Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 6896
Etter at at datalagringsspøkelset er over oss bør freak.no ta konsekvensen av det og gjøre mer for å beskytte sine brukeres anonymitet.

En fin start er at all logging fjernes og at https:// blir obligatorisk.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sett deg inn i dld takk. SSL vil på ingen måte imøtegå problematikken med DLD (heller tvert imot, på grunn av naturen til SSL - som krev sertifikat før datautveksling).

Eg kan heller ikkje sjå kva våre logger skulle ha med DLD å gjere. nFF er underlagt norsk lov slik det er i dag, og DLD endrer meg bekjent ikkje utlevering av bevismateriale til påtalemakta om ein har slikt bevismateriale.

Det er svært lite ei teneste kan gjere for å omgå dld, det er sluttbrukaren som må gjennomføre tiltak, ettersom det er ekomlevrandøren som logger.
Sist endret av vidarlo; 8. april 2011 kl. 19:01.
freak.no har mye å lære av flashback.org.

Jeg er relativt skeptisk til å skrive ting "ingen" burde vite noe om, dessverre.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Jeg er relativt skeptisk til å skrive ting "ingen" burde vite noe om, dessverre.
Vis hele sitatet...
Så ikke skriv det?
nFF er ikke et totalt anonymt forum, siden man trenger en bruker, og IP-er blir logget.
SSL krypterer pakkeinnhold. DLD omfatter (foreløpig) ikke lagring av innhold. Og som slashdot sier, det er ISPene som er pålagt å logge oppkoblinger.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Så ikke skriv det?
nFF er ikke et totalt anonymt forum, siden man trenger en bruker, og IP-er blir logget.
Vis hele sitatet...
Er jo bra at det ikke er totalt anonymt heller da. Slipper masse drit fra "Anonyme" folk...
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Så ikke skriv det?
nFF er ikke et totalt anonymt forum, siden man trenger en bruker, og IP-er blir logget.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkurat det jeg ikke gjør, men skulle ønsket jeg kunne gjort det
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jaso Vis innlegg
SSL krypterer pakkeinnhold. DLD omfatter (foreløpig) ikke lagring av innhold. Og som slashdot sier, det er ISPene som er pålagt å logge oppkoblinger.
Vis hele sitatet...
Og med SSL er det 1:1 mapping mellom IP og nettside. Greit nok at trafikken er kryptert, men det er snakk om et ope forum, så å få tak i innhaldet er jo ingen heksekunst uansett. Ved timing av pakkane kan en uansett kartlegge kven som poster til en viss grad.

Så mot DLD-problematikken ville beste tiltaket vere vhost på en webserver med svært mange andre nettsider, men av tekniske årsaker er ikkje det spesielt aktuelt...
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Er jo bra at det ikke er totalt anonymt heller da. Slipper masse drit fra "Anonyme" folk...
Vis hele sitatet...
Det kom kanskje ikke fram, men det mener jeg også.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Sett deg inn i dld takk. SSL vil på ingen måte imøtegå problematikken med DLD (heller tvert imot, på grunn av naturen til SSL - som krev sertifikat før datautveksling).

Eg kan heller ikkje sjå kva våre logger skulle ha med DLD å gjere. nFF er underlagt norsk lov slik det er i dag, og DLD endrer meg bekjent ikkje utlevering av bevismateriale til påtalemakta om ein har slikt bevismateriale.

Det er svært lite ei teneste kan gjere for å omgå dld, det er sluttbrukaren som må gjennomføre tiltak, ettersom det er ekomlevrandøren som logger.
Vis hele sitatet...
flyttet ikke dere serverne deres til tyskland for en stund siden å derfor burde være underlagt loverket der ? (mulig jeg husker feil ang det med tyskland)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skukketrure Vis innlegg
flyttet ikke dere serverne deres til tyskland for en stund siden å derfor burde være underlagt loverket der ? (mulig jeg husker feil ang det med tyskland)
Vis hele sitatet...
nFF er dreve av eit norsk firma, og er underlagt norsk lov. I tillegg vil antakeleg ein del tyske lover også gjelde. T.d. kan ein jo anta at Tyskland har rimeleg likt lovverk som Noreg i grunntrekka: politiet kan, i samarbeid med en domstol, beslaglegge ein tenar lokalisert i landet.

Men for alle praktiske formål er nFF underlagt norsk lov.
Vel, synes egentlig de serverne burde være i amster personlig, ellers må jeg si at alt som gjør at FF ikke kommer inn under norsk lov støttes av meg, om ikke annet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SpecialStyrke Vis innlegg
Vel, synes egentlig de serverne burde være i amster personlig, ellers må jeg si at alt som gjør at FF ikke kommer inn under norsk lov støttes av meg, om ikke annet.
Vis hele sitatet...
Du er fortsatt nordmann. Sannsynlegvis vil nederlandsk politi følge opp ein norsk rettsordre om å beslaglegge tenaren for å finne IPen til ein gitt bruker av nFF, så eg ser ikkje heilt på kva måte det skulle hjelpe stort.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Etter at at datalagringsspøkelset er over oss bør freak.no ta konsekvensen av det og gjøre mer for å beskytte sine brukeres anonymitet.

En fin start er at all logging fjernes og at https:// blir obligatorisk.
Vis hele sitatet...
Slik vil det se ut for ISP uten SSL når noen kopler til freak.no (ip er falsk)

127.42.55.33->freak.no:80

og slik vil det se ut MED SSL:

127.42.55.33->freak.no:443

Forskjell? Nada.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av meitemark Vis innlegg
Slik vil det se ut for ISP uten SSL når noen kopler til freak.no (ip er falsk)

127.42.55.33->freak.no:80

og slik vil det se ut MED SSL:

127.42.55.33->freak.no:443

Forskjell? Nada.
Vis hele sitatet...
I tillegg vil du få de fakto dårlegare sikkerhet. For om du har ssl veit ISPen at du kopla deg til sida freak.no. Men med http kan det vere alle mulige sider hosta på samme tenar. T.d. vil ISPen sjå samme data uavhengig av kva side på samme tenar hjå one.com du besøker.
Det ser i tillegg ut til at noen her har hatt en massemissforståelse, for denne typen data skal faktisk ikke lagres! Det skal lagres hvem man ringer til, men ikke hvilke internettsider eller ip'er man kopler til:
ref: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...54:0063:DA:PDF side 4/5

Dager der man lærer noe og ser at man har missforstått er helt klart gode dager.
Skyt meg hvis jeg tar galt men....jeg kan aldri i verden se for meg at Politiet skal gidde å bruke tid på å fange brukere på "freak.no" som skriver at de har brukt ulovlig narkotika.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Skyt meg hvis jeg tar galt men....jeg kan aldri i verden se for meg at Politiet skal gidde å bruke tid på å fange brukere på "freak.no" som skriver at de har brukt ulovlig narkotika.
Vis hele sitatet...
Det er vel mer at folk skriver mye rart rundt bl. a rettsaker de er innblandet i og det kan gjøre det enkelt for politiet å identifisere disse brukerne. Hvis man tidligere har postet innlegg om ulovlige ting, gjør det nok heller ikke saken bedre.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Det ser i tillegg ut til at noen her har hatt en massemissforståelse, for denne typen data skal faktisk ikke lagres! Det skal lagres hvem man ringer til, men ikke hvilke internettsider eller ip'er man kopler til:
ref: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...54:0063:DA:PDF side 4/5

Dager der man lærer noe og ser at man har missforstått er helt klart gode dager.
Vis hele sitatet...
Flott Jeg er fortsatt overrasket over hvor mange som enda ikke har fått dette med seg. Når det gjelder DLD er det fryktelig mange massemisforståelser ute og går.
Sitat av juster Vis innlegg
Flott Jeg er fortsatt overrasket over hvor mange som enda ikke har fått dette med seg. Når det gjelder DLD er det fryktelig mange massemisforståelser ute og går.
Vis hele sitatet...
Vel, det var gjerne dine poster som fikk meg til å forstå at noe var galt i tankegangen. Jeg klarer ikke å finne noen som helst steder som nevner dette utover FUD som har blitt spredd, så nå lurer jeg virkelig på hvor selveste IDEEN om den slags ip-sporing kommer i fra.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Vel, det var gjerne dine poster som fikk meg til å forstå at noe var galt i tankegangen. Jeg klarer ikke å finne noen som helst steder som nevner dette utover FUD som har blitt spredd, så nå lurer jeg virkelig på hvor selveste IDEEN om den slags ip-sporing kommer i fra.
Vis hele sitatet...
I alle diskusjoner vil det være delte meninger. Dette er naturlig og fruktbart for diskusjonen da det er med på å belyse saken fra flere sider. Dessverre er det også slik at når det er sterke meninger i den ene aller andre retningen, er det enkelte som har en tendens til å overdrive eller kanskje subsummere seg frem til feilaktige konklusjoner på et dårlig grunnlag.

Dessverre blir det da ofte slik at det blant meningsfeller utvikler seg en del vedtatte "sannheter" som ikke har rot i virkeligheten. Det er ikke heller ikke slik at en løgn blir sann bare den gjentas mange nok ganger. Slik er det også i debatten om DLD.

Dersom alle hadde tatt seg bryet med å lese direktivet på regjeringen sine sider (det tar seriøst under ti minutter), ville vi vært spart for slike innlegg.

Flott at du, som jeg, ser verdien av en konstruktiv debatt
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du er fortsatt nordmann. Sannsynlegvis vil nederlandsk politi følge opp ein norsk rettsordre om å beslaglegge tenaren for å finne IPen til ein gitt bruker av nFF, så eg ser ikkje heilt på kva måte det skulle hjelpe stort.
Vis hele sitatet...
Vel, enda er det slik at riktig serverplassering, i kombinasjon med SSL vil gjøre ting bedre, mener nå jeg. Ellers så pleier jeg å ha utløp andre steder enn i Norge.
Sitat av SpecialStyrke Vis innlegg
Vel, enda er det slik at riktig serverplassering, i kombinasjon med SSL vil gjøre ting bedre, mener nå jeg. Ellers så pleier jeg å ha utløp andre steder enn i Norge.
Vis hele sitatet...
Hvorfor mener du det når nFF uansett er drevet av ett norsk selskap?
Kan politiet uansett bruke et forums innlegg som beviser i en sak.. ? At noen har skrevet noe på internett er da slettes ikke noe politelig, og man kan da fritt lyve og skrive om hva man vil. Får man problemer for det kan man jo bare nekte for at det var sant, mange liker å tulle på internett. Brukerne som skriver om saker de har havnet i osv vil jo komme i en litt kjipere saks da de kan identifiseres som nevnt tidligere i tråden. Internett vil aldri bli sikkert, så å øke sikkerheten til nFF vil jo kanskje ikke hjelpe så sykt mye?

Uansett så er jeg mot DLD og synes hele greia kan krype tilbake til rompa til h*n som kom opp med ideen så vi slipper slikt tull.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Hvorfor mener du det når nFF uansett er drevet av ett norsk selskap?
Vis hele sitatet...
Vel, det er enda en faktor, som skulle vært med i innlegget. Beklager, korrigerer nå.
EDIT:
Fikk ikke lov til å redigere, men uansett.. som sagt, mitt innlegg inneholder også det at NFF burde flytte ut av landet i tillegg-
Sist endret av SpecialStyrke; 12. april 2011 kl. 23:21.
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Kan politiet uansett bruke et forums innlegg som beviser i en sak.. ? At noen har skrevet noe på internett er da slettes ikke noe politelig, og man kan da fritt lyve og skrive om hva man vil. Får man problemer for det kan man jo bare nekte for at det var sant, mange liker å tulle på internett. Brukerne som skriver om saker de har havnet i osv vil jo komme i en litt kjipere saks da de kan identifiseres som nevnt tidligere i tråden. Internett vil aldri bli sikkert, så å øke sikkerheten til nFF vil jo kanskje ikke hjelpe så sykt mye?
Vis hele sitatet...
http://no.wikipedia.org/wiki/Indisium

En post kan være ett av flere små bevis som trekker til den samme konklusjonen. Når det kommer til den saken, så er SSL unødvendig. Google kommer til å fortsette å indekserer siden uansett, så all skreven idioti er fortsatt tilgjengelig for alle. Og ja, jeg vet at det er folk som har kost og losji av staten etter at de har skrevet om ting her. Ikke særlig mange, men noen er det da.

Sitat av SpecialStyrke Vis innlegg
men uansett.. som sagt, mitt innlegg inneholder også det at NFF burde flytte ut av landet i tillegg-
Vis hele sitatet...
Hvilket språk skal vi gå over til? Siden er driftet av en norsk person og det er norsk språk. Serveren kan flyttes til hvor-som-helst, det er fortsatt en norsk side og ligger da under Norges lover.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvilket språk skal vi gå over til? Siden er driftet av en norsk person og det er norsk språk. Serveren kan flyttes til hvor-som-helst, det er fortsatt en norsk side og ligger da under Norges lover.
Vis hele sitatet...
Det er no ikkje språket åt sida som avgjer kva for lovgjeving ho fell under. Men jau, så lenge det er ein norsk driftsperson og/eller eigar trur eg ikkje det er nokon veg utanom norsk lov.
Sitat av uppdali Vis innlegg
Det er no ikkje språket åt sida som avgjer kva for lovgjeving ho fell under. Men jau, så lenge det er ein norsk driftsperson og/eller eigar trur eg ikkje det er nokon veg utanom norsk lov.
Vis hele sitatet...
Jeg mener å ha støtt på en sak for noen(5-6) år tilbake der det dreide seg om en norskspråklig nettside som var driftet av en som bodde i Mexico (og var derfra), men siden språket var norsk klarte politiet å få utlevert data fra den pga at den rettet seg mot nordmenn.
Bifaller meitemark her. Så lenge en nettside er "rettet mot" nordmenn, vil den falle inn under norsk lov.
Med "rettet mot" menes her blant annet om den er på norsk, om de fleste innleggene skrives på norsk eller på andre måter er opprettet for eller hovedsakelig brukes av nordmenn.

Nevner her blant annet flere utenlandske nettbutikker som har egne "norske" sider, eller som regner om prisene til norske kroner. Disse sidene har blant annet måttet innrette seg etter norsk forbrukerkjøpslov og er likeledes forpliktet til å utlevere informasjon på lik linje med sider med server i Norge. Eksempler kan fremlegges om nødvendig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Etter at at datalagringsspøkelset er over oss bør freak.no ta konsekvensen av det og gjøre mer for å beskytte sine brukeres anonymitet.

En fin start er at all logging fjernes og at https:// blir obligatorisk.
Vis hele sitatet...
Gjør de dette kommer vel politiet til å stenge hele Freakforum sporenstreks, hjemmel i lov eller ei.
Sitat av rken996 Vis innlegg
Gjør de dette kommer vel politiet til å stenge hele Freakforum sporenstreks, hjemmel i lov eller ei.
Vis hele sitatet...
Vi kjørte https en periode en tid tilbake og politiet har ingen innsikt i om vi logger eller ikke. Etter din logikk burde vel politiet "plutselig" ha stengt oss ned for lenge siden.

nFF er ikke ulovlig etter norsk lov.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Vi kjørte https en periode en tid tilbake og politiet har ingen innsikt i om vi logger eller ikke. Etter din logikk burde vel politiet "plutselig" ha stengt oss ned for lenge siden.

nFF er ikke ulovlig etter norsk lov.
Vis hele sitatet...
Politiet foretar så og si aldri avlytning ("lawful interception") av netttrafikk i Norge, så https kan jeg ikke ser for meg at de bryr seg om. Men dersom dere konstruerte en serverløsning som slettet alle IP-adresser, slik at dere ikke hadde mulighet til å gi fra dere meningsfull informasjon, ville de vel reagert, tror du ikke? Dvs. Norsk Cannabisforum har jo allerede en slik løsning, og er lokalisert i utlandet, så det er vel mulig for dere også. Men dere er jo litt større, da. Hadde jeg vært dere hadde jeg implementert slik fjerning av IP-adresser.
Im crawling off topic; Dette med at nFF er under norsk lov, finner jeg interessant. Hvordan er det med større forumer som baserer seg på engelsk og krysser landegrensene på målgruppen?
Har ikke det faktum at freak.no er .no, og må være registrert med et norsk organisasjonsnummer noe å si?
Sitat av clarionify Vis innlegg
Im crawling off topic; Dette med at nFF er under norsk lov, finner jeg interessant. Hvordan er det med større forumer som baserer seg på engelsk og krysser landegrensene på målgruppen?
Har ikke det faktum at freak.no er .no, og må være registrert med et norsk organisasjonsnummer noe å si?
Vis hele sitatet...
Det er allerede forklart her:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...9&postcount=29
Sitat av rken996 Vis innlegg
Hadde jeg vært dere hadde jeg implementert slik fjerning av IP-adresser.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor skal VI fjerne det? Jeg kan se tankegangen til mange der de flirer og ler over at de lager trøbbel for politiet, men er det noen praktisk grunn?

nFF er ikke et kriminelt forum. Vi ønsker heller ikke å være noe i det høgget, så vi forholder oss til norsk lov, OG vi logger. Ikke minst, så indekserer alle verdens søkemotorer oss så om noen skriver om noe kriminelt dumt, så får alle vite det.

Så hvorfor skal VI lage beskyttelse mot folks idioti?
Sitat av meitemark Vis innlegg
Men hvorfor skal VI fjerne det? Jeg kan se tankegangen til mange der de flirer og ler over at de lager trøbbel for politiet, men er det noen praktisk grunn?

nFF er ikke et kriminelt forum. Vi ønsker heller ikke å være noe i det høgget, så vi forholder oss til norsk lov, OG vi logger. Ikke minst, så indekserer alle verdens søkemotorer oss så om noen skriver om noe kriminelt dumt, så får alle vite det.

Så hvorfor skal VI lage beskyttelse mot folks idioti?
Vis hele sitatet...
Det er en prinsippsak, slik jeg ser det, å tilby en fullstendig anonym plass der man kan ytre seg og diskutere.

Synes også dere kunne modernisert utseendet på forumet, Flashback f.eks. er penere. 4chan har et kult konsept med anonymitet, men også de logger. Er bare NorCan jeg har hørt om som skriver over IP-adresser.
Den dagen utseende på ett forum er viktigere for deg enn innholdet kan du egentlig bare stappe ræva full av hva enn pyroforumet lager i gitte øyeblikk og sprenge deg selv til en mørk og ekkel plass.

Og angående sikkerheten, om det er så forbanna viktig for deg får du vel gjøre en liten insats selv og kjøre opp noe vpn-lol eller kjøre på tor til du blør ut av tidligere nevnte ræv.

nFF skal vel ikke tenke på din sikkerhet om du skriver noe som er helt på trynet, det bør du pent ta initiativ til å fikse selv.
Sitat av rken996 Vis innlegg
Det er en prinsippsak, slik jeg ser det, å tilby en fullstendig anonym plass der man kan ytre seg og diskutere.
Vis hele sitatet...
Å, hvorfor tilbyr ikke du noe slikt da? Hvem som helst kan sette opp et forum, så ut fra det du skriver kan vel du gjør det. Du vil derimot snart se at du vil ønske deg måter å spore ting på.

Nå har ikke du vært her så mange timer, men du vil finne ut at dette forumet på mange måter er ganske strengt. Du vil ikke finne så mye tullball eller trolling, og hvis det kommer, forsvinner det fort og gjentar seg ikke så mye, fordi vi hiver ut ungene som gjør slikt. Det er grunnen til at folk fortsetter å være her. Lagring av ip har ikke noe med rettsystemet å gjøre, så den drømmen kan du ta et annet sted.


Jeg venter i spenning på det sporingsfrie prinsippforumet du skal sette opp.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Å, hvorfor tilbyr ikke du noe slikt da? Hvem som helst kan sette opp et forum, så ut fra det du skriver kan vel du gjør det. Du vil derimot snart se at du vil ønske deg måter å spore ting på.

Nå har ikke du vært her så mange timer, men du vil finne ut at dette forumet på mange måter er ganske strengt. Du vil ikke finne så mye tullball eller trolling, og hvis det kommer, forsvinner det fort og gjentar seg ikke så mye, fordi vi hiver ut ungene som gjør slikt. Det er grunnen til at folk fortsetter å være her. Lagring av ip har ikke noe med rettsystemet å gjøre, så den drømmen kan du ta et annet sted.


Jeg venter i spenning på det sporingsfrie prinsippforumet du skal sette opp.
Vis hele sitatet...
Gode poenger. NorCan klarer seg tydeligvis uten, men de har ikke så stor brukermasse og antakelig ikke så mange troll som prøver seg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av rken996 Vis innlegg
Men dersom dere konstruerte en serverløsning som slettet alle IP-adresser, slik at dere ikke hadde mulighet til å gi fra dere meningsfull informasjon, ville de vel reagert, tror du ikke?
Vis hele sitatet...
Ville dei hatt lovheimel til å reagere? Meg bekjent er ein ikkje pliktig til å oppbevare besøkande sine IP-adresser, men om ein har informasjonen er ein etter gitte vilkår pliktig til å utlevere det.

Dessutan bør du jo kanskje vite noko om antallet slike forespørsler nFF får før du anbefaler tiltaket?
Sitat av slashdot Vis innlegg
Ville dei hatt lovheimel til å reagere? Meg bekjent er ein ikkje pliktig til å oppbevare besøkande sine IP-adresser, men om ein har informasjonen er ein etter gitte vilkår pliktig til å utlevere det.

Dessutan bør du jo kanskje vite noko om antallet slike forespørsler nFF får før du anbefaler tiltaket?
Vis hele sitatet...
Det er kanskje ikke så mange? 2-3 i året?
Sitat av rken996 Vis innlegg
Det er kanskje ikke så mange? 2-3 i året?
Vis hele sitatet...
Jeg kan huske 2-3 stykker bare på... 10 år?
Jeg lurer på hvor lett det er for en skikkelig hacker å ta ned dette forumet på en skala fra 1-10
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg lurer på hvor lett det er for en skikkelig hacker å ta ned dette forumet på en skala fra 1-10
Vis hele sitatet...
Det er umulig å tallfeste noe sånt. På en side har vi ymse sikkerhetstiltak som går utover det et vanlig vBulletin-forum har, men på en annen side er det fremdeles "bare" et vBulletin-forum - programvare som har hatt, og sikkert fremdeles har, sikkerhetshull. Om en hacker skal hacke freakforum vil det være ensbetydende med å finne sikkerhetshull i programvaren vi bruker, noe som ikke nødvendigvis er trivielt. vBulletin er i bruk på mange sider på nett og er forholdsvis moden programvare.
Off topic: hvor mange gb med materiale har dette forumet? Tjener dere noe særlig penger på det?
Sitat av MacinMan Vis innlegg
Off topic: hvor mange gb med materiale har dette forumet? Tjener dere noe særlig penger på det?
Vis hele sitatet...
Hvor mange GB? Du bør (med de hemmelige arkivene, sry) tenke Terra istedet. Og ja selvfølgelig strømmer det $$$ gjennom forumet, ser du ikke all reklamen?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av pidget Vis innlegg
Hvor mange GB? Du bør (med de hemmelige arkivene, sry) tenke Terra istedet. Og ja selvfølgelig strømmer det $$$ gjennom forumet, ser du ikke all reklamen?
Vis hele sitatet...
Så hele greia går på dugnad?
Kult gjort av dere og nice for oss som slipper masse flash helvette rundt hele siden
Sitat av pidget Vis innlegg
Hvor mange GB? Du bør (med de hemmelige arkivene, sry) tenke Terra istedet. Og ja selvfølgelig strømmer det $$$ gjennom forumet, ser du ikke all reklamen?
Vis hele sitatet...
Nei man tjener vel ikke all verden på en bit reklame på hele siden.
Uansett hva folk mener om Freakforum og akkurat hvordan de gjør tingene sine, så er det bra at vi har et Norsk forum av denne typen, synes jeg.
Sist endret av rken996; 27. april 2011 kl. 15:58.