Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1163
Hallo ble akkurat tatt av politiet pga meg og 7 andre kjøpte oss noen first price hår-spray, og lekte rundt på en gammel meny butikk. (Vi lagde flammekaster av de, og spruta rund. Men ikke på selve bygget.) Og så når de kom, løp jeg som f,
og angra når jeg hadde løpt i 10 min. Så jeg ringte 112, og meldte meg inn.
Jeg gikk for å snakke med de, og de sa at de skulle ringe hjem, pga jeg stakk av fra politiet, og at jeg ble logga. Vil det da si at jeg fikk det på rullebladet?
Kan dette ødelegge for fremtiden min (Er bare 15 år :S) evt jobb?

Takk for svar!
Den kriminelle lavaldreren i Norge er 15 år, så helt i teorien skal du kunne bli straffet, men dette er svært tvilsomt. Spesielt når det bare ble loggført, så blir det ekstra tvilsomt at du vil få noe pes for det.
Du har ingenting å frykte.
Du kan nok ikke bli anmeldt, men det var utrolig unødvendig å ringe 112.
Du burde heller ringt 02800.


En annen ting, hvis vennene dine faktisk er gode venner, så ville de ikke sagt navnet ditt, som i teorien betyr at du kunne sluppet pes fra foreldre.
Men de var glad, at jeg ringte tilbake da...
Sitat av Echodius Vis innlegg
Du kan nok ikke bli anmeldt, men det var utrolig unødvendig å ringe 112.
Du burde heller ringt 02800.


En annen ting, hvis vennene dine faktisk er gode venner, så ville de ikke sagt navnet ditt, som i teorien betyr at du kunne sluppet pes fra foreldre.
Vis hele sitatet...
Han meldte jo seg selv inn.
Sitat av Sjokoladeplate Vis innlegg
Men de var glad, at jeg ringte tilbake da...
Vis hele sitatet...
Joda, hvis du mener at det riktige var å ringe tilbake, så er det ikke noe problem å gjøre dette.
Bare vær mer obs på at 112 skal bare brukes til nødssituasjoner.
Denne tråden fikk meg til å tenke på gamle minner. Ble tatt for det samme selv som ung, eneste de gjorde var å ringe hjem, foreldra flirte og livet gikk videre : )
Ikke for å si hva du burde gjort eller noe, men hvorfor ikke bare gå hjem når du likevell slapp unna?
Jeg skjønner ikke hvorfor politiet kom for dette.. Er det ikke lov å lage hjemmelagde flammekastere?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor politiet kom for dette.. Er det ikke lov å lage hjemmelagde flammekastere?
Vis hele sitatet...
Er sikkert en gammel kjerring som har sett flammene, ringt inn og tipset om "tre hardbarka menn som driver og setter fyr på en bygning".
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor politiet kom for dette.. Er det ikke lov å lage hjemmelagde flammekastere?
Vis hele sitatet...
Det er nok hvordan man bruker den som evt. er problemet.
Sitat av NijO Vis innlegg
Er sikkert en gammel kjerring som har sett flammene, ringt inn og tipset om "tre hardbarka menn som driver og setter fyr på en bygning".
Vis hele sitatet...
enig i den der, folk er veldig flinke til å overdrive :O