Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 947
shit was so cash
Anda22's Avatar
Har da mottat ett brev fra posten der det står at jeg ikke har fortollet varen og jeg må sende inn :

Fødselsnr
Kvittering eller faktura om varens sending innhold og verdi
og at jeg må betale 217 kroner eller eventuelt 110 vist varen sin verdi er under 1000 kroner.

Dere som har gjort dette før, det jeg lurer på er egentlig hvordan man gjør dette.
Sender du en epost til posten, sender du et brev til posten. Skal du bare merke navnet med "Posten" vist du sender det med brev

Og må du sende inn dene "Fortollungsfullmakt" ?
Og hvordan er det når tomasz sender deg denne "Kvitteringen" på epost, man må jo da printe det ut? Og det blir jo ikke en skikkelig kvittering når hvem som helst kan edite på det.
Første gang jeg er bedt om og fortolle noe så har litt smånoia

Takk på forhånd
The Merciful One
mr5050's Avatar
gå på postkontoret og få dem til og fakse over papirene til godssenteret i oslo så tar det noen dager så får du en hentelapp i postkassa med hva du skal betale vanligvis er det 25 % moms og et fortollingsgebyr på 80 kr

du må printe ut kvitteringen du pleier og få på mail etter nettkjøp og sende den med papirene til posten

det er viktig at tollvesenet ser hva verdien er fra det stedet du kjøpte fra
Sist endret av mr5050; 15. april 2011 kl. 13:09.
Be Thomasz sende deg en faktura og hvor han skriver at det er en gave, da slipper du avgift.

Print ut fakturaen og send den i et brev med frimerke eller du kan bruke en smartpost konvolutt (tror det er dyrere).
Neders på brevet du fikk fra posten står det adresse.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Trådstarter
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Be Thomasz sende deg en faktura og hvor han skriver at det er en gave, da slipper du avgift.

Print ut fakturaen og send den i et brev med frimerke eller du kan bruke en smartpost konvolutt (tror det er dyrere).
Neders på brevet du fikk fra posten står det adresse.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du gjort det med der det står "Fortollingsfullmakt" har du bare skrevet under og sendt inn sammen med faktura. Og sendte du også inn Fødselsnr med kvitteringen ?
Skrev bare under på fortollingsfullmakten og sendte den sammen med fakturaen. Du må skrive fødselsnummer der det står at du skal skrive, men jeg skrev ikke fødselsnummer på selve fakturaen. Husk at pris for frakt også må være med på fakturaen, måtte sende inn to ganger fordi det ikke stod
jamen yolo da.
luni's Avatar
Spar noen trær og send fødselsnummer på mail med fakturaen som vedlegg. Adressen står et eller annet sted på brevet du fikk.