Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 23998
Må få ut litt av frustrasjonen min her inne ang naboen min/vår.

Jeg og broren min kjøpte et gammelt hus for ca 4 år siden, huset var i relativt dårlig stand, derfor så vi så på dette som et godt utgangspunkt da vi begge er håndtverkere.

Det startet da vi kjøpte huset og forrige eier advarte oss mot denne naboen, vi regnet med at dette kun var noe internt mellom tidl. eier og nabo så vi startet med rehabiliteringen. Etter ca en måneds tid begynte vi å få klager av naboen. (vi har 5 andre naboer som vi ikke hørte noe ifra)
Støy og bråk var det første problemet, selv om vi jobbet på huset i normal arbeidstid og ikke senere enn 6 på ettermiddagen. Naboen truet med å ringe politiet, noe jeg håpet sterkt at han gjorde men vi hørte lite. Dette pågikk i rundt et halvt år.

Siden vi begge er håndtverkere gjorde vi mye selv og fikk hjelp til mye av venner og kjente, naboen tok da kontakt med andre naboer i nærheten og spurte og gravde om hvem vi var og hintet til at vi brukte svart arbeid osv. (noe vi ikke gjorde)
Når vi ble ferdig med terrassen i 2.etg sendte han inn klage til kommunen noe som resulterte i at vi måtte rive en halv meter av terrassen. Hadde det vært flere meter ville jeg forstått problemet, men en halv meter? Fyren må ha stått med målebånd for å finne ut dette.
Noen måneder senere har vi grillfest med ca 10 gjester. Helt til naboen kommer skrikende ut fra terrassen og forteller at vi har ødelagt kvelden hans med røyklukt og støy. (må sies at dette var i 10 tiden på en lørdag) Vi svarte med samme mynt og han truet med politiet. Det verste ar at han ringte til foreldrene mine og mente at de burde få skikk på ungene sine! Dagen etter møter vi en annen nabo som ikke har hørt noen ting.

Har flere episoder som jeg kan ta senere.

Som dere sikkert forstår er jeg dritt lei av hele greia. Vi har prøvd å ta det med han på en rolig og voksen måte og kommet til enighet, men med en gang vi prøver å gjøre noen endringer på huset eller ha en grillfest o.l blir det bråk igjen. Det er også flere andre naboer som har hatt lignende problemer.


Jeg synes det er trist at dette skjer spesielt med tanke på storebror som virkelig har stått på og gjort alt for at huset skal bli perfekt.

Har dere noen forslag til hva som kan gjøres? Jeg føler vi har prøvd alt.


Flytt gjerne tråden hvis den er på feil sted.


Tak for svar
Jeg kunne faktisk gått så langt som å prøve å anmelde. Han høres jo ikke god ut.
Forliksrådet?
Kanskje han kan anmeldes for trakassering?
Ødelegg bilen hans? Kanskje litt barnslig hevn men hvorfor ikke når han er en drittsekk?
Vel, jeg har en lignende nabo jeg. Han holder imidlertid kjeften sin lukket etter at vi ble så lei av han at vi på en ordentlig (!) måte sa at han ikke kan oppføre seg sånn, at det er dårlig folkeskikk osv. Ikke vær jævlig tilbake, jeg prøvde det og for å si det mildt så angrer jeg (vel, ikke på alt da )

Slike gamle grinebitere skulle egentlig bodd langt utpå bygda i et ensomt lite hus der de er helt for seg selv. På Dovre, f.eks
Sist endret av Eplegutten; 24. august 2011 kl. 16:56.
Sitat av iMoan Vis innlegg
Ødelegg bilen hans? Kanskje litt barnslig hevn men hvorfor ikke når han er en drittsekk?
Vis hele sitatet...
Fordi det er ulovlig og rimelig idiotisk?
Dere er litt screwed, en mulighet er å overse han mest mulig og sørge for at dere har deres på det reine. Da foreslår jeg også at dere snakker med naboene og ber dem si ifra hvis det er noe som faktisk irriterer dem. Når han idioten pusser politiet på dere kommer dere til å trenge naboene for å vise at dere faktisk har alt på det tørre. Men andre ord la han holde på, men passe på at han ikke kommer noen vei med skiten sin. Pass på at dere aldri gjør noe som kan beskrives på en måte som framstiller dere skikkelig dårlig (sånn som når pusete journalisthorer beskriver et lite klaps på kinnet som et "slag").

Alternativ kan dere forsøke å bli "venner" med han. Godprate litt med han, gi han en flaske vin eller noe som "unnskyldning" for bråket når dere bygde. Typen er åpenbart psykisk ustabil, så han burde ikke være så jævlig vanskelig å manipulere litt.
Klag på alt, gjør livet surt for han.
ignorer nabo jensen
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Alternativ kan dere forsøke å bli "venner" med han. Godprate litt med han, gi han en flaske vin eller noe som "unnskyldning" for bråket når dere bygde. Typen er åpenbart psykisk ustabil, så han burde ikke være så jævlig vanskelig å manipulere litt.
Vis hele sitatet...

Gir de han vin eller andre gaver vil det bare bevise at de har gjort en feil, og det har de ikke gjort, så det er det siste jeg ville gjort.
Og beklage seg for de fikset huset? Hva skulle de gjort, slått spikrene mer forsiktig ned?

Ta en ordentlig prat med han og hør hva som plager han og hvordan dere eventuelt kan unngå slike episoder han kommer skrikende ned på festen i framtiden.

Nabovarsel i forkant av en fest er en fin ting, da har dere alt deres på det tørre. Så lenge det er stille etter kl 23, kan han ikke klage på en helgekveld.
Sist endret av ErikH; 24. august 2011 kl. 17:03.
Prøv å finn noe du kan ta han på. kan han oppleves som truende på noen måte? isåfall løp til kammeret å annmeld. har han noen sjenerende trær i hagen som lener seg over din tomt? han kjører kansje litt vel fort i veien i boligfeltet der dere bor med barn å greier til stede.. osv osv vær kreativ å på vakt

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Dere er litt screwed, en mulighet er å overse han mest mulig og sørge for at dere har deres på det reine. Da foreslår jeg også at dere snakker med naboene og ber dem si ifra hvis det er noe som faktisk irriterer dem. Når han idioten pusser politiet på dere kommer dere til å trenge naboene for å vise at dere faktisk har alt på det tørre. Men andre ord la han holde på, men passe på at han ikke kommer noen vei med skiten sin. Pass på at dere aldri gjør noe som kan beskrives på en måte som framstiller dere skikkelig dårlig (sånn som når pusete journalisthorer beskriver et lite klaps på kinnet som et "slag").

Alternativ kan dere forsøke å bli "venner" med han. Godprate litt med han, gi han en flaske vin eller noe som "unnskyldning" for bråket når dere bygde. Typen er åpenbart psykisk ustabil, så han burde ikke være så jævlig vanskelig å manipulere litt.
Vis hele sitatet...
Er du gal , da blir han jo annmeldt for å distrubere smuglervarer
Gi han samme mynt. Så fort han gjør noe så kommer du skrikende ut og kjefter. Så fort han setter seg på verandaen så skriker du at det ødla dagen å se han i bar overkropp \ om han klepper plen så bråkte det så mye at du ikke fikk sovi fordi du var på jobb i natt.

Og du får håpe på at han også skal ha besøk engang i nærmeste framtid ! Da skal du på samme måte komme over og si nøyaktig det samme som han sa.


Du skal nok klare og vise at det er du som er sjefen
Eh, folkens.. Enkelte personer kan man ikke prate til fornuft. Kjenner en som høres nøyaktig ut som den trådstarter er nabo til. Antageligvis en gammel idiot som ikke har noe bedre å gjøre om dagene enn å plage andre. Gamle folk går det ikke ann å prate til fornuft, og det er pågrunn av at dem allerede har gjort opp sin mening og tror de har rett. Stae gubber er noe av det verste som fins.. Denne naboen blir aldri å godta røyklukta og bråket..

Håper seriøst dere finner på noe lurt bare for å irritere han dritmye. Fyr opp en stor grillfest som varer fra tidlig om morgenen til seint på kveld, hamre løs på verandaen som om verden snart skulle gå under. Husk også å ha et fint volumnivå på cd-spillern med hip-hop/heavy metal. Når han kommer ut for å kjefte ber dere han reise til helvette og sier at så lenge dere ikke bråker etter klokken 23:00 skal han ta rennefart og drite i hva dere gjør på deres eiendom.
I to av tilfellene har han i teorien hatt sitt på det tørre, terrassen som nevnt tidligere og en ''gapahuk'' som vi også bygde på terrassen for en uke siden uten og sende søknad.
Gubben er advokat så jeg gidder ikke prøve meg på noe dumt, det gjør bare vondt verre. Vi har prøvd å konfrontere han på en voksen måte uten hell.
Vi burde selvfølgelig fulgt forskriftene osv men dette mener jeg er fillesaker.

Det er alltid to sider av en sak og det er lett for oss to og slenge noen kommentarer i kampens hete, noe jeg vil anse som normalt.
Er det snakk om vegg til vegg, boligområde, litt utpå bygda?

Be han inn på kaffe, forklar han at han ikke kan oppføre seg sånn, si at begge to er håndverkere men at dere ikke skal bygge/restaurere etter klokka 6, at dere godt kan gi han en varsel på forhånd når dere skal ha fest og si at hvis han trenger hjelp med noe snekring eller noe annet så kan dere gjerne hjelpe.

Fungerer ikke det, samle naboene deres, diskuter saken, snakk sammen om å få en løsning.
Sitat av gummiand Vis innlegg
I to av tilfellene har han i teorien hatt sitt på det tørre, terrassen som nevnt tidligere og en ''gapahuk'' som vi også bygde på terrassen for en uke siden uten og sende søknad.
Gubben er advokat så jeg gidder ikke prøve meg på noe dumt, det gjør bare vondt verre. Vi har prøvd å konfrontere han på en voksen måte uten hell.
Vi burde selvfølgelig fulgt forskriftene osv men dette mener jeg er fillesaker.

Det er alltid to sider av en sak og det er lett for oss to og slenge noen kommentarer i kampens hete, noe jeg vil anse som normalt.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder denne gapahuken har jeg et spørsmål:
Hvis vi setter hjul under denne istedenfor å skru den fast i terrassen så den blir mulig å flytte frem og tilbake som vi vil, vil ikke det i prinsippet være det samme som et partytelt? hvis dere forstår?

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Er det snakk om vegg til vegg, boligområde, litt utpå bygda?

Be han inn på kaffe, forklar han at han ikke kan oppføre seg sånn, si at begge to er håndverkere men at dere ikke skal bygge/restaurere etter klokka 6, at dere godt kan gi han en varsel på forhånd når dere skal ha fest og si at hvis han trenger hjelp med noe snekring eller noe annet så kan dere gjerne hjelpe.

Fungerer ikke det, samle naboene deres, diskuter saken, snakk sammen om å få en løsning.
Vis hele sitatet...
Ca 20 meter til naboveggen
Det er mange som er så missfornøyd med livet sitt at de leter etter feil hos andre for og ha noe og bedrive tiden sin med.

Hadde dette vært meg hadde jeg tatt det til det ytterste. Snekkret og gjærne brukt maskiner. Spillt høy musikk og hatt mange grillfester, men ALLTID hold meg til lovværket. Dempet musikken 5 minutter før tiden gjelder. Alltid stoppe arbeid i riktig tid, bygg etter forskriftene. Rett og slett irritert han uten at dere bryter noe lover eller forskrifter. Da kan han klage til så mange råd som han vill, ringe politi i hytt og pine uten noen ressultater.
Øye for ett øye. Men husk at med dette kommer du abseloutt INGEN andre vei enn og irritere han enda mere og ingen situasjon blir løst. Men iværtfall får du ut litt frustrasjon på din side.

Personlig hadde jeg lagt betong i oppkjørselen kun for og borret den bort igjen.

Men husk skal du gjøre dette må du holde deg på godsiden med andre naboer, informer de hva du gjør og gjærne beklag støyet og vær ydmyk for disse. Da hvis han klager til naboene over hvor forfærdelig du er, så har ikke de samme syn på dere som han.

Ignorer oppførselen hannes og vær bestevenner med alle andre naboer istede for og irritere seg over han.
Støtter mange andre i tråden her. Er han psykisk syk så er det vanskelig og gjøre noe med.

Bodde selv i en 4 manns bolig med ei dame som var psykopat. Hun hadde tidligere 4 saker i konfliktrådet med forskjellige naboer, den ene gikk til rettens vei og hun ble dømt.

Tilta på alle i huset da hun ikke besto eksamen, mente at det var alle oss 11 andre i huset sin feil at hun ikke besto.

Enden på visa var at ho til slutt flyttet pga god pris på leiligheten hun hadde pusset opp. Hun stakk da av med referat boka fra 7 år med husmøter. En hage som ikke så ut, etter hun hadde plantet alt mulig rart overalt på tomta.

Vi i huset prøvde i lengre tid og få tilbake boka, men ga opp da vi var glad for å bli kvitt hele utyske.

Sad, but true.
Kjøp noen cannabisplanter som dere planter i hagen hannes, ring politiet, naboen er ute av verden.

Men sånn seriøst, ta dere en fest i helgen eller noe innenfor lovens rammer, truer han med å ringe politiet da, så ringer du politiet i stedet.
Spander en 200 lapp på ufyset, og be han (ryke og) reise så langt han vil med NSB.
Vell, om han trur med å ringe politiet så kan vel du anmelde han for trusler?
Høres ut som at du har fått deg en skikkelig jævel av en nabo, men dersom dere er håndtverkere og må bygge om verandaen er det selvsagt deres feil, ikke naboens. Samme om han har vært der med målebåndet eller ikke. Sånn er reglene i dette landet.

Overse han er mitt tips. Ringer han politiet så kan ikke de gjøre noe basert på hans svada. La han klage til han er gul og blå
Sitat av tafsern Vis innlegg
Høres ut som at du har fått deg en skikkelig jævel av en nabo, men dersom dere er håndtverkere og må bygge om verandaen er det selvsagt deres feil, ikke naboens. Samme om han har vært der med målebåndet eller ikke. Sånn er reglene i dette landet.

Overse han er mitt tips. Ringer han politiet så kan ikke de gjøre noe basert på hans svada. La han klage til han er gul og blå
Vis hele sitatet...
Det vet jeg godt, men hvorfor skal han fortsette?

Når det gjelder denne gapahuken har jeg et spørsmål:
Hvis vi setter hjul under denne istedenfor å skru den fast i terrassen så den blir mulig å flytte frem og tilbake som vi vil, vil ikke det i prinsippet være det samme som et partytelt? hvis dere forstår?
Har han ikke familie som kan kjefte han opp/ sende han på et eller annet *host reitgjerdet hark* senter?

Den jævelen jeg har til nabo høres snill ut i forhold :O
Sitat av gummiand Vis innlegg
Det vet jeg godt, men hvorfor skal han fortsette?

Når det gjelder denne gapahuken har jeg et spørsmål:
Hvis vi setter hjul under denne istedenfor å skru den fast i terrassen så den blir mulig å flytte frem og tilbake som vi vil, vil ikke det i prinsippet være det samme som et partytelt? hvis dere forstår?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er det ingen regler for telt/gapahuk på din egen tomt eller veranda, men dersom naboen føler det er til sjenanse kan han velge å klage på det, og da kan dere få melding om å fjerne det.

Personlig hadde jeg satt det opp på verandaen om jeg ville det. Hvorvidt verandaen din ligger og skygger for sola eller er til annen sjenanse for denne naboen vil jo tiden vise.

Han kan bare være urimelig før det begynner å slå tilbake på han. Overse han, gjør det dere vil på tomta og ta det der etter.
Sist endret av tafsern; 24. august 2011 kl. 18:19.
Skummelt hvor mange som anbefaler hevn her.

Hvordan tror dere det kommer til å gå? Gøy i det man gjør det, kanskje gøy dagen etterpå. Men jeg regner med at dere har planer om å bo her?

Hva tror dere disse brødrene vil oppnå ved å erklære krig mot ham?

Støtter meg til dem som foreslår å invitere ham og være så imøtekommende som mulig. Evt. inviter alle de øvrige naboene på en kaffe en dag det er mulighet, og diskuter saken. Om mulig kan dere ta det opp i plenum med ham. Sørg for at dere har en ordstyrer som er veldig rolig og behersket.

Om han virkelig plager dere, så kan vel det kanskje også være en politisak? Men det beste er nok å prøve å løse det på en mer sivilisert måte. Dere gis jo uttrykk for at det meste er prøvd, men om dere ikke har gjort det så ville nok det å samle naboene og pratet med ham vært en god ide.
Sitat av Veyasu Vis innlegg
Skummelt hvor mange som anbefaler hevn her.

Hvordan tror dere det kommer til å gå? Gøy i det man gjør det, kanskje gøy dagen etterpå. Men jeg regner med at dere har planer om å bo her?

Hva tror dere disse brødrene vil oppnå ved å erklære krig mot ham?

Støtter meg til dem som foreslår å invitere ham og være så imøtekommende som mulig. Evt. inviter alle de øvrige naboene på en kaffe en dag det er mulighet, og diskuter saken. Om mulig kan dere ta det opp i plenum med ham. Sørg for at dere har en ordstyrer som er veldig rolig og behersket.

Om han virkelig plager dere, så kan vel det kanskje også være en politisak? Men det beste er nok å prøve å løse det på en mer sivilisert måte. Dere gis jo uttrykk for at det meste er prøvd, men om dere ikke har gjort det så ville nok det å samle naboene og pratet med ham vært en god ide.
Vis hele sitatet...

Noen hevn blir det nok ikke, tror kanskje å samle naboene er en bedre idè.

Sitat av tafsern Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det ingen regler for telt/gapahuk på din egen tomt eller veranda, men dersom naboen føler det er til sjenanse kan han velge å klage på det, og da kan dere få melding om å fjerne det.

.
Vis hele sitatet...
Er vel mer en bod til å sitte i om kveldene, tror nok det blir hjul på bua nå. Finner ingen regler på at dette ikke er lov. Det morsomme er at etter at han truet med å gå til plan og byggningsetaten har han stått og malt på samme flekken i 3 dager. (så han ser hva vi driver på med) Syk syk stakkars man.
Sitat av Veyasu Vis innlegg
Skummelt hvor mange som anbefaler hevn her.

Hvordan tror dere det kommer til å gå? Gøy i det man gjør det, kanskje gøy dagen etterpå. Men jeg regner med at dere har planer om å bo her?

Hva tror dere disse brødrene vil oppnå ved å erklære krig mot ham?

Støtter meg til dem som foreslår å invitere ham og være så imøtekommende som mulig. Evt. inviter alle de øvrige naboene på en kaffe en dag det er mulighet, og diskuter saken. Om mulig kan dere ta det opp i plenum med ham. Sørg for at dere har en ordstyrer som er veldig rolig og behersket.

Om han virkelig plager dere, så kan vel det kanskje også være en politisak? Men det beste er nok å prøve å løse det på en mer sivilisert måte. Dere gis jo uttrykk for at det meste er prøvd, men om dere ikke har gjort det så ville nok det å samle naboene og pratet med ham vært en god ide.
Vis hele sitatet...

Du har vist aldri hatt en nabo fra helvete? Som det blir fortalt tidligere, er det som regel personer som er veldig trangsynte og har ingen perspektiv for andre. Mest sannsynlig satt seg en menig og har ingen planer om og endre den. Kaffe besøk kommer mest sannsynligvis ikke til og gjøre noe som helst annet enn og danne en pinelig situasjon hvor man skaper en falsk hyggelighet mellom hverandre hvor han fortsetter og sende klagebrev til offentligheten bak ryggen din.

Som TS sier har de allerede prøvd og snakke fornuft til han

Og nabokrig kan være veldig morsomt med sånne folk eller veldig irriterende, ettersom hvordan du tar det selv. Siden han er en regel natzi fucker du han over på egen hjemmebane noe som irriterer han noe grenseløst men han kan ikke gjøre stort med det.

Så lenge dere følger lover og forskrifter kan ikke han irritere dere uten og bryte loven selv. Peis på annlegget, sett opp sirkelsaga og start ett orkester.
Print opp 1000 forskjellige nabovarsler på alt mulig ting dere skal gjøre og peis de i postkassa hannes vær eneste dag. Da kan han ikke klage på at dere ikke har sagt ifra.
Når han kommer og kjefter ber dere han ryke og reise dit peppern gror. Kommer han innen for eiendommen så sett opp ett gjære og film han hvis han kommer innenfor, der etter kan dere politi anmelde.

"Etter naboloven § 6 skal man varsle naboen dersom man vil gå i gang med planting, graving,
bygging, industrivirksomhet eller annet tiltak som kan bli til skade eller ulempe på naboeiendom.
Varsling er ikke nødvendi"

Så bare peis de nabovarslene i postkassa og ta naboloven 6 til ett nytt nivå
Sist endret av Sigurd4u; 24. august 2011 kl. 19:10.
Tror å be han reise til helvette er en mye bedre idè. Kjenner ikke mannen, men jeg tør vedde på at han ikke kommer til å endre seg og plutselig godta alt dere foretar dere på eiendommen deres.

Vis at dere ikke bryr dere og sett han på plass. Han har antageligvis dominert nabolaget i lang lang tid uten å få kjeft tilbake, om dere går i strupen på han blir han ikke å tørre å klage mer på dere. Men sørg for å ha det rettslige i orden hele tiden, spesielt hvis dere skal bygge noe.
Remix han på youtube, skaff 5 mill views.lengere ned da kommer man ikke.
Sist endret av Sixpounder; 24. august 2011 kl. 19:16.
Tilbake til boden. 4 slike i hvert hjørne?
http://www.marineshop.no/PartDetail....09163;c:101449

Da er boden mulig å flytte til enhver tid. Så da kan boden stå nærmere enn 4 meter fra nabotomta Innvendinger

Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Remix han på youtube, skaff 5 mill views. lengere ned da kommer man ikke.
Vis hele sitatet...
Den likte jeg!
Jeg har erfaringer med helvetesnaboer. Råder deg STERKT til å skaffe vitner på alt du kan! Det kan også være fornuftig at du omtrent fører dagbok, eller i det minste noterer dato og hendelser.
Sånne idioter missbruker fort retssytemet!
Min nabo dro meg for retten, først forliksrådet hvor jeg fikk fullt medhold, men nabo meldte saken videre til tingretten.. Saken var over en bagatell (har skrevet om den tidligere her) og for å unngå gigantutlegg (som jeg uansett utfall IKKE hadde fått tilbake) gav jeg meg etter en dag i retten. Saken (som ikke førte til noe som helst!) kostet meg 30.000.. Helt bortkastet, og jeg er fortsatt forbannet over retssystemene i Norge. Til tross for min uskyld MÅ jeg betale mine omkostninger.. Staten og advokatene tjente riktignok på krangelen...
Bygg et 2 meter høyt gjerde rundt dere så han ikke får innsyn. Sett på en jævla svær hengelås og skaff deg en bikkje..
Søk dog om byggetillatelse for gjerdet....
Kjøp opp huset hans for 2xmarkedsverdien. Hvis du er fattig kan du først prøve å bli venn med han, hvis det ikke går...ignorer han MEN for guds skyld ikke erklær krig mot han. Hvem vet, kanskje han angriper deg midt på kvelden med øks... you never know.
Her er en litt lang fortelling om naboene våre og hvordan vi måtte leve med klager og skriking i flere år:

Vi hadde nettopp flyttet til et nytt og gammelt hus som foreldrene mine gledet seg til å pusse opp og endelig finne et sted de kunne bli gamle i, men..

Allerede fra starten da vi bygde garasje fikk vi flere klager personlig fra naboer som mente den var alt for stor for vår lille bil og at den bare var der for å irritere andre naboer som ikke hadde råd til å bygge garasje. Vi hevet oss over det og brydde oss ikke mer.

Så bygde vi en liten mur foran naboen sitt fjell, siden å se et gigantisk fjell som stikker mot deg i hagen er ikke noe fint å se på. Den ble også malt hvit og hele pakka for at naboene skulle bli fornøyde. Det første vi får høre når vi er ferdige er "Den muren deres ser ikke fin ut, nei." Nok en gang så prøvde vi og ikke bry oss, men det var lett å se at foreldrene mine ble lett påvirket av det.

Vi bygde også på kjøkkenet, stua og flere rom i huset, så klart med lov av naboer og kommunen. Men ennå hver gang når vi var ferdige ville de samme tre familiene klage over hvor forferdelig stygt det var og hvordan vi bare gjorde det for å vise oss fram.

Det var åpenbart at alt handlet om misunnelse, fordi familiene rundt oss teknisk sett ikke var familier i det hele tatt. Vi snakker alenemødre med gamle biler og ikke i nærheten av så fine hus som vårt. Høres kanskje litt overfladisk ut å si det, men det var deres hus som så forferdelige ut, ikke vårt.

Vi hadde vel brukt oppimot noen hundre tusen på å bygge å huset og garasjen vår, men ennå så prøvde naboene våre å få oss til å føle oss dårlige og si at det ikke så fint ut.

Så bestemte vi oss for å bygge et anneks i hagen, vi søkte om lov og alle naboene skrev under og sa ja. Det tok vel et par måneder og to hundre tusen kroner. Det første vi får høre når vi er ferdige er hvordan en nabo sier hun har skrevet brev til kommunen om at vi har lurt henne, hun skrev tydeligvis aldri på om at vi fikk bygge et anneks. Det hadde hun gjort, men insisterte på at vi skulle bygge et bitte lite redskapskjul og ikke et anneks.

Dagene etter vi bygde det uthuset var et levende helvete for foreldrene mine, hver dag ville naboene kjefte og skrike på oss bak hekkene sine og true oss, blant annet.

Kanskje hver uke ville få gjentatte brev fra kommunen der da sa de hadde fått klager fra flere naboer og hvordan vi har bygget ulovlig.

Jeg kan ihvertfall kort sagt etter å ha skrevet alt dette tullet si at vi endte med å flytte et godt stykke unna og vi koser oss godt her. Det er synd at vi måtte holde på et hus i 10 år og bruke over noen millioner på og pusse det opp, når de endte opp med at vi flyttet.

Selv håper jeg at dere prøver å snakke vett i hodet på disse naboene dere og ikke ta den harde utveien vi måtte ta. For som sagt, det svei ganske hardt å flytte derifra.

Noen folk er rett og slett bare drittsekker og tåler ikke å se at andre har tid eller kunnskaper til å lage noe fint. Gå over til naboene deres og rett og slett spør dem om hva som er problemet deres. Om det er fordi dere har penger eller om de bare rett og slett er misunnelig på deg og broren din.
Jeg gikk rett inn å nappet ut ledningen anlegget til naboen etter ett halvt år med dansemusikk fra kokka 03:00 utover til morgen(hver dag). har ikke hørt en lyd siden det. Men gud å hvit han blir i ansiktet når vi kommer sammen inn i heisen i blokka kanskje det er noe slikt som trengs med din nabo;d
Er langt ifra sikker på om dette går. Kan være basert på informasjon jeg har plukket opp fra utenlandske lover om økonomi, men er det ikke mulig om naboen din har et lån for så å kjøpe lånet hans og deretter kreve inn summen med en gang?
Om han da ikke har penger til det så er vel lånet satt som sikkerhet i huset og huset hans blir vel da tvangssolgt for å kunne betale lånet.

Er langt ifra sikker på dette og det krever litt midler for å gjennomføre, men naboene dine er sikkert behjelpelige om han har laget kvalm for alle.
Sitat av Minor Threat Vis innlegg
Her er en litt lang fortelling om naboene våre og hvordan vi måtte leve med klager og skriking i flere år:

Vi hadde nettopp flyttet til et nytt og gammelt hus som foreldrene mine gledet seg til å pusse opp og endelig finne et sted de kunne bli gamle i, men..

Allerede fra starten da vi bygde garasje fikk vi flere klager personlig fra naboer som mente den var alt for stor for vår lille bil og at den bare var der for å irritere andre naboer som ikke hadde råd til å bygge garasje. Vi hevet oss over det og brydde oss ikke mer.

Så bygde vi en liten mur foran naboen sitt fjell, siden å se et gigantisk fjell som stikker mot deg i hagen er ikke noe fint å se på. Den ble også malt hvit og hele pakka for at naboene skulle bli fornøyde. Det første vi får høre når vi er ferdige er "Den muren deres ser ikke fin ut, nei." Nok en gang så prøvde vi og ikke bry oss, men det var lett å se at foreldrene mine ble lett påvirket av det.

Vi bygde også på kjøkkenet, stua og flere rom i huset, så klart med lov av naboer og kommunen. Men ennå hver gang når vi var ferdige ville de samme tre familiene klage over hvor forferdelig stygt det var og hvordan vi bare gjorde det for å vise oss fram.

Det var åpenbart at alt handlet om misunnelse, fordi familiene rundt oss teknisk sett ikke var familier i det hele tatt. Vi snakker alenemødre med gamle biler og ikke i nærheten av så fine hus som vårt. Høres kanskje litt overfladisk ut å si det, men det var deres hus som så forferdelige ut, ikke vårt.

Vi hadde vel brukt oppimot noen hundre tusen på å bygge å huset og garasjen vår, men ennå så prøvde naboene våre å få oss til å føle oss dårlige og si at det ikke så fint ut.

Så bestemte vi oss for å bygge et anneks i hagen, vi søkte om lov og alle naboene skrev under og sa ja. Det tok vel et par måneder og to hundre tusen kroner. Det første vi får høre når vi er ferdige er hvordan en nabo sier hun har skrevet brev til kommunen om at vi har lurt henne, hun skrev tydeligvis aldri på om at vi fikk bygge et anneks. Det hadde hun gjort, men insisterte på at vi skulle bygge et bitte lite redskapskjul og ikke et anneks.

Dagene etter vi bygde det uthuset var et levende helvete for foreldrene mine, hver dag ville naboene kjefte og skrike på oss bak hekkene sine og true oss, blant annet.

Kanskje hver uke ville få gjentatte brev fra kommunen der da sa de hadde fått klager fra flere naboer og hvordan vi har bygget ulovlig.

Jeg kan ihvertfall kort sagt etter å ha skrevet alt dette tullet si at vi endte med å flytte et godt stykke unna og vi koser oss godt her. Det er synd at vi måtte holde på et hus i 10 år og bruke over noen millioner på og pusse det opp, når de endte opp med at vi flyttet.

Selv håper jeg at dere prøver å snakke vett i hodet på disse naboene dere og ikke ta den harde utveien vi måtte ta. For som sagt, det svei ganske hardt å flytte derifra.

Noen folk er rett og slett bare drittsekker og tåler ikke å se at andre har tid eller kunnskaper til å lage noe fint. Gå over til naboene deres og rett og slett spør dem om hva som er problemet deres. Om det er fordi dere har penger eller om de bare rett og slett er misunnelig på deg og broren din.
Vis hele sitatet...
Forjævlig at det skal være sånn. Dere fulgte til og med loven og gjorde alt riktig!
Plag han til han blir blå i trynet med masingen sin, men hold deg for gktuds skyld innenfor regelverket! Kan også si at jeg likte ideen om å lage youtube remix og sende til han etterpå: Bare pass på at du/dere sladder vekk eventuelle ansikter, så han ikke ødelegger for dere. Etter hva du har fortalt er det du som er the good guy. I såtilfelle, husk at det er du som vinner til slutt, et annet resultat er ganske umulig etter min mening. Bare hold deg innenfor regelverket, og tyn han skikkelig. Lykke til, til deg og broren din. Dette her fikser dere!
Sist endret av Bl4derunner; 24. august 2011 kl. 20:30.
Sitat av antring Vis innlegg
Er langt ifra sikker på om dette går. Kan være basert på informasjon jeg har plukket opp fra utenlandske lover om økonomi, men er det ikke mulig om naboen din har et lån for så å kjøpe lånet hans og deretter kreve inn summen med en gang?
Om han da ikke har penger til det så er vel lånet satt som sikkerhet i huset og huset hans blir vel da tvangssolgt for å kunne betale lånet.

Er langt ifra sikker på dette og det krever litt midler for å gjennomføre, men naboene dine er sikkert behjelpelige om han har laget kvalm for alle.
Vis hele sitatet...
Har sjekka litt og det er mulig det jeg snakker om å kjøpe lånet, men det spørs på de interne rettningslinjene til banken.
Men teoretisk sett er det mulig.
Det kreves nok en del papirarbeid for å få det gjennomført om det er mulig, men om det går har du fått tatt en solid hevn, kanskje også fått han ut av huset og du kan faktisk i beste fall tjene penger på det!
Ta og hell ugress middel over hele tomten hans, så gå og klagg til han for ikke å ta vare på eidomen, si du skal gå til kommunen.

Tenn på huset hans ?
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Ta og hell ugress middel over hele tomten hans, så gå og klagg til han for ikke å ta vare på eidomen, si du skal gå til kommunen.

Tenn på huset hans ?
Vis hele sitatet...
Aw bless, du tror at ugressmiddel får ugress til å gro raskere. :')
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Aw bless, du tror at ugressmiddel får ugress til å gro raskere. :')
Vis hele sitatet...
trur mer han mente att allt skulle rottne ^^ men ha på diesel da det tar definitivt allt som er grønt

om man skall va jæveli da men hoper det løser seg uten det ^^ eller diesel is aufsume :P
Sist endret av dr_struts; 24. august 2011 kl. 22:18.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Hvis det er så ille for han å se dere grille og ha det bra så får han se til h******* og flytte til alta og bo i en iglo.

Sånne folk takler jeg ikke
Sitat av orbeck Vis innlegg
Hvis det er så ille for han å se dere grille og ha det bra så får han se til h******* og flytte til alta og bo i en iglo.

Sånne folk takler jeg ikke
Vis hele sitatet...
Jeg kommer fra Alta har du noe i mot stedet?!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Jeg kommer fra Alta har du noe i mot stedet?!
Vis hele sitatet...
Ikke på noen måte, men der kan han isolere seg lengre vekk fra sivilasjonen.
Er en del dumme forslag som bare gir deg selv problemer her.. :L

Hadde en lignende nabo der jeg bodde før, hun klagde på alt og alle, mens hun selv kunne finne på å klippe plenen eller rote i blomsterbedet klokka 5 om morgenen.
Grillfest var fy fy. Røyken ødela vist de "pene" buskene og plantene hennes.
Så hun noen som bygget noe, gransket hun det de holdt på med hele dagen lang for å se om det de gjorde var lov. (Vi måtte rive hele sykkelgarasjen for en eller annen grunn..) :/
Husker en episode fra da jeg var 8-9 år, hun hadde noe sånn dingeldangel som hang på veggen utenfor verrandadøra hennes, den lagde lyd når vinden blas. Den ble stjålet en natt, og for en eller annen grunn anmeldte hun MEG til politiet for å ha stjålet det, noe jeg selvfølgelig ikke gjorde. Jeg har aldri har vært på hennes eiendom, untatt fra 1 gang da jeg skulle hente en ball. Endte med at politiet ikke gjorde en dritt, og at naboen begynte å baksnakke og lyve om meg og familien min. Vi ble ikke særlig populær i nabolaget etter den episoden for å si det sånn.

Hun ble vist tilfreds da hun fikk vite at foreldrene mine var skilt og huset var til salgs, men problemene med henne var ikke over enda du gitt. Noen måneder etter at huset hadde blitt til salgs fikk faren min klagebrev fra henne. De hekk/busk/tre lignende greiene som facer eiendommen hennes hadde vist blitt for lange, hun greide ikke å se over til vår eiendom. I følge paragraf blablablaaa punkt blablaa har hun krav på ditten og datten ellers kunne hun ringe politiet. Det var forferdelig travle, deprimerende og stressende tider da vi fikk det brevet.. Vi hadde ikke tid til å klippe buskene.

Det du kan gjøre er å ignorere naboen. Det må da være lov til å ha en grillfest en gang i blant, uten at naboen skal klage på røyken. (Han kan da for helvete lukke vinduene sine :P)
Om naboen braser inn på eiendommen deres for å klage kan dere be han gå, det er personlig eiendom, ikke en offentlig park. Nekter han ringer dere onkel politi.
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Ta og hell ugress middel over hele tomten hans, så gå og klagg til han for ikke å ta vare på eidomen, si du skal gå til kommunen.

Tenn på huset hans ?
Vis hele sitatet...
Alternativt kan man bruke ugressmiddel til å skrive forbannelser, eller enda drøyere, tegne hakekors på plenen hans.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Alternativt kan man bruke ugressmiddel til å skrive forbannelser, eller enda drøyere, tegne hakekors på plenen hans.
Vis hele sitatet...
Tviler ikke på at fyren har monter sikkerhets kameraer på eiendommen.