Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 14113
En norsk politiker avslører at det eksisterer omfattende høyteknologiske undergrunnsbaser i Norge som hemmeligholdes ved hjelp av løgn og kynisme. Disse er kun ment for makteliten, ledende politikerne og spesielt utvalgte personer ved en global katastrofe. Resten av den norske befolkningen skal etterlates for å dø.
Vis hele sitatet...
Les resten av artikkelen her:
http://itpro.no/art/13346.html

Ok, for å ha en ting sakt, jeg er som regel fasinert over konspirasjons teorier, men et sted burde grensene gå.

I dette tilfellet har de vertifisert at det er en top politiker som har kommet med uttalelsene, ikke at jeg vet hvor sant dette er, men still, en syk ide å tenke på.

Dette er vel som regel på samme nivå med andre konspirasjons teorier, noe man rett og slett må ta "med en klype salt" for å si det slikt, men hva om det finnes noe sannhet i dette? Det med at de har bygd undergrunds baser og slikt kan jo forklares med så meget, men alt dette sammen gjør at det blir en interessant teori.

Noen som tror dette kan være en genuin trussel, eller er dette bare sprøyt?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er så totalt fuckings bullshit som det er mulig å lire av seg, uten kjerne av sannhet. Hadde det hatt kjerne av sannhet hadde Frank Aune vore vekke frå jordas overflate no, og vi hadde ikkje lest saka på itpro.

Viare så er ingen av kjeldene han brukar einige med han; stortsett diskuterer dei andre ting, som reversering av magnetfeltet til sola, som er eit kjent fenomen som burde kunne gitt han ein vakker og sannferdig katastrofeartikkel om ein kraftig solstorm... Men det er jo basert på vitenskap, så det er vel for banalt for herr Aune.
Ved at artikkelen ble fjernet ville man jo i hvertfall underbygget sannheten.

Sant er det neppe. Men alikevel et lite tankekors.
Det er jo fullt mulig at de har bunkere klare til eventuelle katastrofer, men noe "Planet X" er jeg litt usikker på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://itpro.no/art/13081.html

Finn en logisk brist i den artikkelen der.
http://www.nettby.no/community/discu...nity_id=508542

De mener at Planet Y, ikke X, vil kollidere med jorden. Voksne mennesker i 30-40 års alderen skriver dette -_-
De skriver også at amerikanske presidenter skrev under kontrakter med aliens...

Hahahaha!
Sist endret av Mexxy; 11. november 2008 kl. 19:39.
Hehe. Virker som om Herr Aune har røyka litt mye. Men den siden, "ITpro", kan umulig være en seriøs side?
Itpro er grei den, har bare sett litt for mange konspirasjons teorier komme som hovednyheter, slik som area52 og slikt tidligere.
Jeg har faktisk hørt noe som minner om dette for ca. et år siden av en, egentlig, meget troverdig kilde. Det kan kanskje inneholde noe snev av sannhet: Viktige personer, slik som f.eks en maktelite med også andre samfunnstopper, har første prioritet på fly ut av Norge ved en katastrofe. Deretter kommer slike losjer som frimurerne, Odd Fellows osv. Da de har i et visst omfang samlet en fåtall personer fra hvert yrke. Det kan blant annet ses på medlemslistene som ligge ute.

Men det ville for meg vært helt naturlig at de som styrer Norge skal ha første prioritet ved akkutt katostrofe som kan true rikets sikkerhet og befolkning i stor grad. Deretter ville de t for meg også vært naturlig å samle en fra hvert yrke. Ved å få de mest vitale menneskene i Norge ut ved en evt. masseødeleggende katastrofe, vil en ha et bedre grunnlag for oppbygging av nasjonen igjen.

Hva mener dere?
Jeg regner med at Norge har steder man skal gå i tilfelle en katastrofe, og det ville vært dumt hvis det var første mann (folk hadde blitt trampa ned på veien inn), så den eneste måten å velge hvem som skal få lov å være der er jo å ha et lotteri, selge plasser eller slenge inn de "viktigste" meneskene i Norge. Lotteri hadde jeg kjøpt masse, men hakke gjort det så håper ikke det har vært ett, og jeg tror ikke Norge hadde solgt plasser for da hadde bare de rikeste overlevd.

Det å samle en fra hvert yrke høres ut som en god ide, men hvis ALLE andre er døde tror jeg ikke de som hadde kommet ut hadde funnet et sted som var levlig, eller så hadde de ikke giddi å blitt igjen i Norge for å bygge opp nasjonen gratis, hvis ALLE er døde regner jeg ikke med at den norske valutaen hadde hatt noen verdi.

Nei, hvis dette er sant tror jeg de "viktigste" hadde kommet inn og flytta til sverige når de ble funnet, uansett om mange hadde overlevd tror jeg heller de hadde flyttet enn å bygge opp en hel nasjon, da regner jeg med at over 25% er døde.


PS: Syns alle land burde starte et firma lignende "Vault Tec" fra fallout (en utrolig kjent spill serie), og gi ut de plassene ved et gratis lotteri (eller selge de for å få råd til flere "vaults"), istedenfor å bare gi noen få plass og alle andre null mulighet til å overleve.

Sitat av piuu Vis innlegg
Men det ville for meg vært helt naturlig at de som styrer Norge skal ha første prioritet ved akkutt katostrofe som kan true rikets sikkerhet og befolkning i stor grad. Deretter ville de t for meg også vært naturlig å samle en fra hvert yrke. Ved å få de mest vitale menneskene i Norge ut ved en evt. masseødeleggende katastrofe, vil en ha et bedre grunnlag for oppbygging av nasjonen igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange forskjellige yrker det finnes i Norge, men la oss si at det er 1000, og at vi tok 10 folk fra hvert yrke.

Hvis det hadde vært 10000 folk igjen i Norge tror jeg ikke de hadde hatt mulighet til å bygge opp igjen landet, og hvis de hadde prøvd og greid det, tror jeg det hadde tatt så lang tid at de fleste yrkene var glemt for lengst og vi alikevel måtte leie inn utenlandske folk til å lære oss.
Sist endret av The Novice; 11. november 2008 kl. 23:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av The Novice Vis innlegg
Jeg vet ikke nøyaktig hvor mange forskjellige yrker det finnes i Norge, men la oss si at det er 1000, og at vi tok 10 folk fra hvert yrke.

Hvis det hadde vært 10000 folk igjen i Norge tror jeg ikke de hadde hatt mulighet til å bygge opp igjen landet, og hvis de hadde prøvd og greid det, tror jeg det hadde tatt så lang tid at de fleste yrkene var glemt for lengst og vi alikevel måtte leie inn utenlandske folk til å lære oss.
Vis hele sitatet...
Om damene er løse nok går det på et par generasjoner dét
Sist endret av Gamgee; 12. november 2008 kl. 04:54.
Man ska ikke si at dette ikke er sant. Har ved flere anledninger hørt om denne saken det siste året. Og versjonene man har hørt er så å si like.
At norge har bygd opp en del undergrunnsbaser som ska være atomsikker...osv.

har faktisk en atomsikker bunker i nabolaget. Dem sier d e norges eneste men æ vet ikke helt. Korfor sku kirkenes ha norges eneste atomsikkre bunker?
Sitat av Masi Vis innlegg
Man ska ikke si at dette ikke er sant. Har ved flere anledninger hørt om denne saken det siste året. Og versjonene man har hørt er så å si like.
Vis hele sitatet...
Det er fordi de alle tar utgangspunkt i den samme søkte konspirasjonsronkesirkelen. Disse idiotene popper opp som paddehatter nå for tiden, og suger med seg andre lettpåvirkelige idioter i det som virker mest av som et pyramidespill for skrullinger. Hvor vanskelig hadde det vært for myndighetene å ta fyren av dage når det oppgis svært spesifikk informasjon rundt ham i artikkelen. Gitt at denne personen skal være reell er det vel mer sannsynlig at det er fyren selv som har tørnet snarere enn at konspirasjonsteoretikerne plutselig blir tilbydd informasjon om ting de tilfeldigvis har preiket om i flere år nå.

Det er ikke litt påfallende at de siste av disse såkalte bunkerne skal være ferdige senest i 2011, ett år før planeten Nibiru / Planet X skal treffe jorden? IT ALL MAKES SENSE NOW
Hva har de som sprer ordet å tjene på dette da?

Kan det tenkes at Aunes artikkel ble tatt ned (jeg leste i en post her at den ikke eksisterer lengre?) pga press fra myndigheter?

I tilfellet av en katastrofe, så er jeg med på at ikke hele befolkningen kan reddes. Det jeg ikke er enig i, er at det er makteliten i Norge som skal ha førsteprioritet? Hva er det som tilsier at Jens Stoltenberg, Siv Jensen, og diverse andre folk er bedre egnet til å gjenoppbygge nasjonen enn meg? "Mennesker er like mye verdt" blir plutselig annulert ved en katastrofe?

Jeg har hørt om denne saken _lenge_ før den nådde avisens lys i Itpro. Jeg har ingen interesse av å forsvare mitt syn eller argumentere for den, ihvertfall ikke på ett forum hvor man stemples som idiot, neddopet og what not for sine meninger. Det jeg vet er at veldig mye luguber informasjon, om forskjellige ting, fører rett til samme teorien.
Hva vet egentlig vi? Jo flere år som går uten oss som ledere jo mer kan skje bak ryggen vår uten at vi vet det. Det eneste riktige å gjøre i en slik situasjon er å vinne tilbake den tapte informasjonen, uansett midler! Det er ikke tilfeldig at Norge får såpass dårlig utfall på prøver sammenlignet med andre land, det er ikke tilfeldg at hovedstaden renne over av kriminalitet eller at landet er fylt med en haug røykere. Det skulle ikke forundre meg om styreformen i Norge snart var hiearki.
...
Og heter det ikke konspirasjonsteorier?
Sitat av Milligan Vis innlegg
Kan det tenkes at Aunes artikkel ble tatt ned (jeg leste i en post her at den ikke eksisterer lengre?) pga press fra myndigheter?
Vis hele sitatet...
Sitat av nidhogg Vis innlegg
Ved at artikkelen ble fjernet ville man jo i hvertfall underbygget sannheten.
Vis hele sitatet...
Hypotetisk tilfelle. Den eksisterer i beste velgående.
http://itpro.no/art/13346.html
Sist endret av akselsm; 12. november 2008 kl. 07:58.
Sitat av Milligan Vis innlegg
Hva har de som sprer ordet å tjene på dette da?
Vis hele sitatet...
Hva har misjonerende kristne å tjene på at andre deler deres tro?
Sprøyt eller ikke sprøyt, alltid moro med slike teorier =p

Selvsagt har vi undergrunnsbaser, og selvsagt finnes det folk som kjenner til ting som den generelle befolkningen ikke har kjennskap til - men tviler egentlig på at denne spesifikke saken har rot i virkeligheten ;-)

Hvem som skulle spares ved en slik hendelse er et vanskelig dilemma. Men det greieste hadde nok som nevnt av andre her vært å ta ressurspersoner som er i stand til å bygge opp landet igjen.

Oss andre får grave bunkere i hagan og kjøpe hazmat suits ;-)
Sitat av Milligan Vis innlegg
I tilfellet av en katastrofe, så er jeg med på at ikke hele befolkningen kan reddes. Det jeg ikke er enig i, er at det er makteliten i Norge som skal ha førsteprioritet? Hva er det som tilsier at Jens Stoltenberg, Siv Jensen, og diverse andre folk er bedre egnet til å gjenoppbygge nasjonen enn meg? "Mennesker er like mye verdt" blir plutselig annulert ved en katastrofe?
Vis hele sitatet...
Fordi vi trenger ledere? Det er tross alt de som står bak byggingen av disse bunkerne. I følge denne artikkelen på ITpro, så vil ca. 50% av befolkningen få plass, så mindre du er eldgammel, dødssyk, phsykopat, kriminell, eller narkoman, så får du sannsynelig plass. Tror neppe de tar vare på disse når man bare har plass til halvparten og hvis vi har planer om å bygge opp samfunnet igjen.
Sist endret av Mexxy; 12. november 2008 kl. 13:42.
Har lest endel om Nibiru (planet X) Det siste året og de fleste opplysninger om den stemmer. NASA har faktisk sett planeten og bekreftet at den fins og at den beveger seg. Om den skal pasere jorda derimot har de ikke sakt noe om. Det som også er spennende er at Mayakalenderen slutter i 2012. For de som ikke vet det er Mayakalenderen en tidskalender på 13 trinn hvorav hvert trinn har 7 døgn. Hvert døgn har en dag og en natt. Ser vi opp igjennom historien ser vi at "positive ting" Har skjedd på dagene og "negative" på nettene eks: 2 verdenskrig skjedde på en natt. Vi gikk netopp inn i den 6 dagen på det nest siste trinnet om jeg ikke tar feil. Den 6 dagen startet 4 november. Samme dag som Obama ble valgt.

Now you draw the paralels
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Terickon Vis innlegg
Har lest endel om Nibiru (planet X) Det siste året og de fleste opplysninger om den stemmer. NASA har faktisk sett planeten og bekreftet at den fins og at den beveger seg. Om den skal pasere jorda derimot har de ikke sakt noe om.
Vis hele sitatet...
http://science.nasa.gov/headlines/y2...ul_planetx.htm
Oh yeah they have. Den er 97AU fraSola (jorda er 1AU frå sola - pluto er 40AU frå sola). Det er dog ikkje en planet, men ein dvergplanet som er ein del større enn pluto, med diameter på 2500km.Om ein ser på omløpstida så er den over 550 år, og den er heile tida *ekstremt* langt frå jorda - minst 37AU (6*10^15 meter - lyset brukar 5 timar og 30 minutt på den turen) heile vegen, mao. 36 gonger lenger unna jorda enn sola er.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/Eris_Orbit.svg/480px-Eris_Orbit.svg.png
Sitat av Terickon Vis innlegg
Det som også er spennende er at Mayakalenderen slutter i 2012. For de som ikke vet det er Mayakalenderen en tidskalender på 13 trinn hvorav hvert trinn har 7 døgn. Hvert døgn har en dag og en natt. Ser vi opp igjennom historien ser vi at "positive ting" Har skjedd på dagene og "negative" på nettene eks: 2 verdenskrig skjedde på en natt. Vi gikk netopp inn i den 6 dagen på det nest siste trinnet om jeg ikke tar feil. Den 6 dagen startet 4 november. Samme dag som Obama ble valgt.
Now you draw the paralels
Vis hele sitatet...
*sukk* Eg er sikker på at eg kan koke sammen en kalender som får alt det negative til å ha skjedd på "dagtid" om eg vil.

Sidan det er så mange hendingar å ta ifrå er det ikkje vanskelig å plukke ting som vekker negative assosiasjoner, og tillegge dei til det ein vil. Ein kan sikkert finne rimelig mykje positivt som har skjedd samtidig med andre verdsrkrig om ein bryr seg.
Sist endret av vidarlo; 13. november 2008 kl. 20:23.
Hvis du skal dra inn mayakalenderen i dette er det er par ting som må med:
Det står ikke armageddon på slutten av kalenderen, den er simpelten tom, eller åpen? De jeg har snakket med som er seriøst opptatt av mayaenes kultur har alle ment at kalenderen ikke forutsier "dommedag", men derimot at vi går mot et nytt galaktisk døgn (galaksen har rotert 1 gang rundt sin egen akse, litt over 5000år hvis jeg husker riktig), og at vi nå er i slutten av natten i dette døgnet, og at morgenen i det nye kommer i slutten av 2012.

Hvordan det nye galaktiske døgnet vil arte seg er usikkert, og dermed er kalenderen åpen. Noen mener sågar at vår alles kollektive bevissthet er det som avgjør hva som vil skje. Noen håper på en ny æra hvor falskhet avslører seg selv, og hvor grådighet og begjær etc. ikke dominerer eksistensen vår. Godhet og medmenneskelighet, samhøriget/koeksistens med naturen og glede tar over som de viktige tingene i livet.

Hørte også en "teori" på at dette kanskje ville skje som følge av en stor katastrofe som vil utrydde mesteparten av menneskene på jorda, kanskje som en enorm EMP fra "galaskens sentrum" som er kraftig nok til å trenge igjennom magnetfeltet vårt, og å utslette alt som heter elektronikk på jordkloden? (da som en årsak av vår kollektive bevissthets "avgjørelse")

Nå velger jeg å ikke tillegge denne mayakalenderen allmektighet, men det er jo morsomme tankeeksperimenter. Skal heller ikke nekte for at en liten shift in conciousness på verdensbasis kunne vært fint, men en får starte med seg selv.
Sitat av Terickon Vis innlegg
Har lest endel om Nibiru (planet X) Det siste året og de fleste opplysninger om den stemmer. NASA har faktisk sett planeten og bekreftet at den fins og at den beveger seg. Om den skal pasere jorda derimot har de ikke sakt noe om. Det som også er spennende er at Mayakalenderen slutter i 2012. For de som ikke vet det er Mayakalenderen en tidskalender på 13 trinn hvorav hvert trinn har 7 døgn. Hvert døgn har en dag og en natt. Ser vi opp igjennom historien ser vi at "positive ting" Har skjedd på dagene og "negative" på nettene eks: 2 verdenskrig skjedde på en natt. Vi gikk netopp inn i den 6 dagen på det nest siste trinnet om jeg ikke tar feil. Den 6 dagen startet 4 november. Samme dag som Obama ble valgt.

Now you draw the paralels
Vis hele sitatet...
Så mange samfunn som har kommet og gått igjennom tiden så skal nok jeg også finne en kalender som har tilfeldig plasserte "sammentreff". Siden NÅR kunne mayafolket se en bevegende planet, at Hitler ville styre Tyskland, og at Obama ville bli valgt til president? Nei, det kan de ikke ha gjort.
Så Mayaene kunne spå verdens undergang i 2012 med sin kalender, men klarte ikke å se sin egen kulturs undergang?

Har troen på at 2012 blir et nytt Y2k-fenomen, med andre ord et år som ikke bringer noe spesielt nytt til bordet (annet enn enkelte andre år). De som påstår noe nytt vil skje har gjerne glemt at nye og spennende/annerledes ting skjer hvert år. I år ble USAs første svarte president valgt for eksempel, det er noe som vil gå ned i historiebøkene. Hadde det derimot skjedd i 2012 ville det sikkert blitt regnet som et tegn på revolusjon verden over - nettopp på grunn av hypen året begynner å bygge opp.
Sist endret av vaskemask; 13. november 2008 kl. 22:11.
Nå ja, det er ikke bare konspirasjoner og hva vet ikke jeg når det gjelder planeter og asteroider på kollisjonskurs med jorda.
Sjekk disse linkene, folk med bra autoritet på området som uttaler seg:

http://www.vgb.no/7915/perma/167021
http://www.aftenposten.no/fakta/inns...cle2206697.ece
http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...katt/1.3636291
http://www.aftenposten.no/viten/article1652688.ece
http://en.wikipedia.org/wiki/99942_Apophis

Ingen av disse sier at apophis vil kollidere, men de er alle enige i at den kommer forbasket nær (innenfor satelittbanene). Se på siste link hvordan Nasa bruker lang tid på å avkrefte en 13-årings utregninger om kollisjonsfaren (hadde 13-åringens utregninger vært svada ville man kanskje ikke brukt så mye tid på å avkrefte dem...? kanskje bare jeg som blir for lett mistenksom)
Sist endret av uenord; 13. november 2008 kl. 22:29.
Det er trist å se en side som ITPro ødelegge sitt eget navn og rykte så kraftig som dette.
Hele saken er jo helt bak mål.

Lurer på hva han prøver å oppnå med denne saken egentlig.
Bare det at mayakalenderen blir dratt inn som argument er egentlig i seg selv nok til at jeg ville ha mistet all tro jeg eventuelt måtte ha hatt på det. Som noen sa lenger oppi her, selvsagt finnes det bunkere osv som det er mye hemmelighetskremmeri rundt, og selvsagt finnes det en fare for at en eller annen planet/asteroide/whatever skal krasje med jorda en dag, eller at en annen kjempekatastrofe skal skje, men at alt sammen er linka sammen i en kjempekonspirasjon (med magiske undertoner - mayakalenderen - bare for å sette prikken over i'en!) er så helt hinsides all fantasi far out at det burde si seg selv at det er pisspreik.

Bare for å ta et enkelt lite punkt: Disse fjottene som visstnok skal ha stått vakt i oransje/gule uniformer med en oppned-pyramide med et mystisk "E"-liknende symbol...
a) hvorfor i heiteste skulle uniformene være så oppsiktsvekkende som ORANSJE eller GULE, istedet for å ligne på andre uniformer, så det ikke ville være så mistenksomt i seg selv? Hvis man vil holde noe skjult er det kanskje lurt å ikke gjøre det så sinnsykt mistenkelig.
b) Dette oppnedpyramidemedEliknendesymbol-symbolet... Hallo? Igjen - HVORFOR? Null logikk. Hvis det virkelig var noe "viktig" med denne "E"'en, så hvorfor i heiteste skulle man bruke den så åpenlyst?

Nå kan man selvsagt si at det er nettopp dette som er logikken bak, at det skal gjøres så far out at alle opplysninger som lekker ut vil avskrives som idioti, men - bare tenk på det, hvis de to enkle punktene over her hadde vært endra til mer "normale" ting istedet for ting som signaliserer at noe er veldig uvanlig, så hadde plutselig aldri denne mystiske brevskriveren tenkt over noe som helst, og vips, så hadde lekkasjen vært stoppa.

For å si det enkelt - bullshit.
Og dersom en svær stein fra det ytre rom kom og pulveriserte overflaten på denne planeten, hvem i all verden har lyst å være igjen og leve i atomvinteren?
Å holde noe slikt hemmelig ville vært veldig vanskelig, om i det hele tatt mulig. Som det nevnes i artikkelen så er planen at omtrent 2 millioner nordmenn skal overleve. Altså gjennomsnittlig halvparten av din omgangskrets vet om dette, men ikke du. Et annet moment er den infrastrukturen som kreves for å drifte noe slikt, for ikke å snakke om aktørene som deltar i utbyggingen av dette prosjektet? Skal de sikres innpass mot å holde dette hemmelig? Hva med arbeidernes familier?

Man kan jo sette seg i disse menneskenes posisjon og spørre seg; Når "dommedag" kommer, vil man være i stand til å forlate sine venner og mesteparten av sin familie og slekt for å sikre sin egen trygghet?

Det er spennende lesning, og egner seg muligens som krim, men ikke stort mer enn det.
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Og dersom en svær stein fra det ytre rom kom og pulveriserte overflaten på denne planeten, hvem i all verden har lyst å være igjen og leve i atomvinteren?
Vis hele sitatet...
Den varer ikke evig.
... men den varer lenge nok til at du og dør!
Hvis en planet på størrelse med Pluto (Jeg omtaler den enda som planet, i protest.) kolliderer med Jorden så tror jeg "nuclear winter" er noe av det siste man trenger å bekymre seg for. Hjelper ikke så veldig mye med en bunkers når hele Jorden ville gått i oppløsning.
bare en litten ting , hvis dem bygger så mange nye bunker, hvorfor selger dem så mange "gammle" som og er langt inne i fjellet. sjekk web siden til forsvarsbygg for liste over ting til salgs.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvis en planet på størrelse med Pluto (Jeg omtaler den enda som planet, i protest.) kolliderer med Jorden så tror jeg "nuclear winter" er noe av det siste man trenger å bekymre seg for. Hjelper ikke så veldig mye med en bunkers når hele Jorden ville gått i oppløsning.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det da er snakk om. Denne planeten vil komme nær jorden og har tydeligvis stor gravitasjon som vil reagere på jorden. F.eks stormer, tidevanns tsunamier, vulkanutbrudd, jordsjelv, osv...
det var bra sak ja hehee
Satt å leste HELE arikkelen en dag jeg kjedet meg... Virket ikke akkurat som noe stemte spesielt bra...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Makk Vis innlegg
Det er trist å se en side som ITPro ødelegge sitt eget navn og rykte så kraftig som dette.
Hele saken er jo helt bak mål.

Lurer på hva han prøver å oppnå med denne saken egentlig.
Vis hele sitatet...
Kan tenkes han prøver å ødeledde ITPros navn og rykte på en kraftig og, innrøm det; effektiv måte.

Når det gjelde konspirasjons- og dommedagsteorier har jeg fått nok og behandler dem som innholdet i spamfolderen min: rett i søpla etter det korteste av øyekast mot emnetittel og avsender.

2012, 2030-something, maya-kalenderen, planet X, magnetpolbytte, alieninvasjoner, svarte hull, LHC-er-en-dommedagsmaskin, NWO/CIA/FEMA-dreper-oss-alle, Jødene-har-tatt-over-alt, sikkert en bråte andre, ingen har noe bevis for at de ikke er kokt sammen på rommet til en stakkars jævel med kraftig PPD.
Sist endret av robhol; 16. november 2008 kl. 23:14.
Dere kan da virkelig ikke klage over at dette ØDELEGGER for ITPro. Joda, kanskje nettstedet mister troverdighet for datainteresserte, men det håver også inn penger. Det er ufattelig mange som har lest artikkelen, folk jeg studerer med snakker om den o.l. - ITPro har satt en flott dagsorden her, og når alt kommer til alt, så er all PR god PR uansett hvordan du vrir og vender på det. Jeg sier ikke jeg er enig i artikkelen.
Sist endret av Exmagician; 16. november 2008 kl. 23:27.
Om det er mulig at norge har mange bunkere gjemt rundt om kring i lande, beregnet for regjeringen og de som er høyt nokk i systemet?
-Jada, det er det vel..

Om jeg personlig tror på det?
-Nei, ikke i det hele tatt! Norge er ett så lite land at noe sånn ville de aldri greid å holde hemmelig! Noen måtte jo bygge alle disse bunkersene! Greit at byggebransjen består av en stor del polakker og annen innleid arbeidskraft, men du finner jo enda noen norske folk i den den bransjen også


Har Norge AS derimot greid å bygge noen slike anlegg uten at vi som befolkning vet om det, ja da har jeg ingen tvil om at det er noe slikt som er bygd en par kilometer unna huset til foreldrene mine.

Militæret begynte en gang på midten av 90 tallet å bygge en torpedobase langt inne i ett fjell her, skulle beskytte en av de mest brukte sjøveiene til blant annet Tromsø. Denne basen ble ærklært nedlagt ett års tid før den var ferdigstillt, men for å få brukt skattepengene måtte den jo gjøres ferdi! (Er til og med brøytet vei dit hele vinteren, til en nedlagt base)

Når basen var nesten helt ferdi var jeg og min far nede der og så, jeg var bare ungutten på rundt 12 da så noe av det jeg så der nede er jo puttet i glemmeboka for lenge siden. Det jeg husker i korte trekk er at det var ett sykt stort annlegg de hadde bygd der nede, og at alt var veldi hvit og sterilt. Så desværre ingen blå krystall teknologi eller noen annet, men viste allefall at forsvaret kan kunsten å bruke penger! Vi ble "busted" av noen militærfolk og elegant vist ut derifra etter kanskje 10 minutt med gåing i gangene der.. vet ikke hvor dypt nede i fjellet vi var, men gikk allefall bra mye kortere tid å bli kjørt opp av noen soldater enn det tok å gå ned dit.
Har aldri vært atletisk, så det minnet glemmer jeg ikke

Sommeren for 4 år siden var jeg mye å surret i skogen rundt det område. Hadde akkurat fått kjøpt meg firhjulsmotorsykkel og var mange plasser det var som preparerte hopp etter at forsvaret hadde kjørt ut stein og sand fra fjelle. En av dagene for jeg å sneik mye rundt de små husene som er utenfor en stor garasjeport som fører ned i fjellet når plutselig en bil kom i høy fart etter veien dit, den dagen lærte jeg at min onkel er innleid som oppsynsmann for anlegget. Han har både brøytingen, og når forsvaret ringer må han eller en godkjent stedsfortreder greie å innfinne seg der på under X antall minutter. Fikk da beskjed fra han om at jeg burde komme meg hjem ganske fort, for forsvaret hadde ringt til han om at alarmen på stede viste at noen prøvde å bryte seg inn. Reiv og sleit ganske mye i dørene på de små husene, ville jo se hva som var inne i de! Forsvaret sendte også en patrulje, men da var jeg trygt hjemme og min onkel raporterte til dem at han ikke hadde sett noen der når han kom.

Etter å ha lest den konspirasjonsartikkelen det var linket til her så begynner jeg jo litt å lure, men kjenner flere av de anleggsarbeiderene som var med å byggde basen så vet egentlig at det ikke er noen god plass å gjemme regjeringsmedlemmer der nede. Men basen er bygd etter sånn standar at den skal tåle bomber. Noen sier at den skal tåle atombomber, men vet ikke om det stemmer.

Rare er at forsvaret har enda en nedlagt base ca 8 km fra mine foreldre, den har ingen form for vakttjeneste lenger. Der har jeg vært inne ganske lange økter uten at noe som helst alarm har gådd, eneste alarmen som sto å hylte der var noe som hørtes ut som sabotasjevarsling på en innbrudsalarm på ett kontorbygg.. den derimot hylte noen uker i strekk
Kan du fortelle hvor nøyaktig denne basen er hen?
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kan du fortelle hvor nøyaktig denne basen er hen?
Vis hele sitatet...
Er nesten 4 mil fra Finnsnes (16 mil ifra Tromsø og 21 mil fra Harstad).. Vist noen trenger nærmere veibeskrivelse så kan jeg vel altid komme med det også. Vet ikke om det enda er noe form for vakttjeneste der, men kan sjekke det ut vist noen gidder å ta seg brye med å dra dit.
Bildene er jo sletts ingen hemmelig undersjordisk base heller.. Det er Global Seed Vault http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Global_Seed_Vault her har du en wiki artikkel om det. Finner sikkert uttallige andre bare du gidder å lete.
Sitat av atomet Vis innlegg
Bare for å ta et enkelt lite punkt: Disse fjottene som visstnok skal ha stått vakt i oransje/gule uniformer med en oppned-pyramide med et mystisk "E"-liknende symbol...
a) hvorfor i heiteste skulle uniformene være så oppsiktsvekkende som ORANSJE eller GULE, istedet for å ligne på andre uniformer, så det ikke ville være så mistenksomt i seg selv? Hvis man vil holde noe skjult er det kanskje lurt å ikke gjøre det så sinnsykt mistenkelig.
b) Dette oppnedpyramidemedEliknendesymbol-symbolet... Hallo? Igjen - HVORFOR? Null logikk. Hvis det virkelig var noe "viktig" med denne "E"'en, så hvorfor i heiteste skulle man bruke den så åpenlyst?

Nå kan man selvsagt si at det er nettopp dette som er logikken bak, at det skal gjøres så far out at alle opplysninger som lekker ut vil avskrives som idioti, men - bare tenk på det, hvis de to enkle punktene over her hadde vært endra til mer "normale" ting istedet for ting som signaliserer at noe er veldig uvanlig, så hadde plutselig aldri denne mystiske brevskriveren tenkt over noe som helst, og vips, så hadde lekkasjen vært stoppa.

For å si det enkelt - bullshit.
Vis hele sitatet...
Tja, bullshit? Historien kanskje, men vaktene - nei! Men det behøver ikke å bety at politikerens historie er sann. Han beskriver vaktene som:

"Eller det virket som de var miliært personell, men de hadde ulike uniformer på seg: Oransje og svarte uniformer hvor de oransjekledde hadde et gullfarget triangel på seg og de svartkledde hadde en grønn triangel."

Oransjeuniformer pluss snøbakgrunn = IKKE merkelig!

Videre beskriver han mønstrene som oppned pyramider som ligner på en form for "E". Dette er umulig å se på bildene nedenfor, uten at på den sorte vakten helt nederst.




















Sorte vakter?

Sist endret av piuu; 21. november 2008 kl. 16:22.
Sitat av Rick Vis innlegg
Er nesten 4 mil fra Finnsnes (16 mil ifra Tromsø og 21 mil fra Harstad).. Vist noen trenger nærmere veibeskrivelse så kan jeg vel altid komme med det også. Vet ikke om det enda er noe form for vakttjeneste der, men kan sjekke det ut vist noen gidder å ta seg brye med å dra dit.
Vis hele sitatet...
Er det anlegget på RØF du tenker på her?
Gjentar igjen at alle bildene du har postet over er fra Svalbard og er en ting som kalles Svalbard Global Seed Bank. Dette er en bank bygget for å ivareta en haug med frø fra de fleste kjente nytteplanter hvis jeg ikke tar helt feil. Legger igjen noen linker med ytterligere informasjon.
Dette har blitt laget en reportasje om på National Geografic der de viser deg hele anlegget, og det er meget sikkert at det ikke er bygd for at mennesker skal oppholde seg der i det hele tatt med tanke på at alle rommene er nakne og at temperaturen der inne holder rundt 20 minusgrader (er ikke helt sikker på dette området)

http://www.regjeringen.no/en/dep/lmd...html?id=462220
http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Global_Seed_Vault
http://www.croptrust.org/main/arctic.php?itemid=211
Sitat av Homercide Vis innlegg
Å holde noe slikt hemmelig ville vært veldig vanskelig, om i det hele tatt mulig. Som det nevnes i artikkelen så er planen at omtrent 2 millioner nordmenn skal overleve. Altså gjennomsnittlig halvparten av din omgangskrets vet om dette, men ikke du. Et annet moment er den infrastrukturen som kreves for å drifte noe slikt, for ikke å snakke om aktørene som deltar i utbyggingen av dette prosjektet? Skal de sikres innpass mot å holde dette hemmelig? Hva med arbeidernes familier?

Man kan jo sette seg i disse menneskenes posisjon og spørre seg; Når "dommedag" kommer, vil man være i stand til å forlate sine venner og mesteparten av sin familie og slekt for å sikre sin egen trygghet?

Det er spennende lesning, og egner seg muligens som krim, men ikke stort mer enn det.
Vis hele sitatet...
Tja. Ikke helt sikkert på den der. Hvem har sagt at folk absolutt må få høre om alt som skjer?
På den annen side, kanskje vi får vite det, men ikke tror på det siden der er for far out?

I en annen tråd her var det en som skrev:
Sitat av Natteravn Vis innlegg
Under deler av Nordmarka finner man også kunstige hulesystemer, en av inngangene
finner du på Ringerike, på veien mellom Åsa og Sundvollen, her ligger en stor (og
godt bevoktet) dør i fjellsiden. Vet ikke hvor stort det er, men faren til en venn av
meg jobber der, og selv om han ikke får lov til å snakke om noe av hva som er der,
har han i det minste sagt at det er store greier under der.
Et begrep av størelsen får man hvis man tar en kikk på et Nordmarkskart, og
finner et punkt ca. midtveis på veien Åsa-Sundvollen, og så tar en kikk på Gyrihaugen
hvor det er plassert et digert radaranlegg og masse lufteluker som er knyttet opp mot
dette fjellanlegget.
Tror også at jeg har oppdaget en annen inngang, ligger skjult inne i skaugen på vestsida
av Heggelivann, her er det ingen stier, men jeg fant tilfeldigvis en betongdør midt i fjellsida
der, innenfor lyste det gjennom en sprekk i døra, og det kunne høres kraftige maskinlyder.
Ingen god måte å komme hit på, som sagt var det ingen sti hit, og utgangen så ganske
gjengrodd ut, men noen må ha vært på andre siden av døra og skiftet lyspære i blant,
så det tyder på en annen inngang, i såfall så kan det stemme at dette anlegget er ganske
stort.
- Natteravn
Vis hele sitatet...
Hvor mange har hørt om dette gigantiske anlegget?
Ikke så mange tror jeg, men likevel eksisterer det, likevel ble det bygget.
Det har nå kommet fram hva det anlegget var, inntil nylig var det krigshovedkvarteret til regjeringa hvor politikere, militære og diverse VIP-personer skulle søke tilflukt i tilfelle krig eller annet. Det er visst ganske store greier, mer detaljer om anlegget er å finne i siste boka til Finn Sjue og Ronald Bye: Overvåket.
Altså, som moderator på ITPro, og all den cred medører, må jeg nok avsløre at dette bare et store gutters tulletøys. Og hvis ikke dette er så mye tøys som jeg måtte påstå.. HVA SÅ? La oss si at det er en maktelite i Norge.. Det er ikke verre en den sirkelrunkingen som foregår på vif-forumet her.

Jeg avmytifiserer herved alle påstander fremsatt på itpro i lys av alt for mange øl på peppes, og utfordrer herved alle konspirasjonssuckere til å følge min religion. Moar tits og less bullshit.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Er det anlegget på RØF du tenker på her?
Vis hele sitatet...
Nei, RØF har da eksistert siden krigen (muligens før?)
Det jeg tenker på er nærmere Tennskjær. Kjør en runde rundt lenvikhalløya så finner du en enslig bom når du nesten er kommen til tennskjær, vist du kjører "Finnsnes->Trollvik->Tennskjær->Rossfjordstraumen->Finnsnes"-rettningen
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Altså, som moderator på ITPro, og all den cred medører, må jeg nok avsløre at dette bare et store gutters tulletøys. Og hvis ikke dette er så mye tøys som jeg måtte påstå.. HVA SÅ?
Vis hele sitatet...
Om Frank Aune har lyst til å drive en nettside som oppfattes som seriøs, burde han holde seg for god til å publisere denne typen tull, i hvert fall burde han frastå fra å fremstille det som fakta. For meg virker det som han tror på alt dette, hvor utrolig det enn høres ut.

Sitat av Kanoner Vis innlegg
La oss si at det er en maktelite i Norge.. Det er ikke verre en den sirkelrunkingen som foregår på vif-forumet her.
Vis hele sitatet...
Det sier du nå, men bare vent til vi tar over verden
Sitat av Rick Vis innlegg
Nei, RØF har da eksistert siden krigen (muligens før?)
Det jeg tenker på er nærmere Tennskjær. Kjør en runde rundt lenvikhalløya så finner du en enslig bom når du nesten er kommen til tennskjær, vist du kjører "Finnsnes->Trollvik->Tennskjær->Rossfjordstraumen->Finnsnes"-rettningen
Vis hele sitatet...
Hmm, man får reke utover en vakker torsdag og se hvilke godsaker mht. overvåklning de har der.

Stedet er nok "i møllpose" selv om at det ikke er i bruk for tiden.
Noe vaktholdet burde tyde på.