Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 6705
For en som aldri hat tatt benzo før, men som gjerne får i seg 1-1,5L sprit i løpet av en kveld, hvor mye xanax kan man kombinere med denne drikkingen?

Holder med f.eks 1mg xanax for å kjenne at man er ruset på noe annet enn alkohol, eller burde man ta 2mg eller mere?
Det vil gå helt til helvete. Selv med bare 1 mg.

Om et benzo-naivt individ tar benzoer så ville jeg egentlig fraråde å drikke, ihvertfall sprit. Noen øl kan gå fint. Så lite som en tredjedel av alkoholen vil gjøre deg like apekatt kombinert med 1-2mg xanax som all alkoholen ville ellers.
Sist endret av Tøffetom; 22. juli 2015 kl. 19:41.
Trådstarter
56 4
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det vil gå helt til helvete. Selv med bare 1 mg.

Om et benzo-naivt individ tar benzoer så ville jeg egentlig fraråde å drikke, ihvertfall sprit. Noen øl kan gå fint. Så lite som en tredjedel av alkoholen vil gjøre deg like apekatt kombinert med 1-2mg xanax som all alkoholen ville ellers.
Vis hele sitatet...
Ok, så mindre alkohol er lurt? Pleier vanligvis sjeldent å miste hemninger hvor jeg gjør ting jeg ikke ville ha gjort, det gjelder når blackout inntreffer også.

Hvordan apekatt blir man egt på benzo og alkohol? Helt tulling i form av 0 hemninger og sier alt man ikke burde si? Eller mere handlinger hvor man gjør farlige/idiotiske ting ?
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Ok, så mindre alkohol er lurt? Pleier vanligvis sjeldent å miste hemninger hvor jeg gjør ting jeg ikke ville ha gjort, det gjelder når blackout inntreffer også.

Hvordan apekatt blir man egt på benzo og alkohol? Helt tulling i form av 0 hemninger og sier alt man ikke burde si? Eller mere handlinger hvor man gjør farlige/idiotiske ting ?
Vis hele sitatet...
Mest i handling og atferd, men ingenting stopper deg fra om å fortelle at du sugde kompisen din på barneskolen - om det skulle komme opp

Du blir VIRKELIG apekatt. Og du skjønner det ikke selv før noen dager senere, da du treffer på noen som møtte deg og kan fortelle hva du fant på.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Hvordan apekatt blir man egt på benzo og alkohol?
Vis hele sitatet...
Gorilla med alzheimer ++
Gjelder xanax/xanor.
Man kan sitte og kose seg på et party i Kristiansand, og det neste bevisste minnet man har er i Bangalore 5 dager senere (true story).
Etter min erfaring er xanor bedre en rivotril når man skal kombinere benzo med alkohol.
Har sett en til flere bekjente uten toleranse ta opptil 6mg xanor uten problem, men langt ifra det alkohol konsume du tenker, da me runt en halvliter med sprit.

Det kan fort gå til hælvete, så pass på at du har noen som ser etter deg.
Benzo og alkohol er noe av det verste som finnes for folk flest. Personlig fikser jeg det litt etter hvert, med strenge forhåndsregler; må nesten stenge internettet og hive mobilen til sjøs først. Starter med 1mg xanor, så sitter du der tre dager etterpå uten bil, 20 gram amfetamin og 500 rivotril eller noe. Eventuelt i utlandet eller en annen landsdel. Det er ikke kødd! Det er absolutt ingen grenser for hva som kan skje. Personlig startet mitt mangeårige sprøytehelvete slik. Ingen grenser.

Etter et par pils kan du kjenne en ekstrem trang til å gjøre noe, finne på noe sprell, og så er det i gang. Konseptet konsekvenser slutter å eksistere, alt som betyr noe er i nuet. Mellommenneskelige forhold, kjærlighet, følelser og samvittighet forsvinner, men kommer tilbake ti ganger sterkere etterpå og jeg har selv blitt suicidal av mine egne påfunn som har lagt livet mitt i grus.
Sist endret av TrippyKing; 22. juli 2015 kl. 23:52.
Jeg er helt enig med alle som fraråder benzo og alkohol. Du kan komme til å si og gjøre ting du ellers ikke ville drømt om. Hukommelsen kan svikte totalt, og du våkner opp et fremmed sted uten å ane hva du har gjort.
Klem fra Betty
Hvis du på død og liv skal poppe piller så ta de når du er fyllesyk.
Ikke bland. Serr. De forsterker hverandre så sykt. Jeg har knapt noen gang klart å drikke meg til hukommelsestap, men benzo derimot... Og jeg har ikke blandet med vilje engang, har bare glemt av den halve xanoren tidligere på dagen. Nå blir jeg helt tullerusk av 5mg xanor alene og da, og vet at noen liker komboen med alkohol, men hvis du absolutt skal, så vær forsiktig :P Ville heller spart benzo til dagen derpå altså.
Eg gikk på valium ei stund. Fekk dei skrive ut av legen på grunn av alvorleg angst, og brukte dei berre ved angstanfall. Var på fest ein gong, og ein kompis av meg maste og maste om denne valiumen. Til slutt gav eg vekk eit par 4-5 av dei. Bytta dei mot nokre shots med Jack Daniels.

(Merk dykk - det kan vere eg hugsar feil på kor mange eg gav vekk. Eg var allereie ganske full).

Kvelden gikk som han gikk, og morgonen etterpå fekk eg melding med kompisen min kor det sto "Korleis kom eg meg heim i natt"? Han hugsa ingenting frå omlag (ifølge han) 15-20 minutt etter at han fekk valiumen til han vakna opp heime.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, sier meg helt enig i at benzo og alkohol bladingen er rett og slett en jævla farlig blanding. Kjenner meg igjen i noe av det beskrevet over her, fæle ting, som aldri burde vært gjort. Ikke bland.
Kombinasjonen benzo+alkohol er et potensielt trainwreck. Ta det fra en som våknet på glattcelle i kjole, raggsokker (med et tomt pillebrett i) og med en fremmed truse. Husket ingen verdens ting. Alt var mørkt. Betjentene HATET meg, og utifra det jeg har klart å nøste sammen av tråder var jeg en tur innom legevakta og slo meg helt vrang før jeg tilslutt endte opp bak lås og slå. Det viste seg til slutt at det var samboeren min som ringte politiet, fordi jeg hadde prøvd å gå tur med stekeovnen på kjøkkenet.

Hele kvelden begynte med 50mg sobril og en flaske vodka.
Jaja, det er noe å fortelle barnebarna når den tid kommer i allefall! Eller ikke.
Sist endret av windfish; 9. august 2015 kl. 23:57.
Noen ganger går det bra, men som oftest ender det i fullstendig katastrofe, kan huske en nyttårsaften jeg hadde tatt et par valium+xanax for så å skylle nedpå med 96%, endte med at jeg satt et megasvært fyrverkeri batteri under verandaen til moren min og fyrte på, litt senere gikk jeg over til naboen og stjal en propan gasstank og noen kanner med bensin og fyrte like så godt den opp også, da kom politiet... fikk hele historien servert av en venn dagen etter, kjipeste 1. januar ever
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
neineineineiNEI!!! Du er klar over at det blir som å poppe fire valium? 1mg alprazolam tilsvarer 20mg'ish diazepam.
Fire valium for en edru person uten toleranse kan være nok til å knocke noen individer helt ut, en xanax pluss sprit er den dummeste ideen jeg har hørt på lenge.

Det kommer til å ende i totalt blackout, opp til 8-12 timer blackout, dumme påfunn og en fylleangst du aldri har kjent maken til, og det er om du er så heldig at du kommer deg hjem uten at det har skjedd noe du vil angre på.
Har prøvd benzo 1 gang før, dette var også siste gang.
Drikker ca samme mengde alkohol som deg når jeg skal bli full, og mister ikke noe særlig til heminger av kun dette.

Blandet med benzo var det en helt annen historie. Startet vel med ca 0.5 l vodka (2 valium og 1 rivo innabords). Har bare små glimt med hukomelse etter dette. Oppførte meg som en apekatt, festa 14-16 timer i strekk som jeg ikke husker en shit av. Våkner opp 2 dager senere, mista 5 tusen (regner meg som heldig som ikke brukte mer) som gikk til drugs, mobil og lommebok borte. 1 uke senere ringer politiet meg og lurte på hva jeg hadde gjort den kvelden. Noen måneder fram i tid, er IKKE morro å sitte i en rettsak og forklare hva som har skjedd når du ikke husker en shiiit.
Sist endret av vikingbong; 10. august 2015 kl. 20:37.
Som alle andre sier så er det en dårlig idé.



Jeg var veeeldig nært å våkne opp i Bangkok en gang, og det bare av alkohol.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei mdmafreak.

Jeg ser det er flere her som advarer mot å blande benzo og alkohol - og jeg er i bunn og grunn helt enig. Jeg har ikke prøvd Xanax, så jeg vet ikke hvordan det er eller hvordan det er å blande med alkohol. Derimot har jeg tatt en tablett Bensedin og en øl. En tablett Benzedin tilsvarer 2 tabletter Valium 5 mg.
Effekten for min del var at jeg ble mer sosial, uatdvendt, angstløs og mer snakkesalig og i sjekkehumør. Det varte i to-tre timer, og jeg fikk ingen baksmell.
Det er bare min erfaring, og jeg vil hverken advare mot eller hype opp benzoer - du må nesten prøve i lave doser og se om det er noe for deg.
Tja, veier du drygt 70kg vil du jo allerede ligge stein død på stuegolvet med en promille på 9 dersom du drakk 1,5L brennevin på 5 timer.
benzo og alkohol er som folk her inne sier, ikke lurt.. MEEN personlig så er jeg veldig glad i den blandingen, noen shotter og noen rivo så står en naken på taket og tisser ned pipa, null bekymringer eller hemninger med andre ord
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har spist en del Xanor 2mg de siste dagene (sist inntak var på onsdag) ca 48 timer fra siste pille til jeg skal drikke.
I kveld er det julebord med jobben. Trygt å drikke uten risiko for å bli helt apekatt?
Har spist en litt Xanor tidligere. Det er så alt for lite rus å hente ut av dem.. Det eneste er blackout faren og ingen vil jo oppleve det.. Også veldig lett å glemme hvor mye du har drukket, hvor mange bars du har spist osv.. IKKE TIL Å AMBEFALE. Jævla vanedannende også. Spar heller benzoen til når du er fyllesyk. Mye bedre bruksformål !
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørsmålet mitt var ikke å blande xanor med alkohol, men å drikke alkohol ca 48 timer etter siste inntak av xanor.

Er det trygt?
Her bør du få svaret ditt Bitter Moskusfe https://www.ung.no/oss/alkohol/11378.html
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av windfish Vis innlegg
Det viste seg til slutt at det var samboeren min som ringte politiet, fordi jeg hadde prøvd å gå tur med stekeovnen på kjøkkenet.
Vis hele sitatet...

Jeg ler meg ihjel. :’D
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Etter mange historier her det er lett å kjenne seg igjen i hadde jeg tenkt til å spørre om vi ikke skulle gjøre tråden om til en historier fra benzorus tråd. Men det gir jo så mange hull og blackout at det kanskje ikke kan la seg gjøre!

Fraråder kombinasjonen sterkt. Også benzo aleine, hvertfall utenfor husets fire vegger og uten pizza i hus. Stekeovn, kokeplater i benzorus kommer til å brenne ned kåken din
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig!! Jeg vil høre historier ��

Jeg tok 2 MG xanax idag tidlig. Føler den ikke nå, kan jeg stikke på byen ikveld? Skjønner at jeg KAN. Men er det dømt til å gå galt eller går det bra når det er så lenge siden?
Har gått på Sobril eller Stesolid fast i 25 år.Ikke prøvd Xanor.Da vil det si at jeg hele den perioden har kombinert benzo og alkohol.Har alltid vært nogenlunde fornuftig og bare sneket i meg en enkel tablett nå og da.Det går greit med pils og vin,men sprit er skummelt.Har havnet i glattcelle etter Jack Daniels og fire Vival.Holdt på å bryte meg inn hos en kompis.Husverten kontaktet politiet.Min historie ang,black out.Hvis planen er å ruse seg max er det en dårlig mix.Enig med kommentaren ovenfor.Spar de til dagen derpå.

mvh.CC.
Sist endret av Chip Charley; 15. september 2019 kl. 23:19.