Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2876
Hei, har en litt eldre pc som jeg oppgraderer litt her og der. Nå på black friday kjøpte jeg den her pakken:


https://www.komplett.no/product/1125...-core-i5-9400f

Men i det siste så slår pc'en seg helt av på tilfeldige tidspunkt, og i dagtidlig slo den seg ikke på i det hele tatt. Viftene begynte så vidt å gå i et halvt sekund, men ingenting mer.
Det jeg lurer på er om det kan være strømforsyningen. Den er bare på 500W.
Til info så er gpu'en en den her:
https://www.komplett.no/product/905


Noen som har peiling? Takk for alle svar!
Mvh Toiletsniffer
Sist endret av Toiletsniffer; 3. desember 2019 kl. 08:10.
reset bios. prøv på nytt.
Er det en gammel strømforsyning? Om det er det vil jeg holde en finger på det.
Den er en del år ja, tipper rundt 6-7. Får kjøpe meg en litt større da. Takk for svar, begge to

Blir litt redd når pc'en ikke slår seg på i det hele tatt. Kan det skje ved for liten/gammel strømforsyning? At den rett og slett tar kvelden?
Sist endret av Toiletsniffer; 3. desember 2019 kl. 10:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nå har jeg fått ny psu og koblet til, men samme greia skjer.. SB_PWR lyser konstant orange, og når jeg trykker power så begynner viftene å gå noen omdreininger, thats it. Hovedkortet er Rog Strix B360-f Gaming. Finner ingenting på asus.com heller.
Har prøvd å koble fra RAM brikkene og gpu'en også, har også prøvd å starte pc'en med et skrujern, altså å koble sammen pinnene som går til bryteren på kabinettet.
Noen som har noe peiling?
Sist endret av Toiletsniffer; 6. desember 2019 kl. 21:32.
Vanskelig å si hva det er. Ville kontaktet komplett og si at du har problemer med komponentene du har kjøpt. Min erfaring er at de er veldig behjelpelig i form av ev. erstatning/feilsøking.
Gå på https://pcpartpicker.com/ og sjekk at alle delene passer kanskje?
Pc'en fungerte i en uke ca etter oppgraderingen, og jeg går faktisk ut i fra det passer når det selges som en oppgraderingspakke på komplett

Får kontakte komplett på mandag og høre hva som skjer. Synd at jeg har stresset hele uka for å få ny psu. Bestilte fra komplett, elkjøp og netonnett på tirsdag. Kansellerte komplett og elkjøp da netonnett var kjappest med å sende. Så i dag kjøpte jeg en lokalt på finn når netonnett sin ike hadde kommet enda. Og nå er det fredags kveld
Sist endret av Toiletsniffer; 7. desember 2019 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du byttet en gammel psu med en annen gammel ?

Var par år siden jeg prøvde å bygge sammen PC fra deler jeg hadde liggende, endte med at 2 av 3 psuer jeg hadde gjorde at maskinen kun virket halvveis (feil under oppstart/installasjon/bruk).

Alle jeg hadde var rimelige og dyrere seriene til Corsair.

Men konakt komplett og sjekk hvor gammel psuen du kjøpte var.
Sist endret av rfa; 7. desember 2019 kl. 02:06.
Du kan prøve å resete bios og oppdatere den til nyeste. Skal være en knapp det står bios på/under til å resete med.
Har du forsøkt å koble ut alt annet enn strømforsyning før du skrur på PCen? Altså alt av USBer osv.
Ville tatt ut cmos batteriet o resat bios. Hjulpet meg mer en engang med snodige problemer...
Sitat av Don P Vis innlegg
Ville tatt ut cmos batteriet o resat bios. Hjulpet meg mer en engang med snodige problemer...
Vis hele sitatet...
Sitat av sondriz Vis innlegg
Har du forsøkt å koble ut alt annet enn strømforsyning før du skrur på PCen? Altså alt av USBer osv.
Vis hele sitatet...

Prøvde akkurat dette, ingen forskjell Får ringe komplett i morgen tenker jeg.
Sist endret av Toiletsniffer; 8. desember 2019 kl. 11:58.