Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  304 66164
Hvor bor du TS? Jeg tenker nå på egen sikkerhet her!
Sitat av DogheadPenguin Vis innlegg
Det er jo en stor pågående militær øvelse som foregår i dette øyeblikk. Det kan være at noen har glemt eller mistet den som en følge av det.
Vis hele sitatet...
Hvis han bor i Nord Norge så ja.... Men allikevel, du pleier ikke kjøre tanks hvor som helst og særlig ikke bebygde området som er tilgjenglig for offentligheten.
Er også rimelig strenge rutiner ved dette. Dette er ikke noe du avfyrer under en øvelse i ummidelbar nærhet til bebyggelse heller liksom...
Trådstarter
Sitat av Alkisen Vis innlegg
Hvor bor du TS? Jeg tenker nå på egen sikkerhet her!
Vis hele sitatet...


Bor i Nordensparis, mer er jeg ikke villig til å si.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Bor i Nordensparis, mer er jeg ikke villig til å si.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg glad jeg bor i Oslo.... Har også en ekstra seng til medfreakere om noen frykter for sikkerheten sin
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Glupinger som prøver å vere morsomme vil bli belønna med forumfri.
Sitat av cracklab Vis innlegg
Bor i Nordensparis, mer er jeg ikke villig til å si.
Vis hele sitatet...
Har du fiklet med den i løpet av det siste halve året?
Sitat av cracklab Vis innlegg
Bor i Nordensparis, mer er jeg ikke villig til å si.
Vis hele sitatet...
Det vil si tromsø. Takk, nå kan jeg puste lettet ut^^
Trådstarter
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Har du fiklet med den i løpet av det siste halve året?
Vis hele sitatet...



Ja har rørt den noen ganga, bland annet når jeg skulle ta bilde av den ? og nei da viste jeg ikke hva jeg hadde i handa...
Du lurer på hva som kan skje om du ringer politiet, kjære TS? Jeg tror ihvertfall at du kommer til å bli kontaktet av dem relativt snart, mtp. at bomber og terror ikke er så populært om dagen. Og ja, Politiet har eller kommer til å lese denne tråden og finne deg. Så anonym er du ikke.
Ring nå Politiet først som sist. Dette er noe som kun du kan risikere blir værre jo lengre du venter. Kontakter Politiet deg har du et forklaringsproblem. Går den av har du større problemer.
Minner litt om da thoryllo fant disse øvelsestorpedoene ute i drøbak på sine UE turer. Han var i allefall smart nok til å ikke røre dem men du så hvor fort vg fant fram saken. Stakkaren ble jo nedringt av folk til slutt.
Skal bli gøy og se når dette kommer i vg. Tror nok politiet når de leser denne tar seg en tur til NSO og forlanger og få en ip.....
Sitat av cracklab Vis innlegg
Ja har rørt den noen ganga, bland annet når jeg skulle ta bilde av den ? og nei da viste jeg ikke hva jeg hadde i handa...
Vis hele sitatet...
Hvordan kunne du ikke vite hva du hadde i hånda? Har du ikke sett en kule før?

Og ettersom det der ikke er noe en bare snubler over og du ikke har sagt hvor du fant den vil jeg anta du ikke deler alt med oss her. Bøffa fra øvelse?
Sitat av cracklab Vis innlegg
Ja har rørt den noen ganga, bland annet når jeg skulle ta bilde av den ? og nei da viste jeg ikke hva jeg hadde i handa...
Vis hele sitatet...
Hvor fant du den egntlig? Mange her som lurer på det samme, så hadde vært kult om du svarte^^
Sitat av nomore Vis innlegg
Ring nå Politiet først som sist. Dette er noe som kun du kan risikere blir værre jo lengre du venter. Kontakter Politiet deg har du et forklaringsproblem. Går den av har du større problemer.
Vis hele sitatet...
Går den av har han ingen problemer lenger om den er i samme hus. Som slashdot sa, den vil spre innvollene hans utover et realtivt stort område....
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Går den av har han ingen problemer lenger om den er i samme hus. Som slashdot sa, den vil spre innvollene hans utover et realtivt stort område....
Vis hele sitatet...
Vil da se på det som et problem jeg da.
Nå skrev jo trådstarter at den var flyttet langt bort. Om det var lurere kan jo diskuteres.
Trådstarter
Sitat av Sjarlatan Vis innlegg
Hvordan kunne du ikke vite hva du hadde i hånda? Har du ikke sett en kule før?

Og ettersom det der ikke er noe en bare snubler over og du ikke har sagt hvor du fant den vil jeg anta du ikke deler alt med oss her. Bøffa fra øvelse?
Vis hele sitatet...


Jeg var overhode ikke klar over om denne inneholdt noe sprengsstoff.
Du skal ringe politiet fort som faen og siden du ikke har gjort det enda tror jeg ikke du vet hva du har med å gjøre. Du er vel klar over at den er dødelig? Finner du en ladd pistol ser du vel ikke inn i løpet og demonterer den samtidig? Du hiver den heller ikke fra deg i skogen. Tingen er at en live bombe/artilleri ammunisjon er LIVSFARLIG og du vil ikke ha det på samvittigheten hvis noen onger "kommer borti den"
Kan noen forklare hvordan antenningsmekanismen fungerer på denne artilleri ammunisjonen ?
synes den ser ut som en dummy mtp bildene, men jeg har ingen kunskap om artilleri ammunisjon
Trådstarter
Ser noen som spør hvor jeg har funnet denne "raketten" Jeg har altså funnet denne i et gammelt hus som jeg har vært i,
Det er mange her, inkludert meg, som lurer på hvorfor du ikke har ringt til Politiet enda?
http://www.quarry.nildram.co.uk/P1000658.jpg

Her er tennhetta, den antenner kruttet og kula forsvinner i en imponerende fart samtidig som hylsa forsvinner i motsatt retning.
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Kan noen forklare hvordan antenningsmekanismen fungerer på denne artilleri ammunisjonen ?
synes den ser ut som en dummy mtp bildene, men jeg har ingen kunskap om artilleri ammunisjon
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Ammunition

Sitat av cracklab Vis innlegg
Ser noen som spør hvor jeg har funnet denne "raketten" Jeg har altså funnet denne i et gammelt hus som jeg har vært i,
Vis hele sitatet...
tvilsomt at den har vært der lenge... Da den ser helt ny ut
Sitat av cracklab Vis innlegg
Ser noen som spør hvor jeg har funnet denne "raketten" Jeg har altså funnet denne i et gammelt hus som jeg har vært i,
Vis hele sitatet...
Derfor du ikkje vil ringe politiet?
Så tennhetta er borte. Men det betyr vel ikke nødvendigvis at den er tomt for eksplosiver? Ergo: Farlig. Ring politiet. Nå. Ikke kuk rundt.

Du utsetter deg selv og andre for fare.

Og hvis den bare har stått i et gammelt hus og godgjort seg i årevis så... La oss bare si at eksplosiver ikke blir mer stabile av lang lagringstid.
Jeg er relativt sikker på at NSM eller PST allerede har "backtraced your IP address" og sender "the cyber police"!
inb4 dette er ikke 4chan..
vet hvordan vanlig ammunisjon fungerer. ser bare ingen tennhette på bilde til ts. men siden min kunskap om ammunisjon begrenser seg til håndvåpen, Tengte jeg det fungerte litt anderledes på denne typen
Sitat av nomore Vis innlegg
Det er mange her, inkludert meg, som lurer på hvorfor du ikke har ringt til Politiet enda?
Vis hele sitatet...
Jo forsåvidt lurer jeg på dette også... Øvingsgranat eller skarp granat, det er uansett en målskivegranat med en betydelig mengde sprengstoff i seg...
Er ikke tennhetter som på håndvåpen på disse. De skal fyres av av en tanks. Og uansett så er det såpass mye høyeksplosiver i den at tennhetta er bare småtterier i forhold til det som finnes i stridshodet evt....
Sist endret av mp34567; 19. mars 2012 kl. 20:59.
Har snakket med TS, han tar kontakt med politiet i kveld.
Med trådstarters kunnskaper om dette ville jeg tatt det som en bombetrussel så blir overasket om NSO ikke sitter i telefon med politiet nå
Herlighet! Jeg får vondt inni meg, her sitter jeg å behandler flash som det skulle vært en atombombe, mens du leker det rundt med en GRANAT som det skulle vært en frukt. Trist! Kontakt politiet
hvordan fungerer det når det avfyres fra tanks da ?
synes det er rart å produsere skarp ammunisjon med manglende avfyringsmekkanisme hvis så er tillfelle
Sitat av Executer Vis innlegg
Har snakket med TS, han tar kontakt med politiet i kveld.
Vis hele sitatet...
Hvorfor drøye?
Sitat av Executer Vis innlegg
Har snakket med TS, han tar kontakt med politiet i kveld.
Vis hele sitatet...
For sin egen del bør han ta kontakt NÅ!
Fatter ikke hvordan han kan være så avslappet med å ha lagt ut en bombe. Barn/unger/tenåringer kan finne den og finne på og gjøre noe de ikke burde...
Sitat av Executer Vis innlegg
Har snakket med TS, han tar kontakt med politiet i kveld.
Vis hele sitatet...
I kveld holder ikke, jo lengre den ikke ligger i korrekt lager jo mer ustabil blir den. Gjør det nå.
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
hvordan fungerer det når det avfyres fra tanks da ?
synes det er rart å produsere skarp ammunisjon med manglende avfyringsmekkanisme hvis så er tillfelle
Vis hele sitatet...
Jeg synes også det ser ut som tenningsmekanismen er borte, men siden det er ett dårlig bilde og TS har null kompetanse på å behandle ammunisjon bør han behandle den som den er skarp.
Og siden granaten ble funnet i et hus(UE-ekspedisjon tipper eg) så er det umulig å vite hvordan den er blitt behandlet før.
Og den ligger ikke ute, det var noe TS sa siden alle mente han skulle holde den unna folk og hus.

Men som sagt, når TS kommer hjem tar han kontakt. 30 min.
Modern artillery ordnance ammunition is generally of two types: separate loading and semi-fixed. Semi-fixed ammunition (rounds) appear in the form of a projectile mated with a cartridge case which contains the propellant and they resemble small arms rounds.

The canister is outfitted with a primer on its base which fires upon contact from the firing pin. Gunpowder, precision machined to burn evenly, is contained inside of cloth bags that are numbered. US/NATO 105 mm howitzers use semi-fixed ammunition, containing seven powder bags referred to as increments or charges. Putting the powder in bags allows the howitzer crew to remove the increments when firing at closer targets. The unused increments are disposed of by analysing burning in a powder pit at a safe distance from the guns.

Above a certain size, semi-fixed rounds are impracticable; the weight of the whole assembly is too much to be carried effectively. In this case separate loading ammunition is used: the projectile and propelling charge are supplied and loaded separately. The projectile is rammed home in the chamber, the powder charge(s) are loaded (usually by hand), then the breech is closed and the primer is inserted into the primer holder on the back the breech. Separate loading ammunition is typically used on 155 mm and larger howitzers. Several propellant types are available for 155 mm howitzer.

All normal projectiles arrive at the weapon with a plug in the fuze well on the nose of the projectile. Using a special fuze wrench, the plug is unscrewed and a fuze is screwed in. The decision as to which type of fuze to use is made by the fire direction center and carried out by the gun crew.

The armaments fitted to early tanks were contemporary field or naval artillery pieces and used the same ammunition. When tank versus tank combat became more important, and specific tank guns did not exist, it became common to adapt anti-aircraft guns (artillery) which fired shells of high velocity, which were needed for high altitude targets. As the armour applied to tanks increased, ammunition for tank use paralleled that of anti-tank guns. Current tank gun ammunition is a single fixed round ("shell" and charge combined in a single piece) for quick loading, the propellant is in a combustible case, thus negating empty shell casings. The primary anti-armor (anti-tank) warhead is the sabot round, a shaped charge or sensor fuzed warhead.

For de som er spesielt interesserte.
http://en.wikipedia.org/wiki/Shell_(projectile)
akkurat det er jeg enig i tsunami, "bether safe than sorry"

så det du sier mp34567, (hvis jeg forstår rett) er att denne rett og slett ikke er lad enda og ufarlig ?
Sist endret av Skille(D); 19. mars 2012 kl. 21:09.
Den granaten har sikkert ligget i årevis.. 30 minutter til går sikkert bra så lege han slutter å pille på den
Løsningen er jo fantastisk enkel. Kontakt Politiet, si at det er funnet et sprenglegeme som ligger på adresse X, som finner trodde var falsk/leketøy. Deretter møter TS Politiet når han kommer hjem om en halvtimes tid. De skal samle rett mannskap og ta seg til adressen også. Det er ikke gjort på fire minutt.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Den granaten har sikkert ligget i årevis.. 30 minutter til går sikkert bra så lege han slutter å pille på den
Vis hele sitatet...
men med tanke på at han dumpet det, så kan noen andre pille på den..
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
så det du sier mp34567, (hvis jeg forstår rett) er att denne rett og slett ikke er lad enda og ufarlig ?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke det han sier.
Han hadde ikke dumpet den allikevel.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
http://boards.4chan.org/b/res/387815405

Fant nettopp denne tråden på 4chan, ganske relevant.

Er det op, eller er hele denne tråden repost?
Sist endret av LesPaul; 19. mars 2012 kl. 21:14.
Sitat av bernagchen Vis innlegg
Nei. Det er ikke det han sier.
Vis hele sitatet...
Den er ikke ufarlig. Den har et sprenghode på seg. Og er det en sensor i den er den ustabil som faen..... Særlig iogmed at han har pillet på den...
Sitat av LesPaul Vis innlegg
http://boards.4chan.org/b/res/387815405

Fant nettopp denne tråden på 4chan, ganske relevant.

Er det op, eller er hele denne tråden repost?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke TS
Trådstarter
Sitat av LesPaul Vis innlegg
http://boards.4chan.org/b/res/387815405

Fant nettopp denne tråden på 4chan, ganske relevant.

Er det op, eller er hele denne tråden repost?
Vis hele sitatet...


Det er jo mine bilder ? hva faen ????