Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5143
ei veninne har klart å glemme koden til sin ipod touch 4G 32 gb, finnes det en måte å låse den opp uten å gjenopprette den?
Kontakt Apple eller der hun kjøpte telefonen. tror det er det enkleste
Sitat av robojot Vis innlegg
Kontakt Apple eller der hun kjøpte telefonen. tror det er det enkleste
Vis hele sitatet...
Jeg tror han snakker om låsekoden for å åpne den opp igjen, siden iPod ikke har sim-kort. Altså hjelper det vel ikke å kontakte dem da dette er en kode hun har satt selv.
Beklager, men når du taster koden feil nok ganger, er du nødt til å gjenopprette den via iTunes.
Derimot, hvis hun har syncet den i det siste, burde hun ha en sikkerthetskopi i iTunes, som vil si at den blir helt lik etter gjenoppretting.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
Jeg tror han snakker om låsekoden for å åpne den opp igjen, siden iPod ikke har sim-kort. Altså hjelper det vel ikke å kontakte dem da dette er en kode hun har satt selv.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente med det er at muligens Apple har en løsning på problemmet h*ns
Når du gjenoppretter spør vel Itunes om du vil ta sikkerthetskopi først? Skulle ikke være noe problem, og det er den eneste løsningen.
Sitat av robojot Vis innlegg
Det jeg mente med det er at muligens Apple har en løsning på problemmet h*ns
Vis hele sitatet...
Apple kan ikke løse dette for deg.
problemet er at hun ikke får igjen laptopen sin før fredag, men gjerne vil høre musikk før dette... sitter for øyeblikket å googler som en gal, men finner ikke mye...
Hun kan høre på musikk.. du trenger ikke låse opp iPoden for det.. Dobbelklikk på hjem-knappen! (Med mindre det er spotify hun har, da må applikasjonen startes først)
Hvis hun ikke klarer å vente, kan du gjenopprette den med hvilken som helst maskin med iTunes.

Men da "mister" hun alt hun har av apper og musikk.

Skriver "mister", fordi alle appene hun har lastet ned finner hun igjen i "kjøpt" tabben i AppStore.
Musikken må hun legge inn på nytt, med mindre hun bruker spotify. Da kan hun jo enkelt bare synce spillelistene sine igjen.
Hvis det var en måte å åpne en låst telefon uten å kunne koden og uten å slette telefonen hadde det jo ikke vært noen vits med kode. Det er det som kalles sikkerhet.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Hvis det var en måte å åpne en låst telefon uten å kunne koden og uten å slette telefonen hadde det jo ikke vært noen vits med kode. Det er det som kalles sikkerhet.
Vis hele sitatet...
de hadde sikkert håpet på noe lignende redsn0w som kunne fjerne koden, da den helt sikkert er lagret som en fil ett sted på ipoden.
hun ga til slutt opp og sa ja til å gjenopprette via laptopen min, så lar jeg hun låne spotify-kontoen min til hun får lagt inn sin egen musikk igjen
Se om dette fungerer. Slå av ipoden og koble den til maskinen din. Slå den på og trykk ned begge knappene så lenge at det kommer nok opp på skjermen (Begge knappene på ipoden) Etterhvert skal det komme noe opp på både itunes og ipoden. Resten fikser du selv
Sitat av Fkleppe Vis innlegg
Se om dette fungerer. Slå av ipoden og koble den til maskinen din. Slå den på og trykk ned begge knappene så lenge at det kommer nok opp på skjermen (Begge knappene på ipoden) Etterhvert skal det komme noe opp på både itunes og ipoden. Resten fikser du selv
Vis hele sitatet...
det ville jo bli en vanlig gjenoppretting, det fikk han til selv
Den lenken jeg postet over her, bruker redsn0w for å finne koden, men med egen ramdisk (som omtalt i Teknofil-artikkelen).