Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1793
shit was so cash
Anda22's Avatar
God morning freaks!

Har seg sånn at da jeg bestilte fra likurg glemte jeg og kjøpe paper tube med endplugs. Noen som har et bra alternativ til hva man kan bruke som endplugs ?

Paper tubes'a er 15mm og fant egentlig ikke noe når jeg søkte litt rundt på nettet. Papp blir vel for tynt og bruke antar jeg.

Takk på forhånd
Hva skal rørene brukes til? Hvis du krøller en papirbit og banker den nedi, og fester den med smeltelim o.l pleier det å funke
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Hva skal du bruke rørene til? Kravet til endeplugger varierer veldig med bruksområde.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Trådstarter
Skal bruke rørene til flash
Jeg bruker ofte de røde plastproppene som er beregnet for å maskere gjengede hull dersom man skal male/sandblåse.
Disse finner du i alle størrelser.
Tools har sikkert dette i sortimentet, hvis du ikke finner disse i butikken så kan du be dem bestille det for deg.

Men jeg vet ikke om plastproppene er antistatiske eller ei, derfor bruker jeg alltid litt papirteip på innsiden av plastpluggen for å bli kvitt faren for statiske utladninger.

Edit: Disse kan også forsterkes, men det finner du sikkert ut av selv.
Sist endret av Knask; 18. april 2011 kl. 11:15.
Ser du skal bruke de til flash, da regner jeg med at du skal lage kinaputter?

Har selv lagd kinaputter av de rørene fra likurg og da tetta jeg dem med litt dopapir som jeg krøllet sammen og en teipbit utenpå som holdt papirbiten på plass, det smeller som bare det!

http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00096.jpg
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Til flash, som setter små krav til inneslutning, kan du i grunn bare krølle litt tørkerull eller tilsvarende og legge inn i endene. Deretter legger du teip over, slik at det hele holdes på plass.
Hva er indre diam Anda22? Har endel liggende, så da kan jeg hive med det også
shit was so cash
Anda22's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cal.12 Vis innlegg
Hva er indre diam Anda22? Har endel liggende, så da kan jeg hive med det også
Vis hele sitatet...
På likurg står det 15mm paper tubes, vil vel tro at indre diam er 11-13mm
Dæven de var svære! 10cm lange, 15mm indre diam og 3mm gods:O
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Treplugg funkerer alltid bra, og om du spiker det i samme slengen, så vil det være langt mere enn nok innesluttet.
Da kan du bruke BP om du vil
Har bestilt 100 like rør som Anda, jeg har med plugs
eneste jeg lurer på er om det smeller bra med CIA blackpowder?
alle ingrediensene (KNO3, Kull, Svovel) er bestilt rene fra Likurg
Flash er så enkelt å lage som å legge 70% kaliumperklorat og 30% finmalt aluminiumspulver på et avispapir og blande det. Det finnes såklart andre oppskrifter, men dette er den enkleste måten å lage det på. Så lenge man er forsiktig og ikke gjør det på et metallbord og har på seg ullsokker burde det gå bra.

Det kan være en fordel å bruke antistatisk armbånd, men så lenge man ikke rører kruttet, og bare tar i avispapiret går det bra. Flash-krutt er uansett ustabilt, så du burde vite til en viss grad hva du driver med.

Edit: Det aller lureste er å ha gummi mellom deg selv og gulvet, og mellom bordet du bruker og gulvet. Du burde også ha klær som ikke er statiske (bomull skal funke bra), og bruke antistatisk armbånd. Gjør du det er du så godt som garantert å ikke lage noen gnister. Du vil ikke antenne en batch med flash-krutt når du står bøyd over den.
Sist endret av drittunge; 22. april 2011 kl. 17:14.
Har aldri lagd noe krutt å har ikke noe utstyr/ingredienser

Trenger jeg mill?
Sitat av Zitto Vis innlegg
Har aldri lagd noe krutt å har ikke noe utstyr/ingredienser

Trenger jeg mill?
Vis hele sitatet...
Til Svartkrutt, JA.
Til Flashkrutt, NEI.

Flashen kan fint blandes sammen i en ziplock pose, uten at det er store farer for antenning, men diaper metoden er vel anbefalt.

For å få ålreit svartkrutt må du ha mølle, CIA metoden er ikke på langt når så bra!
Har noen en easy to follow, "How to make" med bilder? til brukbar flash?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Zitto Vis innlegg
Har noen en easy to follow, "How to make" med bilder? til brukbar flash?
Vis hele sitatet...
Du rører ikke flash før du leser mer om det og tilegner deg erfaring med svartkrutt først. Det at du i det hele tatt foreslår å mølle flashkrutt sier nok.

Flash er utilgivelig og lemlester deg uten forvarsel hvis du ikke vet hva du driver med. Det er sensitivt for støt, friksjon og statisk elektrisitet (!), sistnevnte er spesielt skummel og vanskelig å beskytte seg mot.
Mao. en komposisjon for viderekomne pyroteknikere, ikke noe man begynner - og avslutter - karrieren (og evt. livet) med.


Og i tillegg: Slutt å være så jævla lat. Vi har massevis av tråder om alle typer krutt, rakettdrivstoff, røykbomber, eksplosiver, pyrotekniske effekter osv osv på forumet, og vi har også en søkefunksjon som er til for å brukes. Slike spørsmål om teskjemating aksepteres ikke på forumet og slettes uten forvarsel.

Og enda en ting: Denne tråden handler om endplugs, ikke flashkrutt. Ikke avspor tråder på denne måten!
Sist endret av BomberMan; 22. april 2011 kl. 18:07.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Du rører ikke flash før du leser mer om det og tilegner deg erfaring med svartkrutt først. Det at du i det hele tatt foreslår å mølle flashkrutt sier nok.

Flash er utilgivelig og lemlester deg uten forvarsel hvis du ikke vet hva du driver med. Det er sensitivt for støt, friksjon og statisk elektrisitet (!), sistnevnte er spesielt skummel og vanskelig å beskytte seg mot.
Mao. en komposisjon for viderekomne pyroteknikere, ikke noe man begynner - og avslutter - karrieren (og evt. livet) med.


Og i tillegg: Slutt å være så jævla lat. Vi har massevis av tråder om alle typer krutt, rakettdrivstoff, røykbomber, eksplosiver, pyrotekniske effekter osv osv på forumet, og vi har også en søkefunksjon som er til for å brukes. Slike spørsmål om teskjemating aksepteres ikke på forumet og slettes uten forvarsel.

Og enda en ting: Denne tråden handler om endplugs, ikke flashkrutt. Ikke avspor tråder på denne måten!
Vis hele sitatet...
Chill.. i think i'm just gonna use google