Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1357
Det hele starter desember 2010 da jeg er på jakt etter en ny bil. Jeg kontakter en bekjent
som har hjulpet meg med diverse ting som kjøp, salg og reperasjon av biler. jeg gir han
30000,- som han drar og kjøper bil for. Bilen er av type Mercedes-benz 220cdi 2001mod,
som er kollisjonskadet. Han sier til meg at hele beløpet jeg ga han skal dekke all
reparasjon av bilen.

2mnd. Senere har han kjøpt deler fra hjemmelandet sitt (Litauen) å starter demontering av
bilen, etter dette har alt gått fremmover med museskritt bilen blir såvidt prioritert.
Jeg ga beskjed at han skulle ringe meg når bilen var ferdig.

Plutselig dukker årsavgiften opp i postkassa, jeg prøver å ta kontakt, men ikke noe svar.
For en uke siden så har jeg ringt han hver eneste dag uten at han svarer,
han bor heller ikke på samme adresse.
jeg sendte melding Til 2282 der jeg fant ut at bilen min var solgt.

Dagen etter drar jeg ut til biltilsynet og får kopi av salgsmelding,
jeg kjenner tydelig at underskriften er min.
Dette tror jeg har noe med en bil han skulle kjøpe av meg for en stund siden.
Jeg skrev salgsmelding og gjorde alt klart, men når vi kommer til prisen sier han at
det ikke er samme pris som vi avtalte. Det blir ikke noe kjøp og jeg lar salgsmelding ligge.
Jeg tror det er denne salgsmeldinga han har brukt, man ser tydelig at han har skrapet bort
det regnr som var der fra før og byttet det ut med mercedesen.

Jeg har også kontaktet "nye" eiere om dette.

kommer jeg til å få bilen igjen? skal i avhør til fredag.

Beklager om dette er ubrukelig skrevet.
Hvis du kan bevise at bilen er din, og han ikke kan motbevise noe så.
83tabmoc
combat38's Avatar
Trådstarter
Jeg har jo kopi av salgs mld fra forrige eier.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sånn pr definisjon er vel ikke bilen din lengre, så lenge det er levert inn korrekt salgsmelding med din underskrift.
Men nå er det jo gjenpart av vognkortet som skal brukes ved salg? Trodde ikke man fikk brukt disse gamle lengre.

Det er vel uansett strengt tatt opp til rettsystemet hva som skjer, vanskelig å synse om.
Har ikke du del 2 vognkort? eller er du helt.....
83tabmoc
combat38's Avatar
Trådstarter
Siden bilen var avskiltet og vognkort 2 allerede var lever inn da jeg kjøpte bilen. Så er det bare å levere "gammel" salgsmelding ved nytt eierskifte.