Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 925
Jeg sliter med strict nat type, bl.a. På CoD, som hindrer meg i å spille med venner og det hindrer meg også i å være host i en match, som er ganske essensielt hvis man vil gjøre det bra
Det jeg lurer på er, hvis jeg klarer å få "åpnet" nat, sånn at jeg får OPEN-NAT type, er det noe som helst risiko for virus o.l. ?? Er det noen ulemper med å fjerne strict? Er det trygt?
Her er en forumtråd som handler om emnet:
http://sofaware.infopop.cc/eve/forum...34/m/140109031

The short answer is no it will not have an effect on your internal network security.

The long answer
NAT requires Netbios to run on top of tcpip. This Netbios is what 'broadcasts' out your computer name on tcpip. By broadcast, I mean that it broadcasts it out to the world. There are some in the security realm that say this is bad. At one time is was suggested to turn off Netbios. I have not used it in years and only recently discovered that is back on. (the firewalls now may block it from going out to the internet. The one here at work is not broadcasting.)

It's purpose as you have probably deduced is that it relates the ip from your computer to the computer name and is used for file and print sharing. having netbios on, usually means that your computer is file sharing or print sharing and provided additional clues to hackers. Most of those vulnerabilities have been addressed. That is its purpose. nothing more
Vis hele sitatet...
Sist endret av soopeldunk; 23. april 2011 kl. 00:24.
Trådstarter
16 0
Takk for hjelp men det var litt mange og vanskelige ord og betegnelser for en som ikke vet hva hverken netbios eller tcpip er har ikke så god greie på sant, eheh

Etter å ha lest igjennom hele linken du sendte, tror jeg at jeg har skjønt det. Svaret er altså NEI, jeg kan enable open nat, (nesten)helt fint uten risk for skade eller virus?
Ok, her er slik jeg tolker det på en litt enklere måte. Open NAT "lyser opp veien" til de forskjellige enhetene på nettverket ditt. Skal man slutte å bygge veier, bare fordi tyver kan bruke dem til å få tilgang til huset ditt? Hvis du kun åpner portene til XBOX'en din (via portforwarding på routeren din mest ssh.), setter du ikke nettverket ditt i fare, pluss i følge min kunnskap så er virus på XBOX Live ikke et stort problem. Tror ikke du bør stresse noe.
Trådstarter
16 0
Okei, da tror jeg nok jeg skjønte det

Men jeg har ps3 da.. Men det er vel ikke noe forskjell?

etter jeg bestemte meg for å "åpne" NAT, så støtte jeg på et problem mens jeg prøvde.. jeg søkte på nettet og fant et par guider for hvordan det skal gjøres, problemet var at jeg har en " thomson st585" ruter, og for å konfigurere denne, må jeg trykke på: speedtouch>konfigurasjonshjelper, og da skal det komme opp en... konfigurasjonshjelper, men problemet er at når den popper opp står det:

Velkommen til din SpeedTouch™
Installasjonshjelper



Dette programmet hjelper deg å konfigurere din SpeedTouch™ .

Advarsel: Installasjonshjelperen kan ikke kjøres. Ingen maler finnes.


HJELP??