Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1618
Hei!

Vurderer å dra ut i skogen og feire overgangen til 2020 alene. Men, sist jeg var ute var det for kaldt til å ha det komfortabelt nok.

Vet dere om noen plasser hvor jeg kan tenne bål og beholde varmen, telt eller hytter i nord eller østmarka?
Du kan jo alltids lage deg en gapahuk eller noe slikt?
Bli medlem av den norske turistforening så får du tilgang til flere hytter i Oslomarka og i resten av landet

https://www.dnt.no/om-hyttene/
Sist endret av krystallkongen; 30. desember 2019 kl. 15:27.
Mtp temperaturen som er nå for tia, skal det være nok med et bål du holder liv i 24/7.

Skaff deg en pressening feks. En sovepose som er noenlunde varm. Gode sko/klær. Ei lita øks til vedsanking. Får fine økser fra Øyo hos XXL feks.

En kasserolle til varm drikke.

Eventuelt telt med kokemuligheter. Litt bedre for søvn.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 30. desember 2019 kl. 15:30.
Du har jo uteliggerhytta rett nedenfor Grefsenkollen.
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du har jo uteliggerhytta rett nedenfor Grefsenkollen.
Vis hele sitatet...
Fortell meg mer.
(?)

Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Mtp temperaturen som er nå for tia, skal det være nok med et bål du holder liv i 24/7.

Skaff deg en pressening feks. En sovepose som er noenlunde varm. Gode sko/klær. Ei lita øks til vedsanking. Får fine økser fra Øyo hos XXL feks.

En kasserolle til varm drikke.

Eventuelt telt med kokemuligheter. Litt bedre for søvn.
Vis hele sitatet...
Været er ikke verst i sentrum og omkring, men i det du kommer deg ut i marka er det kaldere.

Hadde meldt meg inn i DNT og leid en hytte, men lønna er brukt opp.

Øks, presenning og medbragt ved kunne fungert.. men har vært på flere plasser i marka hvor folk har bygget resteplasser som hadde vært perfekt. Husker ikke hvor though ;/
Sist endret av tadada; 30. desember 2019 kl. 18:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det koster meg bekjent 200 å leie en NTFhytte (depositum for nøkkel). Du velger selv å betale for oppholdet..
Trådstarter
Sitat av anonanon Vis innlegg
Det koster meg bekjent 200 å leie en NTFhytte (depositum for nøkkel). Du velger selv å betale for oppholdet..
Vis hele sitatet...
Men endel mer for medlemskapet. Jeg digger DNT; var med tidligere.

.. Den uteliggerhytta frista lite, heh
Sitat av tadada Vis innlegg
Men endel mer for medlemskapet. Jeg digger DNT; var med tidligere.

.. Den uteliggerhytta frista lite, heh
Vis hele sitatet...
Nah en natt det fikser du. God sovepose og underlag så er det null stress. Ta det som en utfordring. Spesielt mtp realitetene akkurat nå. Du er blakk frem til lønning og ønsker å feire nyttår i marka. Her får du et gratis alternativ. Med mindre du har telt så er det kanskje ikke så mange andre options? Blir jo unektelig en temmelig spesiell nyttårsaften i uteliggerhytta. Og noe du garantert vil huske i mange år.

Når du ser tilbake mange år fra nå vil du nok huske natten i uteliggerhytta langt bedre og mer detaljert enn en random natt på byen avbrutt av en tur ut for å se raketter.