Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1136
Etter å ha installert nye drivere for mitt r9 380 4gb gikk hele skjermen til helvete. Når jeg går tilbake til de gamle driverne funker skjermen bra men ytelsen til skjermkortet synker til det er helt umulig å spille noe. Er skjermkortet ødelagt og det er tid for nytt eller er dette en driverfeil som har en lett løsning? Noen som har hatt noe lignende før?
Kan eventuelt ett 1060 6GB kjøre med en 400W PSU?


https://imgur.com/a/XO4T8Om
Vanskelig å si. Du kjører den driver versjonen som er nest nyest ikke sant? Fortsatt ræva ytelse? r9 380 er jo ikke ett spesielt bra kort, men skal klare relativt nye spill på middels grafikk innstillinger ihvertfall. Hvilket spill spiller du?

Om du vil oppgradere kortet kommer litt an på lommeboka og hvilket spill du spiller, men jeg hadde gjort det ihvertfall.
Om enn 400W holder til en 1060 kommer an på resten av systemet ditt, men en 1060 krever en del mindre av psu'n din enn det en r9 380 gjør, så om systemet ditt klarer seg fint med den psu'n du har nå så klarer den nok en 1060. 10serien er veldig snill på strøm forbruket og krever lite.

400w er dog litt lite og jeg ville også oppgradert den i samme slengen om du velger å gå for ett nytt kort
Sist endret av Alge; 30. oktober 2018 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kronidiot
Trådstarter
4 0
Sitat av Alge Vis innlegg
Vanskelig å si. Du kjører den driver versjonen som er nest nyest ikke sant? Fortsatt ræva ytelse? r9 380 er jo ikke ett spesielt bra kort, men skal klare relativt nye spill på middels grafikk innstillinger ihvertfall. Hvilket spill spiller du?

Om du vil oppgradere kortet kommer litt an på lommeboka og hvilket spill du spiller, men jeg hadde gjort det ihvertfall.
Om enn 400W holder til en 1060 kommer an på resten av systemet ditt, men en 1060 krever en del mindre av psu'n din enn det en r9 380 gjør, så om systemet ditt klarer seg fint med den psu'n du har nå så klarer den nok en 1060. 10serien er veldig snill på strøm forbruket og krever lite.

400w er dog litt lite og jeg ville også oppgradert den i samme slengen om du velger å gå for ett nytt kort
Vis hele sitatet...
Jeg spiller overwatch og rainbow six. Kortet drar begge greit på ultra med 60+ fps. Har en 550W psu som jeg har liggende. Men er det på tide å bytte GPU? Eller er det noe som kan gjøres for å fikse mønsteret på skjermen?
Om kortet er ødelagt eller ikke er litt vanskelig å si, du må feilsøke litt. Noe jeg ville prøvd er å av installer driveren manuelt og deretter installer den nyeste eller den nest nyeste driveren manuelt. Forsøk også å skifte DVI kabel om du har en liggende, vet det høres dumt ut, men har hatt kjempe mye trøbbel med DVI kabler som har gått til helvetet som får dataen til å oppføre seg helt merkelig på mange forskjellige måter. Det er en plass å starte ihvertfall.

Det kan jo være at kortet ditt er kaputt, men syntes det er litt merkelig i å med at dette skjedde rett etter en driver update?
Har du prøvd å avinstallere alt av drivere for så å reinstallere?

https://www.guru3d.com/files-details...-download.html