Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 823
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mente å lese her et sted ay imovane og alkohol har krysstoleranse kan det stemme? Om jeg er inn spist på imo, tåler jeg da mer alko?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mente å lese her et sted ay imovane og alkohol har krysstoleranse kan det stemme? Om jeg er inn spist på imo, tåler jeg da mer alko?
Vis hele sitatet...
Skal være heller om motsatt om jeg ikke misforstod deg. Tar du noen imovane uten toleranse, blir du fort full om du blander med alkohol.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jada begge går på gaba så har du toleranse på imo så har du også skyhøy toleranse på alko.. en venn av meg gikk på imo daglig i 5 måneder og han ble ikke like full når han drakk under den tida
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Ja det stemmer. Det er en toleranse krysning her. Er man godt vandt til alkohol og drikker ofte så vil ikke stoffer som imovane og andre av benzo klassen fungere like optimalt.

Men om mn velger kombinere disse to, så er synergien enorm. Alkohol og imovane forsterker effektene av hverandre i svært stor grad.

Om man har drukket en del over lenger tid så vil alkohol indusere en rekke enzymer. Bla enzymer som har en interaksjon med en rekke medikamenter. Også imovane, det er ikke helt sjelden man vil oppleve effekten av imovane eller andre benzoer svakere dagen derpå, gjerne mot kvelden noen timer etter siste inntak nettopp fordi man han indusert enzymer av cyp-typen(husker ikke i farten hvem av dem imovane har med å gjøre, men sikkert 3a4)

Men om det gjenspeiler seg i motsatt retning vet jeg ikke. Men jeg tror ikke et heavy benzo-forbruk vil gjøre deg mindre tolerent mot alkohol, heller motsatt om det fortsatt er aktivt i blod
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mente å lese her et sted ay imovane og alkohol har krysstoleranse kan det stemme? Om jeg er inn spist på imo, tåler jeg da mer alko?
Vis hele sitatet...
Leste spørsmålet ditt feil.
Ja det kan stemme med min erfaring. at jeg tåler mye alkohol etter å ha brukt imovane daglig over lang tid.

jeg har forøvrig sluttet med alkohol. Jeg gikk til avrusningklinkk frivillig med 2.2 i promille. Følte meg ikke særlig rusa en gang. Jeg var på vei ned i promille. Det ble dog et helvete når jeg nådde rundt 1 og ikke fikk noe beroligende en gang.. var der i 2 dager og har ikke drukket siden. snart et år.

Dette ble veldig oftopic men de imovane jeg fikk skrevet ut kan ha økt toleransen for alkohol. Jeg måtte opp i 4-5 imovane til slutt for å få sove. nå tar jeg ikke det heller. Tar heller en stilnoct sjeldent ved behov. Dem er litt svakere i følge legen mtp kortere halveringstid.