Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  233 22993
Det er riktig, jeg bare skrev opp favorittfilmlista mi som står skrevet opp på diverse nettsamfunn. Jeg klarte heller ikke å velge ut bare en jeg likte aller best så det ble alle.
Sist endret av Ken0rr; 3. juli 2007 kl. 18:15.
Narc er en helt fantastisk film, lavbudsjett men er helt vill
▼ ... mange måneder senere ... ▼
For meg ligger Shawshank Redemption enda blant de beste jeg har sett, men den er ikke alene på topp lenger. Band of Brothers er laangt foran, men siden det er en miniserie, vet jeg ikke om den kan tas med.

Filmer som Saving Private Ryan, Ni Liv, 12 Angry Men, American History X, Goodfellas, Pulp Fiction, Big Fish er alle oppe med Shawshank. Og til slutt filmen som kanskje er bedre enn alle sammen, uten om Band of Brothers, Schindler's List. Helt fantastisk film!

Har helt sikkert glemt noen også.
Kill buljo er den gøyeste jeg har sett, klarer IKKE stoppe å le seriøst, kanskje ikke tidenes men men, 5 ord får å beskrive filmen: lattis lattis og evig lattis.

Håper alle har sett den ellers har de gått glipp av noe gøy
Sitat av van nif jeset
Kill buljo er den gøyeste jeg har sett, klarer IKKE stoppe å le seriøst, kanskje ikke tidenes men men, 5 ord får å beskrive filmen: lattis lattis og evig lattis.

Håper alle har sett den ellers har de gått glipp av noe gøy
Vis hele sitatet...
Ett ord beskriver den filmen. RØTEN!

Tidenes film er jeg veldig usikker på, men shawshank er en verdig kandidat.
Sist endret av RayMonk; 8. januar 2008 kl. 21:57.
Goodwill Hunting anyone?
Kill buljo, top gun(vet det sikkert er litt teit men det er en del historie bak filmen for meg), The Rock, ringenes herre(alle), syntes og switch var ganske bra
Donnie Darko og Requiem For a Dream er et par av de beste. Men den aller beste er The Hunger (http://www.imdb.com/title/tt0085701/) fra 1983 med David Bowie og Catherine Deneuve. Makan til stemningsfull vampyrfilm skal du lete lenge etter!
Boondock saints!
American history X, Reservoir dogs, Lock stock & two smoking barrels og Fear and loathing in Las Vegas er også helt fantastiske
Das Boot. Uslåelig bra skuespill, frykten er til å ta og føle på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Catch me if you can.. garantert en av mine favoritter
one flew over the cuckoo's nest er den klart beste filmen jeg har sett noen gang! Fint etter pulp fiction og the Boondock saints
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
The Shawshank Redemtion er den beste synest jeg

Ellers elsker jeg også desse filmene:

Pulp Fiction, Reservior Dogs m.f
American Beauty <3 http://www.imdb.com/title/tt0169547/

Til alle dere cover judger's der ute.
Det er ikke fløte film og ja den er verdt å se.
Elizabeth, eller korleis den skrives, storfilm=D Vises/har blitt vist på de fleste kinoer for tiden. Anbefalest
The Shawshank Redemption! Ikke mer å diskutere. Det er svaret
Så August Rush i kveld. Fantastisk film. Fikk dårlig kritikk her borte, men det er bare tull. Den er for bra for ord.

Ingen actionfilm, men den er noe som enhver kan se og nyte.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Den beste filmen jeg har kommet over hittil er The Shawshank Redemption. Syns og "A Usual Suspect" og "Requiem for a dream" er gode filmer.
Syns det er merkelig at folk nevner Ringenes Herre tho, men nå er jeg av den typen som foretrekker filmer som kan relateres til virkeligheten, samfunnet og livet i seg selv.
Jeg har så store problemer med å plassere kun én film på toppen. Jeg har mange 2. plasser på min liste, men ikke én eneste førsteplass. Men om jeg skulle sette en film der, så måtte det nok være «Forrest Gump», «Lock, Stock & Two Smoking Barrels», «Pulp Fiction», «The Pianist», «Saving Private Ryan», «The Godfather» eller «The Shawshank Redemption».
Mange som nevner Shawshank Redemption i sin liste, fortjener ikke The Green Mile en liten plass der og hvis du liker slike filmer?
Fantastisk film.
Det er vel umulig o.O
Men en av de beste er vel Donnie Darko muligens. n_n
The Shawshank Redemption anyone?
Ja den er vel bare nevnt i samtlige poster før i tråden. Men er en sinnsykt bra film ja!
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Apu
The Shawshank Redemption anyone?
Vis hele sitatet...
Personlig syns jeg denne filmen er en av tidenes mest oppskrytte filmer og la meg forklare dette litt kort.

Filmen er overhodet ikke noe dårlig film, snarere tvert imot. Det er en film om vennskap, hat og urettferdighet som berører seerene på en glimrende måte. Jeg har sett filmen 2 ganger (tror jeg) men det er en stund siden nå, men jeg føler likevel at jeg kan uttale meg litt om dette.

Jeg mistenker at en av grunnen til at filmen blir ansett som tidenes beste film, er en slags "dominoeffekt" av at den ligger som beste film på imdb.

Så spørsmålet mitt er, hva gjør at så mange her inne anser denne filmen som tidenes beste film? Kan dere begrunne det?
Sitat av tnt
Personlig syns jeg denne filmen er en av tidenes mest oppskrytte filmer og la meg forklare dette litt kort.

Filmen er overhodet ikke noe dårlig film, snarere tvert imot. Det er en film om vennskap, hat og urettferdighet som berører seerene på en glimrende måte. Jeg har sett filmen 2 ganger (tror jeg) men det er en stund siden nå, men jeg føler likevel at jeg kan uttale meg litt om dette.

Jeg mistenker at en av grunnen til at filmen blir ansett som tidenes beste film, er en slags "dominoeffekt" av at den ligger som beste film på imdb.

Så spørsmålet mitt er, hva gjør at så mange her inne anser denne filmen som tidenes beste film? Kan dere begrunne det?
Vis hele sitatet...
Jeg er så enig med deg, men tør nesten aldri si min mening, av frykt for å virke elitistisk og bedrevitende. The Shawshank Redemption er en god film, med effektiv historiefortelling, men for min del mangler filmen ett dypere lag, som IMHO må til for å heve en film fra ett OK tidsfordriv, til ett kunstverk som det er verdt å bruke tid til å reflektere over...
Jeg mener Braveheart er den beste filmen. Matrix og American History X ligger tett bak. Gudfaren og Scarface er også svært gode filmer så det er tøft å velge.
Er vel ikke tidenes beste, men min favoritt er
Livet under vann med Steve Zissou.
Reservoir Dogs, Pulp Fiction, Donnie Darko, Se7en og Fight Club ligger vel på topp.
Men igjenn som mange andre har sagt, Beste film går ikke ann og si, alle har forskjellig smak og filmer passer bedre etter humøret og stemingen osv...

Men Reservoir Dogs må sies er min favoritt.
Ringenes Herro Trilogien

Sitat av Paniel
Pulp Fiction


tjueeeeeeeeeeeeee
Vis hele sitatet...
Pulp fiction er oppskrytt.
Bladerunner.
Sluttscenen i den filmen er helt fantastisk.
Personlig syns jeg denne filmen er en av tidenes mest oppskrytte filmer og la meg forklare dette litt kort.

Filmen er overhodet ikke noe dårlig film, snarere tvert imot. Det er en film om vennskap, hat og urettferdighet som berører seerene på en glimrende måte. Jeg har sett filmen 2 ganger (tror jeg) men det er en stund siden nå, men jeg føler likevel at jeg kan uttale meg litt om dette.

Jeg mistenker at en av grunnen til at filmen blir ansett som tidenes beste film, er en slags "dominoeffekt" av at den ligger som beste film på imdb.

Så spørsmålet mitt er, hva gjør at så mange her inne anser denne filmen som tidenes beste film? Kan dere begrunne det?
Vis hele sitatet...
The Shawshank Redemption var faktisk min favoritt film før jeg så på IMDB-lista(faktisk). Tror du til en viss grad har rett i at den er litt oppskrytt. Men igjen er det en veldig god film, som har gode skuespillere, god story, og sist men ikke minst symboliserer håp, og hva dette kan utrette. Hørest kanskje veldig klisjè ut, men sånn er det i mine øyne. Jeg får vertfall en "go følelse" i magen på slutten av filmen.

I bunn og grunn, hvis man greier å se filmen's budskap vil man elske den, det gjorde vertfall jeg Få andre filmer som får meg i samme humør.
Sist endret av Joskaare; 23. september 2008 kl. 19:52.
den beste filmen jeg har sett er:
Engelsk XXX2
Norsk: Kodenavn Hunter (Mini serie)
har ikke tidenes film men elsker alt av Hayao Myazaki alt han lager bare så fantastisk bra!
Men personelig favorit er Princess Mononoke.