Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 1334
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man skriver på veggen dems med penn får man erstnibgskrav da?
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mens man er inneliggebde
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
nei
Hvis du gjør det på pur faen og har kontroll på det du gjør så kan du få det ja. Er ikke sann at det er fritt frem siden det er psyk. Skjerpings
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nei
Vis hele sitatet...
Nå er det masse kors på veggen dems
Takk for at du sprer the love brother!

Amen!
Hvis dette ikke bare er å vaske vekk så kan du nok fort måtte regne med erstatningskrav. Alt annet ville vært rart. Pass deg også for å ikke bli lagt i reimer. Da blir du liggende til de er overbevist om at du kan oppføre deg noenlunde sivilisert.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
De bare så på at jeg sto å tegnet masse kors. Og etter det 5. Kors så sa de "hvis du fortsetter nå så får du esrratningskrva fra sykehuset" jeg tegnet enda fler. De stoppet meg ikke. Var ikke det litt rart?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De bare så på at jeg sto å tegnet masse kors. Og etter det 5. Kors så sa de "hvis du fortsetter nå så får du esrratningskrva fra sykehuset" jeg tegnet enda fler. De stoppet meg ikke. Var ikke det litt rart?
Vis hele sitatet...
Bra, da fikk du jo svar på det du lurte på.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvis dette ikke bare er å vaske vekk så kan du nok fort måtte regne med erstatningskrav. Alt annet ville vært rart. Pass deg også for å ikke bli lagt i reimer. Da blir du liggende til de er overbevist om at du kan oppføre deg noenlunde sivilisert.
Vis hele sitatet...
Hvordan får man krav da? Sender de bare regning i brev eller må man i retten? Jeg betaler ikke uten retten ihvertfall
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan får man krav da? Sender de bare regning i brev eller må man i retten? Jeg betaler ikke uten retten ihvertfall
Vis hele sitatet...
Hvis det går til retten så blir det bare dyrere for deg. Lykke til.
Hypotese: du har en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og gjør dette på faen. Hadde de tenkt du var psykotisk hadde de aldri sagt det her. Du har jo nok kontroll til å logge deg inn her å spørre. Prøv å finn en annen måte å be om oppmerksomhet på. Kanskje gjøre noe så vilt til å si hva som egentlig er problemet.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hypotese: du har en emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og gjør dette på faen. Hadde de tenkt du var psykotisk hadde de aldri sagt det her. Du har jo nok kontroll til å logge deg inn her å spørre. Prøv å finn en annen måte å be om oppmerksomhet på. Kanskje gjøre noe så vilt til å si hva som egentlig er problemet.
Vis hele sitatet...
Ja alltid vi med eupf som skal stemples som oppmerlsomhetssyke. Alt vi gjør er for oppmerksomhet
Så jeg hadde rett? Lol

Hvorfor gjør du det hvis ikke det er for oppmerksomheten? Kjedelig forutsigbar

Hvis du har eupf så har du mest sannsynlig opplevd noe fælt og/eller har det dritt hjemme. Å leke katt og mus med de på psyk hjelper deg ikke. Si heller hva som er problemet. Kjedelig å bruke ungdomstida på å tegne kors på en vegg innelåst på et sykehus. Spes i romjula. Det tyder jo på at hjemmesituasjonen er problemet siden du velger jula. Ny hypotese der.
Sist endret av Astro Man; 27. desember 2023 kl. 20:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Så jeg hadde rett? Lol

Hvorfor gjør du det hvis ikke det er for oppmerksomheten? Kjedelig forutsigbar

Hvis du har eupf så har du mest sannsynlig opplevd noe fælt og/eller har det dritt hjemme. Å leke katt og mus med de på psyk hjelper deg ikke. Si heller hva som er problemet. Kjedelig å bruke ungdomstida på å tegne kors på en vegg innelåst på et sykehus. Spes i romjula. Det tyder jo på at hjemmesituasjonen er problemet siden du velger jula. Ny hypotese der.
Vis hele sitatet...

Ja når man er ungdom og opplever dårlig hjemmesituasjon så får man eupf
Da må du si til de som prøver å hjelpe deg at du har det dritt pga hjemmesituasjonen. Forklar de hva som skjer. Da kan du få det bedre. Det hjelper ikke å plage de som er på jobb nå. De har uansett gjennomskue at du ikke er psykotisk elns. Skjønner at det er vanskelig men de vil hjelpe deg om du tør å slippe de litt inn. Eventuelt vente til du blir utskrevet så er du der du startet igjen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja når man er ungdom og opplever dårlig hjemmesituasjon så får man eupf
Vis hele sitatet...
Desto mer interessant er det du har opplevd mer enn det du opplever akkurat nå. Ingen som bebreider deg for det. Som barn er du foreldrenes ansvar og det er i hjemmet man først og fremst lærer seg å kjenne igjen og å håndtere egne følelser. Mangel på oppmerksomhet hjemme fører gjerne til økt behov for oppmerksomhet som kan få utløp på mange forskjellige måter. Kan bare anbefale deg å ta innover deg det Astro Man skriver. Det er svært usunn mental helse å kave videre ut i voksenlivet med sånne "issues".
Hvorfor gjorde du dette?
Fysisk tvang skal bare brukes når akkurat svært nødvendig, som siste utvei. Akkurat som med politiet.
Var nok derfor de hovedsakelig ikke gjorde noe. Men hadde de virkelig trodd du var psykotisk eller av andre grunner ikke munne ansvarliggjøres så ville de som meg visst at du ikke kunne holdes til ansvar for noe du gjorde i psykose eller pga. Psykisk sykdom der du ikke hadde kontroll på det du gjorde. Eller ikke visste konsekvensene av hva du gjorde. Når jeg tenker meg om så hadde de kanskje prøvd å stoppe deg visst de hadde ment du ikke var samtykkekompetent eller på andre måter ikke kunne blitt ansvarliggjort. Er plutselig ikke sikker på hva de ville gjort visst du ikke var samtykkekompetent og om du befant deg på sykehus der de hadde lov å bruke tvang. Har de lov å bruke tvang der du befant deg? Eller var det et slikt sted der man kun kan være frivillig?
Man bruker ikke tvang på en psykotisk pasient fordi hen skriver på veggen. Det traumet man påfører der er større enn tusjing man kan male over. Går man inn fysisk på en som tegner på veggen uansett diagnose er man ikke en dyktig fagperson hvertfall.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan får man krav da? Sender de bare regning i brev eller må man i retten? Jeg betaler ikke uten retten ihvertfall
Vis hele sitatet...
Er du under 18 sender de til foreldrene dine. Eller dine foresatte. Det er.. visst du er 18 år eller eldre og samtykkekompetent.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Man bruker ikke tvang på en psykotisk pasient fordi hen skriver på veggen. Det traumet man påfører der er større enn tusjing man kan male over. Går man inn fysisk på en som tegner på veggen uansett diagnose er man ikke en dyktig fagperson hvertfall.
Vis hele sitatet...
Si nå ikke det. Jeg var neppe vurdert som psykotisk, men da jeg satt under spisebordet i fellesarealet og bare satt der så kom de fortere enn faen bort til meg og sa "enten går du selv på rommet ditt eller så tar vi deg i armen. Du kan ikke sitte der" og de tok meg med makt vekk fra under bordet
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Så jeg hadde rett? Lol

Hvorfor gjør du det hvis ikke det er for oppmerksomheten? Kjedelig forutsigbar

Hvis du har eupf så har du mest sannsynlig opplevd noe fælt og/eller har det dritt hjemme. Å leke katt og mus med de på psyk hjelper deg ikke. Si heller hva som er problemet. Kjedelig å bruke ungdomstida på å tegne kors på en vegg innelåst på et sykehus. Spes i romjula. Det tyder jo på at hjemmesituasjonen er problemet siden du velger jula. Ny hypotese der.
Vis hele sitatet...
Hva er epf?
Slik oppførsel kan skremme andre pasienter. Og mennesker har sin tålegrense. Gjør du nok kvalm så reagerer de uprofesjonelt.

Kan også være at de tenkte du blamere deg selv. Med andre ord at du drite deg så hardt ut at du må stoppes for din egen del.

At du sitter under bordet og tegner kors på veggen er gjort av tusenvis av kids før deg med samme problematikk. Det er med andre ord sykt uoriginalt. De har sett det før. Det var en grunn til at jeg tippa så til de grader rett.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Da må du si til de som prøver å hjelpe deg at du har det dritt pga hjemmesituasjonen. Forklar de hva som skjer. Da kan du få det bedre. Det hjelper ikke å plage de som er på jobb nå. De har uansett gjennomskue at du ikke er psykotisk elns. Skjønner at det er vanskelig men de vil hjelpe deg om du tør å slippe de litt inn. Eventuelt vente til du blir utskrevet så er du der du startet igjen.
Vis hele sitatet...
Skal være skikkelig kjipt før det er verdt å miste foreldrene sine og havne hos barnevernet. Ikke bare er barnevernet full av egoistiske drittsekker, noen er narsissister. Masse mobbere. Et fåtall er psykopater og sosiopater. For ikke å snakke om alt de fleste av oss har fått med oss hva det norske barnevernet er i roten. Ikke et sted for barn å være er mitt inntrykk iallefall. Skulle ønske jeg kunne si noe annet.
Sist endret av einsteindragon; 27. desember 2023 kl. 21:31.
Anonym bruker
"Sugen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Slik oppførsel kan skremme andre pasienter. Og mennesker har sin tålegrense. Gjør du nok kvalm så reagerer de uprofesjonelt.

Kan også være at de tenkte du blamere deg selv. Med andre ord at du drite deg så hardt ut at du må stoppes for din egen del.

At du sitter under bordet og tegner kors på veggen er gjort av tusenvis av kids før deg med samme problematikk. Det er med andre ord sykt uoriginalt. De har sett det før. Det var en grunn til at jeg tippa så til de grader rett.
Vis hele sitatet...
Er å sitte under bordet uoriginalt? Faen også at jeg ikke tenkte på det. Det er viktig for meg å være original. Jeg satte meg tross alt under bordet kun fordi jeg prøvde å gjøre noe originalt sykt.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Skal være skikkelig kjipt før det er verdt å miste foreldrene sine og havne hos barnevernet. Ikke bare er barnevernet full av egoistiske drittsekker, noen er narsissister. Masse mobbere. Et fåtall er psykopater og sosiopater. For ikke å snakke om alt de fleste av oss har fått med oss hva det norske barnevernet er i roten. Ikke et sted for barn å være er mitt inntrykk iallefall. Skulle ønske jeg kunne si noe annet.
Vis hele sitatet...
Sorry men det her kan jeg mer om enn deg. Å si ifra til de på sykehuset om hva som gjør at du er der er ikke det samme som å flytte på institusjon eller i fosterhjem.

Og jeg vil våge å påstå at i 99 av 100 tilfeller når barnevernet sier at du ikke kan bo hjemme lenger pga foreldrenes atferd så er det for det beste. Det betyr ikke at det er hyggelig å flytte fra de men det er bedre enn å bli. Mulig brannfakkel det her men vennligst ikke la tråden skifte tema.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan får man krav da? Sender de bare regning i brev eller må man i retten? Jeg betaler ikke uten retten ihvertfall
Vis hele sitatet...
Sender sikkert regning først. Tar du det til retten vil du bare tape. Og tape mye. Ser for meg at saksbehandlingskostnadene bare i tingretten ender på 10.000,-
Enda mer visst du tar det til lagmannsretten også. Vil du ha advokat også og vil betale selv så blir det virkelig ille. 50-100.000,- kanskje. Offentlige spanderer bare en elendig advokat.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Sorry men det her kan jeg mer om enn deg. Å si ifra til de på sykehuset om hva som gjør at du er der er ikke det samme som å flytte på institusjon eller i fosterhjem.

Og jeg vil våge å påstå at i 99 av 100 tilfeller når barnevernet sier at du ikke kan bo hjemme lenger pga foreldrenes atferd så er det for det beste. Det betyr ikke at det er hyggelig å flytte fra de men det er bedre enn å bli. Mulig brannfakkel det her men vennligst ikke la tråden skifte tema.
Vis hele sitatet...
Nei, du har nok rett. Er nok bare jeg som alltid har vært redd barnevernet og som alltid har vært kritisk til de pga. Den grunn. Jeg er 30 forresten. Ikke et redd lite barn.

Mener at jeg alltid var redd for barnevernet når jeg var barn og ungdom. Selv om jeg ble banket opp av faren min fra en sjelden gang til en annen. Det var fortsatt ingenting sammenlignet med frykten for å måtte flytte til barnevernsinstitusjon.
Sist endret av einsteindragon; 27. desember 2023 kl. 21:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Sender sikkert regning først. Tar du det til retten vil du bare tape. Og tape mye. Ser for meg at saksbehandlingskostnadene bare i tingretten ender på 10.000,-
Enda mer visst du tar det til lagmannsretten også. Vil du ha advokat også og vil betale selv så blir det virkelig ille. 50-100.000,- kanskje. Offentlige spanderer bare en elendig advokat.



Nei, du har nok rett. Er nok bare jeg som alltid har vært redd barnevernet og som alltid har vært kritisk til de pga. Den grunn. Jeg er 30 forresten. Ikke et redd lite barn.

Mener at jeg alltid var redd for barnevernet når jeg var barn og ungdom. Selv om jeg ble banket opp av faren min fra en sjelden gang til en annen. Det var fortsatt ingenting sammenlignet med frykten for å måtte flytte til barnevernsinstitusjon.
Vis hele sitatet...
Lite produktivt å være kritisk til ting men er redd for uten å ha noen erfaring med det.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Lite produktivt å være kritisk til ting men er redd for uten å ha noen erfaring med det.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke mye produktivt. Men fortsatt, er ikke nok av saker som omhandler barnevernet som til stadig blir kritisert av FN, bli kalt brudd på menneskerettighetene og som blir tatt opp i både høysterett og FN-domstolen. Akkurat som saker om tvangsinnleggelse og tvangsmedisinering i nettopp Norge.
Det er vel de 1 av 100. Det blir selvfølgelig gjort feil.
Hei! Du har samme diagnose som meg. Snakke? Send PM.

Ut over dette, lykke til med oppholdet. Prøv å være litt snill da, de behandler jo deg sånn med hensikt i at du skal klare å få et så bra utgangspunkt som mulig for et godt liv. De er der for å hjelpe deg, og utsagnet om erstatningskrav er også ment som hjelp :-)
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kommer sikkert an på omfanget. Om det er noe som må males over eller ikke

Men på psyk så pleier de å ha en del kunst greier på stua eller kunstrommet. Hva med å heller bare hente deg noen ark og maling?
Du må også tenke på hvor kjipt det kan være for nestemann som får rommet ditt som er der for å bli bedre at det er masse kors og dødgreier der som bare gjør det enda tyngre å være der..