Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1676
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyst på ferie til Tyskland. Fergeprisene er sykt høye. Er det lov å kjøre gjennom sverige uten å stoppe til Øresundbroen og over til Danmark og Tyskland?

Danmark skrev noe om at en måtte ha bestilt overnatting for å slippe inn i Danmark. Har ikke tenkt å stoppe for en håndpølse i Danmark en gang. Vil bare nå Tyskland uten å sprenge budsjettet på fergepriser.

Noen som vet?
Tyskland er fortsatt stengt.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir vist en jævla drittsommer dette her. Skulle ikke Tyskland åpne for nordmenn 1 juli da?
trodde det åpnet i dag men jeg har ikke peiling.

Men bruker du ikke mer penger på drivstoff og broen da hvis du skal kjøre gjennom Sverige? Larvik Hirtshals får du vel til rundt 1000 kroner med bil?

Tror båten er billigere på onsdager.
Sist endret av KnutAnkhAton; 15. juni 2020 kl. 23:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Om så Danmark ønsker nordmenn velkommen, så stoler de nok ikke på at du har kjørt non-stop gjennom Sverige. Det gjør i hvert fall ikke norske myndigheter når du kommer tilbake.

Pluss at Øresundbroen er ikke billig - tror KnutAnkhAton har et poeng mtp totalkostnad.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Colorline skal ha nesten 1900 kr hver vei. Det blir for dyrt. Trenger ikke betale drivstoffet, det får jeg gratis. Må vel ringe rundt i morgen å sjekke om det blir karantene på hjemveien om jeg kjører via Sverige. Takler egentlig karantene det er mest kritisk at jeg slipper inn i Danmark og Tyskland. Beste er jo om det ikke blir karantene på retur.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jævla vanskelig å bare holde seg i ro, glad jeg har riktig antall kromosomer til å ivareta mine besteforeldre.
Du kan fint kjøre over Øresundbroen. Og du kommer deg inn i Danmark selv om du har kjørt via sverige.

https://imma.gr/91341x7d9e4

https://www.vg.no/forbruker/reise/i/...og-danmark-naa

Tyskland har åpnet grensene for reisende fra EU, men Norge holder på karantenebestemmelsene på 10 dager idet du kommer hjem fra Tyskland.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mvh. Ving Reiser
Må du ikke ha 6 overnattinger i Danmark også da?

Har du vurdert fergen Trelleborg - Sassnitz? Da slipper du hele Danmark. Men kanskje den grensa er stengt fortsatt.
Sitat av TrashMazta Vis innlegg
Om så Danmark ønsker nordmenn velkommen, så stoler de nok ikke på at du har kjørt non-stop gjennom Sverige. Det gjør i hvert fall ikke norske myndigheter når du kommer tilbake.

Pluss at Øresundbroen er ikke billig - tror KnutAnkhAton har et poeng mtp totalkostnad.
Vis hele sitatet...
Enn de som ev reiser til Gotland da? Er jo åpnet for nordmenn dit(ulogisk synes nå jeg, da så mange fra Stockholm reiser dit på sommeren samt elendig sykehusinfrastruktur i tilfelle noen blir syke)