrunn du virker som en fantastisk oppegående fyr. Nå er jeg full, men likevel, jeg synes det virker som du går i en negativ retning nå. Du sier til deg selv og alle at ting går så bra, men fra en rusavhengig til en annen: Du lurer ikke meg. Joda, kanskje heroinavhengigheten din har blitt bedre, men man trykker ikke speed bare sann uten videre. Jeg skulle ønske at jeg og du kunne ta oss en samtale face to face, for jeg tror at vi kunne vært gode kamerater om det hadde vært mulighet for det! Ønsker deg lykke til! Du er sterk!
Vis hele sitatet...
Veldig hyggelig å høre

Men tja; de to rundene med speed-smell har virkelig blitt en definerende plot-twist i denne tråden må jeg si. Virker som om det gjorde mer inntrykk enn det meste annet jeg har kommet med her. For meg er det ærlig talt nesten glemt, og reprise er så uaktuelt som du får det.

Husker den følelsen jeg fikk; særlig siste gangen. Fy faen så jævlig ekkel jeg følte meg, samtidig som at jeg følte kroppen min bare visnet fra innsiden. Turte ikke se ned eller ta på stikkstedet, og føltes som om smertene der var helt uutholdelige. Såklart 99% psykisk, men fy faen så jeg angret der og da.

Det er sikkert vanskelig å tro, dette og; men jeg er faktisk jævlig vel-ernært og veltrent. Har aldri hatt et opphold fra trening på mer enn noen uker, har aldri vært lubben og aldri vært tynn. At det blir utenfor andres fatteevne at det går an å ha det forholdet til ernæring og helse forøvrig; samtidig som en kjører i seg alt som jeg kjører i meg, det regner jeg nærmest med. Men det er nå endog slik.

Men i mitt hode er ihvertfall det å stikke noe i blodomløpet sitt så totalt uaktuelt og så ubeskrivelig destruktivt at jeg rett og slett ikke klarer å fristes til det. Skulle hatt godt betalt for å gjøre det igjen.


[COLOR="White"](Er noen forverrende detaljer ved historien som gjerne forsterket dette endamer) [/COLOR]


Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg kan vel nesten garantere deg Tom, at det er heroinen som gjør deg søvnløs.Om en heroinavhengighet kun besto av de 5 fysisk utmattende dagene du beskriver i starten av tråden, ville man nok hatt vesentlig flere suksesshistorier om heroinister som vinner den store kampen. Det er insomnia som har sendt meg tilbake til Brugata hver gang jeg har slutta, ikke de fysiske abstinensene. Hvorenn lite heroin du bruker , hvor små abstinensene dine er, insomnia i større eller mindre grad vil du ha lenge etter heroinslutt uansett.

Om du ikke er særlig avhengig akkurat nå, vil jeg anslå at det tar alt fra 3 uker til 60 dager å sove normalt uten heroin. Du vil kunne sove normalt en dag f.eks. Etter ei uke, og så gå 4 dager i insomnia-tåka. Du får en-to-tre timer søvn her og der, men å sove normalt? Det kommer til å ta tid.

Har siste 18 mnd. Ikke hatt noe benzoavhengighet. Har tidligere hatt kraftige AT på Xanor , Rivotril og også på Sobril, selv om Sobrilen havner i en mindre alvorlig kategori (Alvorlig nok for de som har det). Så ja, jeg er rimelig sikker på at det er heroinen som er årsaken til søvnproblemene siste 18 mnd, men jeg prøver jo å ikke være helt bombastisk.
Vis hele sitatet...
Ja jeg betvilte det ikke, jeg var bare nysgjerrig på hvor tung avhengigheten var når du opplevde så vedvarende søvnproblemer. For det er ærlig talt noe av det jeg gruer meg mest til, og gjerne noe av det som gjør det mest fristende å relapse.. Følelsen av å være groggy, vondt i hodet, vondt i nakken, uggen og utmattet gjør det jævlig fristende å avstumpe tilværelsen. ..(Er forsåvidt akkurat det du sier ser jeg, hehe)

Men så er kanskje ikke søvnproblemer en så fysisk del av avhengigheten; og dermed ikke i samme grad proporsjonal med intensiteten av den. Hmm, tiden vil vise.
Jeg vil anbefale deg å lese HELE denne artikkelen Tom..

http://www.instituteforaddictionstud...20Recovery.pdf

It makes sense.. Han sier i praksis at en fullverdig heroinjunkie vil få tilbake et normalt søvnmønster innen 6-9 mnd. Etter siste dose. Det forklarer jo noe av vanskelighetsgraden med dette å slutte. Og hvorfor vi relapser igjen og igjen. Det som er fint er at det gradvis blir bedre gjennom hele denne venteperioden, selv om det føles uutholdelig mange ganger. Og når det er uutholdelig, ja da relapser vi. The vicious circle!
Sist endret av GodBlanding; 20. mai 2016 kl. 15:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å lese HELE denne artikkelen Tom..

http://www.instituteforaddictionstud...20Recovery.pdf

It makes sense.. Han sier i praksis at en fullverdig heroinjunkie vil få tilbake et normalt søvnmønster innen 6-9 mnd. Etter siste dose. Det forklarer jo noe av vanskelighetsgraden med dette å slutte. Og hvorfor vi relapser igjen og igjen. Det som er fint er at det gradvis blir bedre gjennom hele denne venteperioden, selv om det føles uutholdelig mange ganger. Og når det er uutholdelig, ja da relapser vi. The vicious circle!
Vis hele sitatet...
Ah.. Hærlig å få "HELE" understreket, hehehe. (Intern humor). Og dettre som kommer her er ikke var til deg direkte. Det er bare jeg som blir forbanna på han kuksugeren McCauley.

Både jeg, deg og McCauley er enige om at insomnia er en av de verste, vedvarende konkrete komplikasjonene som følge av detox. Og du er den av oss tre som har best forutsetning for å si noe konkret om den.

For den artikkelen der; den er et nedlatende makkverk av kvakksalveri og induksjon - enhver person som bidrar til å pisse på etiske og metodologiske retningslinjer i vitenskapen slik som McCauley gjør her er i mine øyne like mye en mann av vitenskapen som jeg er en mann av gud.

Men, et formål har det ihvertfall - det eksemplifiserer det jeg har slitt med å formulere: Hvordan narkomane adresseres og informeres på en måte som ellers er forbeholdt barn og individer med alvorlige utviklingshemninger. Hvordan det er blitt aksept for at rettigheter og selvfølgeligheter for andre er neglisjerbare for narkomane.

Det finnes ikke en eneste kilde, ikke engang har han tatt seg bryet med å faktisk definere det han omtaler i abstrakte metaforer, og talldata dras ut av ræven og konstateres som faktum uten så mye som et fnugg av diskusjon eller argumentasjon.

Videre skal pasienten som overvinner insomnia uten sovemedisin oppleve sin første "belønning som nykter"??

Andre eksempler er at vidt forskjellige behandlinger omtales som identiske i effekt, absolutte tidsrammer på vagt definert og ekstremt individuell problematikk, helt enorme generaliseringer om narkomane, listen fortsetter..

Dette er ganske enkelt så forbanna uakseptabelt at hvis tilsvarende informasjon var gitt om hasj i samfunnsfagboka - da ville det blitt en skandale. "Målet helliggjør middelet" påstår noen; men i vitenskap og kunnskapsformidling så er det faen meg ikke tilfellet.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å lese HELE denne artikkelen Tom..

http://www.instituteforaddictionstud...20Recovery.pdf

It makes sense.. Han sier i praksis at en fullverdig heroinjunkie vil få tilbake et normalt søvnmønster innen 6-9 mnd. Etter siste dose. Det forklarer jo noe av vanskelighetsgraden med dette å slutte. Og hvorfor vi relapser igjen og igjen. Det som er fint er at det gradvis blir bedre gjennom hele denne venteperioden, selv om det føles uutholdelig mange ganger. Og når det er uutholdelig, ja da relapser vi. The vicious circle!
Vis hele sitatet...
Klart det gir mening. Bibelen gir mening. Det er en fabrikasjon for å sette ord på det de narkomane opplever. Noe som hadde vært greit, gitt at det stoppet her, og var ettertrykkelig informert om at det ikke var et vitenskapelig verk.

I stedet så drar han det så jævlig langt, og går i tillegg inn på behandling, problematikkens forløp; LØFTER basert på at han selv vil ha narkomane til å enes om hva han har konkludert med at han tror er mest hensiktsmessig.

Når man behandles som et individ underlegent alle andre, konsekvent på alle måter; da ender man til slutt opp med å bli det.

Folk som McCauley er verre enn dem som pusher dritten - i mitt hode. Det er disse "fagfolkene" og skylappene deres som har banet veien for at narkomane er undermennesker.

Minn meg på det litt ut i Juni - så skal jeg kontakte kuksuegrn personlig og be han svare for seg innenfor vitenskapens rammer.
Sist endret av Tøffetom; 20. mai 2016 kl. 18:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vel, litt sjokkerende svar for å være ærlig. Hadde vel forventa en viss aksept for McCauleys' syn på det- som er ganske identisk med mitt eget. I mitt univers sier han at narkomane er vanlige, oppegående mennesker så fort man trekker fra misbruket- som er ganske riktig hvis man trekker fra alle de dumme narkomane- som jo er en del. Du er en oppegående fyr Tom. Åssen går det om dagen? Mye dop og sentralstim.? Jeg hadde en sprekk med 0,5 dop både mandag og tirsdag etter en clean helg, og samme regla forrige uke. Prøver å lande meg i søvn med 25 MG Sobril nå. Håper du har det OK, og håper på en sit-rep
puts their head on their pillow at 11 p.m., they are asleep by 11:03 p.m., they sleep exactly 7.5 hours without waking up in the middle of the night, they wake up spontaneously, without an alarm clock, refreshed and ready to take on the day. That is a “Perfect Night’s Sleep” and guess what? That is the way most people sleep! That is the way most people sleep every night and do not give it another thought.
Vis hele sitatet...
WTF seriøst?
Folk med vanlig søvnmønster sovner stort sett noen minutter etter de har lagt hodet på puta. Inkludert min nåværende samboer og også min forrige. De fleste mennesker vil imidlertid ha kortvarige forbigående søvnproblemer en gang imellom, ikke kronisk som i mitt tilfelle. Hvilken del av det er WTF forresten?
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Folk med vanlig søvnmønster sovner stort sett noen minutter etter de har lagt hodet på puta. Inkludert min nåværende samboer og også min forrige. De fleste mennesker vil imidlertid ha kortvarige forbigående søvnproblemer en gang imellom, ikke kronisk som i mitt tilfelle. Hvilken del av det er WTF forresten?
Vis hele sitatet...
Jeg er vel bare overrasket og sjalu.. Har hele livet trengt minst en halv time, ofte 1-2 timer på å sove. Verken Imovane, Stilnoct, eller noe som helst c-preparat funker. Er bare en smell med heroin som hjelper
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg er vel bare overrasket og sjalu.. Har hele livet trengt minst en halv time, ofte 1-2 timer på å sove. Verken Imovane, Stilnoct, eller noe som helst c-preparat funker. Er bare en smell med heroin som hjelper
Vis hele sitatet...
Vil si at artikkelen overdriver ganske heftig. Har aldri vært avhengig, eller brukt harde stoffer. Sovner fint om kvelden, men er langt ifra normen at folk våkner av seg selv, uthvilt og friske uten alarm?

Selv etter 7.5 timer så våkner iallefall jeg døsig av en slitsom alarmklokke.
Det hender selvfølgelig at jeg sovner etter å ha skrudd av alarmen, men våkner av meg selv ikke lenge etter. Men dette har jo ikke noe med de 7.5 timene å gjøre, men med hvilket klokkeslett kroppen er vandt til å stå opp, og underbevisstheten(?) vet at jeg burde stått opp.

Visst jeg skulle stått opp 06:30, så har det i scenarioet over liten betydning om jeg la meg 22:30, eller 02:00. Våkner i sjokk ca kl 07:00, siden jeg vet jeg skulle stått opp på ca samme tidspunkt uansett hvor lenge jeg har sovet.

Er mer unntaket ifht regelen at jeg våkner av meg selv uthvilt noen minutter før alarmen. Er jo en grunn til at "alle" bruker alarm, selv om de fleste sover lenge nok.
puts their head on their pillow at 11 p.m., they are asleep by 11:03 p.m., they sleep exactly 7.5 hours without waking up in the middle of the night, they wake up spontaneously, without an alarm clock, refreshed and ready to take on the day. That is a “Perfect Night’s Sleep” and guess what? That is the way most people sleep! That is the way most people sleep every night and do not give it another thought.
Vis hele sitatet...

Følte bare for å legge det til, selvom det har blitt en digresjon av tråden
Bottom line: Heroin skaper vedvarende søvnproblemer, i større grad enn andre rusmidler, selv om alle rusmidler i varierende grad forstyrrer søvnrytmen. Teksten til McCauley kan bidra til å belyse varigheten av problemene, og ikke så mye mer. Det var ingen " Eureka" for meg, mer en bekreftelse av hva jeg hadde tenkt om saken. Om McCauley er en belærende besserwisser av en kuksuger er godt mulig, og jeg er enig med KX og Blood at ikke alt henger på greip. Har nettopp vært og kjøpt 0,6 med dop og ny sprekk. Hurra!
Hvilket program det er du bruker for progresjonsgrafene? Var ganske smart å bruke graftegner til å visualisere rusbruken.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Bottom line: Heroin skaper vedvarende søvnproblemer, i større grad enn andre rusmidler, selv om alle rusmidler i varierende grad forstyrrer søvnrytmen. Teksten til McCauley kan bidra til å belyse varigheten av problemene, og ikke så mye mer. Det var ingen " Eureka" for meg, mer en bekreftelse av hva jeg hadde tenkt om saken. Om McCauley er en belærende besserwisser av en kuksuger er godt mulig, og jeg er enig med KX og Blood at ikke alt henger på greip. Har nettopp vært og kjøpt 0,6 med dop og ny sprekk. Hurra!
Vis hele sitatet...
Hvordan går det mann? Det er fint med litt andre input i denne tråden synes jeg, og jeg håper også at den ikke svinner hen selv om ikke hovedpersonen er så aktiv lengre. Rett og slett en veldig fin tråd å bygge tanker rundt.

Håper du er til fots iallefall, og at ting ser lyst ut!

Håper også at Tøffetom er på rett spor fortsatt, men det regner jeg nesten med at han er!
Hei sorrY, hyggelig å høre. Siden du vil høre, kan jeg gi en liten oppdatering.

Jeg befinner meg i en konstant kamp mot å være heroinavhengig. Dette er kamp som pågår daglig, og det varierer fra uke til uke om jeg har flest dager på eller av heroin. Jeg har lagt meg til et mønster der jeg oftest bruker heroin før jeg drar på jobb, og det blir stadig vanskeligere å utholde en dag på jobb uten heroin. I dag har jeg vært ekstra utpå, og røyka 0,6 g heroin før jeg dro på jobb, og har røyka den samme mengden nå etter jobb.

Jeg eier leilighet i Oslo og har nykter samboer. Hun blir like skuffet som meg hver gang jeg taper den daglige kampen, men hun er villig til å kjempe sammen med meg, noe jeg er utrolig glad for,(jeg hadde sannsynligvis mistet alt for lengst uten henne) samtidig som jeg er ekstremt ydmyk overfor offeret hun gjør for å være sammen med meg. Jeg har søkt via fastlegen om opphold på avrusing, og trenger sannsynligvis et lengre opphold ved en institusjon for å kunne kvitte meg med russuget til et akseptabelt nivå. det vil uansett være en evig kamp.

De dagene jeg er merkbart sliten setter jeg en sprøyte med amfetamin for å holde ut dagen. Det hender jeg bruker 1-2-3 Sobril 25 MG for å få sove om nettene.

Oppe i alt dette trener jeg squash eller vekter på treningsstudio 3-4 ganger i uka, men så ofte blir det kun når jeg holder rusbruken nede på et minimalt nivå, i mitt tilfelle vil det si at jeg kun røyker heroin 0,5 g om dagen 3-4 ganger i uken.

Nå skal jeg ha en hvit måned og ikke bruke noen rusmidler i hele juni ( inkludert alkohol). Jeg og samboeren har avtalt dette, men jeg gikk jo på en dobbel sprekk første dagen som var i dag. Så vi får starte 2. Juni isteden. Høres nok naivt ut, men jeg stålsetter meg fra og med NÅ! Ønsk meg lykke til :-)
Lurer litt på hvor "galt" det er å være heroinavhengig. Hører at de er så "dypt nede" at de nesten ikke finnes på forum som dette. Likevel virker det så om mange heroin avhengige klarer vanlige daglige ting og jobb. Er det kanskje bare en liten del som er sånn? Lurer også på om hvordan de alltid klarer å skaffe penger. Hvor bor de? Vet alle vennene deres hvordan de har det?
Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Lurer litt på hvor "galt" det er å være heroinavhengig. Hører at de er så "dypt nede" at de nesten ikke finnes på forum som dette. Likevel virker det så om mange heroin avhengige klarer vanlige daglige ting og jobb. Er det kanskje bare en liten del som er sånn? Lurer også på om hvordan de alltid klarer å skaffe penger. Hvor bor de? Vet alle vennene deres hvordan de har det?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner flere som klarer å holde det sånn rimelig sammen, tross en heroinavhengighet. De narkomane man ser stå i byen er bare en brøkdel. Men man lever farlig med en heroinavhengighet, og man kan fort miste alt, enten fordi støttende personer blir lei, man blir tatt, man blir avslørt og mister jobben osv.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Takk for at du delte GodBlanding! Det du driver på med krever enormt mye sjølinnsikt! Masse lykke til med hvit juni. Er ikke noe annet å gjøre enn å stålsette seg
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Bottom line: Heroin skaper vedvarende søvnproblemer, i større grad enn andre rusmidler, selv om alle rusmidler i varierende grad forstyrrer søvnrytmen. Teksten til McCauley kan bidra til å belyse varigheten av problemene, og ikke så mye mer. Det var ingen " Eureka" for meg, mer en bekreftelse av hva jeg hadde tenkt om saken. Om McCauley er en belærende besserwisser av en kuksuger er godt mulig, og jeg er enig med KX og Blood at ikke alt henger på greip. Har nettopp vært og kjøpt 0,6 med dop og ny sprekk. Hurra!
Vis hele sitatet...
Hehe, alt bra? Noen sprekker må til.

Sitat av huehuehue Vis innlegg
Hvilket program det er du bruker for progresjonsgrafene? Var ganske smart å bruke graftegner til å visualisere rusbruken.
Vis hele sitatet...
Det er excel.. Apropos; her er et lite bilde på hva jeg har lagt i at ting har vært "annerledes" siste tiden EDIT: Alle grafene er ikke narkotikakonsum. Også diverse arbeidstimer i respektive prosjekt, treningsmengde etc. : http://s33.postimg.org/fdaj6eajj/sistetiden.png
image upload no limit


Sitat av sorrY Vis innlegg
Hvordan går det mann? Det er fint med litt andre input i denne tråden synes jeg, og jeg håper også at den ikke svinner hen selv om ikke hovedpersonen er så aktiv lengre. Rett og slett en veldig fin tråd å bygge tanker rundt.

Håper du er til fots iallefall, og at ting ser lyst ut!

Håper også at Tøffetom er på rett spor fortsatt, men det regner jeg nesten med at han er!
Vis hele sitatet...
Skal jeg love deg

Sitat av Grisedigg Vis innlegg
Lurer litt på hvor "galt" det er å være heroinavhengig. Hører at de er så "dypt nede" at de nesten ikke finnes på forum som dette. Likevel virker det så om mange heroin avhengige klarer vanlige daglige ting og jobb. Er det kanskje bare en liten del som er sånn? Lurer også på om hvordan de alltid klarer å skaffe penger. Hvor bor de? Vet alle vennene deres hvordan de har det?
Vis hele sitatet...

Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg kjenner flere som klarer å holde det sånn rimelig sammen, tross en heroinavhengighet. De narkomane man ser stå i byen er bare en brøkdel. Men man lever farlig med en heroinavhengighet, og man kan fort miste alt, enten fordi støttende personer blir lei, man blir tatt, man blir avslørt og mister jobben osv.
Vis hele sitatet...
Hehe, nå er jeg way beyond det "å holde det sammen", da


Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Hei sorrY, hyggelig å høre. Siden du vil høre, kan jeg gi en liten oppdatering.

Jeg befinner meg i en konstant kamp mot å være heroinavhengig. Dette er kamp som pågår daglig, og det varierer fra uke til uke om jeg har flest dager på eller av heroin. Jeg har lagt meg til et mønster der jeg oftest bruker heroin før jeg drar på jobb, og det blir stadig vanskeligere å utholde en dag på jobb uten heroin. I dag har jeg vært ekstra utpå, og røyka 0,6 g heroin før jeg dro på jobb, og har røyka den samme mengden nå etter jobb.

Jeg eier leilighet i Oslo og har nykter samboer. Hun blir like skuffet som meg hver gang jeg taper den daglige kampen, men hun er villig til å kjempe sammen med meg, noe jeg er utrolig glad for,(jeg hadde sannsynligvis mistet alt for lengst uten henne) samtidig som jeg er ekstremt ydmyk overfor offeret hun gjør for å være sammen med meg. Jeg har søkt via fastlegen om opphold på avrusing, og trenger sannsynligvis et lengre opphold ved en institusjon for å kunne kvitte meg med russuget til et akseptabelt nivå. det vil uansett være en evig kamp.

De dagene jeg er merkbart sliten setter jeg en sprøyte med amfetamin for å holde ut dagen. Det hender jeg bruker 1-2-3 Sobril 25 MG for å få sove om nettene.

Oppe i alt dette trener jeg squash eller vekter på treningsstudio 3-4 ganger i uka, men så ofte blir det kun når jeg holder rusbruken nede på et minimalt nivå, i mitt tilfelle vil det si at jeg kun røyker heroin 0,5 g om dagen 3-4 ganger i uken.

Nå skal jeg ha en hvit måned og ikke bruke noen rusmidler i hele juni ( inkludert alkohol). Jeg og samboeren har avtalt dette, men jeg gikk jo på en dobbel sprekk første dagen som var i dag. Så vi får starte 2. Juni isteden. Høres nok naivt ut, men jeg stålsetter meg fra og med NÅ! Ønsk meg lykke til :-)
Vis hele sitatet...
Kjør på!

Den dagen du mister evnen til å gjøre en litt bedre innsats enn sist gang, og faktisk genuint tro det selv; til tross for at det empirisk sett alltid har gått til helvete - den dagen passerer du the point of no return...Slik jeg ser det ihvertfall.

Lykke til. Hold meg oppdatert.
Sist endret av Tøffetom; 3. juni 2016 kl. 01:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dag 5: Null søvn i natt som forventet. Har brukt 2 * 25 MG Sobril dag1, og 1* 25 MG Sobril dag 2 og 3 , som hjalp meg til en halvtime søvn her og der. Lett angst og lett depresjon for øyeblikket.

For å prøve å beskrive type insomnia, er det som å ha krampe i øyeeplene samtidig som man er dødstrøtt, men den naturlige innsovningen kommer aldri. Og sånn blir de neste ukene. Tipper det blir en Sobril igjen i kveld for å satse på en ny halvtime. Nå blir det å lide seg gjennom en arbeidsdag i en blanding av koma og angst.

Er fortsatt mer innstilt enn på lenge på å bli av med faenskapet, selv om det frister å hoppe inn i bildet ditt Tom, rulle den lappen og røyke den klumpen på 2 minutter.

De neste par ukene avgjør mer eller mindre om det går bra denne gangen, eller om man skal ytterligere seigpines. Insomnia gjør ting med vilja. Holder motet oppe til tross for at empiriske data taler imot
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Dag 5: Null søvn i natt som forventet. Har brukt 2 * 25 MG Sobril dag1, og 1* 25 MG Sobril dag 2 og 3 , som hjalp meg til en halvtime søvn her og der. Lett angst og lett depresjon for øyeblikket.

For å prøve å beskrive type insomnia, er det som å ha krampe i øyeeplene samtidig som man er dødstrøtt, men den naturlige innsovningen kommer aldri. Og sånn blir de neste ukene. Tipper det blir en Sobril igjen i kveld for å satse på en ny halvtime. Nå blir det å lide seg gjennom en arbeidsdag i en blanding av koma og angst.

Er fortsatt mer innstilt enn på lenge på å bli av med faenskapet, selv om det frister å hoppe inn i bildet ditt Tom, rulle den lappen og røyke den klumpen på 2 minutter.

De neste par ukene avgjør mer eller mindre om det går bra denne gangen, eller om man skal ytterligere seigpines. Insomnia gjør ting med vilja. Holder motet oppe til tross for at empiriske data taler imot
Vis hele sitatet...
Veldig bra, nå er du fink mann!

Har du prøvd andre sovemedisiner? Sobril er ikke akkurat ole lukkøye å regne....

Men så var det jo noe mr McCocksucker sa om det, kanskje du går for humbugløsningen? D

Alkohol holder du deg unna? Hvordan er magan?
Jeg hadde en sprekk på mandag, dag 5 som satt langt inne å dele her. 1,2 g heroin. Sov vel 14-15 timer natt til i går med påfølgende null mulighet til å sove i natt. Tross 0,5 MG xanax. Magen er endel bedre og alkohol er ute av bildet. Opprettholder " hvit måned"
Hvor lenge har du brukt heroin GodBlanding?
er på 3. Året hvor flere av dagene i året er gått til å røyke heroin enn ikke.Har kunnet tyne meg en uke eller to uten før jeg sprekker og går på en minst like lang runde på. Prøvde første gang for 8 år siden og innbilte meg lenge at jeg var blant de etterhvert berømte 2% som kan holde det sammen med å bruke heroin iblant. Denne gangen er jeg ikke dødsdårlig, men likevel forjævlig form pga. Søvnmangel etc.
Du var jo så fast bestemt på å kutte dopen Tommen, skjeddE da??
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg hadde en sprekk på mandag, dag 5 som satt langt inne å dele her. 1,2 g heroin. Sov vel 14-15 timer natt til i går med påfølgende null mulighet til å sove i natt. Tross 0,5 MG xanax. Magen er endel bedre og alkohol er ute av bildet. Opprettholder " hvit måned"
Vis hele sitatet...
Du er jævlig flink

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
er på 3. Året hvor flere av dagene i året er gått til å røyke heroin enn ikke.Har kunnet tyne meg en uke eller to uten før jeg sprekker og går på en minst like lang runde på. Prøvde første gang for 8 år siden og innbilte meg lenge at jeg var blant de etterhvert berømte 2% som kan holde det sammen med å bruke heroin iblant. Denne gangen er jeg ikke dødsdårlig, men likevel forjævlig form pga. Søvnmangel etc.
Vis hele sitatet...
Hehe, så likt så likt.. Dog du er, og har vært, endel flinkere enn meg... Her er det 1232 dager siden jeg ble avhengig, oppunder 1200 av dem med heroin-inntak...

Shit. Det hørtes forferdelig mye mer ut enn "litt mer enn 3 år"..

Sitat av Loopwhole Vis innlegg
Du var jo så fast bestemt på å kutte dopen Tommen, skjeddE da??
Vis hele sitatet...
Jeg fant meg selv.

Nå er jeg i et løp der det rett og slett er umulig å slutte. Det finnes ikke tid til det. Har ikke hatt en fridag på halvannen måned.

Det kommer et pusterom veldig snart. Da vil jeg prøve, men jeg er redd det er for kort..

Hadde jeg tatt meg en måned nå, satt alt på vent og blitt helt clean.....

....Jeg hadde ALDRI tilgitt meg selv. Utenom de siste månedene så skulle jeg ønske jeg hadde gjort nettopp det; særlig for et år siden, da jeg faktisk ikke gjorde en jævla dritt, skulle jeg tatt meg selv i nakken.

Men nå må jeg bare vente på muligheten til det.

Dog jeg har jævlig lyst. Jeg har hatt noen dager der jeg kommer helt av heroinen og ikke blir særlig dårlig*, men bare overveldes av lykke. Det er så jævlig fantastisk å føle ekte følelser.

Min plan har alltid vært å gjøre meg selv sterk nok til å fikse dette uten noen som hjelper meg, uten noe opplegg, uten noe sykemelding og uten noe sympati. Enda jeg ikke gjør noe direkte forsøk på å slutte nå så tror jeg at jeg nærmer meg målet om å bli clean med høyere hastighet enn noengang før.

Vet hvor dumt det høres ut det jeg skriver. Vet det er umulig å ta det som noe annet enn helt substansløst "pjatt", som sorrY så fint sa det.

Men jeg vet også at en dag, om ikke så altfor lenge, så skal jeg kunne skrive en liten novelle om tøffingen som hadde rett.

*At jeg ikke "Blir dårlig" er bare en kort fase der jeg gjerne er energisk, stimulert, bedøvet av noe annet og har det bra et par timer før den helbetes utmattelsen, vrengte magen,osv kommer. Jeg er ikke sånn superavhengig nå som sagt, eller, jeg var ihvertfall ikke det. Har hatt et par litt uaktsomme dager den siste uken, og heroinen er ikke balle dårlig nå. Må passe meg.
Sist endret av Tøffetom; 10. juni 2016 kl. 06:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Vet hvor dumt det høres ut det jeg skriver. Vet det er umulig å ta det som noe annet enn helt substansløst "pjatt", som sorrY så fint sa det.
Vis hele sitatet...
Noe av problemet er nok at du alltid skriver ting som dette klokka 5.30 om morgenen, åpenbart høy som en ørn.
Sist endret av Susa; 10. juni 2016 kl. 08:12.
Jeg skjønner ikke hvorfor det må være "alt eller ingenting" med deg Tom! Jeg har røyka dop mye kortere tid enn deg, og tydeligvis i kortere intervaller, men jeg bet i det sure eplet og la meg inn på avrusing rimelig kjapt etter jeg ble dønn hekta.. Jeg kan ikke begripe at det finnes et menneske i verden som kan røyke daglig heroin i 3-4 år oppå masse sentralstimulerende og god knows what og så skal gå av helt på egenhånd uten noen form for backup?

Gå til legen, avslør problemet, dra på avrusing og etterbehandling. Bruk 6 måneder av livet til å få det bedre i de siste 30 åra. Ikke utsett pininga mer.

Du har hatt 30 dager av heroinet på 1200 (ish) dager, som du sier. Da har du null sjangs til å fikse dette på mandag alene kompis. Ingen ville klart det. jeg håper du kommer deg av faenskapet så fort som mulig, og jeg håper du ikke tar dette som kritikk. Det er bare det at skriften er på veggen.
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor det må være "alt eller ingenting" med deg Tom! Jeg har røyka dop mye kortere tid enn deg, og tydeligvis i kortere intervaller, men jeg bet i det sure eplet og la meg inn på avrusing rimelig kjapt etter jeg ble dønn hekta.. Jeg kan ikke begripe at det finnes et menneske i verden som kan røyke daglig heroin i 3-4 år oppå masse sentralstimulerende og god knows what og så skal gå av helt på egenhånd uten noen form for backup?

Gå til legen, avslør problemet, dra på avrusing og etterbehandling. Bruk 6 måneder av livet til å få det bedre i de siste 30 åra. Ikke utsett pininga mer.

Du har hatt 30 dager av heroinet på 1200 (ish) dager, som du sier. Da har du null sjangs til å fikse dette på mandag alene kompis. Ingen ville klart det. jeg håper du kommer deg av faenskapet så fort som mulig, og jeg håper du ikke tar dette som kritikk. Det er bare det at skriften er på veggen.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke kritikk. Dette er støtte og motivasjon. Tusen takk!

Resonnementet ditt holder definitivt vann. Men du nekter enda å godta at situasjonen min for øyeblikket er av en enestående art som er mye viktigere for meg både på personlig og praktisk plan.

Det du også nekter å anerkjenne er at jeg er unntaket fra reglene, noe jeg forstår fult ut. Enhver person som objektivt vurderer min selvinnsikt mtp evne til å slutte som tilstedeværende, ut ifra freak alene, har sannsynligvis kromosomfeil.

Samtidig så strekker jeg meg til historiske lengder - ved å anerkjenne at dersom jeg ikke klarer det nå - da klarer jeg det ikke alene. Jeg må dog sette opp en liste over alle mulige ekstraordinære omstendigheter, samt tiltak som må iverksettes gitt at en av dem inntreffer.

Hvis ikke vil jeg bare annulere forsøket på bakgrunn av nevnte omstendighet. Slik jeg alltid har gjort.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Jeg er faktisk redd. Jeg er for første gang i mitt liv stilt ovenfor et scenario som kan rokke ved min forståelse av meg.

Jeg vil ikke klare å overbevise meg selv om at jeg kan gjøre det "neste gang" om det ikke går nå. Aldri før har jeg realiserte at det kanskje er mulig at jeg aldri får leve igjen.
Vis hele sitatet...
Hva er alternativet nå da, hvis det ikke går til uka? Gi opp? Få hjelp? Eller fortsette å snakke om hvordan helt spesielle omstendigheter gjorde at du måtte utsette det, at du fortsatt er unntaket fra alle regler, at situasjonen din er unik? Jeg aner jo en viss selvironi når du beskriver dette, og for alt vi vet kan jo situasjonen din være veldig spesiell (du skriver jo aldri noe konkret om den). Men jeg tenker på det vi snakket om i en annen tråd her inne, for å sitere deg derfra:

Blir litt off-topic, men hvordan mennesker sin underbevissthet manipulerer persepsjonen av virkeligheten for å oppnå en slags "sjelefred"; det er noe jeg virkelig har reflektert rundt, observert og analysert usedvanlig mye. Alle gjør det, mye; men ingen gjør det like mye og like omfattende som junkier. Se hvordan de(ok, vi da), har sin egen beskyttende boble som filtrerer virkeligheten.

Vil faktisk påstå at kognitiv dissonans er en av de mest definerende mekanismene i menneskelig psykologi.
Vis hele sitatet...
Som jeg svarte deg der så var det rart å lese deg beskrive dette, da det perfekt oppsummerer inntrykket mitt av denne tråden her. (Du har i så måte mer selvinnsikt enn du gir deg selv cred for over her).

Håper selvsagt av hele mitt hjerte at det går bra, men hvis ikke er det kanskje ikke det verste som kan skje at du får rokket litt ved selvforståelsen din. Du har tydeligvis god innsikt i mekanismene her, så da gjelder det å klare å stå i det ubehaget det er å måtte bryte konsonansen, stikke fingeren i jorda og alt det der. Ikke falle tilbake i boblen.

Håper ikke du synes det er altfor belærende av en streiting som meg å ramle inn i tråden din sånn og bruke dine egne teorier mot deg. Skal virkelig ikke påstå at jeg vet hva du går gjennom. Men som du sier, å manipulere virkelighetsoppfatningen for å oppnå en følelse av kongruens er noe vi alle gjør. Jeg kan forstå den biten.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Jeg veit ikke hvorfor, men jeg har en så genuin tro på deg. Ikke bare ift til dop og alt det der. Men som fyr. Mulig jeg tilogmed heltedyrker deg litt. Gleder meg alltid til å lese hvor i formen du befinner deg, og håper hver gang at det går bedre. Og nå gjør det det.

Gjør det nå da. Gjennomfør. Du FIKSER det!
Sitat av entropi Vis innlegg
Hva er alternativet nå da, hvis det ikke går til uka? Gi opp? Få hjelp? Eller fortsette å snakke om hvordan helt spesielle omstendigheter gjorde at du måtte utsette det, at du fortsatt er unntaket fra alle regler, at situasjonen din er unik? Jeg aner jo en viss selvironi når du beskriver dette, og for alt vi vet kan jo situasjonen din være veldig spesiell (du skriver jo aldri noe konkret om den). Men jeg tenker på det vi snakket om i en annen tråd her inne, for å sitere deg derfra:


Som jeg svarte deg der så var det rart å lese deg beskrive dette, da det perfekt oppsummerer inntrykket mitt av denne tråden her. (Du har i så måte mer selvinnsikt enn du gir deg selv cred for over her).

Håper selvsagt av hele mitt hjerte at det går bra, men hvis ikke er det kanskje ikke det verste som kan skje at du får rokket litt ved selvforståelsen din. Du har tydeligvis god innsikt i mekanismene her, så da gjelder det å klare å stå i det ubehaget det er å måtte bryte konsonansen, stikke fingeren i jorda og alt det der. Ikke falle tilbake i boblen.

Håper ikke du synes det er altfor belærende av en streiting som meg å ramle inn i tråden din sånn og bruke dine egne teorier mot deg. Skal virkelig ikke påstå at jeg vet hva du går gjennom. Men som du sier, å manipulere virkelighetsoppfatningen for å oppnå en følelse av kongruens er noe vi alle gjør. Jeg kan forstå den biten.
Vis hele sitatet...
Hei,

Veldig kjekt med et sett nye øyne og noen logiske tankerekker

Hva plan B er, det vet jeg faktisk ikke. Det er vel slik at virkeligheten bare vil fortsette å utspille seg enten jeg vil eller ikke, uavhengig av egen måloppnåelse.

Det er jo slik det gjerne blir; enten evner jeg å ta kontroll over situasjonen nå, eller så sklir det bare videre med en ny ordnings for hver dag som går.

Jeg vil dog anerkjenne at dersom det ikke går å få kontroll nå, så vil jeg sannsynligvis aldri bli i stand til å oppnå den kontrollen på egenhånd. Om ikke annet er jeg bestemt på at "plan B" impliserer en anerkjennelse av egen avmakt.

Noen form for overgivelse blir det ikke, det er ikke snakk om å bare gi opp. Jeg vil fortsette å utvikle meg og jeg vil fortsette å gjøre det jeg kan for å begrense meg. Men jeg vil samtidig begynne å se meg rundt etter løsninger som ikke hviler på egne evner alene, samtidig som at det ikke kan kollidere med nevnte ekstraordinære omstendigheter.

Skulle virkelig ønske jeg kunne fortelle hva det dreier seg om, hvorfor min tid er så viktig nå at den ikke kan ofres for å bli nykter. Men jeg tror faktisk du hadde forstått om du visste.

Det som er viktig å ha i bakhodet når en vurderer atferden min, er at det å være narkoman ikke impliserer de samme konsekvensene som er anerkjente universelle sannheter for narkotikaavhengige. Det kan virke helt selvmotsigende å ha innsikten jeg har og likefullt velge valgene jeg gjør; men da gjerne som premiss at jeg som narkoman rammes av de samme konsekvenser som narkomane ellers gjør.

Jeg er ikke bare en som "såvidt henger sammen"; jeg er en som faktisk fungerer bedre i hverdagen enn hva ola nordmann type gjennomsnitt gjør. Så klart ønsker jeg å komme meg ut av dette; men det er ikke et destruktivt helvete slik forbruket mitt ellers ville implisert at det er.

Sitat av sorrY Vis innlegg
Jeg veit ikke hvorfor, men jeg har en så genuin tro på deg. Ikke bare ift til dop og alt det der. Men som fyr. Mulig jeg tilogmed heltedyrker deg litt. Gleder meg alltid til å lese hvor i formen du befinner deg, og håper hver gang at det går bedre. Og nå gjør det det.

Gjør det nå da. Gjennomfør. Du FIKSER det!
Vis hele sitatet...
Det varmer skikkelig.

Jeg skal ikke glemme deg ,)

Jeg skal oppdatere hvordan dette går de kommende dagene.

Status DAG#1: Failure.

Inntatt (17:00):
1 mg rivotril.
0,3 g med dårlig dop.
0,5 g amfetamin.
0,3 g kokain.
3 dl vin.

Nå setter jeg meg som mål: INGEN mer rus resten av dagen. Oppnår jeg dette er jeg relativt sett i rute.

Klarer jeg ikke dette så gir jeg meg selv en sjanse til; før jeg anser dette forsøket som fånyttes og åpner opp for diskusjon rundt måter å involvere ekstern hjelp på.

Og spar meg for "innse nå allerede at dette ikke går" kommentarer, jeg sier jeg skal ha resten av dagen og en sjanse til å gå på.

Grunnen til at jeg setter meg et så tilsynelatende ubetydelig mål som "ingen mer rus" er at jeg i god tid før dagen er omme kommer til å befinne meg i nærmest maksimal abstinens. Klarer jeg dette så klarer jeg å bevise for meg selv at jeg nå er i stand til å ikke ta dop enda abstinensene herjer.

Så er det bare å gå fra å evne det noen timer under maksimalt fokus - til å gjøre det konsekvent.

En dag av gangen, er det ikke det de sier? Hehe.
Sist endret av Tøffetom; 13. juni 2016 kl. 18:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lykke til Tøffetom!
Lykke til, men dette klarer du desverre ikke uten hjelp.
Sitat av Susa Vis innlegg
Lykke til Tøffetom!
Vis hele sitatet...
Thx babe

Sitat av Loopwhole Vis innlegg
Lykke til, men dette klarer du desverre ikke uten hjelp.
Vis hele sitatet...
Hehhee, takk for motivasjonen (Ikke grumpy sarkasme, genuint takk)
Sist endret av Tøffetom; 13. juni 2016 kl. 18:31.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg


Jeg vil dog anerkjenne at dersom det ikke går å få kontroll nå, så vil jeg sannsynligvis aldri bli i stand til å oppnå den kontrollen på egenhånd. Om ikke annet er jeg bestemt på at "plan B" impliserer en anerkjennelse av egen avmakt.
Vis hele sitatet...
En slik anerkjennelse ligger det i så fall stor styrke i.

Klarer du dette så er det en maktdemonstrasjon uansett hvordan du gjør det. Med eller uten hjelp spiller ingen rolle for min del, det er en prestasjon å bøye seg i støvet for uansett.

Jeg for min del tror faktisk du kan klare det denne gangen.
Av hele mitt hjerte ønsker jeg deg lykke til.
Du bruker en masse fine ord og formuleringer, men jeg ser gjennom flosklene.
Stå på, sett deg mål og kom deg videre.
Stor klem fra Betty
Du er rå da Tom. Men må rette på deg, heroinabstunensene kommer ikke til å merkes mest i kveld, de kommer til å treffe deg som et godstog i natt eller grytidlig i morgen. De vil være på sitt verste 17.00 i morgen til 1700 dagen etter men det vet du jo allerede. Tviler vel på at du venter så lenge før det blir en ny hit.

Det er verdt å merke seg at det er lite poeng i å slutte med heroin dersom koka og amf /piller allerede er en del av hverdagen. Du må slutte med en ting om gangen ellers kan du like gjerne bare gi faen. Ikke for å være bombastisk men sånn er det bare. Tvi tvi

Med mindre du lenkes fast og nøkkelen kastes da. Eller at du er på tvungen rehab. Noen dramatiske omstendigheter skal uansett til for at det skal bli mulig å slutte med heroin under de forutsetningene du nevner her.
Sist endret av GodBlanding; 13. juni 2016 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Faen hva jeg hadde gitt for en rehab der det var mulig å bare sjekke inn helt anonymt, bli i 2-3 dager, og dra tilbake som om intet var skjedd...

2-3 dager høres latterlig lite ut, men jeg trenger ikke den lange tilvenningen til et vanlig liv. Jeg har ikke tunge fysiske symptomer å bekjempe. Jeg trenger bare å føle at en hel dag kan gå uten at det blir noe rus. ...Faen jeg vet ikke hva jeg trenger. Men jeg VIL kjenne på en rusfri dag.

De siste morgenene har dette skjedd flere ganger. Siden jeg prøver å slutte så har jeg sjelden liggende om morgenen. Så jeg våkner, heroin er det første som slår meg, og telefonen fiskes frem. Jeg ligger der å ynker meg, orker knapt å pisse, helt til avtalt tid kommer. Så kler jeg på meg noen filler, stinker sleten abstinens-svette, driter i sokker og ser generelt sett ut som en hobo. (Tro meg, jeg kler meg jævlig bra sånn ellers). Når jeg da går ut døren så kjenner jeg på solsteken og luktene og den varme vinden og sånn og tenker "fy faen for en fin dag".... Jeg vet at det tilogmed er mulig å måle fysiologisk hvordan narkiser får bedre humør av påvente av "hit"; men dette er ikke det samme. Dette er bare jeg som såvidt smaker på det livet som nykter som jeg har så jævlig lyst til å leve.

Jeg vet bare at jeg aldri har følt meg mindre "presset" til å slutte. Før har jeg alltid gått inn i nye faser av livet der det "umulig kunne gå med heroinavhengighet".. Men i stedet for å tvinges nykter har jeg brukt kreativiteten og ressursene jeg innehar til å gjøre det umulige mulig - ikke ved å bekjempe heroinavhengigheten såklart - men ved å reise landet på tvers om nødvendig for å bli litt stein.

Men nå så vil jeg faktisk skikkelig. Jeg har ordentlig lyst til å bli rusfri, og jeg må ikke overvinne hverken det ene eller det andre; eller få noe ut av veien.

Jeg må bare bli rusfri. Jeg må bare la være.

Hvordan kan jeg si til meg selv at "dette må bare gjøres" i alle andre, langtekkelige, krevende gjøremål - og så gjøre det? Men så når det kommer til dette så klarer jeg ikke å bare lide litt i noen dager?

Det er faen meg så jævlig idiotisk og irriterende og plagsomt. Faen altså. Får høre konstant nå for tiden at jeg må gi meg selv litt credz og slappe av. Men jeg kan faen meg ikke slappe av før jeg slutter med dette patetiske dritet.

Helvete.

Hvorfor er det så jævlig vanskelig å ta med meg disse tankene til jeg står opp i morgen? Hvorfor dør alltid motivasjonen med nattesøvnen?

Faen asså.

Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Du er rå da Tom. Men må rette på deg, heroinabstunensene kommer ikke til å merkes mest i kveld, de kommer til å treffe deg som et godstog i natt eller grytidlig i morgen. De vil være på sitt verste 17.00 i morgen til 1700 dagen etter men det vet du jo allerede. Tviler vel på at du venter så lenge før det blir en ny hit.

Det er verdt å merke seg at det er lite poeng i å slutte med heroin dersom koka og amf /piller allerede er en del av hverdagen. Du må slutte med en ting om gangen ellers kan du like gjerne bare gi faen. Ikke for å være bombastisk men sånn er det bare. Tvi tvi

Med mindre du lenkes fast og nøkkelen kastes da. Eller at du er på tvungen rehab. Noen dramatiske omstendigheter skal uansett til for at det skal bli mulig å slutte med heroin under de forutsetningene du nevner her.
Vis hele sitatet...
Jeg har sluttet med kokain (seff innimellom som i dag, men har brukt dette daglig lenger enn heroin. ) Siste mnd har jeg ikke brukt kokain.

GHB-periodene mine er bak meg, har kuttet med det miljøet.

Cannabis har jeg sluttet med (kanskje en spliff i uken).

Alkohol har jeg siste tiden knapt rørt (med et par unntak).

Piller er storeslem i min bok, da det er det mest uforenelige med mitt profesjonelle liv. Fikk 5 rivotriler for 10 dager siden, har enda 1 igjen.

Men du har på ett vis rett - det er alltid noe

Men, jeg har store forventninger til i morgen. Det er så mange ting som sammenfaller med morgendagen. Så mange måter å vri de store linjene i livet mitt inn til at i morgendagen, da er jeg sterk nok, ledig nok, motivert nok... i morgen så er jeg god nok...

Tenk å bare klare en dag uten heroin, av egen, fri vilje..
Sist endret av Tøffetom; 14. juni 2016 kl. 01:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du slår meg som en flott fyr, Tom. Jeg heier på deg av hele mitt hjerte, virkelig. Skulle ønske jeg kunne si noe, eller gjøre noe, som ville gjort dette lettere for deg.. Men dette er jo en vei du må gå selv.

Rart ass. Føler nesten jeg kjenner deg, ettersom jeg har fulgt deg her lenge. Har ikke skrevet noe før, men jeg sjekker denne tråden daglig i håp om positive oppdateringer fra deg.

Stå på, jeg har oppriktig tro på det.
Skulle det gå til helvete så er det mulig å få hjelp utenifra, stoltheten din er ikke verdt resten av livet ditt.

Lykke til!
Må da for faen ta 24 timer uten dop bare for å bli kvitt de 4 KGS mursteinklossene du må ha i fordøyelsessystemet! Eller pleier du å bruke kirurgisk utstyr den roughly ene gangen i mnd. Du er og driter??;-)