Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 14116
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Hmm, man får reke utover en vakker torsdag og se hvilke godsaker mht. overvåklning de har der.

Stedet er nok "i møllpose" selv om at det ikke er i bruk for tiden.
Noe vaktholdet burde tyde på.
Vis hele sitatet...

Som sakt er jeg ikke sikker på om det er vakthold der enda, kan jo hende forsvaret har skjønt at det ikke er vits i å bruke penger på å vakte noe som er nedlagt.

Gjør deg allefall klar for en liten gåtur, du må parkere ved hovedveien og derifra blir det noen skritt før du er fremme
Sitat av uenord Vis innlegg
Hvor mange har hørt om dette gigantiske anlegget?
Vis hele sitatet...
Det er den såkalte "riksbunkeren" du snakker om.
Den er lokalisert litt sørøst for Hønefoss og er ikke på langt nær så gedigen som noen vil ha det til.
Den rommer ca 1200 mann, eller rettere sagt den gjorde det den tiden den var operativ.
Nå er det som er igjen av den i sivil tjeneste.

Radaranlegget Nord for Oslo inngår i Gardermoen Air Traffic Control og har således ingenting med millitære anlegg å gjøre.

Sitat av Rick Vis innlegg
Gjør deg allefall klar for en liten gåtur, du må parkere ved hovedveien og derifra blir det noen skritt før du er fremme
Vis hele sitatet...
Hefter ikke, er uhelbredelig friluftsmenneske.
Sist endret av Max_Uflax; 23. november 2008 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Hefter ikke, er uhelbredelig friluftsmenneske.
Vis hele sitatet...
Da må du si om det enda er en aktiv alarm der når turen din er over

Når du kommer frem til garasjeporten på anlegget kan du fortsette opp ved siden av porten også litt inn gjennom skogen. Var 3-4 antenner stasjonert rundt omkring i område. For bortsett fra de antennene, også noen små "hus" utenfor porten er det ikke mye du egentlig får se vist du ikke tar skritte så langt at du begynner å bryte opp porten
Kornsirklene har jo advart oss en god stund nå mot år 2012.
Ifølge maya indianerne så er dommedag en gang i 2012:S
Det hele virker så søkt, men man kan jo ikke utelukke at det kan skje
Bygg deg en bunker hvis du er nervøs. Selv lar jeg være, livet er et sjansespill og iblant er man nødt til å tape.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Bygg deg en bunker hvis du er nervøs. Selv lar jeg være, livet er et sjansespill og iblant er man nødt til å tape.
Vis hele sitatet...
Man er faktisk tilogmed 100% garantert å tape i lengden
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Om vaktene er militære, hvorfor har de sivil bekledning og bevæpning? (Isbjørn...)

Tror forøvrig de hadde kommet litt lenger om de hadde klart å holde seg i skinnet litt. Utsagn om blå krystallenergi og omfattende tunnelnett i størsteparten av landet med tog som beveger seg raskere enn alt vi tidligere har sett gjør at "teorien" rimelig raskt mister troverdighet. Når man så kombinerer det med kraftfelter og smålabre skriveferdigheter garanterer man ikke nødvendigvis betingelsløs suksess. Jeg ler av ITpro.
Man er faktisk tilogmed 100% garantert å tape i lengden
Vis hele sitatet...
Det er HELT riktig, som atomet sier. Du er dømt til å tape i det lange løp.

Når det kommer til de togene som er så fantastiske at det ikke ligner grisen, så er det faktisk mulig i følge Zeitgeist (jeg går ikke god for det), uten å gå altfor Off-topic
Mitt store sp. mål er:
Er Erik & Kriss på listen?
Vil Erik & Kriss overleve?
1. Byråkratiet er et stort makkverk av en maskin. Det innebærer tusenvis av mennesker som jobber hver dag for å få alt til å gå rundt. Hemmeligheter som er såpass omfattende som konspirasjonsteoretikere gjerne skal ha det til, vil ikke forbli hemmelige lenge. Det er rett og slett for mange mennesker involvert.

2. Er det så vanskelig å erkjenne at det magnifikke systemet som bare ha en elite i kontroll med en plan, som en selvgående maskin? Jeg er klar over at mye virker som om det ligge en plan bak det, men det er det ikke. Det er ingen som kontrollerer det. Alt går av seg selv, og det er ingen hemmelig sekt, eller hva du måtte kalle det, på toppen og styrer alt. Noen styrer noe, noen andre styrer noe annet, og tilsammen skaper dette ett stort system som vandrer i vei uten at noen har kontroll. Ingen vet hva som skjer. Ingen styrer "alt". Det er ingen "big brother" som ser på deg der du sitter foran PC-en din og runker!
Det som synes mest merkelig med Svalbard Global Seed Vault, er at de bruker tungt bevæpnede vakter for å passe på noen plantefrø.

Enten så stemmer teoriene om makteliter, Planet X og dommedag, eller så må det være fordi de lagrer noen frø som ikke tåler dagens lys...... og vil verne stedet mot hasjplante-entusiaster og andre spesielt plante interesserte......
Sitat av MistyMysterious Vis innlegg
Det som synes mest merkelig med Svalbard Global Seed Vault, er at de bruker tungt bevæpnede vakter for å passe på noen plantefrø.

Enten så stemmer teoriene om makteliter, Planet X og dommedag, eller så må det være fordi de lagrer noen frø som ikke tåler dagens lys...... og vil verne stedet mot hasjplante-entusiaster og andre spesielt plante interesserte......
Vis hele sitatet...
Eller så er det fare for isbjørn deroppe.. Hadde pokker ikke fått meg til å stå vakt der ubevæpnet nei
Sitat av MistyMysterious Vis innlegg
Det som synes mest merkelig med Svalbard Global Seed Vault, er at de bruker tungt bevæpnede vakter for å passe på noen plantefrø.

Enten så stemmer teoriene om makteliter, Planet X og dommedag, eller så må det være fordi de lagrer noen frø som ikke tåler dagens lys...... og vil verne stedet mot hasjplante-entusiaster og andre spesielt plante interesserte......
Vis hele sitatet...
Hasjplante hadde vært noe. Lurer på om de har frø for syltetøybusk også.
Sitat av MistyMysterious Vis innlegg
Det som synes mest merkelig med Svalbard Global Seed Vault, er at de bruker tungt bevæpnede vakter for å passe på noen plantefrø.

Enten så stemmer teoriene om makteliter, Planet X og dommedag, eller så må det være fordi de lagrer noen frø som ikke tåler dagens lys...... og vil verne stedet mot hasjplante-entusiaster og andre spesielt plante interesserte......
Vis hele sitatet...
Tungt bevæpna vakter? Hvor ser du det? Jeg ser en fyr med en vanlig jaktrifle. Kjekt mot isbjørn, men skulle jeg ha beskytta stedet mot folk ville jeg heller ha satsa på pistol/mp5/hk416(e.l.), alt ettersom hvor mobile og tungt bevæpna vaktene skulle være. Generelt er det ganske vanlig (påbudt?) med bevæpning hvis man skal ut og farte på svalbard pga isbjørn.

Og for den saks skyld - hvis man skal beskytte et sted mot folk, så er vel den bekledningen der OGSÅ heller lite funksjonell. Tror heller han er en snill og hyggelig oppsynsmann som ikke vil bli bamsemums.
Sist endret av atomet; 2. desember 2008 kl. 00:34.
Siv Jensen er med i Bilderberger group, *taps nose*
Tungt bevæpna vakter? Hvor ser du det? Jeg ser en fyr med en vanlig jaktrifle. Kjekt mot isbjørn, men skulle jeg ha beskytta stedet mot folk ville jeg heller ha satsa på pistol/mp5/hk416(e.l.), alt ettersom hvor mobile og tungt bevæpna vaktene skulle være. Generelt er det ganske vanlig (påbudt?) med bevæpning hvis man skal ut og farte på svalbard pga isbjørn.

Og for den saks skyld - hvis man skal beskytte et sted mot folk, så er vel den bekledningen der OGSÅ heller lite funksjonell. Tror heller han er en snill og hyggelig oppsynsmann som ikke vil bli bamsemums.
Vis hele sitatet...
Good point. Dette et også en av flere banker som oppbevarer frø, fordi folk liker å ha en preventiv(?) innstilling. Det er nok sikkert bevæpnede vakter hos de andre bankene også, grunnet forskjellige forhold.

KP for god latter!
For den saks skyld - bevæpning i "anti-isbjørn-øyemed" er faktisk så til de grader vanlig på svalbard at du kan LEIE våpen der. Når jeg søkte litt etter opplysninger om dette i går (mener å ha hørt at det er påbudt, men fant ikke noen lover e.l. som sa dette), så fant jeg tilogmed flere punkter om dette i HMS-reglene til en lokal bedrift. Skulle man utenfor tettbygd område, så SKULLE man ha med våpen, og hvis man i det hele tatt så en isbjørn, så skulle man lade våpenet.

Mener også å huske at isbjørn generelt er veldig nysgjerrig av seg, i tillegg har de lært seg at mennesker betyr mat - vanligvis bare i form av søppel, men allikevel vil dette si at isbjørn vil oppsøke mennesker.
seff har de bøsser pga isbjørn! på bildet ser vi frøbanken og noen som har givær pga isbjørn! det som er poenget er at dem har en frøbank i det heletatt, jo fordet de beskytter plantene fra utrydelse, vis den katastrofen i 2012 skulle bli virkelighet!
Sist endret av sykofant; 3. desember 2008 kl. 03:26.
Au da:

http://www.aftenposten.no/viten/article2803176.ece

"Rapporten inneholder mye som vi er enige i og allerede vet. Effektiv vitenskapelig koordinasjon, nok observasjonstid og folk som observerer på rett sted til rett tid trengs for å håndtere trusselen, sier Crowther, som sier at det vil ta tid for å få verdens politikere med om bord."
Sist endret av piuu; 3. desember 2008 kl. 05:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av piuu Vis innlegg
Au da:

http://www.aftenposten.no/viten/article2803176.ece

"Rapporten inneholder mye som vi er enige i og allerede vet. Effektiv vitenskapelig koordinasjon, nok observasjonstid og folk som observerer på rett sted til rett tid trengs for å håndtere trusselen, sier Crowther, som sier at det vil ta tid for å få verdens politikere med om bord."
Vis hele sitatet...
Nå håper jeg at du mener dette innlegge ditt som ren sarkasme, for ellers trenger du å lese linken en gang til.. for var da ikke snakk om å få politikere ombord i noen "ark" her..
Sitat av Rick Vis innlegg
Nå håper jeg at du mener dette innlegge ditt som ren sarkasme, for ellers trenger du å lese linken en gang til.. for var da ikke snakk om å få politikere ombord i noen "ark" her..
Vis hele sitatet...
Niks, det var ment som en informasjonskobling i noe mindre seriøs kontekst.

Cowther nevner blant annet "håndtere trussel" og "få med verdens politikere". Hvis du da klarer å se hva trådstarter og artikkelen det henvises til handler om, er det litt morsomt. Det essensielle i ITpro'artikkelen er jo at han hevder at norske politikere (og globale) allerede har tatt trusselen på alvor ved å bygge såkalte "undergrunnsbaser"
Sitat av piuu Vis innlegg
Au da:

http://www.aftenposten.no/viten/article2803176.ece

"Rapporten inneholder mye som vi er enige i og allerede vet. Effektiv vitenskapelig koordinasjon, nok observasjonstid og folk som observerer på rett sted til rett tid trengs for å håndtere trusselen, sier Crowther, som sier at det vil ta tid for å få verdens politikere med om bord."
Vis hele sitatet...
det her er ikke samme greia i det hele tatt da..
I og med at det er Mr. Aune som skrev artikkelen, for en stund siden, som gjorde at denne tråden ble startet så må jeg jo få si at Aune har et ganske dårlig rykte på seg når det kommer til konspirasjons teorier.

For de som ikke har fått med seg stuntet til nFF mods legger ved link til Slashdot sin tråd: "På fisketur med Pål og Vidar". (må leses!)
Read and laugh!
Jeg så faktisk noen videoer av dette på youtube. Disse hadde meget få (mellom 500-1000 seere) og de har blitt fjernet. Det er visstnok snakk om at en planet (som jeg ikke husker helt, tror det begynner på n though.) skal komme i bane med jorda. CIA og som sagt kremen av samfunnet vet tydeligvis om det. På denne planeten er det aliens. MEGA store menneskelignende aliens, sikkert 10-20m høye, med vinger. Disse så jeg vertfall på filmen. Begravde fossiler, og faktisk en babyalien også men det var på en annen video så den tror jeg kansje var fake.

Det som er interresant er at det ifølge Bibelen så skal det komme en fredensmann (som egentlig er antikrist), Barack Obama. Det skal være enorme masseødleggelser i endenes tid. Det skal fly skapninger over ifra Niburu. De snakker jo også om ett merke og ett nr i reportasjen. Det står det også om, dyrets merke. De som vil leve må ta dyrets merke. Kansje det er denne E`en med oppoverpil? De vil forsåvidt selge sjela si da og brenne evig i helvete. Jeg vurderer å bli kristen. Tenk hvis alt stemmer da? Mener og si at faren til en jeg gikk i klasse med hadde spådd eller hva nå jeg skal si at jorden gikk under i om jeg ikke tar helt feil 2012. Ganske spooky stuff...

Og forsåvidt om det er fakta Oscarpris til samtlige politikere og resten av makteliten for å holde det skjult, men hva gjør man ikke i en nødens stund for å overleve?

Sitat av magziii Vis innlegg
Jeg så faktisk noen videoer av dette på youtube. Disse har nå blitt fjernet. Det er visstnok snakk om at en planet (som jeg ikke husker helt, tror det begynner på n though.) skal komme i bane med jorda. CIA og som sagt kremen av samfunnet vet tydeligvis om det. På denne planeten er det aliens. MEGA store menneskelignende aliens, sikkert 10-20m høye, med vinger. Disse så jeg vertfall på filmen. Begravde fossiler, og faktisk en babyalien også men det var på en annen video så den tror jeg kansje var fake.

Det som er interresant er at det ifølge Bibelen så skal det komme en fredensmann (som egentlig er antikrist), Barack Obama. Det skal være enorme masseødleggelser i endenes tid. Det skal fly skapninger over ifra Niburu. De snakker jo også om ett merke og ett nr i reportasjen. Det står det også om, dyrets merke. De som vil leve må ta dyrets merke. Kansje det er denne E`en med oppoverpil? De vil forsåvidt selge sjela si da og brenne evig i helvete. Jeg vurderer å bli kristen. Tenk hvis alt stemmer da? Mener og si at faren til en jeg gikk i klasse med hadde spådd eller hva nå jeg skal si at jorden gikk under i om jeg ikke tar helt feil 2012. Ganske spooky stuff...

Og forsåvidt om det er fakta Oscarpris til samtlige politikere og resten av makteliten for å holde det skjult, men hva gjør man ikke i en nødens stund for å overleve?
Vis hele sitatet...
111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111 1111111

ops ble litt feil det der. litt for fjern... egentlig baaad tidspunkt og lese konspirasjonsteorier om verdens undergang også;P
Sist endret av magziii; 3. desember 2008 kl. 17:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av magziii Vis innlegg
Jeg så faktisk noen videoer av dette på youtube. Disse hadde meget få (mellom 500-1000 seere) og de har blitt fjernet. Det er visstnok snakk om at en planet (som jeg ikke husker helt, tror det begynner på n though.) skal komme i bane med jorda. CIA og som sagt kremen av samfunnet vet tydeligvis om det. På denne planeten er det aliens. MEGA store menneskelignende aliens, sikkert 10-20m høye, med vinger. Disse så jeg vertfall på filmen. Begravde fossiler, og faktisk en babyalien også men det var på en annen video så den tror jeg kansje var fake.

Det som er interresant er at det ifølge Bibelen så skal det komme en fredensmann (som egentlig er antikrist), Barack Obama. Det skal være enorme masseødleggelser i endenes tid. Det skal fly skapninger over ifra Niburu. De snakker jo også om ett merke og ett nr i reportasjen. Det står det også om, dyrets merke. De som vil leve må ta dyrets merke. Kansje det er denne E`en med oppoverpil? De vil forsåvidt selge sjela si da og brenne evig i helvete. Jeg vurderer å bli kristen. Tenk hvis alt stemmer da? Mener og si at faren til en jeg gikk i klasse med hadde spådd eller hva nå jeg skal si at jorden gikk under i om jeg ikke tar helt feil 2012. Ganske spooky stuff...

Og forsåvidt om det er fakta Oscarpris til samtlige politikere og resten av makteliten for å holde det skjult, men hva gjør man ikke i en nødens stund for å overleve?
Vis hele sitatet...
joda, hjelper nok å bli kristen
Sånn at vi får oppklart hvordan en tung bevæpnet soldat mulig ser ut:


http://img.photobucket.com/albums/v216/aftab187/Army_special_ranger.jpg


Ved å bruke sunn fornuft kan man lett komme frem til at dette bare er et nytt "scoop" fra Mr. Aunes side. Som vi allerede veit hoppe han på alt "konspiratorisk" som kryper og går.
Håper disse "fakta" ikke skremmer dere konspirasjonselskere der ute, media velger jo det vi skal se, og det vi skal vite, men internett er åpent for alt mulig JUNK og det er soleklart at dette er JUNK.
Hvis jeg tar feil så gir jeg dere rett til å komme opp i trynet på meg å si: HVA SA JEG? når jorda en gang går under!
Sitat av Rick Vis innlegg
Som sakt er jeg ikke sikker på om det er vakthold der enda, kan jo hende forsvaret har skjønt at det ikke er vits i å bruke penger på å vakte noe som er nedlagt.
Vis hele sitatet...
Tar jeg ikke helt feil er forsvaret pålagt å ha vakthold på alle større eiendommer, også de som ikke er i bruk. Det er først når eiendommen er overdratt til Forsvarsbygg for videre salg, vaktholdet kan fjernes. Jeg vet i alle fall at når jeg var i forsvaret, var det vakthold på en rekke nedlagte leirer rundt Oslo, med denne begrunnelsen.

Det kan forklare hvorfor det var vakthold på noe som tilsynelatende var nedlagt. Jeg antar prosessen med å kvitte seg med et slikt anlegg tar sin tid.
unyttig bruk av resurser og stå å vakte et tomt lokale spør du meg!
Sitat av myrdan11 Vis innlegg
unyttig bruk av resurser og stå å vakte et tomt lokale spør du meg!
Vis hele sitatet...
Virker litt tomsete å beskytte plantefrø mot isbjørn også, særlig når frøene ligger dypt inni fjellet bak en ståldør. Visste ikke at isbjørn spiste frø ?
Sitat av MistyMysterious Vis innlegg
Virker litt tomsete å beskytte plantefrø mot isbjørn også, særlig når frøene ligger dypt inni fjellet bak en ståldør. Visste ikke at isbjørn spiste frø ?
Vis hele sitatet...
Det er derfor en har vaktene har våpen, ikke for å beskytte deg selv, men for å beskytte sultne isbjørner som har gått lei/tom for lokalmat. Men det er forståelig, tenk hvor kjip mat det er å finne på svalbard.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av magziii Vis innlegg
Jeg vurderer å bli kristen.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en flott plan, det vil nok hjelpe.

Det er helt vanvittig hvor blåøyde og naive noen folk er... Man kan nesten si hva som helst, og det er alltid én som tror på tullet. Trist er det...
Sitat av MistyMysterious Vis innlegg
Virker litt tomsete å beskytte plantefrø mot isbjørn også, særlig når frøene ligger dypt inni fjellet bak en ståldør. Visste ikke at isbjørn spiste frø ?
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at frøene skal beskyttes mot isbjørn? En ståldør holder fint mot isbjørn. Stedet og frøene skal nok beskyttes mot f.ex. drittunger som skal ut på pøbeltokt, konspirasjonsteoretikere som skal "bevise" at dette *egentlig* er en bunker for "eliten", og annet som vi vanligvis bruker f.ex. vektere eller en vaktmester til her hjemme. For den saks skyld kan han vel rett og slett være fyren som har vist fotografen rundt. Problemet er at svalbard har en viss befolkning av isbjørn som syns både guider, vektere og vaktmestere ser ut som god mat, og siden vaktmestere og vektere generelt ikke synes dette høres så koselig ut, så har de med seg en kraftig rifle hvis de er lure, og jeg vil tro det samme også gjelder guider. Med andre ord har han rifla for å beskytte seg selv og eventuelle besøkende mot isbjørn.
Hehe jeg har ikke sagt at jeg tror på det synes det bare er interresant Hvem vet egentlig? Det er ikke mange år siden hitler brant jødeunger, skjøt familier, gjorde levende eksprimenter med f.eks fryse folk til nesten døde og hive de i kokende vann etterpå. Jeg sier ikke at det ER sånn men om noe slikt evt kom til å skje så er det jo faktisk godt mulig at regjeringen omtoppfolkene hadde gjort det på en slik måte. Og hva med videoene som har blitt fjernet da? Hvorfor ble de fjernet? Kryr av ikke-sanne konspirasjonsteorier på youtube. Men men man kan ikke tenke sånn. Skjer det så skjer det og da skal vi nå vertfall dø hånd i hånd hehe:P Med Bob Marley på store høytalere og spliffen i kjeften, hehe
Sist endret av magziii; 4. desember 2008 kl. 16:58.
Når man snakker om blåøyde og at folk tror på alt de hører, er ikke flesteparten da VELDIG blåøyde? De fleste tar jo det de får fra eksempler; Skole/utdanning, Media/Nyheter, og svelger helt, uten noen som helst fordøyelse eller kritisk vurdering. Skolesystemet er ikke der for å lære deg å tenke, det er der for å vise deg HVORDAN du skal tenke og hva du skal tro.

Hadde dere tatt dere tiden til å se på stoffet og dokumentasjonen som står bak de mest troverdige av disse 'konspirasjonsteoriene' (konspirasjon er tabu!) hadde dere nok hatt et litt annet syn på saken. Konspirasjoner foregår rundt dere til enhver tid, tenk dere om.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av wack Vis innlegg
Når man snakker om blåøyde og at folk tror på alt de hører, er ikke flesteparten da VELDIG blåøyde? De fleste tar jo det de får fra eksempler; Skole/utdanning, Media/Nyheter, og svelger helt, uten noen som helst fordøyelse eller kritisk vurdering. Skolesystemet er ikke der for å lære deg å tenke, det er der for å vise deg HVORDAN du skal tenke og hva du skal tro.

Hadde dere tatt dere tiden til å se på stoffet og dokumentasjonen som står bak de mest troverdige av disse 'konspirasjonsteoriene' (konspirasjon er tabu!) hadde dere nok hatt et litt annet syn på saken. Konspirasjoner foregår rundt dere til enhver tid, tenk dere om.
Vis hele sitatet...

Ja egentlig så er det FSM som styrer alt. Faktisk så kan jeg ikke med sikkerhet vite om jeg faktisk lever, FSM bare manipulerer meg til å tro det.
Hehe jeg har ikke sagt at jeg tror på det synes det bare er interresant Hvem vet egentlig? Det er ikke mange år siden hitler brant jødeunger, skjøt familier, gjorde levende eksprimenter med f.eks fryse folk til nesten døde og hive de i kokende vann etterpå. Jeg sier ikke at det ER sånn men om noe slikt evt kom til å skje så er det jo faktisk godt mulig at regjeringen omtoppfolkene hadde gjort det på en slik måte. Og hva med videoene som har blitt fjernet da? Hvorfor ble de fjernet? Kryr av ikke-sanne konspirasjonsteorier på youtube. Men men man kan ikke tenke sånn. Skjer det så skjer det og da skal vi nå vertfall dø hånd i hånd hehe:P Med Bob Marley på store høytalere og spliffen i kjeften, hehe
Vis hele sitatet...
Det er umulig å kontrollere hva som blir sagt på internett, kanskje de ble fjernet fordi de sugde? Vil tørre å påstå at det er en ganske stor forskjell mellom den antatte "jordens undergang" og nazi-Tyskland, og det også ganske irrellevant i denne sammenheng at Nazistene gjorde eksperimentelle forsøk på jøder! Vi lever ikke i en politistat, og det hvis vi hadde gjort det så skal jeg LOVE DERE at dere hadde vist det, samme faen hvor mye NRK Østnytt eller TV2 Nyhetskanalen hadde fortalt dere hvor fantastisk landet vi bor i er!

Nå kan det brått hende at vi ser oss tilbake om 20 år og tenker: Hvorfor i helvete gikk U.S.A. inn i Iraq?
Akkurat som man å sier; Hvorfor lot folk Hitler komme til makten?

Det har seg sånn at frykt pg håp, som alle følelser gjør noe med folk. I 30-tallets Tyskland var det en depresjon så utrolig at unger lekte med bunter med penger istedenfor byggeklosser fordi det var billigere, inflasjonen var så stor, og fattigdommen likeså, nå alle de Europeiske Allierte maktene samt Statene krevde penger tilbake for hva Tyskland gjorde under første verdenskrig. Nå har det seg sånn at mye skyld lå i at USA hadde klart å rævkjøre sin egen økonomi, men uansett dagens eksempel er Iraq. Folk støtte Bush-regjeringen da de gikk inn i Iraq fordi de trodde de kjempet for frihet, solidaritet osv blalalala. Det virker som de ene og alene gikk inn for økonomien, Iraq har prøvd å saksøke USA i den internasjonale domstolen i Haag, Nederland, fordi USA trekker ressurser (mest i form av olje) ut av Iraq. Dette har jo vært en fiasko uten like, siden USA i dag nå er i resesjon. Poenget er at hvis en regjering serverer folket en rett som heter håp, så sluker folket det, og regjeringen kan gi folket regningen, og folket betaler uten å mukke.
Det er bra at vi har internett og kan dele våre meninger, erfaringer og oppfatninger med mennesker over hele verden om vi vil. Konspirasjonsteorier generelt kan vel ha både noe sant og noe usant i seg, og sannheten har jo ofte forskjellige fasetter ettersom hvordan man oppfatter dem.

Jeg tror i alle fall at det er en gruppe mennesker som har altfor stor makt i denne verden, hvor de beskytter sine egne interesser på en måte som skaper negative konsekvenser for oss alle og skader vår frihet. Spørsmålet er bare hvor godt de er organiserte. Jeg tror heller det finnes forskjellige nettverk med likesinnede mektige mennesker som har felles interesser og agenda.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Terickon Vis innlegg
Har lest endel om Nibiru (planet X) Det siste året og de fleste opplysninger om den stemmer. NASA har faktisk sett planeten og bekreftet at den fins og at den beveger seg. Om den skal pasere jorda derimot har de ikke sakt noe om. Det som også er spennende er at Mayakalenderen slutter i 2012. For de som ikke vet det er Mayakalenderen en tidskalender på 13 trinn hvorav hvert trinn har 7 døgn. Hvert døgn har en dag og en natt. Ser vi opp igjennom historien ser vi at "positive ting" Har skjedd på dagene og "negative" på nettene eks: 2 verdenskrig skjedde på en natt. Vi gikk netopp inn i den 6 dagen på det nest siste trinnet om jeg ikke tar feil. Den 6 dagen startet 4 november. Samme dag som Obama ble valgt.

Now you draw the paralels
Vis hele sitatet...
Hva med tidsforskjellene da? Det var natt da Obama ble valgt i Norge, men hva var klokken i USA?
Sitat av Jersey Schultz Vis innlegg
Hva med tidsforskjellene da? Det var natt da Obama ble valgt i Norge, men hva var klokken i USA?
Vis hele sitatet...
De "døgnene" han snakker om er nokk mye lenger en 24 timer....
Sitat av jarl Vis innlegg
De "døgnene" han snakker om er nokk mye lenger en 24 timer....
Vis hele sitatet...
...Og har isåfall også en mye større treffsikkerhet, hvilket gjør det ganske mye mindre imponerende...
Sist endret av Gamgee; 20. mai 2009 kl. 18:29.
At det finnes sensur av pressen er ingen overraskelse. Det er sensur overalt. Så fort man har meninger som går litt i motsatt retning av hva man "bør" mene så hyles det om sensur. Jeg syns det er synd at det skal være slik i samfunnet vårt. Like synd som at meldemmer av visse organisasjoner i Norge har flere rettigheter enn andre -som brorskapsstiftelser, som er en gjeng med høyt utdannede folk som hjelper hverandre i nøden. Slik jeg ser det er mye av verden vi lever i korrupt. Enten det er Norge eller Chicago (Link: http://www.dagbladet.no/2009/05/12/m...litet/6125291/) I Chicago leser man om politi som går til angrep mot såkalt fattige, dvs kriminelle som lever fett av andre mennesker. Og det gjør de for å få en del av kaka selv. Bare en tanke som slår meg: Var det kanskje derfor prostistusjon ble ulovlig i Norge? Så politiet kunne få ta en del av den summen som de opprinnelige bakmennen tok? Kanskje en absurd tanke, men en tanke jeg har likevel. Jeg tror ikke moralen blant norske politifolk er så mye vesentlig høyere enn hos amerikanske. Hvorfor skulle de være det? (Vel, det var et lite sidesprang.)

En kan jo spørre seg selv hvorfor det er så farlig å diskutere UFOer. Sitter den såkalte makteliten på visse bevis om at det faktisk finnes liv på andre planeter? Og er det truende for menneskeheten? Heldigvis har man jo internett i våre dager, så en kan gå forbi norsk sensur ved å gå inn på den opprinnelige kilden.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Siden når ble det farlig å diskutere UFOer? Forresten så er konspirasjonsteorien din rundt prostitusjonslovgivningen direkte latterlig.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Siden når ble det farlig å diskutere UFOer? Forresten så er konspirasjonsteorien din rundt prostitusjonslovgivningen direkte latterlig.
Vis hele sitatet...

Det ER farlig å diskutere UFOer. Det er alt jeg vil si om den saken. Prostitusjonslovgivningen er direkte latterlig i mine øyne, og om den har slike intensjoner som jeg har skissert er kun spekulasjoner. Men det er jo lov å ha det på diskusjonsforum.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Bevis det.
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Bevis det.
Vis hele sitatet...
Kan ikke. Innleggene mine slettes.
Sitat av Skambank Vis innlegg
Det er umulig å kontrollere hva som blir sagt på internett, kanskje de ble fjernet fordi de sugde? Vil tørre å påstå at det er en ganske stor forskjell mellom den antatte "jordens undergang" og nazi-Tyskland, og det også ganske irrellevant i denne sammenheng at Nazistene gjorde eksperimentelle forsøk på jøder! Vi lever ikke i en politistat, og det hvis vi hadde gjort det så skal jeg [COLOR="Red"]LOVE DERE[/COLOR] at dere hadde vist det, samme faen hvor mye NRK Østnytt eller TV2 Nyhetskanalen hadde fortalt dere hvor fantastisk landet vi bor i er!
Vis hele sitatet...
Dette har jeg ingen tro på at du kan love, siden det ikke fins noen garanti for at ikke vi nordmenn lever i et hjernevasket samfunn som via tiår eller mer har utviklet seg til en tilsynelatende godt samfunn for en relativ stor del av befolkningen, med tanke på at en større prosentandel av disse kan være hjernevasket. Alt som foregår på det hemmelige planet vil forbli unntatt offentligheten, til den sittende makt bestemmer at hemmeligheten skal offentliggjøres - da flere tiår etter at den aktuelle hendelsen var et brennhett tema - og ville kanskje avslørt seg for den hjernevaskede representasjonen av den relativt store gruppen.

Hva ville skjedd tror du, hvis denne gruppen fikk anelsen om at de var blitt systematisk hjernevasket på bakgrunn av det demokratiske folkesynet som sier at "i prinsippet er folkets røst nasjonens tale?" En politistat i et slikt samfunn måtte vært maskert og i så tilfelle kreves det en maskerade, hvilket betyr det å skjule noe helt eller delvis ved å gi det et annet ansikt eller trekk som ikke gjør det underliggende gjenkjenbart. Når ilden er slukket i åkeren og nye avlinger er sådd og høstet, sådd og høstet, er alle spor etter brannen som synliggjorde skadens omfang for lengst visket bort - og på det viset vises bare åkeren slik den fremstår i dag - og ikke dengang da, derledes når!

Politistat er sammenlignbart med en total makt til styresautoriteter og den dømmende makten og jeg kan ikke umiddelbart si at jeg klarer per definisjon gitt i dette tilfelle, å skille forskjellen mellom politistat og dagens samfunn. At vi blir indoktrinert, fortalt og gjentatte ganger sammenlignet forskjellig med politistater i andre områder av verden, betyr ikke det nødvendigvis at det ikke fins en maskert politistat under vårt demokratiske styre! Hjernevaskelse er å gi den hjernevaskede den virkelighet han eller hun vil tro på, og skjule den reelle virkeligheten for vedkommende så ikke hans eller hennes sinn skal se gjennom virkeligheten nå - og virkeligheten da - og trekke sammen en logisk slutning som to + to = fire, og dermed få et skremmende innblikk i hvordan realiteten egentlig er!

Folk som ikke hjernevaskelsen har av en eller annen årsak fungert optimalt i praksis, og på grunn av at dette vedkommende har fått en teft av det bitre - som oftest smaker sterkere enn det søte - så fins det en hjernevaskelsessikkerhetsanordning for såkalte paranoide skikkelser, en trussel til politistatens totalitære og maskerte utøvelse av makt! I et perfekt demokratisk samfunn fins ikke slike skikkelser, fordi alle ville ha rett til å utøve sine ytringer og meninger uten å bli nevneverdig stemplet, kritisert eller forulempet for sin overbevisning av den store majoriteten. Slik fungerer ikke demokrati i praksis, fordi den tillater selvsagt majoriteten nettopp dette: Å stemple, kritisere og forulempe disse skikkelsene med de sterke og - viktigst av alt - avvikende meninger, og i tillegg fins det en automatisk konsekvens som det frie demokratiske samfunn tilegner slike individer - stigmatisering!

Dermed er det forstått at via en maskert totalitær utøvelse av makt har disse individene blitt kneblet eller latterliggjort og videre plassert i bås for ikke å være en trussel mot den underliggende politistaten. Hele prosessen er altså en systematisk hjernevask som forklarer gruppenes reaksjoner mot den individuelle retten, som plutselig ikke gjelder disse grupper individer på bakgrunn av generell, allmenn oppfatning - som merkelig nok ligner en metodisk indoktrinering med hjernevaskende elementer.

Fordi at nettopp en så stor samlet gruppe med felles ideologi klarer i praksis å motstride seg sin egen ideologiske kriterier, ved det å utstøte disse "objektene" ut av samfunnet og inn i sin egen paranoide verden, er det lov å spørre seg selv: Hvordan får vi til dette? Jo, ved at statsmakten presenterer de bevis eller faglige anerkjennelse på områdene den paranoide påpeker, da som motbevis eller på annet vis systematisk dementerer påstandene ved å tillegge de falske beslutningsprosesser, som er innlært hos en viss hjernevasket prosent, som igjen automatisk påvirker resten av den allmenne opplyste, som igjen opplyser og vekker den kritiske sansen til neste samfunnsrepresentantive nivå, til neste nivå og slik fortsetter det til domino-effekten endelig har lagt seg og zen (balanse) er opprettet i samfunnet!

På bakgrunn av mine påstander kan jeg stå i fare for å bli plassert i bås som paranoid, hvilke ville betydd at et mottiltak fra statens side ville vært å gjort det motsatte av hva jeg påstår og dermed motbevises mine påstander og jeg er paranoid. I motsatt fall vil noe eller alt av hva jeg har påstått på et eller annet vis skje, vil dette bevise mine påstander, men det vil allikevel høres usannsynlig ut for de delene av den hjernevaskede gruppen og dermed blir jeg plassert i bås som paranoid inntil det motsatte er bevist. Dermed har samfunnet bevist sin maskerte politistats demokratiske funksjon i praksis, og dette ville selvsagt vært kneblende eller destruerende for meg som tilhørende det demokratiske samfunn, fordi båsen av denne gruppen mennesker er allerede avvikende og dermed sosialt utstøtt av generell allmenn gyldig oppfatning.

Et mottiltak fra den paranoides samfunn vil som oftest få følger som at han eller henne forsøker å bevise sin urett ved å samle sammen beviser for sine påstander, som for en politistat er lett å kamuflere, fjerne, transformere, bortforklare eller lignende teknikker benyttet, som alle ville vært brukt for å overbevise de forskjellige nivå i samfunnslaget om at slike påstander er foolish! Dermed latterliggjør den paranoide seg selv og etterlatt til den dømmende makt som er her representert av den hjernevaskede befolkningen - uten at stat, autoriteter og domstol trenger å gjøre nevneverdige inngrep for å demonisere skikkelsen - som kan være sinnsyk eller rett og slett fikk et tilfeldig innblikk som en uforutsett malfunksjon oppstått i den metodiske og systematiske hjernevaskelsesprosessen.

En måte å angripe slike hjernevaskelsesoperasjoner på er å samle tilhengere til sine paranoide tankemønster ved å motdoktrinere de indoktrinerte underliggende funksjonene som blokkerer for de opplystes virkelige dømmekraft, eller egentlige personlige og individspesifikke, upåvirkelige kritiske sans. Dette kan gjøres ved at vedkommende i god tid i forveien plasserer seg selv i den stigmatiserte båsen og jobber seg systematisk tilbake til samfunnet, ved å poengtere de systematiske hjernevaskelsesprosessene med argumentasjoner som vanskelig kan motargumenteres, på bakgrunn av de feil og mangler enhver politistat vil forsøke å skjule overfor den generelle befolkningen - og dermed trekke sammenligninger ut av det!

Det er bare for den paranoide å bruke litt paranoid teft og vente på de rette anledninger til å åpne opp øynene på resten av befolkningen, som han vet er opplyste nok til å innse det samme han så, om bare de riktige forholdene ligger til rette - nemlig svakhetene som alltid ligger i en metodisk og systematisk hjernevaskelsesprosess, ofte ensbetydende med politiske beslutninger og avgjørelser! Som eksempler har vi narkotikapropagandaen, som av et stadig større tilhengerskare er oppfattet som et konspiratorisk konsept mot den fri vilje og demokratiske ideologien, og som i langt større grad befester seg en allmenn aksept i større deler av befolkningen og de fagkyndige miljøer - og i neste omgang tar for seg enkelte politiske representanter.

Når målet er nådd vil tiden vise om dette var et typisk paranoid konspirasjonsteori eller om det faktisk er underliggende konspiratoriske hendelser i denne allmennhetens hjernevaskelse, som har kostet enorme penger og ressurser, ofre i alle samfunnslag og bidratt til å utføre en systematisk diskriminering, forfølgelse og dom over en relativ stor gruppe med uskyldige mennesker - som kan sammenlignes med nazistenes forsøk på verdensherredømme (narkotikalovgivningen er skrevet ned i internasjonale konvensjoner og dermed lik i nesten hele verden) på omfang og skade - slik jødeforfølgelsen er blitt beskrevet. Her i Norge er det ikke assosiert dødsstraff, livsvarig fengsel eller for strenge dommer for narkotikakriminalitet som ikke er regnet som organisert, men du skal ikke mange flytimene før du kommer til nasjoner som praktiserer denne loven helt ulikt, men på samme type ofre!

På bakgrunn av mine påstander vil jeg trekke en slutning om at du ikke kan med sikkerhet love, at vi i den vestlige verdens demokrati, ville følt det om vi hadde levd i en politistat! Beklager den noe konspiratoriske undertonen i min uenighet med ditt syn, men hey - jeg er paranoid - så det kom vel ikke som en bombe?

▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av uenord Vis innlegg
Tja. Ikke helt sikkert på den der. Hvem har sagt at folk absolutt må få høre om alt som skjer?
På den annen side, kanskje vi får vite det, men ikke tror på det siden der er for far out?

I en annen tråd her var det en som skrev:


Hvor mange har hørt om dette gigantiske anlegget?
Ikke så mange tror jeg, men likevel eksisterer det, likevel ble det bygget.
Det har nå kommet fram hva det anlegget var, inntil nylig var det krigshovedkvarteret til regjeringa hvor politikere, militære og diverse VIP-personer skulle søke tilflukt i tilfelle krig eller annet. Det er visst ganske store greier, mer detaljer om anlegget er å finne i siste boka til Finn Sjue og Ronald Bye: Overvåket.
Vis hele sitatet...


Jeg var ved det annlegget for drøyt ett år siden... Var i militæret og gikk med uniform på min lille oppdagelsesferd.. Hadde jeg ikke vært sikkerhetsklarert så hadde det gått riktig galt... Her følger min "lille" historie: Etter å ha hørt vage rykter om at det eksisterte ett fjellannlegg her ute, kjørte jeg litt frem og tilbake når jeg var der oppe... Så plutselig en høy port... Ble nysgjerrig, parkerte bilen, gikk inn den første porten, inn døra inn til "garasjen" og gjett hva som var innenfor... En fin liten gang som gikk kanskje 20 meter før den stoppet ved ett gjerde til.. Der var det en ringeklokke, og jeg trykket jo på den selvfølgelig... Mannen som svarte var en smule nysgjerrig på hva jeg gjorde der og jeg måtte jo svare at jeg hadde hørt rykter om annlegget og at jeg bare tittet litt rundt... Han svarte at det ikke var noe spennende som foregikk der og jeg takket for meg og gikk ut igjen.. Fikk satt meg inn i bilen og skulle til å kjøre da det kom ut en statlig annsatt (han hadde uniform på seg med det norske flagget på brystet, så regner med at han var statlig ansatt). Han spurte igjen hva jeg gjorde der, og jeg svarte en gang til. Han fikk legitimasjonen min og forsvant inn i en fem minutters tid. Da han kom ut igjen ga han meg en liten skjennepreken og sa at det var bra at jeg var sikkerhetsklarert. Han skulle til å tilkalle politiet før han så uniformen min.. Etter å ha fått et lite høflig farvel og legitimasjonen tilbake kjørte jeg videre... Kom drøye 2 kilometer fra stedet så ringte tjenestetelefonen min. Det var sjefen for hele annlegget som også lurte litt på hva jeg hadde funnet på for noe... Forklarte han det samme, og han sa det samme som sikkerhetsvakten, sa han regnet med at jeg ikke skulle ta en tur til og ønsket meg en fin kveld videre Sjefen min var nesten imponert når jeg kom på jobb neste dag... Konklusjon: Med nysgjerrighet i baklomma og med sikkerhetsklarering ved din side, kan du finne på litt av hvert

llllllllllllllllllllllll
Det er umulig å kontrollere hva som blir sagt på internett
Vis hele sitatet...
tja.. vet ikke om det er så umulig. sjekk ut mozilla digital memory bank,
http://mozillamemory.org/

så kan man jo titte litt på hvilke add-ons, som er mest brukt i firefox's nettlesere, så ser man det at det er ingen umulighet å kontrollere det som blir skrevet på nett.
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Bare en tanke som slår meg: Var det kanskje derfor prostistusjon ble ulovlig i Norge? Så politiet kunne få ta en del av den summen som de opprinnelige bakmennen tok?
Vis hele sitatet...
Kriminalisering er hovegrunnen til at vi har "bakmenn". Om prostitusjon hadde vært lovlig og regulert, hadde det ikke vært noen kriminell industri. Da hadde politiet fått sin del av kaka i form av skattepenger.