Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 68112
heisann snublet over en nifty little theang her i dag^^
jeg er ikke sikker på om dette er lagt ut her før (søkte men fant hvertfall ikke noe), så jeg legger ut en guide likevel jeg=)


1Først installer upActivex
2Også starter du TvNoo.


og så kan du enkelt og greit se på TV3, Tvnorge, Tv2, nrk1 og nrk2 gratis streamet via nett^^ dette funker sånn som peer to peer man deler og ser samtidig gidder ikke gå grundig inn på det.

Tar gjerne imot tilbakemeldinger.

Last ned Her

Kode

{o,o}
|)__)
-"-"-
O RLY?
Sitat av cbask
???? hva var det forno? hehe . det funker ja.
Vis hele sitatet...
Testa den nettopp, funker hest
Trenger man kjapp linje for å se dette smertefritt?
cbask's Avatar
Trådstarter
nydli=) passer perfekt til oss uten kabel eller parabol^^ (koble til lyd og bilde på tv^^)
Hvordan er kvaliteten?
cbask's Avatar
Trådstarter
Sitat av mongeland
Trenger man kjapp linje for å se dette smertefritt?
Vis hele sitatet...
neh tror den streamer rundt 300 kbps
funker fint på min 1500 linje hvertfall

Sitat av Sabbi
Hvordan er kvaliteten?
Vis hele sitatet...
last ned og sjekk så tar du på fullscreen, kommer inn ganske reint.
Sist endret av cbask; 8. april 2006 kl. 21:36.
Tipper dette går på UDP isteden for TCP... jævla rasshøl av noen programmerere som har lagd ARGH!! Min "internettleverandør" tillater ikke UDP-trafikk ala nettspill osv, dermed kan jeg heller ikke bruke f.eks phonzo sin ip-telefon eller denne lure P2P-tvn
Mulig å se feks danske og svenske tv3 også? Eller tv1000 ?
jeg fikk det ikke til å fungere jeg. Jeg kommer inn på den TvNoo greia, men når jeg trykker på spill av på kanalene så skjer det ingenting, det bare skifter litt på teksten nede i avspillingsdelen, og skifter tilbake til "klar". Jeg er vel ikke nødt ril å installere den kinesiske språkpakken som det kommer opp melding om?
cbask's Avatar
Trådstarter
Sitat av Recruit
jeg fikk det ikke til å fungere jeg. Jeg kommer inn på den TvNoo greia, men når jeg trykker på spill av på kanalene så skjer det ingenting, det bare skifter litt på teksten nede i avspillingsdelen, og skifter tilbake til "klar". Jeg er vel ikke nødt ril å installere den kinesiske språkpakken som det kommer opp melding om?
Vis hele sitatet...
har du prøvd å dobbel klikke på f.eks tv3 og så trykke start på media playeren?

Sitat av Putas
Mulig å se feks danske og svenske tv3 også? Eller tv1000 ?
Vis hele sitatet...
Dette vet jeg ikke , det hadde jo vært konge seff=) men hakke sett de kanala sorry:/

Sitat av qsarklam
Tipper dette går på UDP isteden for TCP... jævla rasshøl av noen programmerere som har lagd ARGH!! Min "internettleverandør" tillater ikke UDP-trafikk ala nettspill osv, dermed kan jeg heller ikke bruke f.eks phonzo sin ip-telefon eller denne lure P2P-tvn
Vis hele sitatet...
hva i svarte? seriøst? hvilken isp har du? hehe sikker på at du ikke har en fucked up router eller no sånt?
Meningsløst for meg å laste det ned hvis jeg bare kan se kanaler jeg har fra før.
Men siden det går å se Norsk tv3 må det da gå å få inn svensk og dansk også.

Eller er det sånn at det må sitte en fyr i sverige som "deler" ut de kanalene?
jeg finner ikke de norske kanalene.. Og på meg spilles alt av i sakte film

edit: fant tv2..
Sist endret av Pættar; 8. april 2006 kl. 22:16.
Genialt bra nå når jeg fikk det til. Takk for tipset
cbask's Avatar
Trådstarter
Sitat av Putas
Meningsløst for meg å laste det ned hvis jeg bare kan se kanaler jeg har fra før.
Men siden det går å se Norsk tv3 må det da gå å få inn svensk og dansk også.

Eller er det sånn at det må sitte en fyr i sverige som "deler" ut de kanalene?
Vis hele sitatet...
tror nesten det er en server som er koblet på en kanal sm har tv kort som streamer og deler ut ja:P genialt konsept da
Det virker som om den har problemer med å spille av ting som er i widescreen. Den spiller i hvert fall av NRK i 4:3 selvom den sendes i 16:9. Bortsett fra dette så fungerer det smertefritt
Skjønner ingen ting jeg. I TvNoo står det bare Klar i avspillingsvinduet og ingenting skjer.
Det er mer info her: http://www.euchannels.net/ og det er ikke bare norske kanaler men også kanaler som: Discovery channel, disney channel, national geografy og AXN. Sjefs program
Helt ok greie så lenge folk laster opp. Grei nok kvalitet til å være gratis også.
hvor kan jeg laste ned en kinesisk språkpakke?
cbask's Avatar
Trådstarter
håper folk finner dette brukbart i allefall=)

Sitat av Pættar
hvor kan jeg laste ned en kinesisk språkpakke?
Vis hele sitatet...
søk på kootv på google=)
cbask: dette er ikke nytt på forumet, men trodde det bare var NRK1, TV2 og TV3, TVNorge og NRK2 er nye da...

"Orginal programmet" heter TvKoo, ikke KooTV.
Kjekt å ha! Takk takk

Synd det er så få europeiske kanaler og så mange asiatiske.
Sist endret av Banzai; 9. april 2006 kl. 00:49.
Får det ikke til å funke jeg...
Svart bilde uansett.
Har innstallert kinesisk språkpakke.
Har innstallert upactivex...
Dobbelklikker til jeg blir blå på alle kanalene og trykker play i mediaspilleren, men nei...

Edit: Jøss.. av uviss grunn må progget stå og gjøre ingenting i ti minutter...
Så funker det
Sist endret av Odne; 9. april 2006 kl. 02:01.
kan ikke noen sjekke hvilke porter programmet bruker? om det er tcp eller udp?

min "isp" er ikke en isp, kan ikke fortelle uten at det er "avslørt" hvor jeg bor
jeg har ikke router, jeg har en switch kobla med tp-kabel rett i et kjekt hull i veggen som
gir meg ca 10mbs hastighet inkludert i husleia. M.a.o. har jeg internett som ikke er ment
for tulle-ting hehe all udp-traffikk er sperret
TvKoo bruker både TCP og UDP, husker ikke hvilke porter tho...
Grunnen til at UDP blir brukt her (og i online spill/p2p osv) er for å få mest mulig hastighet og minst mulig lag.

Hvis du kjører f.eks. TPTEST, feiler UDP testen eller får du trafikk igjennom?
DNS går som regel via UDP, så all UDP trafikk kan ikke være sperret

ps: du bor i oslo... avslørt
hehe, jau, men det er mer opplagt akkurat hvor i oslo hvis jeg sier hvem "ispn" er så det kan egentlig være det samme, på websidene deres står det svart på hvitt at udp er stengt så det er ikke vits å prøve den testen.. men takk for tipset
Bare jeg som er uheldig? Edit: Problem løst, se nederst.

1. TvNoo.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

2. Exception EOleError in module TvNoo.exe at 00020DE0.
Method 'iDispGroup' not supported by automation object.

3. Se punkt 1.

4. Excetion EOSError in module TvNoo.exe at 0000D715.
System Error. Code: 5.
Access is denied.

5. Se punkt 1. Pluss *BONUS* TvNoo: TvNoo.exe - Application Error
The instruction at "0x004c517" referenced memory at "0x00e59e48". The memory could not be "read". Click on OK to terminate the program. Click on CANCEL to debug the program.

6, 7, 8, 9 (..). Se punkt 1.
Vis hele sitatet...
OPPDATERING *FIX*
Istedenfor å terminere programmet, lot jeg feilmeldingene stå litt på skjermen, og da kom det etter noen sekunder opp enda en activex-plugin som måtte lastes ned.
Gjorde det, og nå funker programmet.
Sist endret av Multiflex; 9. april 2006 kl. 04:35.
Er det mulig å få flere kanaler enn bare de som er lagt inn, som er norske? Tenkte på f.eks TV1000 og Ztv, amerikanske kanaler osv? Mener et litt mer variert kanalutvalg? Ingen som har laget noen addon for det?
Står bare "Ready" på mediaplayer delen hos meg.. Ingenting skjer.. hva er galt? :P
Har prøvd å trykke play opptil flere ganger!

Jeg fikk det til å fungere, det var ivst bare å la programmet stå litt.. :P

Men TVNorge er i svart hvitt.. eneste kanalen som er det
Sist endret av tickles83; 9. april 2006 kl. 06:07.
Går det an å få TV2 zebra også? for den finner jeg ikke...
Er det bare hos meg tv3 forsvant fra lista..?
Min kommer bare i svarthvit da :S
noen som vet om det er mulig og få tak i noe tvprogram til de kinesiske kanalene? og da helst på engelsk? fant noe greier på kinesisk men er ikke så sterk i det...
Skal det ikke være mulig å få opp andre norske kanaler?
Mente jeg hadde TVnorge og kanskje NRK2 liggende i lista en gang. Er det noen andre som har TVNorge eller NRK2?
Genialt dette funka jo som fjell ;D
Nope, ser ut som TVNorge og NRK2 er borte igjen... Fremdeles ingen som vet hvordan nye kanaler legges til??
. rar fil.... hvordan åpne det?/ hva slags program til å "unzippe"?

glem det. fant ut av det!

hvis det er noen andre som lurer, så må man laste ned winrar
Sist endret av Silhouette; 11. april 2006 kl. 15:55.
Nice får bruk for dette, takker!
min tv3 fra i går, forvandlet seg plutselig til tvnorge litt kjipt for meg som ikke ahr tv3 på vanlig tv.....
hmm, sia der tvnoo lå er nede, Noen som har link? Eller funker tvkoo bedre?
TvKoo har ikke tv3 og tvnorge. Men en del andre asiatiske kanaler.. Får ikke TvNoo til å virke jeg, kun TvKoo
Tv3 er blitt til Tvnorge til meg også

Men er det bare til meg det er delay ?
hm, ser ut som tvnorge er på tv3 ja... det er lyd delay her og ja... ikke helt uvanlig da... dessverre. Nettsidene dems skal være http://www.euchannels.net
Grunnen til at kanalene skifter er jo at dette streames fra en privatperson sin parabol/kabeltv. Hvis det er få brukere på kanalen kommer det ofte delay. Hvis du ser på TvKoo og på kanlene med over 100 seere så er det ingen delay.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Alle kanalene fungerer som de skal i dag, men de faller ut av og til og er litt ustabilt, men alt i alt så fungerer det bra når jeg først skal se noe

Jeg sendte forresten mail til han som driver siden euchannels.net (puunja@hotmail.com), og han sa at det skal koste penger etter en stund, 1 Euro dagen!!!

Får håpe det blir gratis en stund til. Ellers er det noen andre som vet om noen annen sted man kan se disse norske kanalene uten å måtte betale for dem?
Tror det er få som er villige til å betale for de kanalene.
O fan takk.. Nå blir det prison break på meg også. Uten at jeg slipper og laste ned ;D
Sitat av qsarklam
hehe, jau, men det er mer opplagt akkurat hvor i oslo hvis jeg sier hvem "ispn" er så det kan egentlig være det samme, på websidene deres står det svart på hvitt at udp er stengt så det er ikke vits å prøve den testen.. men takk for tipset
Vis hele sitatet...
Skal ikke så mye til for å gjette hvor han har nett fra, men ettersom han er så paranoid og tror han blir avslørt av hvor han bor, skal jeg ikke ta fra han gleden og si det.

(Det er såvidt jeg vet et sted i hele Oslo hvor du får nett hvor UDP er sperret, og det er vel fordi nettet skal brukes til andre ting )
Sist endret av |FSK|; 20. april 2006 kl. 15:59.