Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3047
Hei! Jeg har nylig fått Sobril 25mg.

I følge flere nettsider så tilsvarer 60mg Sobril, 2mg xanor.

Det er jo ikke samme virkestoff(?)

Kan rusen sammenlignes på noen måte?

Takk
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hmm, ja på en måte. Det er jo benzo begge tingene. Fungerer ganske likt på angst imo, men Xanax kicker vell inn mye fortere. Man blir heller ikke like "hjernedød" eller borte av Sobril som med Xanax, derfor jeg foretrekker Sobril. Sobril vil gi deg en mye lettere rus, å du fungerer med mindre du tar veldig høye doser. (60mg er en moderat høy dose om du ikke har toleranse)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, ja på en måte. Det er jo benzo begge tingene. Fungerer ganske likt på angst imo, men Xanax kicker vell inn mye fortere. Man blir heller ikke like "hjernedød" eller borte av Sobril som med Xanax, derfor jeg foretrekker Sobril. Sobril vil gi deg en mye lettere rus, å du fungerer med mindre du tar veldig høye doser. (60mg er en moderat høy dose om du ikke har toleranse)
Vis hele sitatet...
Isåfall ; ca hvor mange mg valium tilsvarer 4 mg xanor (selvom det er to ulike virkestoffer)?
Gladixi's Avatar
Trådstarter
58 9
Sitat av Cocktail Vis innlegg
Isåfall ; ca hvor mange mg valium tilsvarer 4 mg xanor (selvom det er to ulike virkestoffer)?
Vis hele sitatet...

https://i.imgur.com/l3A844P.png

http://clincalc.com/Benzodiazepine/

http://psychopharmacopeia.com/bzd_dose_convert.php

Er også på 100mg nå, uten noe toleranse + 1 Øl.

So far nothing
Sist endret av Gladixi; 25. oktober 2018 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dafuq, jeg tar 5mg sobril ved behov og føøøøøøler de.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Carmex Vis innlegg
Dafuq, jeg tar 5mg sobril ved behov og føøøøøøler de.
Vis hele sitatet...
Har du null form for toleranse? Fordi 5mg er jo det minste man kan få, og skal egentlig ikke gi noen rus...
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har du null form for toleranse? Fordi 5mg er jo det minste man kan få, og skal egentlig ikke gi noen rus...
Vis hele sitatet...
Får ikke en rus, men litt sånn mindre stressa-feeling.
Kommer Ann på toleransen din. Jeg kan ta 25mg og ikke merke stort..
▼ ... over en uke senere ... ▼
@Carmex Litt sånn mindre stressa-feeling, ja... Akkurat den effekten sobril skal ha... da det er et angstdempende middel... Nå smilte jeg litt.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sobril "10" mg er minste, så det vil si du tar ein halv og du føøøøøøøølern? haha ja folk er forskjellige
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sobril "10" mg er minste, så det vil si du tar ein halv og du føøøøøøøølern? haha ja folk er forskjellige
Vis hele sitatet...
Nå spørs det jo veldig da.
Hvis du sitter å knasker tabletter flere ganger i uken som du kanskje gjør, så føler du nok lite med 5mg.

Men for oss som ikke tar dette så ofte så føler vi at 5mg virker.

Og nei, man får ikke rus av det, men føler seg bare mer avslappet og ikke så stressa, som man skal gjøre siden dette er meningen med Sobril.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Gameomanic Vis innlegg
Nå spørs det jo veldig da.
Hvis du sitter å knasker tabletter flere ganger i uken som du kanskje gjør, så føler du nok lite med 5mg.

Men for oss som ikke tar dette så ofte så føler vi at 5mg virker.

Og nei, man får ikke rus av det, men føler seg bare mer avslappet og ikke så stressa, som man skal gjøre siden dette er meningen med Sobril.
Vis hele sitatet...
5mg er 3x lavene enn normal dosering. Så at man ikke merker noe som helst av 5mg er kanskje ikke så rart uansett om man skulle ha noe toleranse eller ikke. Når jeg prøvde sobril ble jeg satt på 50mg med en gang, og det hjalp ikke meg nevneverdig, med unntak at jeg kanskje ble bittebittelitt slack i formen, og det var det.

Kommer litt an på, men å bli satt på 100mg/døgn er ikke helt uvanlig med denne svært lite potente benzoen.

Og det siste du nevner gjelder jo for hele benzofamilien. Det er ikke meningen at du skal bli ruset på noen av dem.
Sist endret av kmsc; 6. november 2018 kl. 11:59.
Helt annerledes rus enn Xanor. Kan ikke sammenlignes.

Sobril er veldig slow i onset, sånn ~2 timmer.
Xanor er liksom 20-30 min.

Xanor er en hammer, Sobril er en sløv mor som legger bomull i skallen på deg.

Sobril minner mer om diazepam enn alprazolam (xanor).
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av travaxa Vis innlegg
Helt annerledes rus enn Xanor. Kan ikke sammenlignes.

Sobril er veldig slow i onset, sånn ~2 timmer.
Xanor er liksom 20-30 min.

Xanor er en hammer, Sobril er en sløv mor som legger bomull i skallen på deg.

Sobril minner mer om diazepam enn alprazolam (xanor).
Vis hele sitatet...
Sobril minner om valium fordi valium omdannes til bla. oxazepam