Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 8548
Påstanden ble på 10 måneder for oppbevaring av 10 kg dynamitt,tyveri av ca 1100kg sprengstoff og noe slossing så jeg er relativt fornøyd.
Får den endelige dommen neste tirsdag.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Søren Klype Vis innlegg
tyveri av ca 1100kg sprengstoff
Vis hele sitatet...
Du mener gram?
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Betinget eller ubetinget?
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Du mener gram?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg mener kg !

Ubetinget fengsel, altså det blir smikk på kleptomanfingrene og rett i kasjotten!
Hæ? Over et tonn dynnamit? Eller er det andre sprengstoffet bare en stor sekk med AN gjødsel?
Niks, dette er snakk om ca 1125 kg med dynomitt, austin power, sollex +, eurodyn osv osv.. Regner ikke med ANFO-en..
Det ble også tatt ca. 1000 fenghetter og detonerende lunter.

Til og med David Toska fikk bakoversveis når jeg sa hva jeg satt innefor under varetektsoppholdet mitt!
nice(Y) du vet du har gjort det stort når TOSKa blir imponert-.- ... men seriøst, hva i ******* skulle du med over 1TONN HE? oklahoma city ellernoe? jaja, du har vel lært får vi håpe=)
Jeg er faktisk imponert. KUDOS fra meg!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hils David fra meg da Hvor lang tid har du tatt alt det sprengstoffet over?
Du hadde jo ikke alt på en gang, iogmed de fant 10 kg og beslaglegge.
Sitat av SNIFFER Vis innlegg
nice(Y) du vet du har gjort det stort når TOSKa blir imponert-.- ... men seriøst, hva i ******* skulle du med over 1TONN HE? oklahoma city ellernoe? jaja, du har vel lært får vi håpe=)
Vis hele sitatet...
Dommeren spurte meg om jeg hadde tenkt å gå til krig eller noe i den duren... Hehe
Men jeg hadde ingen lumske planer med sprengstoffet bare så det er sagt.
Jeg fikk en alvorlig lærepenge ja! 3-4 døgn på glattcelle etterfulgt av 4 uker i varetekt der man er innesperret 23 timer i døgnet på en 8m2 stor celle gjør noe med hodet til folk!
Etter varetktsoppholdet ble jeg overført direkte på en dom jeg ventet på å sone i samme fengselet uten muligheter for overflytting. Det var temmelig kjipt med tanke på at det er et av Norges mest sikre fengsel.

Men alt utenom de 10 kg-ene ble stjålet under et innbrudd.
Var syke greier, var helt utmattet etter å ha båret ca 50 kasser a 25kg med sprengstoff.
Selveste Toska da, si at jeg elsker genseren hans.
Samme her! Skjønt jeg aldri fikk se han i godt inntullet i mors lusekofte i virkeligheten!
Men nå begynner ting å spore av her...
Det må jeg si. Imponert ! Over 1 TONN ..
Så Hilse på Toska! Tror du har lært en lekse nå! Du får informere oss her om straffen din da!

Hils Toska
God dag folkens!
I dag har jeg mottatt dommen min og kan konkludere med at jeg har hatt griseflaks!

Selve dommen ble satt til 10 måneder hvor av 120 dager er gjort betinget.
I tillegg har jeg krav på 30 dager i varetektsfradrag + fratrekk for 3-4 døgn på glattcelle.
Og hvis jeg oppfører meg fint under soningen må jeg kun sone 2/3deler av straffen. i praksis betyr dette at jeg blir sittende innesperret i ca. 3 måneder.
3 måneder for tyveri av 1125kg dynamitt og 1000 fenghetter og oppbevaring av 10kg dynamitt samt flere voldssaker (§ 228 - § 229)
Når det gjelder sprengstoffet kunne ikke retten sammenligne saken min med noe annet i norsk rettspraksis, rett og slett for at dette var et så stort parti slik at man var usikkre på hvordan straffeutmålingen skulle bli. Noe som ser ut til å ha falt i min favør.
Dessuten har jeg hatt en meget god advokat, uten han hadde jeg sannsynligvis fått langt over 1 år uten noen betingelser.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Gratulerer! Det hørtes da ikke så veldig ille ut.
Bare oppfør deg fint og ikke prøv på noen MacGyver-trisk der inne
Hvordan er det med internett der du skal sone?
Høres ut som en bra advokat!
Neida, dette blir plankekjøring!
Har vært i fengsel noen ganger og har alltid sloppet ut på 2/3 så jeg vet hvordan man bør oppføre seg der inne kan man si.
Jeg har desverre ikke tilgang på internett der inne nei....
Advokaten var meget dyktig ja! Var advokat i nokas- saken.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Kom det ikke i nyhetene da? Det skrives jo om tyveri av under 10kg og..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
SHEESH!!

(Jo, det ser ut til at media har snappa det opp.)

Dersom folk absoulutt vil småprate om dette, så anbefaler eg at det blir tatt på irc, og ikkje på forumet.

Poster som er av typen "oi, kult!!", "tenk om...." etc. egner seg bedre på irc.

Ja, ting som "Haha, lite straff for et tonn HE" o.l. er småprat.