Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1809
Lurer på dette. Kun for smaken? Av vane? Eller har det noen stimulerende effekt på deg?
Tror svaret for de fleste som drikker kaffe er et generelt ja.
Har aldri kjent noe annet enn klamme hender og hjertebank av kaffe. Blir ikke noe mer våken av det heller. Likevel drikker jeg en kanne på jobb hver dag. Drikker det aldri hjemme eller på kafé. Gjør det fordi det er kjekt å ha noe å holde på med ala kjederøyking. Pluss jeg syns det er godt.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har aldri kjent noe annet enn klamme hender og hjertebank av kaffe. Blir ikke noe mer våken av det heller. Likevel drikker jeg en kanne på jobb hver dag. Drikker det aldri hjemme eller på kafé. Gjør det fordi det er kjekt å ha noe å holde på med ala kjederøyking. Pluss jeg syns det er godt.
Vis hele sitatet...
Jeg er akkurat lik, hater effekten av koffein men drikker det stadig vekk bare for å kjenne noe uansett.
jeg har to kaffemodus.
det er smaken, da er jeg hjemme og brygger med ferske bønner.

så er det effekt, da er jeg gjerne på jobb og tar til takke med den tjæra fra kaffemaskinen.
Drikker kaffe fordi hvis ikke tror jeg at jeg er død.
Syns smaken er god og godt med noe varmt. Føler ikke jeg merker den store forskjellen på våkenhet/energi, men vanskelig å si.
Drikker ikke kaffe. Det lukter og smaker vondt. Fikk det engang på et hotell ved en feiltakelse. URK!!!!
Flere grunner. Det er en pålitelig og "billig" eksistensiell trøst som du kan stole på at de serverer i både fengsel og helvete. Ritualet er fint--en varm kopp når man våkner eller som motgift for pilsneren. Hvis man er en av de som liker smaken så er det stor forskjell på bønner og typer kaffe. På toppen av det hele er det ikke særlig usunt sammenlignet med annen drikke.
Sist endret av supranaut; 29. november 2023 kl. 11:42.
en kopp før trening er jeg avhengig av, som ett ritual jeg ikke kan bryte, eller om morgenen, får ett boost så krasjer jeg nedover, men det smaker gødt da vell
Drikker kaffe av ren vane. Stort sett sovner jeg et par timer etter inntak.
Ikke meningen å stjele tråden, men er det normalt å bli mer trøtt etter kaffe? Jeg blir i hvert fall det, men jeg lærer aldri.
Sitat av Brukernavn404 Vis innlegg
Ikke meningen å stjele tråden, men er det normalt å bli mer trøtt etter kaffe? Jeg blir i hvert fall det, men jeg lærer aldri.
Vis hele sitatet...
Jeg blir trøtt hvis jeg drikker for mye
Det er varmt å drikke på kalde dager, det er sosialt å ta en kaffekopp, godt til en røyk, det gjør meg dritetrengt, så tarmen kommer i gang, det minsker risikoen for prostatakreft hos menn, det smaker godt, og det gir meg litt energi om jeg er trøtt i trynet om morran eller i løpet av dagen.

Skal faktisk lage meg ett par kopper nå.
vell drikker det ikke hver dag men gjør det etter lunsj for å holde ut resten av dagen på jobb og at jeg får en veldig mild og lett "euforie" følelse kan man si.
Drikker kaffe så og si hver morgen. Smaker godt og får i gang de små grå. No coffee no workee
Tar amfetamin istedetfor
Digg med en kaffe og en feit rullings med rød nr3 når man arrbeider, må ha ofte påfyll evt ellers blir jeg bare trøtt evt sterke kopper
Jeg drikker kaffe for koffein å varme,thats it.Men jo jo mer jeg drikker det,jo mer jeg liker det..
Sitat av Lykkeleeten Vis innlegg
Tar amfetamin istedetfor
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg
Sitat av jorwax Vis innlegg
Jeg tror deg
Vis hele sitatet...
Amfgir bedre effekt tho,hehe
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Koffein og varmt vann
A tasty treat in the morning, but no more than 2 cups as I get the shakes. Not really something I *need* to function, but there's something about my favorite big yellow cup and the ritual of a pour-over that sets things in motion mentally.
Fordi jeg kan.

Har bra effekt.

Og liker den bittre smaken.

Og den gjør meg kvikk.
Sist endret av Ippin Ekebe; 1. desember 2023 kl. 01:06.
Drikker kaffe fordi jeg blir glad av lukten av kaffe, jeg digger smaken og de sosiale ritualene rundt kaffe og nytelse av kaffe.

Koffein plager meg ikke. Kuttet ut kaffe fullstendig et helt år fordi leger og psykologer maste om at jeg drakk så mye kaffe, og at det kanskje bidro til søvnproblemer og angst osv. Hjalp ikke en dritt å ikke drikke kaffe, det eneste som skjedde var at jeg fikk nedsatt livskvalitet og satt med et konstant savn av kaffe. Så jeg startet på kaffekjøret igjen men da uten koffein. Men gikk tilbake til koffein etter en måned eller to. Og livet ble bedre med kaffe. Selv om jeg fortsatt slet med søvn, angst og tankekjør så ble jeg gladere, og kaffe og kafferitualene hjelper meg i sosiale settinger. Blir jeg stum, tom for ord, eller må ta en tenkepause for å forsøke å sortere hva som er tema så kan jeg pusle med kaffekoppen, ta en påtår, eller bare ta en god slurk kaffe, og si noe om kaffen mens jeg forsøker å finne tilbake til det vi egentlig snakket om.
Drikker kaffe for å skåne omgivelsene for den personen jeg hadde vært uten