Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3153
De aller fleste som har vært yrkesaktive over et lengre liv har vært borti arketypen. De som springer inn og ut kontorene til sjefene som de ler høylytt av vitsene til. Det mens de andre kollegaene de ikke kan ha noen vinning av å ha et vennskapsbånd til ignoreres.

De som tyster på andre kollegaer med å krisemaksimere små marginale feil til og bli enorme problemer for å markere seg. De som tror de er jordklodens bærebjelke på arbeidsplassen, men som egentlig skaper en giftig energi.

Jeg vet ikke om beskrivelsen går igjen under det som defineres som narsisister. Men disse menneskene har jeg støtt på i absolutt alle arbeidsplasser jeg har vært på.

Tilsynelatende har det og sett ut til at de fleste i ledelse ikke avslører denne mennesketypen. Samtidig drar de jo selv en enorm nytte av dem. Det siden "de får vite alt som skjer når sjefen ikke er til stede" av vedkommende. De gjør alt for å forsøke og klatre seg opp i systemet. Som om alt er finkalkulerte handlinger for å nå målene sine.

Hva gjør man med slike mennesker? Setter dem på plass? Eller bør man selv ta en tur på kontoret å snakke med sjefen. Jeg er litt lei denne arketypoen på det stedet jeg nå er på i livet.

Jeg har nå jobbet 3 uker på en ny arbeidsplass. Her forleden fikk jeg omvisning og var innom kontoret for å bli representert for de som jobbet i ledelsen. Der satt en av disse akretypene og tystet på de andre koklegaene. Jeg fikk og beksjed om hvor ubrukelige de aller fleste var av vedkommende.

Jeg stoler heller ikke på hva som siest om meg når jeg ikke er til stede. Men jeg vet at alt alle gjør blir notert ned å tystet på. "Alle er så enormt late på jobb" uten om vedkommende selv som må rette opp alle feilene etter de andre osv.

Jeg vil legge til at jeg svært ofte har bevitnet at denne typen kariærekåte klatrere er unge mennesker i en tidlig fase i arbeidslivet. Det selv om de helt sikkert finnes i alle aldre.
Jeg legger merke til slike folk allerede på skolen.

Ingenting å gjøre med det sånn sett, fokuser mest på deg selv og pass på at du alltid gjør så godt du kan med god samvittighet uten at du må hive deg rundt for å fornøye sjefen.

Jeg jobbet på KIWI i en måned. Jeg gjorde alt jeg ble bedt om, var hyggelig og hadde korte samtaler med de andre ansatte. Jeg har fått inntrykket av at sjefen liker meg godt samt de andre ansatte. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare fokusert på meg selv, om det de andre gjør går i veien for at du kan gjøre din jobb så burde du si ifra til sjefen. Du burde ikke prøve å bli en tyster selv for å få hevn på personen da hen mest sannsynlig allerede har et bedre forhold til sjefen en du, som gjør at de kan gas-lighte sjefen til å tro at det er du som er den "onde" og at hen er offeret
Alltid lagt merke til det samme selv.
Noen kommer seg opp og frem, men alle jeg har vært borte i, har vært sterkt mislikt av samtlige kolleger.
De er dessverre overalt og som en stille beskjeden person kommer du til å bli målskiva og bli brukt som dørmatte. Det jeg dog har lagt merke til at de er ganske inkompetent ellers. Kanskje det er en forsvarsmekanisme for å gjemme hvor udugelige de egentlig er? Nærmeste sjef kommer garantert til å ikke ta det innover seg hvis hen har vært involvert i ansettelsesprosessen, for det betyr jo at hen tar dårlige beslutninger?

Synd at ærekrenking ble avkriminalisert. Det er ikke så mye man for gjort med disse haiene fordi ytringsfriheten kommer først. Hvis du direkte påpeker hvor udugelige de er, validerer du ærekrenkelsene og setter enda dårligere lys på deg selv. Selv om du kan dokumentere det.

Det eneste måten å unnslippe spetakkelet er å finne en måte å leve på uten å delta i det tradisjonelle arbeidslivet.

Tl;dr: grunnskolen tok aldri slutt.
Ansettelsesprosessene i dag legger jo til rette for for at det er disse drittsekkene som alltid går foran. Det handler kun om å selge seg selv, å kunne skrive (CV og søknad) og å kunne snakke for seg (drikke kaffe).
Jeg har en slik fyr på jobben selv. Ett kort treff med vedkommende er nok til å dra ned humør og slikt. Gatekeeping av arbeidsoppgaver, sjelesugende nærvær og den første til å løpe til sjefens kontor.

En standard for vedkommende og en annen for resten. Vedkommende har dratt ned min spirit og gått inn for å ødelegge/dra ned kvaliteten på arbeidet mitt generelt.

Vedkommende er sjalu på meg i tillegg.

Det er veldig slitsomt. Jeg har forsøkt forskjellige ting i 5 år og det er ingen løsninger. Sjefen er en pappfigur.


Vil ha ålreite dager på jobb uten å få livslysta sugd ut av slike folk.


Enda mer synd om man ikke finner gode løsninger da man bruker store deler av livet på jobb og da er det ekstra dumt å være i ett giftig drittselskap
Hvordan tenker folk at man skal klatre på karrierestigen uten å være slange?

Jeg er enig i at tysting og dra folk ned ikke er innafor.

Men jeg vil opp og frem. Litt spisse albuer er lov tenker jeg. Det er jo en slags konkurranse hvis det er flere som vil klatre samme stige.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvordan tenker folk at man skal klatre på karrierestigen uten å være slange?

Jeg er enig i at tysting og dra folk ned ikke er innafor.

Men jeg vil opp og frem. Litt spisse albuer er lov tenker jeg. Det er jo en slags konkurranse hvis det er flere som vil klatre samme stige.
Vis hele sitatet...
Vel du kan vise initiativ, du kan naile presentasjoner, gjøre en ekstra god jobb og sørge for at den ekstra innsatsen du legger ned blir lagt merke til av de som gjelder i din organisasjon. Vær frempå, sørg for at du møter grundig forberedt til møter og at du har tatt en real gjennomgang av sakslister og underlagsmateriale slik at du kan stille reelle og håndfaste spørsmål. Spørsmål som er viktige, men som de fleste av dine kolleger ikke har god nok oversikt, fantasi eller kunnskap til å stille.


Ikke bli tullingen som forstyrrer møter med tåpelige spørsmål og selvfølgeligheter, men still spørsmål som viser at du har analysert situasjonen grundig og kom gjerne opp med konkrete løsningsforslag - forslag som du selvsagt har jobbet med i forkant, slik at du har gjort nødvendige analyser feks basert på data og statistikk etc.

Ikke vær redd for å si nei. Prioriter deg selv og din karriere, ikke ta overtid om du har andre planer, ikke gjør andres jobb.
Sier du nei av refleks vil det bli lagt merke til når du sier ja. Du sier selvsagt ja når det er høyst viktig og kun da.

Det er sikkert tusen måter å klatre opp stigen på. De som klatrer ved å tråkke på andre, baksnakke, eller smiske er enten råtne mennesker eller såpass udugelig at de ikke har andre ferdigheter og må bruke sleipe triks for å forsøke å hevde seg. Du trenger ikke være en slange for å klatre, du kan gjøre det basert på innsats om du bare sørger for å gjøre det slik at ingen andre kan ta kreditt for den ekstra innsatsen. Da har du også fordelen av at den dager du klatrer på stigen så har du også respekten til de under deg.
Sist endret av _abc_; 23. november 2023 kl. 10:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Åhh, har en sånn selv. Har egentlig to sånne men han ene sladrer ikke da og er heller den som kjefter på sjefen når vi har muligheten til det. Men det sladretrynet er så dobbeltmoralistisk. Tar vi litt for lange pauser så er han med på alle pausene vi tar, og går til sjefen dagen etterpå. Og så i overkant hyggelig neste gang vi møtes. Roser seg selv opp i skyene mens sannheten er at han er en av de 3 som gjør den dårligste jobben i tillegg
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvordan tenker folk at man skal klatre på karrierestigen uten å være slange?

Jeg er enig i at tysting og dra folk ned ikke er innafor.

Men jeg vil opp og frem. Litt spisse albuer er lov tenker jeg. Det er jo en slags konkurranse hvis det er flere som vil klatre samme stige.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Ville vært interessant hvis du utdypet mer for jeg har alltid lurt på hva som foregår oppi huet til folk som kverulerer og tråkker over folk for å komme seg frem. For en som har konstant blitt tråkket over i hele sitt liv, kunne det vært greit å få litt innsikt - for jeg er mildt sagt dritt lei av å være dørmatte
Sitat av banankassen Vis innlegg
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Ville vært interessant hvis du utdypet mer for jeg har alltid lurt på hva som foregår oppi huet til folk som kverulerer og tråkker over folk for å komme seg frem. For en som har konstant blitt tråkket over i hele sitt liv, kunne det vært greit å få litt innsikt - for jeg er mildt sagt dritt lei av å være dørmatte
Vis hele sitatet...
Kanskje du kan forsøke noe av det jeg listet i min forrige post i tråden? Tilpass til ditt yrke og din situasjon.

Start med noe enkelt. Si NEI. Konsekvent med mindre det virkelig brenner på dass. Når du sier nei til ekstra oppgaver, ekstra vakter, og ekstra stress viser du at du ikke er redd for konflikter.

Men å si nei må balanseres. Dersom det er kritisk at noen kan ta oppgaven, sier du ja. Men kun dersom det er virkelig kritisk.

Ikke hjelp kolleger eller gjør deres arbeid. Utrolig mange smisker med andre for å få de til å gjøre den jobben de selv skulle gjort, eller spiller opp til egoet vårt. "Du som er så flink/smart/dyktig" osv.

Selv om du er introvert eller sky må du tale når tale gagner deg. Feks på møter der du vet noe de andre forsøker å banke gjennom vil få uante konsekvenser for din arbeidsplass.

Vær sosial på jobb men på egne premisser. Ikke føl at du må forklare deg, om du feks ta lunchen foran pc eller i toppen av en heisekran. Men forsøk å få inn noe fellesskap med kolleger, dvs ikke spis all lunch alene.

Hev deg over sladder og baksnakking. Når du har blitt tryggere på deg selv kan du starte med å arrestere disse giftige personene om de starter dritten sin rundt deg. Du kan feks spørre hvorfor de ikke tar dette med den det gjelder fremfor å snakke om det uten den det gjelder. Eller dersom du helt sikkert vet at personen tar feil, lyver eller fordreier sannheten så sier du bare det. Tenk på tonefall, og kroppsspråk. Vis på alle måter at du ikke er til å rikke og at dette ikke er en diskusjon, dette er du som korrigerer deres dårlige oppførsel og dette må de bare ta til seg.

Jo mer du hevder deg selv om viser at du blåser i konsekvensene jo vanskeligere blir det for å andre å utfordre deg, og ganske snart finner de andre å hakke på. Og når du er blitt trygg nok kan du også bistå en stakkars hakkekylling dersom du ser noen forsøke å ydmyke vedkomne. Ta offeret i forsvar og bruk direkte tale - kall det mobbing om det faktisk er mobbing. Og si at mobbing på arbeidsplass får konsekvenser uten at du trenger fullføre det. Det blir som en trussel som henger igjen etter du går videre.
Sist endret av _abc_; 23. november 2023 kl. 16:37.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvordan tenker folk at man skal klatre på karrierestigen uten å være slange?

Jeg er enig i at tysting og dra folk ned ikke er innafor.

Men jeg vil opp og frem. Litt spisse albuer er lov tenker jeg. Det er jo en slags konkurranse hvis det er flere som vil klatre samme stige.
Vis hele sitatet...
I mean... It's not Wolf of Wall Street you're living in, Norway doesn't have a culture of this 'make it by any means' behavior, so getting ahead by being a snake seems unnecessary. How to climb the career ladder? Do your job, pay attention to happenings in your field, take responsibility, be assertive when pay negotiations are concerned - your labor laws prevent that cut-throat shit away.

Would love to see a Norwegian 'snake' crumble abroad where people actually step on each other to get ahead and nothing is off limits, but maybe I'm just a sadist.
Sitat av banankassen Vis innlegg
Nå ble jeg litt nysgjerrig. Ville vært interessant hvis du utdypet mer for jeg har alltid lurt på hva som foregår oppi huet til folk som kverulerer og tråkker over folk for å komme seg frem. For en som har konstant blitt tråkket over i hele sitt liv, kunne det vært greit å få litt innsikt - for jeg er mildt sagt dritt lei av å være dørmatte
Vis hele sitatet...
Jeg tråkker ikke over folk. Men nå for litt siden for eksempel var det en pasient som ikke poliklinikken klarte å behandle og noen måtte gå inn og ordne opp. Da sier jeg til min sjef at jeg er beste mann til jobben osv. Jeg sier ikke at de andre er dårlige eller noe slikt, men jeg snakker frem meg selv. Da sier jo man indirekte at de andre er dårligere kanskje men det er jo ikke å tråkke på folk? Fikk forsåvidt oppdraget så det funket for min del.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg tråkker ikke over folk. Men nå for litt siden for eksempel var det en pasient som ikke poliklinikken klarte å behandle og noen måtte gå inn og ordne opp. Da sier jeg til min sjef at jeg er beste mann til jobben osv. Jeg sier ikke at de andre er dårlige eller noe slikt, men jeg snakker frem meg selv. Da sier jo man indirekte at de andre er dårligere kanskje men det er jo ikke å tråkke på folk? Fikk forsåvidt oppdraget så det funket for min del.
Vis hele sitatet...
Nei da er du ingen slange, du er ikke en som tråkker på andre og elsker å se dem svette og skjelve. Du henger ikke uten spesifikke, men du viser initiativ, du viser at du er trygg på egne ferdigheter og dersom din overordnede også har en relativ grei erfaring med deg og du ikke er en tulling så vil noe slikt bare være å "hevde sin rett". Du fremhever egne ferdigheter til noen over deg som trenger å bli klar over det.

Slikt gjør at det blir veldig enkelt for sjefen å gi deg et forsøk. For om du ikke klarer å levere, så kan alltids sjefen gjenfortelle historien, bare litt annerledes slik at sjefen skinner litt mer og du nærmest fikk en sjanse, tross alt.

Dette er bra og en god måte å bli lagt merke til og senere også klatre.
En ting jeg ikke skjønner når jeg leser dette; Hvorfor vil ikke dere være sjefen?
skjønner at ikke alle har muligheten, men kjenner flere som ikke vil være i ledelse, hvorfor?
Ikke alle som er komfortable med ansvaret.
Personalansvar kan by på utfordringer, spesielt hvis det er kolleger du har jobbet med lenge.
Sitat av sjokotroll Vis innlegg
En ting jeg ikke skjønner når jeg leser dette; Hvorfor vil ikke dere være sjefen?
skjønner at ikke alle har muligheten, men kjenner flere som ikke vil være i ledelse, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Ledere på lavere nivå har ofte relativ lav lønn i forhold til innsats, timetall og ansvar. De får ikke overtidsbetaling som du og jeg gjør om vi må jobbe ekstra.

Og mange blir fast på mellomledernivå og klarer ikke avansere. Det kombinert med ansvar, lønn og høyere stressnivå tenker jeg er faktorer som bidrar til at mange velger bort lederansvar.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Kanskje du kan forsøke noe av det jeg listet i min forrige post i tråden? Tilpass til ditt yrke og din situasjon.

Start med noe enkelt. Si NEI. Konsekvent med mindre det virkelig brenner på dass. Når du sier nei til ekstra oppgaver, ekstra vakter, og ekstra stress viser du at du ikke er redd for konflikter.

Men å si nei må balanseres. Dersom det er kritisk at noen kan ta oppgaven, sier du ja. Men kun dersom det er virkelig kritisk.

Ikke hjelp kolleger eller gjør deres arbeid. Utrolig mange smisker med andre for å få de til å gjøre den jobben de selv skulle gjort, eller spiller opp til egoet vårt. "Du som er så flink/smart/dyktig" osv.

Selv om du er introvert eller sky må du tale når tale gagner deg. Feks på møter der du vet noe de andre forsøker å banke gjennom vil få uante konsekvenser for din arbeidsplass.

Vær sosial på jobb men på egne premisser. Ikke føl at du må forklare deg, om du feks ta lunchen foran pc eller i toppen av en heisekran. Men forsøk å få inn noe fellesskap med kolleger, dvs ikke spis all lunch alene.

Hev deg over sladder og baksnakking. Når du har blitt tryggere på deg selv kan du starte med å arrestere disse giftige personene om de starter dritten sin rundt deg. Du kan feks spørre hvorfor de ikke tar dette med den det gjelder fremfor å snakke om det uten den det gjelder. Eller dersom du helt sikkert vet at personen tar feil, lyver eller fordreier sannheten så sier du bare det. Tenk på tonefall, og kroppsspråk. Vis på alle måter at du ikke er til å rikke og at dette ikke er en diskusjon, dette er du som korrigerer deres dårlige oppførsel og dette må de bare ta til seg.

Jo mer du hevder deg selv om viser at du blåser i konsekvensene jo vanskeligere blir det for å andre å utfordre deg, og ganske snart finner de andre å hakke på. Og når du er blitt trygg nok kan du også bistå en stakkars hakkekylling dersom du ser noen forsøke å ydmyke vedkomne. Ta offeret i forsvar og bruk direkte tale - kall det mobbing om det faktisk er mobbing. Og si at mobbing på arbeidsplass får konsekvenser uten at du trenger fullføre det. Det blir som en trussel som henger igjen etter du går videre.
Vis hele sitatet...
Veldig gode poenger, men det største problemet er at slangene jobber bak din rygg og aldri konfronter deg direkte. De har tross alt ikke en rygggrad (derav uttrykket slange) så mange av punktene du nevner er dessverre nytteløs og etter min erfaring så er det å konfrontere disse typene det verste man kan gjøre for da lager man for en evig fiende som kun kommer til å fokusere på å knekke deg uavhengig av hvor ærefull du er. Jeg har ennå ikke funnet en god metode for å håndtere dette. Det virker ganske håpløst for å være ærlig.

Sitat av dashcam Vis innlegg
I mean... It's not Wolf of Wall Street you're living in, Norway doesn't have a culture of this 'make it by any means' behavior, so getting ahead by being a snake seems unnecessary. How to climb the career ladder? Do your job, pay attention to happenings in your field, take responsibility, be assertive when pay negotiations are concerned - your labor laws prevent that cut-throat shit away.

Would love to see a Norwegian 'snake' crumble abroad where people actually step on each other to get ahead and nothing is off limits, but maybe I'm just a sadist.
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du er ny her, så først ønsker jeg deg velkommen til Norge. Det er imot forumreglene å skrive på engelsk, men ser at crew har lagd unntakstilstand for deg. Jeg er nok dog pålagt til å skrive på norsk, så jeg skriver på norsk.

Jeg lurer på hvilke lover du referer til som forhindrer «cut-throat» oppførsel. For hvis du hadde hatt et administrativt posisjon i et privat selskap med mange ansatte, særlig med folk med alumni fra Handelshøyskolen BI, så ville du visst at det ikke er sant i det hele tatt.

Offentlig sektor er litt annerledes. Anette Trettebergstuen ble f.eks. flodd for å være en slange, men det samme ville ikke skjedd hvis hun jobbet under privat sektor.

Husk at Norge, selv om staten er innblandet i mye, følger i stor grad fri markeds kapitalisme som nesten alle andre. Bare sånn tilfelle hvis du er en av de koko utlendingene som tror Norge er en sosialistisk utopi.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg tråkker ikke over folk. Men nå for litt siden for eksempel var det en pasient som ikke poliklinikken klarte å behandle og noen måtte gå inn og ordne opp. Da sier jeg til min sjef at jeg er beste mann til jobben osv. Jeg sier ikke at de andre er dårlige eller noe slikt, men jeg snakker frem meg selv. Da sier jo man indirekte at de andre er dårligere kanskje men det er jo ikke å tråkke på folk? Fikk forsåvidt oppdraget så det funket for min del.
Vis hele sitatet...
Okei, da har du nok misforstått OP monumentalt eller så prøver du å vri deg unna ved å servere fantasi historier. Jeg vet ikke. Sorry hvis jeg er litt på hugget, men når man har gått igjennom så mange søppelmennesker så er man konstant på vakt. Det er ikke sunt, men det er slik det er blitt.
Sist endret av banankassen; 23. november 2023 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av banankassen Vis innlegg
Veldig gode poenger, men det største problemet er at slangene jobber bak din rygg og aldri konfronter deg direkte. De har tross alt ikke en rygggrad (derav uttrykket slange) så mange av punktene du nevner er dessverre nytteløs og etter min erfaring så er det å konfrontere disse typene det verste man kan gjøre for da lager man for en evig fiende som kun kommer til å fokusere på å knekke deg uavhengig av hvor ærefull du er. Jeg har ennå ikke funnet en god metode for å håndtere dette. Det virker ganske håpløst for å være ærlig.



Noe sier meg at du er ny her, så først ønsker jeg deg velkommen til Norge. Det er imot forumreglene å skrive på engelsk, men ser at crew har lagd unntakstilstand for deg. Jeg er nok dog pålagt til å skrive på norsk, så jeg skriver på norsk.

Jeg lurer på hvilke lover du referer til som forhindrer «cut-throat» oppførsel. For hvis du hadde hatt et administrativt posisjon i et privat selskap med mange ansatte, særlig med folk med alumni fra Handelshøyskolen BI, så ville du visst at det ikke er sant i det hele tatt.

Offentlig sektor er litt annerledes. Anette Trettebergstuen ble f.eks. flodd for å være en slange, men det samme ville ikke skjedd hvis hun jobbet under privat sektor.

Husk at Norge, selv om staten er innblandet i mye, følger i stor grad fri markeds kapitalisme som nesten alle andre. Bare sånn tilfelle hvis du er en av de koko utlendingene som tror Norge er en sosialistisk utopi.



Okei, da har du nok misforstått OP monumentalt eller så prøver du å vri deg unna ved å servere fantasi historier. Jeg vet ikke. Sorry hvis jeg er litt på hugget, men når man har gått igjennom så mange søppelmennesker så er man konstant på vakt. Det er ikke sunt, men det er slik det er blitt.
Vis hele sitatet...
1. Jeg spurte hvordan folk klatret karrierestigen uten å være slanger.

2. Du skrev noe som gjorde at jeg antok at du trodde jeg var en av disse slangene.

3. Jeg forklarte at jeg ikke var slange.

Så jeg skjønte hva op spurte om. Jeg bare spurte et annet spørsmål. Jeg har ingen grunn til å vri meg unna noe når jeg er anonym på et forum.
Sitat av banankassen Vis innlegg
Veldig gode poenger, men det største problemet er at slangene jobber bak din rygg og aldri konfronter deg direkte. De har tross alt ikke en rygggrad (derav uttrykket slange) så mange av punktene du nevner er dessverre nytteløs og etter min erfaring så er det å konfrontere disse typene det verste man kan gjøre for da lager man for en evig fiende som kun kommer til å fokusere på å knekke deg uavhengig av hvor ærefull du er. Jeg har ennå ikke funnet en god metode for å håndtere dette. Det virker ganske håpløst for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
Vel da dropper du konfrontasjonene. Men du kan likevel starte med å bli en NEI-MANN. Så kan du sørge for å ta plass i situasjoner der de riktige personene i bedriften ser deg, og legger merke til at du tar plass.

Når jeg sier "ta plass" mener jeg ikke du skal fylle et vakuum med selvfølgeligheter og kverulering. Men at du bidrar konstruktivt på et vis som gir noe ekstra for bedriften. Feks på møter.

Bruk litt tid på bransjen din. Forsøk feks å ta rede på hvordan andre gjør det dere er igang med og se og sammenlikn, eller se om dere kan gjøre noe annerledes, evt hva dere kan endre.

Det er jo ikke garantert at du unngår slanger selv om du gjør noen endringer eller tar mer plass. Men det skader neppe å forsøke. Og kanskje gir deg det et ekstra løft som kan gi deg styrken til å overse tullingene og heller holde fokus på de normale på jobb og egen prestasjon og fremgang.
Fuck Mr. Plod!
Jeg er den mest useriøse på arbeidsplassen min, men det er aldri noen som klager på innsatsen.

En ting er å være lat, men det er noe helt annet å være lat rundt andre.

Folk driter egentlig i hva du gjør, folk bare irriterer seg så jævlig over de som spør om tjener eller kommer med unnskyldninger.

Vi har mange som sjefer rundt her og de som slikker de opp etter ryggen.

Jeg gjør ikke noe av det, så jeg får mindre tilsnakk og mindre arbeid.
Sitat av banankassen Vis innlegg

Det eneste måten å unnslippe spetakkelet er å finne en måte å leve på uten å delta i det tradisjonelle arbeidslivet.
Vis hele sitatet...
Har du noen tips?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Har du noen tips?
Vis hele sitatet...
Slangetemmer
Sitat av Astro Man Vis innlegg
1. Jeg spurte hvordan folk klatret karrierestigen uten å være slanger.

2. Du skrev noe som gjorde at jeg antok at du trodde jeg var en av disse slangene.

3. Jeg forklarte at jeg ikke var slange.

Så jeg skjønte hva op spurte om. Jeg bare spurte et annet spørsmål. Jeg har ingen grunn til å vri meg unna noe når jeg er anonym på et forum.
Vis hele sitatet...
Du spurte det åpne spørsmålet på en måte som om det var helt ubegripelig for deg å prestere på jobb uten å være en slange. Dette presiserte du videre med at «spisse albuer» er helt innafor (hva enn det betyr i din verden) for å klatre karrierestigen.

Forklaringen din i neste post var så vag at det kan bety hva som helst.

Du er heller ikke anonym og det er din egen feil. Du kan ta det opp med crew for jeg orker ikke å mate det inn med en sølvskje.

Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Har du noen tips?
Vis hele sitatet...
Nei. Lagde dog en tråd spesifikt for å få tips fra dere

https://freak.no/forum/showthread.php?t=339445

Fikk bare råd om å investere i bolig og shitcoins. Det er håpløst
Sist endret av banankassen; 25. november 2023 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Hvordan tenker folk at man skal klatre på karrierestigen uten å være slange?
Vis hele sitatet...
I det offentlige? Etterutdannelser og søke på mellomleder/lederstillinger internt.

I privat sektor? Man må være en slange uten at folk vet/tror du er en slange. Eventuelt nettverk.

Fikk forresten nesten en våt fantasi når jeg fantaserte på hvordan du håndterte situasjonen på poliklinikken. (no homo)