Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2312
Hei alle sammen, skal kjøpe meg ny tv. har tenkt på samsung sine tv'er:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348173 - Samsung 32" LCD-TV LE32A656

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=348178 - Samsung 37" LCD-TV LE37A656

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=408345 - Samsung 40" LCD-TV LE40A656

Disse tv'ene burde det jo ikke være forsjell på annet enn størrelsen, men 40" har bedre kontrast. Hvorfor det? er det ikke samme tv'ene alle tre?

Men hvilke andre tv'er anbefaler dere, som har full hd?

Vet det finnes tusen andre av disse trådene, men skal kjøpe tv snart så orket ikke lete så lenge.

Takker for svar på forhånd.
1. Siden du foreslår TVer fra 32-40" bør du først bestemme deg for størrelsen. 40" er mindre enn du tror, og passer ypperlig hvis du sitter mer enn 2.5m fra skjermen.
2. LCD/Plasma er det endelige spørsmålet, og begge leire har svorne fanboys. Det mange sier er at Plasma passer best til film og LCD passer best til PC/konsoll, men begge to er gode til all type bruk. Det finnes ingen fasit.
3. De oppgitte specsa på de forskjellige TVene er stort sett bare tull, spesielt kontrastnivået. Drit i hva som står oppgitt, og les heller tester om de enkelte apparata hvis du ikke har muligheter til å se dem i bruk selv.
4. Skulle jeg kjøpt TV i morra hadde jeg kjøpt denne, eller denne. Den siste er ikke full-HD.
Som Don nevner, så er det en evig kamp mellom LCD og Plasma, foreslår at du googler det, og finner sammenlikninger, og deretter finner ut hva som passer deg mest. Personlig syns jeg ikke det er så veldig stor forskjell, men kan være greit med LCD hvis du har en tendens til å glemme å skru av TVen.

Denne kjøpte jeg for noen uker siden, og den er nydelig etter min smak. Full-HD, bra kontrast, ikke noe ettersleng, fint design som passer rett inn i kjellerstua mi, som ser ut som en kjellerstue fra 70-tallet, så den passer de fleste steder. Flott TV, og ingenting å utsette på den bortsett fra at den ikke har VGA-inngang. Den har derimot HDMI, så det er ikke noe problem å få kobla pcen på den.
Vel, Jeg må si det at jeg har 32" fra samsungen du skriver om der.

Beste beskrivelse i ett ord: Best
Jeg har hatt samsung en stund nå i alt av tvr og pc skjermer og angrer ikke ett sekund...

med andre ord, er det opp til meg ville jeg bare bestemt meg for størrelsen og bestilt...

Håper det hjelper
Kristoffer
Trådstarter
Har bestemt meg for å kjøpe LCD, to grunner til det:
1. På LCD vises ikke sola vist ho står inn gjennom vindu, men den vises MER på Plasma.
2. Skal bruke tv'en til pc, så blir nokk veldi mye av samme bilde, og på plasma kan bilde brenne seg fast. f.eks, vi har en 50" Panasonic plasma i stua, og når vi høre på musikk blir det ett bilde som står konstant. Og etter å ha hørt noen timer på musikk, kunne man se antyding til bilde som hadde vært der, etterpå.

Personelig syntes jeg at Samsung har ett nydelig design, og dem har veldig gode tv'er så eg har valgt å gå for Samsung sine.

Har den modellen som eg har henvist til DVI inngang?
Kan man få full hd oppløsning via VGA kabelen?
Sist endret av Trono; 29. desember 2008 kl. 03:40.
VGA er vel ikke det beste på full hd, HDMI og DVI støtter det.
Jeg bruker VGA på full hd og det fungerer glimrende... ser ingen grunner til at det er "feil"...

En pirkete person aka en fanboy vil vel kanskje, men for meg funker det ordentlig bra!
Trådstarter
Men er det DVI inngang på noen av de tv'ene jeg har listet opp?
Trådstarter
Når er det lurest å kjøpe tv? nå eller burde jeg vente på januarsalg?? ;D
Mye billige tv'er på januarsalget, men få gode TV'er....
Sitat av KristofferA Vis innlegg
Jeg bruker VGA på full hd og det fungerer glimrende... ser ingen grunner til at det er "feil"...

En pirkete person aka en fanboy vil vel kanskje, men for meg funker det ordentlig bra!
Vis hele sitatet...
selv om det funker bra for deg og for såvidt hos alle andre betyr det jo ikke at du utnytter "full HD."

kjøp en HDMI->DVI kabel evt HDMI->VGA(hvis det finnes) hvis skjermkortet ditt ikke har DVI. Da har du full HD, jeg bruker denne løsningen nå og er storfornøyd
Jeg ønsker ikke starte en helt ny tråd. Men jeg er på jakt etter en LCD-tv i størrelsen 40+. Jeg har stramt budsjett - noen med erfaringer?