Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  218 33973
- The Matrix ( orginalen, ikke noen stygge sequels på meg)
- Ringenes Herre
- American History X
- Kick Ass
- Into The Wild
- Forrest Gump

Kunne nevnt i fleng.
Ser ufattelig mange filmer på disse listene som jeg ikke i det hele tatt kunne vurdert og se igjen, men det er kos at vi alle er forskjellige
syntes det er rart at ingen har nevnt the hitchhiker's guide to the galaxy jeg^^ elsker den ser på den hver kveld med en jay før jeg skal sove


http://www.imdb.com/title/tt0371724/
Ikke min favoritt film, den er nok nevnt her flere ganger. Litt rart den ikke er nevnt, The Rock er en av de bedre filmene.

Fin tråd av trådstarter, og jeg takker for alle gode film tips spesielt nå som jeg har tid til å se dem
Sist endret av Larsiii; 7. mai 2011 kl. 21:00.
Glemte to filmer: Blood Diamond og Tears of the Sun! To filmer som nesten fikk frem en tåre i øyekroken min
Exterminate!
jonnis's Avatar
Så mange filmer, men så liten tid.

The Squid and the Whale (drama/komedie)
The boy in the striped pyjamas (drama)
Hellboy (Action)
The Hitchhiker's Guide To The Galaxy (adventure/komedie)
16 Blocks (Action/actiondrama)
American History X (Drama)
Shawshank Redemption
The Green Mile
Sherlock Holmes

Bare en skrape i yta. Dette er filmer jeg synes er BRA. Ikke filmer som bare er gode. Som f.eks Pirates of the Caribbean Trilogien
Sist endret av jonnis; 7. mai 2011 kl. 21:10.
Tjaa.. Avatar? x)
Rart ingen har nevnt Equalibrium her, flott film.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Really?

The Usual Suspects
Fight Club
The Departed
The Prestige
Gangs of New York
Ocean's 11-13
Jason Bourne triologien
The Boondock Saints
V for Vendetta
Lion King
The Truman Show
Wall-E
Bolt (animasjon)
Liar Liar/Bruce Allmighty/Ace Ventura 1-2/Yes Man (Jim Carrey <3)

Skjønner ikke at folk syns Inception var så bra DiCaprio har bedre filmer.

Edit: 200 posts Får feire med en liten tur på dass
Sist endret av bamsegutt; 7. mai 2011 kl. 21:22.
De filmene jeg har hatt meste glede av er nok filmer som Løvenes konge, Skjønnheten og udyret, mowgli osv.
Digital nomade
trippy's Avatar
Boondock saints
Fight club
:>
Sitat av alexanderb Vis innlegg
ja...



The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 10 characters.
Vis hele sitatet...
Ok trudde, en trilogi var 3 filmer bare Ikke spør hvorfor..

Sitat av sam500 Vis innlegg
Percy jackson filmen er så forferdelig dårlig laget i forhold til måten bøkene ble lagt opp på, og filmen ga ingen mening.
Vis hele sitatet...

Joda, men det er din mening er det ikke?

Uansett var egentlig '' I am number four'' Jeg mente.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Selv er noen av mine favoritter Children of Men
Vis hele sitatet...
Må si meg enig om denne. Ekstremt mange scener jeg har sett om og om igjen. Foruten fint skuespill så elsker jeg også filmingen i denne filmen.
Longtime lurker.
Biggie smalls's Avatar
God father trilogien og donnie darko
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Ok trudde, en trilogi var 3 filmer bare Ikke spør hvorfor..
Vis hele sitatet...
Joda en trilogi er tre filmer men i likhet med The Fast & The Furious serien (også jævlig bra filmer) så er serien delt opp i to trilogier med ''eget'' plott. Star Wars 4, 5 og 6 var de første Star Wars filmene som kom i 1977, 1980 og 1983 og er den ''originale'' trilogien. SÅ kom Star Wars 1, 2 og 3 i 1999, 2002 og 2005. Dette er da prequel trilogien. Capiche?
Kommer med fler:

- Shaun of the Dead
- V for Vendetta
- The Fourth Kind
- Dawn of the Dead
- Dødelig Våpen
- Wall Street
- Conan the Barbarian (egentlig ikke et eksempel på en bra film, but I like it)
- Terminator 1 og 2
- Resident Evil (alle filmene er bra)
you dont mess with the zohan
Contact

Filmen er laget utifra boka med samme navn som ble skrevet av Carl Sagan.

Filmen handler om at vi får kontakt med utenomjordiske vesener i form av radiosignaler. Grunnen til at jeg liker denne filmen så godt, er fordi jeg mener filmen skildrer hvordan menneskeheten ville reagert om vi noen gang skulle blitt kontaktet av utenomjordiske, på en utrolig god og realistisk måte.
  • USA reagerer som vanlig med mistillit og blir super-paranoide, og skal selvfølgelig ha kontroll på alt.
  • De religiøse reagerer med avsky mot vitenskapen, som vanlig, og mener at det er ett tegn fra djevelen.
  • UFO miljøet i USA blomstrer opp som aldri før.
  • Heftige debatter mellom konservative og de som er litt mer "open minded".

Det eneste som er litt skuffende med filmen er at vi får aldri noe konkret svar på hva som faktisk skjedde. Hvis du ser filmen så forstår du hva jeg mener med dette. Carl Sagan gjorde vel det med vilje, sånn at vi selv må bruke hode og lage oss vår egen konklusjon. Det er hvertfall slik jeg tolker det.

Contact er en film jeg absolutt anbefaler. Contact er en film jeg alltid ser hvis jeg har en skikkelig dårlig dag, den får meg i riktig humør igjen. Filmen er også grunnen til at jeg fikk enorm interesse for astronomi når jeg var barn. Filmen får en også til å undre på alle disse "store spørsmålene" vi kanskje aldri får svar på.
  • Hva er meningen med livet?
  • Fins det intelligent liv der ute?
  • Fins det inteligent liv der ute, som kanskje til og med er smartere enn oss?

Løp og kjøp! Jeg garanterer at filmen er verdt pengene!
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Contact

Filmen er laget utifra boka med samme navn som ble skrevet av Carl Sagan.

Filmen handler om at vi får kontakt med utenomjordiske vesener i form av radiosignaler. Grunnen til at jeg liker denne filmen så godt, er fordi jeg mener filmen skildrer hvordan menneskeheten ville reagert om vi noen gang skulle blitt kontaktet av utenomjordiske, på en utrolig god og realistisk måte.
  • USA reagerer som vanlig med mistillit og blir super-paranoide, og skal selvfølgelig ha kontroll på alt.
  • De religiøse reagerer med avsky mot vitenskapen, som vanlig, og mener at det er ett tegn fra djevelen.
  • UFO miljøet i USA blomstrer opp som aldri før.
  • Heftige debatter mellom konservative og de som er litt mer "open minded".

Det eneste som er litt skuffende med filmen er at vi får aldri noe konkret svar på hva som faktisk skjedde. Hvis du ser filmen så forstår du hva jeg mener med dette. Carl Sagan gjorde vel det med vilje, sånn at vi selv må bruke hode og lage oss vår egen konklusjon. Det er hvertfall slik jeg tolker det.

Contact er en film jeg absolutt anbefaler. Contact er en film jeg alltid ser hvis jeg har en skikkelig dårlig dag, den får meg i riktig humør igjen. Filmen er også grunnen til at jeg fikk enorm interesse for astronomi når jeg var barn. Filmen får en også til å undre på alle disse "store spørsmålene" vi kanskje aldri får svar på.
  • Hva er meningen med livet?
  • Fins det intelligent liv der ute?
  • Fins det inteligent liv der ute, som kanskje til og med er smartere enn oss?

Løp og kjøp! Jeg garanterer at filmen er verdt pengene!
Vis hele sitatet...
Hvis alle hadde vært som deg, hadde nFF overgått IMDb
Den beste filmen eg har sett er et svenskt drama - Onskan.
"Ondskapen" fra 2003 handla i bunn og grunn om ondskapen som finnest i unge mennesker, gjerne satt i system.
Det er lite vold i filmen, men du føler voldligheten i karakterane på den brutale måten som du ofte føler når du ser vold i virkligheten.
Heilt klart verdt en titt

http://www.imdb.com/title/tt0338309/

At den filmen her ikkje har fått høgare score enn 7.9 på imdb, kan ha samanheng med at den er på svensk og ikkje på hollywoodsk .
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Hvis alle hadde vært som deg, hadde nFF overgått IMDb
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg valgte å skrive så mye om den er fordi jeg virkelig elsker den filmen. Filmen burde vært pensum i grunnskolen da den stimulerer til både undring, rasjonell tenking og nysgjerrighet.
Sitat av Mvp Vis innlegg
Den beste filmen eg har sett er et svenskt drama - Onskan.
"Ondskapen" fra 2003 handla i bunn og grunn om ondskapen som finnest i unge mennesker, gjerne satt i system.
Det er lite vold i filmen, men du føler voldligheten i karakterane på den brutale måten som du ofte føler når du ser vold i virkligheten.
Heilt klart verdt en titt

http://www.imdb.com/title/tt0338309/

At den filmen her ikkje har fått høgare score enn 7.9 på imdb, kan ha samanheng med at den er på svensk og ikkje på hollywoodsk .
Vis hele sitatet...
sykt bra film. en av mine favoritter. anbefales om man likte Kongen av Bastøy.
2001: A Space Odyssey er en av mine absolutte favoritter, verdt å få med seg om du er filmentusiast.

Ellers også The Shining, samme regissør som tidligere nevnte (egentlig er det meste av Stanley Kubrick konge, A Clockwork Orange, Full Metal Jacket, Dr. Strangelove, etc.).

Likte Naked Lunch veldig godt, selv om den er sær.

The Good, The Bad and the Ugly, Once upon a Time in the West, og A Fistful of Dollars er også western-klassikere som alle burde få med seg.
Skal slenge inn en film jeg synes har god underholdningsverdi; Crack. Google og søk etter den selv, skal ikke sy puter under armene deres.
shit was so cash
Anda22's Avatar
- V for Vendetta, enkelt og greit fordi den er sykt bra.

- Ringenes herre 1-3, men er fortsatt ikke bedre en bøkene.

- Dum & dummere, fordi jeg lo meg igjennom hele filmen.

- Dawn of the dead, kanskje den beste zombie filmen ever.

- Charlie & sjokolade fabrikken, virker kanskje litt barnslig men såg den med min lillebor og det er en utrolig bra film og i tilleg leste jeg boken som liten.

- Toy story 3, kan også virke som dette er en form for barnslighet men når du har sett di første Toy story må du bare se oppfølgeren

- Wall-e, fordi den handler om hva som skjer vist ikke alle menesker skjerper seg når det gjelder miljø

- Scary movie serien, filmer så er så geniale at du ikke ville trodd det.

- Pirates of the Caribbean 1-3, meget bra filmer og spesielt når det er morsomme scener med jack sparrow

- Og mangen mangen mer som jeg ikke kommer på nå
the fountain
lord of war
the man for earth.
fear and loathing in las vegas
k-pax
sin city likte jeg og veldig godt.
De filmene jeg ble positivt overrasket av som jeg kommer på i farten, utenom andre som er nevnt..
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
Sett opp en vote-poll (hvis mulig) for oss som ønsker og se de mest populære
Armageddon, en drit bra film.
Sist endret av alicante55; 8. mai 2011 kl. 01:37.
The Postman
Goodfellas
Scarface
...
Og selvfølgelig Ringenes Herre filmene
Har nylig sett Shutter Island. Liker du Di Caprio, vil ha noe å gruble litt på og en vrien twist på slutten anbefaler jeg denne. Du bør se den to ganger.
Sitat av alicante55 Vis innlegg
Armageddon, en drit bra film.
Vis hele sitatet...
Hvis du liker Armageddon burde du sjekke ut Deep Impact. Den handler om akkurat det samme, bare i ett litt mer realistisk format.

Sitat av Anda22 Vis innlegg
- V for Vendetta, enkelt og greit fordi den er sykt bra.
Vis hele sitatet...
Enig i denne. V for Vendetta ligger absolutt på min topp 10 liste.
Requiem for a Dream (drama(tragedie))
-Tar deg med på en syk følelsesmessig reise.

13 Tzameti (thriller)
-Annerledes og spennende. [COLOR="Red"]ADVARSEL[/COLOR]: (ikke se traileren på forhånd!)

Elephant (drama)
-Handler om en skolemassakre. Elsker måten den er filmet på. Gus Van Saint klarer å formidle følelsen av en helt vanlig dag på en fortreffelig måte.

Ondskapens Hotell (psykologisk grøsser)
-Elsker alt.

28 Days Later (apokalyptisk horror)
Elsker musikken, plottet, stemingen. Fantastisk.

2001: En romodyssé (sci-fi)
- Et mesterverk. Fantastisk å se på.

A Clockwork Orange (drama/sci-fi/dystopi)
- Skikkelig kul rett og slett.
Selv om den kanskje ikke er den aller beste, så er den i alle fall meget god:
District 9.

Jeg så Cloverfield en gang jeg var skikkelig høy, det var en fortryllende opplevelse.

The Big Lebowski er selvsagt den beste komedien, men det ser ut som om folk vet det.
Science Fiction: Star Wars filmene (de gammle selvfølgelig)
Tegnefilm: Princess Mononoke, Spirited Away (Generelt alt fra Studio Ghibli!)
Action: Equilibrium!
Komedie: Ace Ventura 1 og 2, Dont be a menace to south centrail while pimping your juice in the hood.
Sist endret av Hvalrossen; 8. mai 2011 kl. 03:04.
En av de beste jeg har sett er:

lucky number slevin (http://www.imdb.com/title/tt0425210/)
Hancock (http://www.imdb.com/title/tt0448157/)
Four brothers (http://www.imdb.com/title/tt0430105/)
Silent hill (http://www.imdb.com/title/tt0384537/)

Synes også at Fast five (http://www.imdb.com/title/tt1596343/) Var jævlig bra etter å ha sett den for ikke så lenge siden!
Dazed & Confused Fantastisk coming of age-film som omhandler en gjeng high school elevers siste dag før sommerferien.
Farväl Falkenberg Min favorittfilm. Rett og slett.
Grave of the Fireflies Et animert mesterverk fra Studio Ghibli. Denne er sterk.
Teenage Dirtbag En dramafilm jeg ramlet tilfeldig over, men som virkelig falt i smak.
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
you dont mess with the zohan
Vis hele sitatet...
Den, og de fleste Adam Sandler filmene er konge

Og:

- Jurassic Park (alle tre filmene er bra, men en og to er best)
Sist endret av Spunky; 8. mai 2011 kl. 13:37.
Sandler har spilt i veldig mange humreverdige filmer, men få ordentlig bra filmer. Funny People er et unntak.
Mulholland Dr. - Denne filmen er rett og slett et kunstverk, og kanskje det aller beste David Lynch har gjort. Alt er vakkert, skremmende og absurd - kan se denne filmen om igjen og om igjen og bare nyte det som utfolder seg på skjermen.

Night On Earth - Jim Jarmusch tar deg med på en reise jorda rundt og får deg til å reflektere over livet ved hjelp av forskjellige taxi-sjåfører og kundene deres. Høres kanskje ikke så spennende ut, men syntes dette er en skikkelig gripende film.

L.A. Confidential - Vil si at dette er den perfekte film, innen sin respketive sjanger. Den er bare perfekt sammensatt med en utrolig gjennomført, drivende og spennende story. Sterke prestasjoner fra Kevin Spacey, Russel Crowe, Kim Basinger og Guy Pearce gjør den også til en fryd å se på.

The Assassination Of Jesse James By The Coward Robert Ford - Nok en utrolig vakker film som jeg kan se evig mange ganger uten å gå lei. Har hørt folk kalle den kjedelig og langdryg; personlig syntes jeg ikke den er lang nok (ble kraftig kuttet før release). Er bare å lene seg tilbake og la den gli over deg (har for øvrig et vakkert soundtrack skrevet av Nick Cave & Warren Ellis).

Natural Born Killers - En film så unik at den bare kunne ha blitt laget på akkurat det tidspunktet på akkurat det stedet. Oliver Stone sitt absolutt beste verk. En kjærlighetshistorie dynket i brutalitet og vold, spiritualitet og filosofi, humor og spenning. Alt ned til hver minste detalje er 100% perfekt.

Ok. Orker ikke skrive mer nå, men andre favoritter er Gudfaren, Ringenes Herre, Pulp Fiction, The Big Lebowsky, Inglourious Basterds, Fear and Loathing in Las Vegas, Scent of a Woman, The Deer Hunter, Apocalypse Now!, Rope, Requiem For A Dream, Annie Hall and so on...
- The Prestige

- Vanilla Sky

- Human Traffic

- Lets Go To Prison

- Matrix Reloaded
Jeg liker alt av Alejandro González Iñárritu og Christopher Nolan

Hver eneste film som de to fantastiske regissørene her har lagd her, fortjener å bli annerkjennt i mange år fremover.
Jeg vet virkelig ikke hva som er den beste filmen jeg har sett, men Forrest Gump og District 9 er to filmer som jeg kan se 3 ganger etter hverandre uten å gå lei....
- Fear and Loathing in Las Vegas
- Trainspotting
- Spun
- Antichrist
- Dancer in the Dark
- A Clockwork Orange
- Magnolia
- Mary and Max
- Inglourious Basterds
- Requiem for a Dream
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind
- The Shining
- American Beauty
- Léon
- One Flew Over the Cuckoo's Nest
- Mulholland Drive
- I'm a Cyborg, But That's OK
- Oldboy
- Yeo-haeng-ja
- Polytechnique
- Black Swan
- Lost in translation
Sist endret av Skrillex; 8. mai 2011 kl. 22:47.
Er ikke helt sikker på hvilken jeg liker best, men det blir noe ala. dette:
1. Fight Club
2. Inception
3. Shutter Island
4. Gran Torino
5. Lock, Stock and Two Smoking Barrels
6. Zombieland
7. The Wind That Shakes The Barley
8. Blood Diamond
9. Serenity
10. The Dark Knight
11. Taken
Er sikkert flere, så jeg oppdaterer etter hvert som jeg husker flere.
Sist endret av Deadlock Radium; 8. mai 2011 kl. 23:08.
Ringenes Herre! <3
Løvenes Konge, pulp Fiction og forgotten silver.
Drama: PS, I love you og Dagen er Din (fantastiske filmer som faar fram en taare)
Action/thriller: The Boondock Saints(fyfaen, for en super film)
Andre fine filmer er jo Kill Bill 1&2, Inglorius Basterds og maaange andre som jeg saaklart ikke kommer paa naa..
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Drama: PS, I love you og Dagen er Din (fantastiske filmer som faar fram en taare)
Action/thriller: The Boondock Saints(fyfaen, for en super film)
Andre fine filmer er jo Kill Bill 1&2, Inglorius Basterds og maaange andre som jeg saaklart ikke kommer paa naa..
Vis hele sitatet...
Støtter den, Inglorius Basterds er bare fantastisk, akkurat samme er Boondock Saint..Tror ikke de kunnet funnet enn bedre mann til og spille "Rocco"!
Uten og avsløre for mye, scenen der de siter inne på kjøkkenet i Boondocks Saints 1, også går plutselig pistolen som ligger på bordet av, epic!
Må si jeg ble litt skuffa over Boondock Saints 2, men fortsatt en herlig film =)
Sist endret av Hightime; 9. mai 2011 kl. 01:01.