Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  133 5842
altså det med at Neo kan fly er jo ganske logisk.
Han er jo i grunnen en hacker.
Han bøyer og bryter regler.
Ta for eksempel CS,det er et spill,det finnes juksekoder og trainere.Også kan man fly.Tenk CS ganger 9999 milliarder milloner eller noe sånt.For alt er jo et program,og Neo er en hacker.
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Opprinnelig postet av reallife
Sitat
Vis hele sitatet...
Dette er den evt. "virkelige" verden, altså i den verden Zion er i. Inne i The Matrix er det fortsatt rundt årtusenskiftet!

Se på Smith som et virus tror jeg, og hvis han skal sammenlignes med noen i LOTR-historien (som jeg tror har mange likhetstrekk med The Matrix), så må det bli Gollum mener jeg!

ADVARSEL: SPOILERS - ANIMATRIX
For det andre, så er Animatrix iallefall nyttig å få med seg. For å nevne noen ting dere får oppklart, er bl.a. den gutten som Neo har reddet, som dere møter i Zion. Dessuten får dere se Trinity på 60-tallet, hvorfor maskinene trenger menneskene for å få strøm og at de oppdaget de gravende tingene som var på vei ned til Zion. Animatrix er altså mellom Matrix 1 og Reloaded.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av reallife
Det med at agent smith kunne kopiere seg ble for teit. at Neo kunne fly var også teit. mennesker kan da ikke fly?
for han er jo fortsatt et menneske.
Vis hele sitatet...
Men han er The One, derfor klarer han det. Husk at han flyr bare inni matrisen.

Opprinnelig postet av reallife
og såvidt jeg vet er en triologi 3 historier som er helt uavhengige av hverandre(?), da skal jo ikke filmen avslutte med "To be concluded".
Vis hele sitatet...
To be continued. Historien henger selvsagt sammen når det er en triologi. Ellers hadde det bare vært tre filmer som ikke hadde hatt noe med hverandre å gjøre.

Opprinnelig postet av reallife
og til slutt, man skal ikke trenge å måtte se Animatrix, The Matrix revisited eller spille Enter The Matrix for å få med seg filmen det synes jeg er utrolig teit.
Vis hele sitatet...
Man trengte det selvsagt ikke, men den kortfilm-Animatrixen de viste som forfilm til Dreamcatcher (The last flight of Osiris) var bare en grei innledning til hva som kom til å skje i andre filmen. Men slik er det uansett emne/film/bok. Jo mer du leser og finner ut, jo dypere kommer man inn på emnet. LOTR f.eks, leser man bøkene først får man mer ut av filmene. Men det er selvfølgelig ikke nødvendig. Det er det samme med Matrix.

Opprinnelig postet av reallife
Når trinity "root'a" strømnettet tenkte jeg på endel ting(utifra bildet jeg så på nettet) hvem i all verden bruker 32bits baserte systemer i år 2800? og hvem i all verden kjører fremdeles SSH1? i år 2800. SSH2 er jo såvidt jeg vet på vei inn nå så den scenen hadde også feil i seg, men alikevel var det kult å se noe som var "ordentlig" for engang skyld når de bruker data i film.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått hele Matrix så heftig at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. At du kan være en stor fan av The Matrix klarer jeg ikke å se. For meg virker det som om du likte effektene, men aldri kom så langt til å tenke over historien før du så film nummer to.
Opprinnelig postet av Nimbus
Kan være enig i at ein skal kunne sleppe å måtte spille spillet, og sleppe å sjå behind the scenes for å forstå historia, men mange av dei andre tinga du klagde på var nødvendig og meget bra. Les bakover i postene for forkalring.
Vis hele sitatet...
Tjener ikke penger på og gi bort ting vet du...
Opprinnelig postet av Gusto
Du har misforstått hele Matrix så heftig at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. At du kan være en stor fan av The Matrix klarer jeg ikke å se. For meg virker det som om du likte effektene, men aldri kom så langt til å tenke over historien før du så film nummer to.
Vis hele sitatet...
jeg har sett The Matrix endel ganger, jeg har tenkt over historien JA. men det med root'inga av strømnettet var noe jeg missforsto etter å ha lest noe på itavisen som jeg trodde stemte, derfor trodde jeg at det var år 2800 i Matrix også.

dette trodde jeg en trioligi var:
3 historier som ikke trenger å leses/sees etterhverandre det skal ikke være nødvendig fordi alle er helt uavhengige av hverandre og selvstendige. så kan noen forklare meg hva en triologi egentlig er da?

Opprinnelig postet av Maddy
"Matrix 1 fikk meg til å tenke at slik kunne det faktisk være. Men det ble ødelagt i 2'ern."
Vis hele sitatet...
Spesielt det med Kylling delen hvor han sier at han har blitt "fortalt" hvordan kylling skal smake osv.
Sist endret av reallife; 25. mai 2003 kl. 17:41.
nFF Marshall
morten's Avatar
gusto: To be concluded, ikke continoued
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg mener en trilogi er en serie med filmer/bøker som faktisk henger sammen. De kan nok henge mer eller mindre sammen, og om f.eks. Dødelig Våpen-filmene er en trilogi er nok et slikt definisjonsspørsmål. Men la oss ikke hoppe av det fine sporet vi hadde!

Matrix-filmene hører tett sammen, og skal i likhet med f.eks. Ringenes herre-filmene ses i sammenheng, som en lang historie, ikke tre uavhengige historier som du tydeligvis har fått oppfatningen av...
Jeg ble bare fortalt av en lærer hva en triologi var.
Jeg håpet selvfølgelig på at det skulle være en sammenhengende historie.
Opprinnelig postet av reallife

Jeg håpet selvfølgelig på at det skulle være en sammenhengende historie.
Vis hele sitatet...
så du mener at det ikke er en sammenheng mellom filmene? Hallo, er det noen hjemme? bare fordi de har hoppet en liten stund frem i tiden betyr ikke at det ikke henger sammen. se på star wars for eksempel. slutten av 4. film og begynnelsen av 5.

en trilogi er en historie fordelt på 3 filmer.
det er jo en sammenheng, det var det jeg skrev kanskje på en litt annen måte, men det var poenget
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
reallife: det virker ikke som om du har fulgt med på filmen. Jeg tror det er grunnen til at en del ikke synes den er bra.. De tenker bare over de dårlige tingene i filmen, enten fordi de har hørt den er dårlig, eller fordi de har hatt altfor høye forventninger til filmen. og reallife.. det er de dårligste grunnene til å si at reloaded er en dårlig film, og jeg har lest MANGE grunner. Gusto gikk igjennom det ganske nøye

Og hvem sier at matrix er trilogi? Matrix: Reloaded og Revolutions er jo nesten en film da.. kanskje det kommer en film til, så kan du kalle det en trilogi, hvor Reloaded og Revolutions er en film. Men du kan jo også se reloaded alene.. men du vil ikke forstå den så godt uten The Matrix og Matrix: Revolutions.. Du forstår ikke To Tårn så veldig godt uten Ringenes brorskap heller. Uansett.. pointet er at samme faen om det er trilogi eller ikke. Det gjør ikke filmen dårligere uansett.
SkyFex: du har helt rett jeg fulgte ikke godt nok med(jeg halvsov pga dårlig søvn i det siste)
Ja du har også helt rett, jeg hadde høye forventninger og blir påvirket av andre som sa den sugde. jeg har sett den sånn halvveis en gang til nå(TS) og må si at jeg mener det omtrent motsatte nå, men det hjelper ikke å redigere posten ettersom jeg har blitt quotet, men du har helt rett, jeg fulgte ikke med og blir alt for lett påvirket av andres meninger.
Ja, Matrix Reloaded var egneltig Jævlig bra!!
Whooohoo we turned him around!!


Btw, føler at folk hopper over postene mine ellers skriver jeg de bare skikkelig dårlig.. jeg skrev akkurat det mange av de andre skrev om posten til reallife.. :P først!! bare sånn at det er sagt.. hihi.. *liker ikke å bli oversett*
Den var megakul dersom du ser etter action o.l, men historien tapte seg litt i forhold til den første.
Terningkast: 4
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Exodus, kunne du utdype?
Jeg mener den passer både til actionfansen og til de som liker historien. Mener historien bare blir bedre, og tror den kommer til å bli enda bedre etter Revolution! Jeg vil forøvrig fortsatt anbefale Animatrix! Den forklarer mye!
Opprinnelig postet av Cyber
Whooohoo we turned him around!!
Vis hele sitatet...
en ting jeg aldri skal gjøre igjen:
se filmer når jeg har søvnproblemer.
nei... det er bra. Gleder meg til neste film.... når kommer den? Og når kommer dvd til film nr. 2 ! i


Reallife var god inners inne
3. filmen kommer i november. dvd'en kommer sikkert til høsten en gang
▼ ... over en uke senere ... ▼
Siden jeg ikke fikk sett filmen før i går så har jeg holdt meg langt unna tråden, og gidder ikke lese 5 sider nå.

Det at Neo stopper senitellene er det ett godt forslag på i denne diskusjonen: http://www.coronaproductions.com/ubb...ML/001913.html

Les den

[edit]
Følte jeg bare måtte argumentere litt for sex-scena. Den spiller en ganske viktig del med å vise forholdet mellom Neo og Trinity. Som Natoma skrev i urlen jeg limte inn så kan Orakelet fått Neo og Trinity til å elske hverandre for å bryte syklusen av Utvalgte som tar feil "valg" når de snakker med arkitekten. Som J_anderton skriver så er det en ting maskinene ikke klarer å forstå/emulerer så er det kjærlighet.

He says that, "I already know what you're going to choose, but your so blind by love to see it...that no matter what, she is going to die."

What happens? Neo saves her. Shows him that Neo is different from the other The Ones before and that the routine is going to be destroyed somehow.
Vis hele sitatet...
Sist endret av TipeX; 5. juni 2003 kl. 20:08.
Hva er dealen med de hvite korridorene i Reloaded? De brukte aldri dem i The Matrix?
kermit-: Fordi de ikke viste om de. Det er bakdører som "the keymaker" har nøkler til.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
så den nye filmen idag. Jeg satt og lo. Jeg synes den var alt for overdrivi. Likte den første filmen, den kan jeg enda se flere ganger, men denne ble jeg svært skuffa over. Allikevel har jeg tenkt til å se siste film. Håper den ikke er så overdirvi.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
TipeX: Jeg synes også kjærlighets greiene var litt teite i starten.. men så leste jeg litt om folks meninger, og så den igjen. Og nå ser jeg hvor viktig for filmen den var. Syntes fortsatt det at han startet hjertet var unødvendig.. kunne bare tatt ut kulen, og that's it..

Om den korridoren.. som det blir sagt(husker ikke hvem), alle låser i the matrix har to "modus".. en leder døren til den andre siden, en leder til en av dørene i korridoren. Du må ha riktig nøkkel for å komme til korridoren.
pen og se på, men ikke noe mer.
slåss scener som varer i ett kvarter
er ikke noe for meg. amerikansk kvasi-
filosofi er ikke noe bedre.

onga bonga ravepartyet og sexen til
neo og trinity var malplasert.

kjedelige snakkesekvenser, og det
værste er talen til morpheus (I had a
dream!). Men, de er flinke til å slåss,
flinke til å lage spesialefekter, den er
pen og se på, men det narrativt trekker ned.
derfor er den dritt.

(og når neo skulle fly veldig fort for å redde trinity når han tar fram armen som supermann, kvalmt, samt de bilene som blir tatt med i dragsuget ser litt fake ut.)

(Edit: jeg hadde ingen forventninger til filmen. visuelt sett er jo filmen bra, men det narrative ligger på ett båndnivå syntest jeg, håper ingen prøver å bortforklare mine meninger om filmen med "fulgte ikke med" eller "var negativ i utgangspunktet"/"hadde for høye forventninger")
Sist endret av jas; 5. juni 2003 kl. 21:21.
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jas, enig med deg. Talen var kjedelig og ikke noe futt i. Da jeg gikk ut av filmsalen sa jeg til de andre: "Vi kunne gått og sett supermann, hadde ikke vært storeforskjellen."
Very Important Lurker
Keanu's Avatar
Jeg er totalt uenig med de siste utsagnene her!
Jeg mener filmen blir litt for fylt med fine effekter, de kunne godt ha tonet det ned litt, slik at også dere litt treige hadde fått med dere historien. Dette er en ufattelig god historie, enkelt og greit!

Dessuten var den scenen på slutten da Trinity hoppet noe av det beste jeg har sett noen gang på kino. Noe jeg liker med disse filmene er at de er totalt uforutsigbare, men en gylden tråd i det hele!

TipeX; vi er enige.
Quoted from Keanu tidligere i threaden:
> Når det gjelder valget, så virket det som om han var den første som hadde valgt å la menneskeheten i stikket.
Dette tror jeg maskinene ikke hadde kalkulert med, fordi det er en variabel de ikke forstår seg på, menneskenes følelsesliv. <
bra film. kule slåssesener og biljakten var konge, men fant ein klippefeil under slåssingen mellom Neo og japaneren før de kom te orakelet. på d midterste bordet se på krukkene...
Vet ikke om dette er noe som har stått før i posten, men noen som har tenkt på at kansje morpheus er et program? Hvis det skal være sånn så må jo selvfølgelig det være 2 falske verdener..
Nei.. Morpheus er nok ikke et program. Når du ser Neo kikker på japaneren ser han at det er et program. Vis morpheus hadde vært et program hadde vel Neo sett det.

Men det er en mulighet.... Jeg tror egentlig ikke det er 2 matriser
Jeg hadde egentlig helt elendige forventninger til filmen etter å sett et intervju med Brita Møystad Engseth. Men jeg likte den ganske godt, og effektene var bra. Jeg ble faktisk positivt overraska, selvom det jo var et par.. hull; som foreksempel når bilen ser ut som en sveitserost, og ingen inni den blir skadet, selvom man tydelig kan se at kulene styrer rett mot de som sitter inne i bilen.

.. jeg er også enig med at talen til Morpheus var hakket for lang, jeg satt og kjedet meg og prøvde å følge med så godt jeg kunne de minuttene talen varte. Sexscenen var egentlig grei nok, siden den var flettet sammen med dansescenen, men jeg synes allikevel den var hakket malplassert.
Og også det faktum at de plutselig begynte å danse hemningsløst etter talen til Morpheus, er også noe jeg har litt problemer med å svelge; han burde i det minste antydet noe i retningen "Let's Party", eller lignende. (Nu kan det jo godt hende at han sa dette, og at jeg ikke fikk det med meg )

Jeg har sikkert gjentatt mye andre har skrevet her også, menmen.
Terningkast 4/5.
Opprinnelig postet av marielle

.. jeg er også enig med at talen til Morpheus var hakket for lang, jeg satt og kjedet meg og prøvde å følge med så godt jeg kunne de minuttene talen varte. Sexscenen var egentlig grei nok, siden den var flettet sammen med dansescenen, men jeg synes allikevel den var hakket malplassert.
Og også det faktum at de plutselig begynte å danse hemningsløst etter talen til Morpheus, er også noe jeg har litt problemer med å svelge; han burde i det minste antydet noe i retningen "Let's Party", eller lignende. (Nu kan det jo godt hende at han sa dette, og at jeg ikke fikk det med meg )
Vis hele sitatet...
1) Jeg syns ikke talen var så lang som folk skal ha det til. greit nok, den varte kanskje i 2-3 minutter (wow, det var lenge gitt)

2) han sa fakstisk: "Tonight, let us tremble these halls from red core to black sky"! i andre ord, "Let's make this the best party ever." folk pleier jo å danse på fest (i allefall der jeg kommer fra).
Både dansinga og sexscenen var igrunn malplassert når resten av filmen/filmene er så dype som de er.
kermit-: Vel, etter min mening hadde filmen vært nærmest meningsløs uten de to scenene. Det vil du forstå når du ser revisited. Neo skiller seg(antagligvis) ut av rekken av "The One's" når han elsker Trinity og maskinene klarer ikke å forstå kjærlighet og så går hele matrix i kne.

Dansinga er også blant annet for å framheve at mennesker skiller seg fra maskinene med å følelser som maskinene ikke lage en matematisk formel for.
Jeg har sett revisited men jeg synes fortsatt scenene er malplassert.