Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 4250
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Generell opprørsk ungdomstråd

La oss si at man nettopp har blitt arrestert for noe som narkohandel eller tagging eller noe sånt

Man har bestemt seg for å ikke prøve å løpe eller sloss mot politiet da det bare forværrer situasjonen. Man lar politibetjenten bare sette på håndjern også setter man seg ned på bakken og informerer politiet om at man ikke gidder å gå.

Hva skjer da? Blir det tilkalt båremannskap eller må betjenten løfte vedkommene hele veien til sentralarresten?
De bærer deg inn i bilen og kjører deg på glattcella hvis du mistenkes for å være berusa, eller om de skal ransake hjemmet ditt. men om man vedtar forelegg og ikke har gjort noe veldig alvorlig kriminelt så får du gå og så får du brev i posten du må skrive under ja eller nei. Svarer man nei på bota må man i retten
Sist endret av Bluesky_; 27. desember 2019 kl. 20:21.
Det forværrer situasjonen...
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
De bærer deg inn i bilen og kjører deg på glattcella hvis du mistenkes for å være berusa, eller om de skal ransake hjemmet ditt. men om man vedtar forelegg og ikke har gjort noe veldig alvorlig kriminelt så får du gå og så får du brev i posten du må skrive under ja eller nei. Svarer man nei på bota må man i retten
Vis hele sitatet...
Det jeg lurer på er når de eventuelt bærer meg ut av politibilen på stasjonen så må de vel få av meg klærne før de setter meg på glattcellen. Hvordan kler dem av en som sitter på gulvet og ikke gidder å kle av seg? Kan umulig være lett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg lurer på er når de eventuelt bærer meg ut av politibilen på stasjonen så må de vel få av meg klærne før de setter meg på glattcellen. Hvordan kler dem av en som sitter på gulvet og ikke gidder å kle av seg? Kan umulig være lett.
Vis hele sitatet...
Man må ikke kle av seg på glattcelle. Men om de må så er ikke teknikken særlig an således enn å kle av et umulig barn. De har noen til å holde deg fast og så er det noen andre som drar av deg klesplagg for klesplagg.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da sleper dem deg og tar generelt hardt i deg og gir deg svært dårlig behandling mens du sitter i arresten. Da vil jeg heller råde det til å ta beina fatt.
du sier jo selv du ikke vil sette deg til motverge, bare være "slapp" på sett og vis. og da trur jeg du skjønner selv at det ikke akkurat er det værste å hverken bære deg inn og ut av en bil, samt få av deg det som må av.

skal du gjøre det vanskelig, setter du deg jo faktisk til motverge (spiller krakilsk kid)



(joda, man får sikkert en "motverge" greie mot seg selvom man gjør som ts skriver, but still.)
Anonym bruker
"Umulig Gapeflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man må ikke kle av seg på glattcelle. Men om de må så er ikke teknikken særlig an således enn å kle av et umulig barn. De har noen til å holde deg fast og så er det noen andre som drar av deg klesplagg for klesplagg.
Vis hele sitatet...
Jo, det må man. Man må strippe helt naken med en gang man kommer inn på cella, så får du kle på deg igjen. Har skjedd hver gang jeg har sittet på glattcelle, både før og etter jeg fylte 18. Flere kompiser har også måttet sette seg ned på huk helt nakne foran betjenten for å vise at de ikke skjuler noen kniv etc. i rompa. Dette er vanlig glattcelle, ikke varetekt eller soning.

Hvis du nekter å kle av deg så skjer det samme som hvis du nekter å ta urinprøve. Du blir fysisk holdt nede og de drar av deg klærne. I tilfelle med urinprøve blir du fysisk holdt nede og de setter nåla i armen din. De klarer ikke å tvinge deg til å urinere, derfor skjer det på denne måten.

Protip: Kan være lurt å nekte urinprøve og heller gå for blodprøve hvis man tror at blodet er rent. Ting sitter generelt MYE lengre i urinen, så du kan være clean i blodet, men positiv i urinen.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
du sier jo selv du ikke vil sette deg til motverge, bare være "slapp" på sett og vis. og da trur jeg du skjønner selv at det ikke akkurat er det værste å hverken bære deg inn og ut av en bil, samt få av deg det som må av.

skal du gjøre det vanskelig, setter du deg jo faktisk til motverge (spiller krakilsk kid)



(joda, man får sikkert en "motverge" greie mot seg selvom man gjør som ts skriver, but still.)
Vis hele sitatet...
Ja du har vel rett, skal man først sette seg til motverge så lønner det seg i allefall å være så umulig som mulig uten at det tells som angrep på offentligtjenestemann.

Så jeg må riste meg løs av løfte grep, kave meg motsatt vei av den veien politimannen vil ha meg når jeg sitter nede på bakken og holde meg fast inni politibilen med bena når de vil ha meg ut. Og jeg må løpe istedet for å frivillig la politiet sette håndjern på meg i utgangspunktet da og kun starte med krakil kid akten etter jeg er stanset. Skulle politiet av en eller annen grunn ende opp med å gi meg nok avstand til å reise meg må jeg starte ett nytt fluktforsøk med å løpe alt jeg har med håndjern.

Naturligvis noe jeg vil gjøre hvis det tells som samme lovbrudd som å bare være en slapp dukke.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man må ikke kle av seg på glattcelle. Men om de må så er ikke teknikken særlig an således enn å kle av et umulig barn. De har noen til å holde deg fast og så er det noen andre som drar av deg klesplagg for klesplagg.
Vis hele sitatet...

Null stress for snuten å strippe en fange. Dessuten så tar de kun skolisser, belter, evt. tråden som holder oppe joggebuksene. De tar ting du kan bruke til å henge deg med, resten får du beholde. Fikk røsket av et tykt og bredt lærbelte så hardt at de ødela beltet en gang. Var på PAM og ikke glattcelle, men snuten som kjørte meg på PAM. Husker ikke om det var pleier eller snuten som sleit av meg beltet.
Det gode gamle "gjøre meg tung" trikset altså?
Politiet gjør det de må gjøre for å få deg med. Og det er ikke utenkelig at de stikker fingertuppa litt ekstra godt og dypt inn mellom ribbeina dine eller godt inn i armhulene der nervecellene står tett når de skal løfte deg. Eller bøyer armen din så hardt og langt bak på ryggen at øya dine buler ut av hodet mens tårene spretter. For betjentene blir nok ekstra sure når du gjør deg vanskelig. Blir du først tatt kan du like godt være hyggelig og grei og gjøre som du får beskjed om. Alt annet vil gå mer ut over deg enn det går utover dem. De får sin lønn uansett og har nok taklet langt vanskeligere fyrer enn deg og har nok lært noen triks for å påføre litt ekstra faen som ikke gir merker når folk blir vanskelig.
Sist endret av _abc_; 27. desember 2019 kl. 22:38.
Så en som prøvde på dette, de tok bare tak i kjettingen mellom håndjærnene og begynte å dra karen med seg, dette gjør såpass vondt at du begynner å sammarbeide for å si det slik
Anonym bruker
"Sub-tropisk Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det gode gamle "gjøre meg tung" trikset altså?
Politiet gjør det de må gjøre for å få deg med. Og det er ikke utenkelig at de stikker fingertuppa litt ekstra godt og dypt inn mellom ribbeina dine eller godt inn i armhulene der nervecellene står tett når de skal løfte deg. Eller bøyer armen din så hardt og langt bak på ryggen at øya dine buler ut av hodet mens tårene spretter. For betjentene blir nok ekstra sure når du gjør deg vanskelig. Blir du først tatt kan du like godt være hyggelig og grei og gjøre som du får beskjed om. Alt annet vil gå mer ut over deg enn det går utover dem. De får sin lønn uansett og har nok taklet langt vanskeligere fyrer enn deg og har nok lært noen triks for å påføre litt ekstra faen som ikke gir merker når folk blir vanskelig.
Vis hele sitatet...
Det handler jo ikke om at betjentene ikke skal få lønn, men å sløse bort viktig tid og ressurser i håp om at de får noe viktigere de bare må prioritere.
Du oppnår mye mer på å være høflig og grei. Politiet har trening i å takle trassige drittunger og det er kun du som må slite.

Har blitt satt på glattcelle uten å bli ransaket eller måtte kle av meg mer en skoene. Ble servert kaffe og mat før jeg ble kastet ut.
Blitt tatt inn til soning uten å bli ransaket eller måtte ta av meg mer en ytterjakke og telefon. Sonet flere måneder uten pisseprøve, ransaking og annet stress.
Sist jeg ble arrestert sendte de en kvinnelig politiaspirant alene for å hanke meg inn.
Sist endret av BAN; 27. desember 2019 kl. 23:20.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du gir dem bare ett påskudd for å trykke på ett av trigger punktene, eller bøye armene dine så mye att dem er ubrukelige de neste 14dagene. Og så blir du nok anmeldt for å motsette deg arrest eller ikke følge politi sitt pålegg.
Du kaster kun vekk din egen tid, og blir sittende lengre i arrest enn om du bare blir med og "samerbeider" ved å bare gi dem navn og adresse.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er 0 problem for 4 voksene menn å kle av deg klærne dine.. klarer ikke 4 menn det så kommer det 8. Sitter du i den situasjonen så er det samme hva du gjør og meste av motstand gjør det værre for deg.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
men som sagt tidligere i denne tråden så kler de ikke av deg alle klærne før de setter deg på glattcelle, det de derimot gjør er å le seg skakke av deg når du prøver å komme deg unna en situasjon du ikke kan gjøre noe med :P
Jeg er regelrett overlykkelig for at jeg ikke er politi. Det er like gøy hver gang en betjent må være litt bestemt med en lokalhelt som ts. Gjør passiv motstand men roper om politivold når de strekker armene litt bak ryggen for "høyere grad av samarbeid"
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det handler jo ikke om at betjentene ikke skal få lønn, men å sløse bort viktig tid og ressurser i håp om at de får noe viktigere de bare må prioritere.
Vis hele sitatet...

Greit å du føler deg litt opprørsk. Hører ungdommen til det. Men å følge de tankene du har i hodet akkurat nå blir bare å gå utover deg selv. Du får de ikke til å "sløse bort" tiden sin. De bare bruker passelig makt og akkurat passe hardhendte med deg så løser dette seg av seg selv. Men du blir den som vil bli dårlig behandlet.

Om du ønsker å protestere er det da så mye mer konstruktivt du kan gjøre enn å være idiot om du blir tauet inn av politiet? Du kan engasjere deg politisk. Gå i demo. La håret gro eller slutte å barbere deg. Gå med plakater eller dele ut flyers med budskapet du ønsker å dele. Eller gå old skool og retro og skriv noen protestsanger som du fremfører offentlig eller legger ut på soundcloud eller youtube. Skriv politiske dikt eller leserbrev.
Prøv å se dette fra politibetjentens synsvinkel.
Her har vi en liten drittunge som flyr rundt og driver med hærverk eller whatever. Og jammen er han frekk og vanskelig mot meg, som har som jobb å forhindre sånt tull også!
Hva tror du?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært flere ganger i glattcelle og ikke blitt kledd av noen av gangene. Men hva skjer om man ikke ønsker å forlate glattcelle, altså man nekter å forlate? Blir man kastet ut?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
burde kanskje blitt det i og med at jeg hadde rundt 1 gram cola i sokken som de ikke fant.
Sitat av BAN Vis innlegg

Har blitt satt på glattcelle uten å bli ransaket eller måtte kle av meg mer en skoene. Ble servert kaffe og mat før jeg ble kastet ut.
Blitt tatt inn til soning uten å bli ransaket eller måtte ta av meg mer en ytterjakke og telefon. Sonet flere måneder uten pisseprøve, ransaking og annet stress.
Sist jeg ble arrestert sendte de en kvinnelig politiaspirant alene for å hanke meg inn.
Vis hele sitatet...
Hæ? Det er Norge du snakker om eller blander du kanskje med Nederland hvor dette faktisk hadde vært mulig at hadde skjedd?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det handler jo ikke om at betjentene ikke skal få lønn, men å sløse bort viktig tid og ressurser i håp om at de får noe viktigere de bare må prioritere.
Vis hele sitatet...
Ja for all del.
Gi politiet grunn til å bli mer brutale eller i verste fall lobbye for å bevæpne seg fordi du har den mentale alderen til en bleieunge i trassalderen.

Superfet idé som en dårlig tag eller stilkjoint definitivt rettferdiggjør.

Tenk heller på den personen som ikke fikk voldtektssaken sin oppklart fordi du absolutt måtte leke mongo for "the greater good". Der viste du dem skikkelig! Kongens fortjenestemedalje tildeles deg for å ha fritidsproblemer.
Sist endret av Våtfisk; 28. desember 2019 kl. 05:23.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Hæ? Det er Norge du snakker om eller blander du kanskje med Nederland hvor dette faktisk hadde vært mulig at hadde skjedd?
Vis hele sitatet...
Dette er Norge. Det var heller ikke fillesaker jeg ble tatt for.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du nekter å rette deg mot politiets instrukser så tar de med deg til et rom uten kamera, og gir deg noen saftige runder med gammeldags vanntortur. Dette forsetter de med til du blir lettere med å gjøre hahah.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TS, Er du en sånn Greta aktivist som tror en påvirker noe som helst ved å sette seg ned og streike?
Skal du vere badass får du gjøre det skikkelig, og ikke leke slem søndags skole gutt.
anyway så går det bare utover deg selv, og gir deg bare lengre tid før du er fri mann.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det handler jo ikke om at betjentene ikke skal få lønn, men å sløse bort viktig tid og ressurser i håp om at de får noe viktigere de bare må prioritere.
Vis hele sitatet...
Er ikke noe problem å få med seg noen som er trass. Så lenge man har fått kontroll over personen (aka hodet ned og bort, kne på ryggen og hendene i håndjern), og er en del folk i overtall er det null stress.

Husk at politiet er trent opp til å håndtere verre folk enn deg, du er smårips i forhold til anabole psykopater som ikke føler smerte, samt veier 130kg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Generell opprørsk ungdomstråd
Vis hele sitatet...
Fenomenet ungdomsopprør har tapt seg litt de siste tiårene...
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
Fenomenet ungdomsopprør har tapt seg litt de siste tiårene...
Vis hele sitatet...
Tapt seg svært mye, skulle tro samtlige var søndagsskole barn 🤣😂
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Man må ikke kle av seg på glattcelle. Men om de må så er ikke teknikken særlig an således enn å kle av et umulig barn. De har noen til å holde deg fast og så er det noen andre som drar av deg klesplagg for klesplagg.
Vis hele sitatet...
Jeg var på glattcelle for under en måned siden pga uheldige omstendigheter og da måtte jeg kle av meg, squatte og hele pakka.
Akkurat der variérer det nok. Jeg tror som oftest stripping er standard.
Sist endret av krystallkongen; 29. desember 2019 kl. 13:56.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis det ikke er sykt alvorlig så lar de deg bare være å sender deg bot.