Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2295
Hei.
For noen dager siden så røykte jeg hasj. Er det stor fare for at det blir merket av hasj hundene de har på TG?

eller merkes det ikke om jeg bare har på meg andre klær?
Så lenge du ikke har med deg noe og kommer i vaskede klær så er ikke det et problem. Slapp helt av
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er paranoide tanker, nei du blir ikke merket, og om så en hund skulle merke deg så har du jo ikke noe på deg, hva skal de ta deg på?
Det eneste de kanskje kunne funnet på å gjøre er å ta deg med inn og få deg til å innrømme bruk, noe som har skjedd i noen tilfeller der politiet har vært desperate. Husk i en slik sak så er det eneste beviset de ville hatt være din tilståelse, at en hund markerte er intet bevis, de kan ta feil de også.
Kan politiet kreve urinprøve om man blir markert av hund, selv om man ikke har noe på seg?
§ 157 fjerde ledd:


"Dersom formålet med undersøkelsen ellers kunne forspilles, kan ordre fra påtalemyndigheten tre i stedet for kjennelse av retten. Ordren skal være skriftlig og grunngitt. Er det fare ved opphold, kan ordren gis muntlig, men den skal da snarest mulig nedtegnes."

Oversatt: Har politiet misstanke om narkotisk bruk så kan de ringe og få en muntlig godkjennelse av en politi jurist om å ta urinprøve.
Sist endret av Noxaran86; 10. mars 2015 kl. 14:07.
For en tid tilbake var det vell en sak der 10+ personer på TG eller i den dur hadde blitt markert. De som hadde noe på seg ble naturligvis kastet ut, men mener de som ble markert og ikke hadde noe, fikk gå tilbake som normalt. Er vell noen som blir tatt hvert år, men tror aldri det har blitt konsekvenser for andre enn det som har hatt noe med seg inn.
Sist jeg var på TG tok jeg meg en god blås kvelden før. Bakfjern og småtrøtt presterer jeg å møte opp i akkurat de samme klærne jeg hadde på meg når jeg hadde røyket. Som om det ikke skulle være nok så mekket jeg alltid ved pcen og jeg kan garantere at det lå både kief og mekk mellom tastene på tastaturet. Resultatet? Bikkja går rett forbi.
Protip: Bak heftige brownies, bo på hotell, spis når du er på hotellet. Fett å være fjern på TG, men når det er sagt, så er jeg imot å ha med ting inn i skipet. Ha med sovepose og hvis du blir markert, si at du sover der. Legg igjen kortet i resepsjonen eller gjem det.
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Kan politiet kreve urinprøve om man blir markert av hund, selv om man ikke har noe på seg?
Vis hele sitatet...
Nei. De kan verken kreve blodprøve eller urinprøve viss en hund markerer på deg å du ikke har noe på deg. De kan spørre deg, men du kan nekte å da må politiet kontakte en jurist som godkjenner det. Eneste unntaket er viss du har vært fører av kjøretøy da kan de ta urinprøve og blodprøve uten jurist godkjenning.
Som sagt har du ingen grunn til å bekymre deg. Politiet kan ikke ta deg for noe som helst med mindre du har noe på deg. Nekt på alt.

Når det er sagt er hundene ganske oppskrytt. Har testet ut utallige hunder. Flere ganger har jeg brukt klær som har så og si badet i cannabis ett par uker i forveien. Ingen markerte noe som helst. Har du en klump med cannabis på deg er du tatt med en gang. Hundene lukter cannabisen raskest av alt som finnes. Tar rundt 2-5 sekunder med nærsøk.
hunder er ikke noe stress, har gått fordi hunder på gardemoen ballefjern:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde en kamerat som ble markert på i forfjor. Det eneste han sa var noe ala "Nei du skjønner jeg har hund selv jeg, så det er vel den som lukter." Politiet ønsket han bare et fint arrangement og gikk videre.