Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1935
Hei!

I slutten av november i fjor startet jeg på et sideprosjekt etter å ha opplevd frustrasjon rundt å sammenligne leasingkampanjer fra ulike billeverandører.
Leverandørene presenterer ofte informasjon om leasingkampanjene ulikt, så du må holde tunga rimelig rett i munnen dersom du for eksempel ønsker å finne ut hvilken leasingkampanje som gir deg mest "bang for buck".

Jeg ønsket derfor å lage en prototype til en nettside som presenterer de ulike leasingkampanjene på en uniform måte.

Målgruppen for en slik nettside er kanskje ganske liten; folk som ønsker å lease ny bil, men jeg drister meg allikevel til å legge ut en link til prototypen her.

Gir denne siden noe som helst verdi? Er den støgg eller fin, eller kanskje provoserende? Alle tilbakemeldinger og forslag til forbedringer tas i mot med den største takknemlighet!

For de teknologiinteresserte er prototypen kodet i React og Typescript, og kjører kun på klientsiden.
Syns ikke den gir et veldig klarere bilde enn å sammenligne fra ulike forhandlere selv

For å kunne sammenligne på en god måte må kjørelengde og startleie være lik. Det er det såvidt jeg kan se ikke på siden din heller.

Hva med å bruke totalkostnad over 3år og 45.000km som utgangspunkt, hente tilbud fra forhandlere og så bruke (totalpris-startleie)/36 som mndspris for sammenligning
i polhavet.
ferskvann's Avatar
Trådstarter
Sitat av liasis Vis innlegg
Syns ikke den gir et veldig klarere bilde enn å sammenligne fra ulike forhandlere selv

For å kunne sammenligne på en god måte må kjørelengde og startleie være lik. Det er det såvidt jeg kan se ikke på siden din heller.

Hva med å bruke totalkostnad over 3år og 45.000km som utgangspunkt, hente tilbud fra forhandlere og så bruke (totalpris-startleie)/36 som mndspris for sammenligning
Vis hele sitatet...
´

Hjertelig takk for konstruktiv kritikk, og et kjempeforslag Sammenligning av kampanjer på pris må bli bedre i løsningen. Det er jeg helt enig med deg i.

Hvis jeg forstår deg rett, så foreslår du å gjøre kampanjeinformasjonen mer lik, slik at det blir enklere å sammenligne kampanjene på pris.

Ut ifra forslaget ditt vil en sammenligning mellom to kampanjer se slik ut:



Siden de fleste datapunktene nå er like, er det egentlig bare månedsprisen brukeren behøver å forholde seg til. Flott!

Slik løsningen er nå er det egentlig bare ett datapunkt som er verdifullt når man skal sammenligne kampanjer på pris, og det er "Pris per km", som viser hva du betaler for å kjøre bilen én km. Men dette datapunktet er litt kronglete, og det er overhodet ikke opplagt at man bør bruke dette for å sammenligne på pris.

Så forslaget ditt var midt i blinken. Takk skal du ha.