Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1441
Forrige uke la jeg ut bilder av et prosjekt på "show off " delen her inne på WIP, da ble jeg rådet til å få dette slettet så fort som mulig pga. mulig politibråk ettersom jeg har blitt domfelt for dynamitt-tyveri osv.
Har tenkt litt på hvor realistisk dette er da jeg bare har hørt om èn person her på forumet som har opplevd nettopp dette, eller kanskje det er flere?
Er jo haugevis med potensielt dødlige bomber o.l. her inne som er godt dokumentert med videokamera og fakta om ekplosivene, hvis politiet har sett på disse videoene burde de vel ha tatt affære og aksjonert mot vedkommne uavhengig om han er tidligere straffedømt eller ikke?
Et lovbrudd er et lovbrudd uansett!
Med så mye videobevis osv. burde det gå temmelig glatt, dessuten vil det ikke koste særlig mye for staten heller.
Hva mener dere om saken? Er det virkelig for risikabelt? Da tenker jeg ikke bare for min egen del, men også på andre medlemmer.
Så lenge folk holder personlig informasjon for seg selv så er vel ikke det en veldig stor risiko ville jeg tro. Vis polititet ikke kan gå til crew'et for informasjon?
Tror nok ikke det er så stor fare for å bli busta som du tror. For det første må de jo faktisk bevise at det er du som står bak både brukeren og klippene som har blitt lagt ut, koble videoen opp imot en aktuell sak og sist, men ikke minst; faktisk finne videoen her på WIP.

Relax, take it eeeeeeaaasyyyy.
Politiet kan kreve den informasjonen de vil, desverre. Om de hadde gått inn for å ta noen på denne websiden kunne de spurt crew om ip-adresse(r) til personen som har vedgått et lovbrudd, deretter snakket med internettleverandøren til den personen for å få skaffet navn og adresse osv. Dette tar selvfølgelig tid for politiet, ettersom det må søkes om personlige info fra internettleverandørene. Jeg er litt usikker på hvordan det der fungerer, men jeg vet at de kan skaffe den informasjonen de vil, om de faktisk vil det.

Edit: Men som sagt, alt må bevises, som Bjølg nettopp skrev.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hadde dei spurt om IP hadde vi bedt dei dra til helvete, med mindre dei kan komme med rettslig grunnlag. Dei kan spørre, men ikkje kreve. På det punktet har vi gode rutiner i kru: ingen utleverer IP, enkelt og greit. Det er kun administratorer som eventuelt kan gi ut det, mot rettslig ordre.

Når det gjelder risikoen så er nok den absoulutt tilstades. Det er idioti å anta at ikkje politiet er klar over oss, og kva som foregår her inne.

Når det gjelder Søren Klype sitt tilfelle så var nok der ein ekstra risk, sidan han hadde identifisert seg 100% sikkert for politiet gjennom den straffesaka han diskuterte her på forumet...

Vi i kru har også diskutert måter å la ting komme ut meir anonymt, men vi er redde for misbruk av ein slik funksjon, så når og om den kjem er usikkert.

Viare så bør folk tenke gjennom kor mykje personlig info dei etterlater på sider som WiP. Dersom ein bedriv ulovlege aktivitetar bør ein kanskje gjere det så vanskeleg som mogeleg for politiet...

Dersom ein nyttar t.d relakks.se + slaskpost.se og er litt omtenksom med kva ein skriv, burde ein vere trygg.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Men vil politiet ha deg, finner de deg.
Om det kommer en video der de kan se hærverk og noe som kunne være en fare for mennesker, tror jeg politiet tilslutt finner deg
Jeg tror ikke purken kommer til en som fyrer av en ladning på en trygg måte... Men det er jo ulåvlig alikevel.
Hvis noen gjør hærverk (som Brainiac sa) Så tror jeg politiet konsentrerer seg om de først.
Men jeg vil ikke ta noen problemer på forskudd. Jeg satser på at politiet prioriterer parkeringsbøter først
Tja, vil tro det kommer an på alvorlighetsgrad på saken og.
Tror politiet går mye raskere etter store mengder HE-eksplosiver i en by enn litt hjemmelaget fyrverkeri.

Og det skjer da ganske få eksplosiv-relaterte ulykker i Norge utenom nyttår?
Kan jo ha noe med det å gjøre.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg hadde hatt en prat med politiet 1 år før jeg ble tatt. Det var bare anngående en kinaputt i skolefri.
Jeg tør påstå at søren klype sin situasjon er langt værre, + at han er myndig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg hadde hatt en prat med politiet 1 år før jeg ble tatt. Det var bare anngående en kinaputt i skolefri.
Jeg tør påstå at søren klype sin situasjon er langt værre, + at han er myndig.
Vis hele sitatet...
Heh, hadde vore interessant å hørt di historie - kanskje du kunne posta den?
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg hadde hatt en prat med politiet 1 år før jeg ble tatt. Det var bare anngående en kinaputt i skolefri.
Jeg tør påstå at søren klype sin situasjon er langt værre, + at han er myndig.
Vis hele sitatet...

Dette førte vel egentlig ikke til mer en beslagleggelse av kjemikalier?
Selv liker jeg å være forsiktig, men tror ikke politiet stormer på dør om de ser en video av en som hammer-tester 0,1g sprengstoff.
Har man derimot vært i problemer med politiet før, tror jeg risikoen er større.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Det tror jeg og! Har du gjort ugjerninger før kan de også tro at du er i stand til å gjøre det igjen.