Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1378
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, kompisen min har litt weed meg og han skal tørke i ovnen. Altså decarbe den. Problemet er at toppskuddene er knusktørre fra før av siden de har ligget en stund. Vil dette ha mye å si på kvaliteten vi får på sluttproduktet? Planen er å koke det inn i honning i ettertid.

Et spørsmål til. Jeg bor i et borettslag med tett bebyggelse. Jeg vil ikke at alle naboene skal lukte dette. Vil det være en stor utfordring?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
De kan bli ødelagt av ovnen hvis de er for tørre
Det blir jo decarba når du koker det inn i honningen?
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det blir jo decarba når du koker det inn i honningen?
Vis hele sitatet...
Tja, jeg er ikke sikker...Dette er grønt og i følge oppskriften skal man ha de i ovnen først. Men jeg er ikke ekspert på dette. Blir de dekarbet i honningen?
Sist endret av aldarico; 1. februar 2024 kl. 18:44. Grunn: Jeg vil være anonyum...Glemte anonymisreingsknappen.
Sous vide. Finn kalkunposer. Dette er en metode jeg ikke har testet men lest om fungerer.
Pleier å putte alt inni ovnen med en kaffekopp som dekker weeden. Lukter ingenting og funker bra
Det kommer jo an på utluftingssystemet hos deg. Ha du sentral utlufting, er det lite problem, da vet dem ikke hvor det kommer fra. Har du egen utlufting ut i friluft blir det mye lettere å finne deg. Hvis noen bryr seg i det hele tatt da. Jeg feks vet ikke hvordan det lukter engang.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Willyknickers Vis innlegg
Pleier å putte alt inni ovnen med en kaffekopp som dekker weeden. Lukter ingenting og funker bra
Vis hele sitatet...
Takk, det var et potensielt bra tips. Legger du en kaffekopp over weeden?
grind alt sammen og hiv det honninga i en liten kjele , finn en stor kjele med plass til den mindre kjelen oppi ..

fyll opp stor kjelen med vann og sett på kok, sett lille kjelen oppi -- la koke i 2 timer og voila du har decarba og infusert i en smekk .

kokende vann blir aldri varmere enn 100 grader , mer stabil og enklere metode finnes ikke
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av gekko4u Vis innlegg
grind alt sammen og hiv det honninga i en liten kjele , finn en stor kjele med plass til den mindre kjelen oppi ..

fyll opp stor kjelen med vann og sett på kok, sett lille kjelen oppi -- la koke i 2 timer og voila du har decarba og infusert i en smekk .

kokende vann blir aldri varmere enn 100 grader , mer stabil og enklere metode finnes ikke
Vis hele sitatet...

Holder det at man grinder det og hiver i honning uten å decarbe det i en ovn?
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Holder det at man grinder det og hiver i honning uten å decarbe det i en ovn?
Vis hele sitatet...

Jeg mener selvsagt at man varmer det rett i honningen uten at det går innom ovnen først?
Jada. Du trenger bare tid og varme.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Et spørsmål til. Jeg bor i et borettslag med tett bebyggelse. Jeg vil ikke at alle naboene skal lukte dette. Vil det være en stor utfordring?
Vis hele sitatet...
Weed kan man jo lukte bare det ligger åpent. Så ja det lukter nok godt lang vei.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk, det var et potensielt bra tips. Legger du en kaffekopp over weeden?
Vis hele sitatet...
Legger weeden på brettet i ovnen og dekker med en opp ned kaffekopp. All lukta holder seg inni koppen
Sitat av gekko4u Vis innlegg
grind alt sammen og hiv det honninga i en liten kjele , finn en stor kjele med plass til den mindre kjelen oppi ..

fyll opp stor kjelen med vann og sett på kok, sett lille kjelen oppi -- la koke i 2 timer og voila du har decarba og infusert i en smekk .

kokende vann blir aldri varmere enn 100 grader , mer stabil og enklere metode finnes ikke
Vis hele sitatet...
Har du prøvd dette? Kan umulig være noe særlig med ihjelkokt honning med nedbrutt plantemateriale i seg
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Har du prøvd dette? Kan umulig være noe særlig med ihjelkokt honning med nedbrutt plantemateriale i seg
Vis hele sitatet...
avanserte til butan ekstraksjon for eoner siden , mye enklere og raskere.
varmer du honning over 45 grader vraker du alle de gode egenskapene i honning så ser ikke vitsen men men.
jeg hadde no heller brukt smør om jeg skulle lagd edibels, har litt flere bruksområder