Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 833
Hei!

Jeg og partneren min gifta oss for ei stund siden, men har av diverse grunnet ikke valgt å bruke gifteringer.

Nå som ekteskapet er offisielt blant bekjente, tenker vi å begynne å bruke gifteringer... Men eneste problemet er:

Vi har ikke gifteringer enda.
Vi er begge to pragmatiske, og ønsker ikke å bruke hauevis av penger på gifteringer, jo billigere dess bedre, egentlig.

Vi har begge to fått arvet gifterringer av foreldre som ikke er gifte. Perfekt! Men:

Det viser seg at partneren min IKKE ønsker å bruke gull. Partneren min liker rett og slett ikke bare gull, partneren min synes det blir for "jålete". Så partneren min vil benytte sølv istedenfor.

På den andre siden her, så er jeg den type person som egentlig ikke hadde trengt å ha på meg giftering i det hele tatt. Men hvis jeg skal ha på meg giftering, ønsker jeg i det minste at den skal være av gull. Jeg orker ikke spørsmål fra folk som ikke er "helt sikker" på om det er giftering eller ei, og evt at folk sitter å tenker at jeg er en fattig jævel som ikke gadd å investere mer i en giftering.

Jeg synes det blir JÆVLIG rart at jeg som mann skulle gått med en arvet gullring, mens dama mi får en splitter ny sølvring. Dere skjønner kanskje at jeg er svak for "hva andre tenker".

Det er greit for meg hvis dama har på seg sølv-giftering, men da skal ihvertfall jeg også ha på det. Men jeg orker ikke mas og spekulasjon fra andre til hvorfor jeg har på meg sølvgiftering.

Jeg er jævli gla i kona mi, og om hun hater tanken om å ha på seg gullring så skal jeg ikke pushe henne til det, samtidig så skjønner jeg ikke hvorfor hun bryr seg så mye om å IKKE ha på seg gull når vi faktisk begge to har fått arvet gullringer.... og heller vil ha på sølvring... (Jeg er 100% sikker at hun ikke vil ha på gullring fordi hun ikke vil ses av ANDRE med gullring på.... litt eksentrisk og alternative ønsker for oppfatning)...



Kom gjerne med innspill og kommentarer, men jeg ønsker gjerne svar på disse tinga her spesifikt:

Kjenner dere par som bruker sølvringer, evt. mikset typer ringer? Har de fått kommentarer/syns du at det er merkelig?

Er det jeg som har problemet her, eller hun, eller har begge oss problemer her?

Er det bare jeg som er feig og redd for å ha "samfunnsavvikende" utseende?
Høres ut som at du overtenker noe jævlig og stresser mer enn nødvendig. Aldri i livet har jeg sitti med tanken om noen andres ring er ekte gull eller sølv, og du får jo gullbelagt sølv og sølvbelagt gull og hva slags farge eller inner og yttermateriale andre har på ringen har jeg aldri lurt på. Ring er ring og som oftest når den er på ringfingeren oppfatter man det som en giftering uten å undre særlig mer eller analysere det.

Det er vel også helt vanlig at mann og dame har forskjellige ringer så tror nok ingen andre enn dere selv bryr seg om eller legger merke til det, med mindre dere har tenkt til å gå å dytte den opp i ansiktet på folk og snakke om den.
Kona og jeg har valgt litt spesielle ringer, med hvitt og rose gull.
Hennes med diamanter og mønster, min med bare mønster men det er bare hun som bruker sin.
Så man står helt fritt til å velge.
Ring har bare symbolsk verdi og jeg er like 'bundet og forpliktet' (i ordenes positive forstand) selv om jeg ikke bruker ring.

Velg det dere selv ønsker og drit i hva alle andre mener.
Sist endret av Fraktalist; 26. november 2023 kl. 14:41.
Ehh, sølv og gull har sine verdier, akkurat som valuta, det handler vel mer om design? Det er delta for verdi vs dyrt kommer inn.

Jeg ville valgte like ringer, men nå er stemmen min kun 100% av lommeboka og 50% av forholdet i slike sammenhenger.
Sist endret av ketoDaddy; 26. november 2023 kl. 14:48.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Høres ut som at du overtenker noe jævlig og stresser mer enn nødvendig. Aldri i livet har jeg sitti med tanken om noen andres ring er ekte gull eller sølv, og du får jo gullbelagt sølv og sølvbelagt gull og hva slags farge eller inner og yttermateriale andre har på ringen har jeg aldri lurt på. Ring er ring og som oftest når den er på ringfingeren oppfatter man det som en giftering uten å undre særlig mer eller analysere det.

Det er vel også helt vanlig at mann og dame har forskjellige ringer så tror nok ingen andre enn dere selv bryr seg om eller legger merke til det, med mindre dere har tenkt til å gå å dytte den opp i ansiktet på folk og snakke om den.
Vis hele sitatet...
Takker for kritikken, jeg ser det du selv skriver. Takk
Hvis der gjør som dere selv vil og eier det så er det bare idioter som vil lage et problem av det.
Your life, your rules.
Her life, her rules.

Tenker dere kan gå med akkurat hva dere selv ønsker, siden dere er så prinsippfaste utensett.

Jeg syns hun er sær, og du overtenker. La hun gå med det hun vil, så regner jeg det går begge veier (at hun ikke bryr seg hva slags ring du går med).

Gullringer og sølvringer får du i alle prisklasser. Jeg selv går med en ganske casual gullring.
Har sølvringer og trives fint med det. Liker ikke gull heller. Hvis du vil ha noe du føler er mer verdifullt, gå for platinum. Ser ut som sølv men er mye dyrere^^