Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 569
hei, hva er beste løsning for å få en drøss med VHS filmer digitalisert? er det firma som er gode på dette? ser at det finnes endel vhs/dvd kombispillere i prisklassen under 2000 kr, men jeg er usikker på kvaliteten og om de støtter alle formater PAL og NTSC og NICAM stereo er viktig for meg. erfaringer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tvkort (300kr) + VHSspiller (50kr på fretex) hjelper deg langt på vei.

Eneste kjedelige er at du må konvertere i realtime, mao er filmen 1,5t må du overføre i 1,5t.
Ville satset på tvkort og VHS i litt dyrere prisklasse. (Har selv et tvkort til ca 500 kroner som gir noe laber kvalitet, og gamle VHS spillere kan ofte gi mindre bra kvalitet).

Har videre sett en del VHSrips av denne typen hvor ingen av dem har vært eksepsjonelt gode.

Jeg ville derfor ha prøvd ut et firma som gjør dette, bare for å sjekke kvaliteten...