Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  142 22580
Vet ikke om den er nevnt tidligere men The Butterfly Effect passer vell godt inn her.

Filmen handler kort fortalt om hvor store følger en liten forandring i livet kan ha,
og hva som ville skjedd hvis han hadde gjort andre valg i løpet av livet.
Sist endret av plipp; 13. juni 2010 kl. 03:54.
Visitor Q. Denne er kraftig, men kanskje ikke på den måten du tenker på. Mange ville kalt den pervertert og sinnsforderva, mens andre, som meg, tenker den tidvis deler undertoner med mor og bror. Det er en japansk "thrillerdrama" med sprøe sexscener du ikke har tenkt på før, sinnsvake situasjoner som oppstår ut av ingenting og masse, masse meningsløs vold (Det er en Takashi Miike-film).
Vell er usikker på om det er helt hva du er ute etter, men jeg vil anbefale Frihetens Regn.
Ex Drummer er en ganske syk film
Så akkurat The Fourth kind. Kjempetøff, sci-fi thriller mokumentarfilm om en alien rase som abucter mennesker og masse bra^^
Sist endret av Totskalle; 20. juni 2010 kl. 22:54.
Sitat av RubiksRune Vis innlegg
Vis hele sitatet...
^ what he/she said. det er en nydelig og meget dyp film.
"Takk" alle sammen for at jeg fikk 11 nye filmer på min to do list

Anbefaler forøvrig "The fountain" som er nevnt ett par ganger allerede.
Jeg må si villmark! For hver gang jeg ser den filmen legger jeg merke til flere detaljer, det er flere ganger morderen står i bakgrunnen osv.

Videre klarer jeg aldri å bli helt klok på den filmen, det er fremdeles flere deler av filmen jeg ikke skjønner.

Liker også en annen film av Pål Øie, Skjult. For min del var denne ganske mindfuck. Selvom jeg forsto selve slutten er filmen helt forferdelig. Utholdelig bra nesten.

Vil også anbefale Låt den retta komma inn, ikke så særlig mindfuck såvidt jeg husker. Men fremdeles utrolig bra film.

Ps, Avatar er VELDIG bra gafisk, men er stappfull av klisjeer. Selve historien er ganske dårlig, men på grunn av den utrolige grafikken blir filmen bra.
Mye hummer og kanari her. Forsøker meg med å kaste ut to titler som ikke er nevnt tidligere
Paradise Now: http://www.imdb.com/title/tt0445620
og
Farvell Falkenberg: http://www.imdb.com/title/tt0855805/

Sistnevnte tror jeg er litt "elsk eller hat"-film, og jeg faller naturlig nok inn under sistnevnte kategori siden jeg anbefaler den.
Oldboy, beste jeg har sett
Silent Running

Freeman Lowell looks after plants in giant space greenhouses. Back on earth, all the trees have long vanished, so Lowell puts a lot of heart into his work. When orders from earth are received to destroy the greenhouses, Lowell can't go through with it, and cannot persuade his three colleagues to help him save the plants, so he makes other "arrangements"
Vis hele sitatet...
Moon (Denne er inspirert av bl.a Silent Running)

Astronaut Sam Bell has a quintessentially personal encounter toward the end of his three-year stint on the Moon, where he, working alongside his computer, GERTY, sends back to Earth parcels of a resource that has helped diminish our planet's power problems
Vis hele sitatet...
Delicatessen

Post-apocalyptic surrealist black comedy about the landlord of an apartment building who occasional prepares a delicacy for his odd tenants
Vis hele sitatet...
Logan's Run

An idyllic sci-fi future has one major drawback: life must end at 30.
Vis hele sitatet...
Soylent Green

In an overpopulated futuristic Earth, a New York police detective finds himself marked for murder by government agents when he gets too close to a bizarre state secret involving the origins of a revolutionary and needed new foodstuff.
Vis hele sitatet...
Begotten

God disembowels himself with a straight razor. The spirit-like Mother Earth emerges, venturing into a bleak, barren landscape. Twitching and cowering, the Son Of Earth is set upon by faceless cannibals.
Vis hele sitatet...
The Call of Cthulhu

This may be the most appropriate adaptation of an H. P. Lovecraft story ever!
Vis hele sitatet...

The Cabinet of Dr. Caligari


A horror film that surpasses all others. Alan relates the story of traveling magician Dr Caligari and Cesare. Their arrival in a town coincides with savage killings. Secretly Caligari was an asylum director who hypnotizes Cesare to re enact murders. But the final reel contains something which will leave an audience shattered. It blows away all your moral certainties and beliefs. This is the true power of its horror. To leave you vulnerable and uncertain of what you feel was secure and certai
Vis hele sitatet...
Sist endret av Ladejarlen; 22. juni 2010 kl. 05:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bread and Circus!
Dette er en Norsk film hvor de på en intenst rar måte skal skildre hvordan livet oppstår og fungerer (tror jeg), ikke så veeldig engasjert skuespill, vel ja, det er vel fortere gjort å le av skuespillet...
Men jeg er ennå ikke Heeeelt sikker på hva meningen med denne filmen er, men har du sansen for skikkeli mindfuck er dette den rette filmen
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvis man kan se Requiem For a Dream uten å bli tungt følelselmessig berørt av den er man et ødelagt menneske. Jeg ble fysisk og psykisk uvel av den første gangen jeg så den.
Vis hele sitatet...
Hva er budskapet til filmen? Ja til narkotika, eller nei til narkotika?
Hvis du vil se en kraftig film.. Se Pasolinis ''Salò'', også kjent som ''The 120 Days of Sodom''.
Er den jævligste filmen jeg har sett. Har vært forbudt i Norge til 2001 hvis jeg husker riktig.
Har fremdeles bilder i hodet som ikke kan slettes. Handler om en gjeng med italienske facister som kidnapper en haug med barn med bare et formål i hodet; tortur og sodomi..

http://www.imdb.com/title/tt0073650/

Du skal lete lenge etter sterkere film.
Kan ikke si at jeg har bladd igjennom alle postene så det kan hende dette blir repitisjon, men her kommer tre anbefalinger. Mulig du ser etter noe annet, menmen.
The Big Lebowski (1998) - En dude hvis teppe blir nedpisset.

Murder Party (2007) - Parkeringsvakten som fant en haloween-invitasjon, og lager seg en rustning av papp.

The Butterfly Effect (2004)
Sist endret av EnGeL; 6. juli 2010 kl. 02:24.
Prøv filmen ''Feed'' da klarer du ikke å tenke etterpå :P
Shutter Island er en film som du må tenke deg litt om for og finne ut hva som skjer/skjedde
Twilight 1 2 3!
The Blair Witch Project!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Farvel Falkenberg for sine filosofiske dialoger og fantastiske stemning
Waltz With Bashir den mest visuellt fantastiske filmen jeg har sett.
Waking Life: Den ultimate mindfuck filmen, rett og slett mange små samtaler om hvorfor vi er her og andre store filosofiske spørsmål.
Vet ikke om denne er sagt, eller eventuelt om den er i din kategori. Uansett, i Se7en kan du se hvordan en politietterforsker blir psykisk ødelagt av en kriminell seriemorder.
Requiem For a Dream
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hvis du vil se en kraftig film.. Se Pasolinis ''Salò'', også kjent som ''The 120 Days of Sodom''.
Er den jævligste filmen jeg har sett. Har vært forbudt i Norge til 2001 hvis jeg husker riktig.
Har fremdeles bilder i hodet som ikke kan slettes. Handler om en gjeng med italienske facister som kidnapper en haug med barn med bare et formål i hodet; tortur og sodomi..

Du skal lete lenge etter sterkere film.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ser du på denslags?
Forklar meg poenget med å se scener som forfølger deg i ettertid. Og mens du er i gang, forklar meg grunnen til at du vil at andre skal få se de samme skrekksekvensene.
Jeg så den fordi jeg og mange venner skulle finne den mest jævlige filmen og se hvem som klarte å se gjennom hele.

Alle klarte det, men det er faenmeg helt sinnsykt 0_o
▼ ... noen uker senere ... ▼
Enter the Void.

Den mest psykedeliske og trippy filmen jeg noensinne har sett. Anbefales på det sterkeste! Særlig til dere psychonauter her på nFF Hele filmen er en lang DMT tripp. (nesten bokstavelig talt)
▼ ... over en uke senere ... ▼
The fountain er stilig, snodig film.
http://www.imdb.com/title/tt0414993/
American Gangster. Sterk film med erfarne skuespillere. Tar for seg heroin slag i et ganske realistisk perspektiv.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Mulig den kommer litt ved siden av, men er hvertfall kraftig, og lar deg tenke. Masse om du vil..
Kan se den gang på gang, og stadi forstå mer og mer.
Pink Floyd The Wall (filmen, ikke albumet.)
Åh jeg ELSKER å se flere her nevne Farväl Falkenberg! Min ultimate favorittfilm. Den er fantastisk på så mange nivåer.

Første filmen jeg tenkte på når jeg så denne tråden her var Irreversible , som jeg ser flere har nevnt alt. Jeg kunne ikke fordra den, men det er rett og slett fordi det gjorde meg så utrolig vondt å se den. Jeg ble sykt uvel.

Forøvrig er jeg overrasket over at ingen har nevnt Hard Candy enda?
Sist endret av CharlieSabotage; 12. desember 2010 kl. 19:14.
Det sykeste jeg har sett noen sinne må vel være A Serbian Film. Jeg klarte akkurat å se igjennom hele filmen, men det var flere scener jeg ble nødt til å snu meg bort fra. Man blir sittende igjen med en veldig stor «WTF» følelse, og lurer på hva man faktisk skal tenke, når filmen er ferdig. Anbefales absolutt ikke for de fleste
Filmen Pi av Darren Aronofsky (Requiem for a Dream) er helt utrolig! Jeg var rimelig smadra etter at jeg så den, men den er helt klart en film alle burde se.

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=oQ1sZSCz47w

IMDb: http://www.imdb.com/title/tt0138704/
Sist endret av dazed; 12. desember 2010 kl. 20:11. Grunn: linx.
Har sett flere av filmene nevnt overnfor, syns de fleste var kjedelig.
kan noen forklare meg hva mindfuck er?
Sauna, en creepy finsk grøsser som får tankene igang..

Bad boy bubby, storkoste meg med den.

Plague dogs, trist men god.
Donnie Darko! <:
Er i ferd med å se noen gamle Jodorowsky-filmer, namely The Holy Mountain og El Topo. Regner med å få mye ut av dem, både visuelt og intellektuelt.

Ellers så jeg Medium Cool fra 1969 nå nylig. Veldig interessant film, som var tidlig ute med å pushe grensene mellom dokumentar og fiksjon. Filmcrewet ble fanget opp i gatedemonstrasjonene i Chicago i '68, noe som i seg selv gjør at den er verdt en titt.
United States of Leland.
After stabbing an autistic boy, the sixteen year old troubled and pessimist Leland P. Fitzgerald is sent to a juvenile detention. His teacher and aspirant writer Pearl Madison gets close and tries to understand him, first with intention of writing a book, and later becoming his friend. Leland slowly discloses his sad vision of world.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0301976/

Jeg vil kanskje ikke kalle den kraftig eller tung, men på en eller annen måte litt glad-melankolsk.

(:
First Kill - handler om psykologien i krig, fokuser på vietnam krigen.
Apokalypse Nå! - Basert på boken Heart of Darkness av Joseph Conrad (som er enda mer mindfuck).
Sitat av woowoo Vis innlegg
Twilight 1 2 3!
Vis hele sitatet...
Hæhæhæhæhæhææææ!!!!

D-R-I-T-T-!!!!!!
Sitat av pWnani Vis innlegg
Enter the Void.

Den mest psykedeliske og trippy filmen jeg noensinne har sett. Anbefales på det sterkeste! Særlig til dere psychonauter her på nFF Hele filmen er en lang DMT tripp. (nesten bokstavelig talt)
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du tak i denne filmen? Har prøvd å få sett den lenge.