Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2279
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Har gått på 300mg kodein i 10 dager. Har én dose igjen. Ingen annen erfaring med opiater.
Vil jeg oppleve abstinenser når jeg nå slutter? Vet det er individuelt, men merker jeg bekymrer meg litt.

Hvilke symptomer vil jeg i så fall oppleve?

Tusen takk for svar C:
Vil nok bli et par kjipe dager. Kan forvente kaldsvette, varm/kald hele tiden, kvalme, utmattelse i kropp.

Men som du sier er dette veldig individuelt.
300 mg???? Paralgin Forte har 30 mg, og jeg dør av 2 stk.....
Om du ikke får abistinenser er det stor sjanse du kjenner på psykisk avhengighet

Men fysiske går kjapt over om du får noe overhodet, såfall får du som viking skriver. Var veldig kort periode du brukte som vanligvis ikke ville gitt abstinenser, men pga dosen er jeg litt usikker
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan hende du blir litt dårlig i magen og kaldsvetter litt
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg kan oppdatere her i tråden hvordan det går (:

Har apodorm liggende. Kan dette hjelpe på noen av symptomene?

Takk for svar.

K27
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler på at du får abstinenser over så lite over en så liten tidsperiode.
Hvis du får det er det meget svake abstinenser som ikke krever noen videre medisinering.
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg brukte tramadol hverdag i ca 14 dager pga ekstreme smerter etter en ulykke, kan sies jeg ble veldig glad i tramadol. Artig var at jeg hadde ingen store abstinenser utenom veldig stor craving og rare drømmer. Tok meg mot 1 - 2 år før savnet forsvant.

Legen var uforsvarlig å skrive ut fuckings så mye tramadol piller til en 17 åring gutt, som var i utforskning fasen med tusenvis av ustabile følelser, uten noen form for advarsel eller oppfølging av leger. De ga meg resept på masse tramadol piller og 1G paracetamol, også sa de: Hade, lykke til videre. thats it.

Ikke engang min mor eller hybel ble tilkalt eller fikk beskjed om hva jeg fikk, så jeg satt på hybelen og ruset meg på piller å binget tv serier.

Til TS: Stop bruken din nå, også ser du hva som skjer. Evt kontakt legen din om du er bekrymet, men du kan roe deg ned at du dør ikke.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar <3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kan oppdatere her i tråden hvordan det går (:

Har apodorm liggende. Kan dette hjelpe på noen av symptomene?

Takk for svar.

K27
Vis hele sitatet...
Apodorm kommer defintivt til å hjelpe for søvn, eventuelt hvis du opplever angst etter slutt vil det også hjelpe mot det. Ellers vil du nok følge deg piggere og mer i takt av den. Hodet ditt vil nok også tenke litt mer positivt. Hvis du har en del ville jeg tatt de når du føler deg dårlig - hvis du ender opp med å føle deg dårlig - og når du legger deg, kjipt å ligge og ha det jævlig og tenke på dop. Har du få tabletter ville jeg brukt de mest mot søvn, med mindre søvn ikke er noe problem så er det jo bare å droppe å ta den. Ikke fortsett å ta apodorm eller annen benzo når du er ferdig med de verste dagene - de er enda verre å bli kvitt abstinenser av. Tviler på at du kommer til å oppleve noe store abstinenser i forhold til hvor kort "kjøret" ditt har vært, selv til tross for høy dosering. Du kan allikevel være en av de uheldige som opplever abstinenser etter en så kort periode. Hvis du skulle få noen fæle symptomer, så vil jeg anbefale og gjøre noe du liker og ellers ting som ikke får deg til å sitte å gruble og tenke på kodeinet. Selv syns jeg benzo og cannabis er bestevenner mot opiatabstinenser. Håper ikke du får noen fæle dager i møte, og hvis du gjør det så får du ha masse lykke til, det blir bedre etter noen dager.
Sist endret av TheBean; 6. juli 2018 kl. 06:48.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dag 2.
Kjenner faktisk litt ubehag i hele kroppen. Rastløs på en irritabel måte, liksom. Tok en apodorm, tror ikke det funker. Får bare krysse fingrene for at det ikke blir verre
Og så litt svett og dårlig mage da, men det regna jeg med ��
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Altså dag 2 edru. Tok siste på onsdag
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TheBean Vis innlegg
Apodorm kommer defintivt til å hjelpe for søvn, eventuelt hvis du opplever angst etter slutt vil det også hjelpe mot det. Ellers vil du nok følge deg piggere og mer i takt av den. Hodet ditt vil nok også tenke litt mer positivt. Hvis du har en del ville jeg tatt de når du føler deg dårlig - hvis du ender opp med å føle deg dårlig - og når du legger deg, kjipt å ligge og ha det jævlig og tenke på dop. Har du få tabletter ville jeg brukt de mest mot søvn, med mindre søvn ikke er noe problem så er det jo bare å droppe å ta den. Ikke fortsett å ta apodorm eller annen benzo når du er ferdig med de verste dagene - de er enda verre å bli kvitt abstinenser av. Tviler på at du kommer til å oppleve noe store abstinenser i forhold til hvor kort "kjøret" ditt har vært, selv til tross for høy dosering. Du kan allikevel være en av de uheldige som opplever abstinenser etter en så kort periode. Hvis du skulle få noen fæle symptomer, så vil jeg anbefale og gjøre noe du liker og ellers ting som ikke får deg til å sitte å gruble og tenke på kodeinet. Selv syns jeg benzo og cannabis er bestevenner mot opiatabstinenser. Håper ikke du får noen fæle dager i møte, og hvis du gjør det så får du ha masse lykke til, det blir bedre etter noen dager.
Vis hele sitatet...
Takk for et fint og klokt svar
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oh Jo, apodormen tok vekk mye av den irriterende kløen(ikke kløe i den forstand, vet bare ikke hvordan jeg skal forklare det. Rastløs og irritert).

Så det er topp! Skal ut å gå tur nå, hjelper å bruke musklene.
Absolutt veeldig milde symptomer, men for en som aldri har hatt erfaring med sånt, så er det likevel merkbart ^^
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Snus er for en eller annen grunn ikke godt. Får røyke litt seinere, kanskje weed hjelper også. Stikker på rema å kjøper munch
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sorry at jeg spammer min egen tråd
Men nå føler jeg meg faktisk ganske bra. Humøret er bra, fysisk er det mye bedre etter apodormen.

Kan jeg ta noen øl og en joint med typen i kveld? Beklager om jeg kommer meg totalt noob spørsmål her, men har ingen venner jeg kan plage
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fant ut at om jeg legger meg ned på sofaen/sengen så kjenner jeg ubehaget veldig godt. Men er jeg oppe å går, så kjennes det ikke like mye. Greit å vite for min del!
Over en så kort periode tviler jeg på at du møter på store ubehag. Andre dagen etter 14 dager med Tramadol og Ocycodone her, og det har gått fint. Våknet litt svett i morges, men det forventes. Slike symptomer har en tendens til å forsterkes ved at man er observant og tenker og kjenner etter dem. Litt som fantom smerter. Bare å la det gå sin gang.

En øl og noen trekk hjelper for å slappe av litt.
Det er liten sannsynlighet for at du vil merke noe som helst med tanke på dosering og tidsperiode. Skulle du dog få noen reaksjoner er vel laus mage, svetting og den jævla udefinerte kløen (det føles litt som om man klør i ryggmargen eller noe sånt). Løsningen er å gjøre noe som gjør at du ikke tenker på ubehaget (les: ikke ligg i sengen og lok), eventuelt ta deg et hves med cannabis om det er noe du liker.

Men som sagt: du vil nok ikke merke særlig mye.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Oppdatering:
Ingen symptomer what so ever, så slapp heldigvis det ^^
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og tusen takk for svar folkens. Dere fikk meg til å slappe veldig av (:
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Det er liten sannsynlighet for at du vil merke noe som helst med tanke på dosering og tidsperiode. Skulle du dog få noen reaksjoner er vel laus mage, svetting og den jævla udefinerte kløen (det føles litt som om man klør i ryggmargen eller noe sånt). Løsningen er å gjøre noe som gjør at du ikke tenker på ubehaget (les: ikke ligg i sengen og lok), eventuelt ta deg et hves med cannabis om det er noe du liker.

Men som sagt: du vil nok ikke merke særlig mye.
Vis hele sitatet...
Ja! Akkurat sånn var det på dag to, kun en rastløs kløe i ryggmargen. Men kan nok ha vært psykisk, iom jeg liksom lå å kjente Godt etter symptomer. Men med en gang jeg gjorde ting, så gikk det bra. Dag 3 var ingen kløe, og har ikke kjent noe siden

Takk for svar ^^
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan doserte du deg? tok du 2 tabletter 5 ganger om dagen, eller f.eks 5 tabletter 2 ganger om dagen?
Sitat av Stingray Vis innlegg
300 mg???? Paralgin Forte har 30 mg, og jeg dør av 2 stk.....
Vis hele sitatet...
Ja, kodein fungerer veldig forskjellig på forskjellige personer. Jeg må selv ta ganske store doser for å oppnå merkbar rus, mens jeg har venner som knapt trenger å ta noe i forhold og på de ser det ut til å fungere bedre på meg.

Ser at det gikk veldig bra med TS, det er flott! Med tanke på hvor kort tid det var brukt, ville det heller vært merkelig om du fikk abstinenser som var ille.
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan doserte du deg? tok du 2 tabletter 5 ganger om dagen, eller f.eks 5 tabletter 2 ganger om dagen?
Vis hele sitatet...
Ts her.

Brukte cold water extraction. Tok alt i en dose. Må ha høye doser for å få noe utav kodein. Men jeg fant min sweet spot. Som var 300mg. (Sikkert litt mindre pga waste under extraction)
Hadde også rein kodein, men den boksen forsvant jo på to dager.

Men på slutten var det faktisk ikke så gøy. Fikk faktisk angst under rusen. Trodde ikke du kunne få angst under opiatrus? Men jeg gjorde det helt på slutten. Så nå når jeg tenker på det husker jeg kun uggenheten og angsten. Magien forsvant fort. Håper det holder seg sånn, og at jeg ikke får sug. Pleide å elske kodein.

Eneste er jo å sitte edru og plutselig "hva skal jeg finne på nå?" Rart hvor vant du blir med å tilføre rus til hverdagen. Selv om det bare var 10 dager. Var liksom noe jeg gledet meg til. Blir tomt uten.

Prøver å finne på ting å gjøre, men mangler den "gulroten" på kveldstid som gjorde motivasjonen gjennom dagen sterkere.