Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1347
Hei.

Jeg ønsker å lære litt mer om ip adresser, de forskjellige klassene ip adresser som blir tildelt av eksempelsvis telenor, nextgentel og andre kjente.

Hvis jeg f.eks vil unngå at min datamaskin sender noe data til private kunder av telenor, hvilke ip-range kan jeg blokkere i brannmuren, eventuelt settet i hosts filen for at alle disse kundene blir loopet tilbake til 127.0.0.1

Jeg vil rett og slett "banne" alle private kunder av telenor, unngå at min datamaskin noen gang sender data ut til disse kundene.

Kan noen lære meg hvilken ip-range jeg må bruke?
Sist endret av HarryLeter; 20. april 2011 kl. 23:54.
Trådstarter
56 3
Takk. Er disse ip rangene garantert å ikke blokkere visse tjenester hos internettleverandøren, blokkerer de kun privatkunder?
Av ren nysgjerrighet så lurer jeg bare på hva du har imot telenorkunder..?
Trådstarter
56 3
Jeg har ingenting imot dem, dette er bare for å lære, kun for å lære, intet annet. Utforske, se om det virker, for så å fjerne det igjen ganske snart.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Enklaste er å gjere oppslag på reverse dns, og blokkere på bakgrunn av det.