Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 7981
Sitat av Arbehn Vis innlegg
Kan se om jeg får tak i den
Vis hele sitatet...
Eller bare kutte ut å snuse? Husker selv jeg var forbanna som 14 åring når foreldrene mine krevde at jeg skulle slutte med snus og slikt, men når jeg tenker tilbake nå så skjønner jeg jo godt at de gjorde det. Jeg hadde kanskje snust i et halvt år før de ga meg ultimatumet med lappen, og syntes da det var ille men om det hadde vært noe lignende nå ville jeg tatt det ganske enkelt. Nå kjenner jeg ikke din situasjon veldig godt, men jeg sleit også mye psykisk på denne tiden, men jeg brukte ikke det som en unnskyldning for å snuse. Det hjelper ikke noe på psyka å snuse, men det kan godt være vi hadde et helt annet syn på det på den alderen.

Anbefaler deg å oppsøke en psykolog gjennom fastlegen din. Jeg tror ikke du har noe å tape på å være ærlig og hjelp i den alderen er noe jeg selv skulle ønske jeg hadde oppsøkt. Det er kjedelig å ha psykiske vansker gjennom hele ungdomstiden for det er ikke alltid like gøy å se tilbake på heller da. Det ville nok hjulpet deg en del, og dersom ikke du synes dette er det bare å kutte det ut igjen. Det er ikke akkurat noe du forplikter deg til, men det kan godt være du synes du får mye bra ut av det. Nå skal det sies at jeg ikke har erfaring med noe annet enn vernepleiere og slikt fra ARA (Avdeling for rus og avhengighet), men dette har hjulpet meg veldig.

Om du ikke hører på meg, som de fleste 15 åringer kanskje ikke vil gjøre, så bør du prøve super slim som andre har anbefalt. Husk også at grunnen til at vi andre sier det er dumt er fordi vi har vært på din alder, kanskje tenkt akkurat det samme, og utviklet avhengigheter. Super slim er nesten umulig å se under leppa, også kan du jo prøve å være litt sparsom på forbruket i tillegg slik at du ikke må ut med ekstreme mengder med penger (for en 15 åring uten jobb).

Nå skal det også sies at du mest sannsynlig vil bli tatt igjen dersom du fortsetter å snuse. Det er lett å skjule en gang av og til, men hver dag over tid er det absolutt ikke like enkelt. Du får ha lykke til med hva enn du velger.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om 5 år så trenger ikke faren din å spørre deg, man kan se det på tenna
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
Du kan begynne å røyke isteden. Hvis han ikke har sagt noe om det. Hehe..
Vis hele sitatet...
Begynn å røyk sigaretter, så tar det nok ikke lang tid før han lengter tilbake til da du bare snuste
Litt off tema, men leste igjennom tråden.
Tror virkelig det ikke er noen god ide for deg å dra til en psykolog, prøv masse forskjellige hobbyer og finn deg noe som du synes er artig å gjøre.
Du spør om hva du skal gjøre, og det kommer med noen gode forslag. Men for hvert forslag har du en innvending :P Da kommer du ikke langt
Sitat av Arbehn Vis innlegg
Bryr meg ikke om konsekvenser, bryr meg rett og slett ikke om noe som helst egt
Vis hele sitatet...
I så fall bare lever inn telefon så får du sikkert en klapptelefon som kun kan ringes med.

Kjøp en billig smarttelefon og bruk sosiale medier osv på den. Da trenger du bare å skjule telefonen, en gjenstand, fremfor en livsstil.
▼ ... over et år senere ... ▼
Til alle de som ber han om å slutte, det er ikke så himla lett. Jeg er også 15 og har snust i snart et år. Når jeg går en stund uten klikker jeg helt, altså da bare må jeg ha. Jeg har prøvd å slutte selv, og har klart det men suget kommer ofte tilbake.

Noen ganger så tar jeg enten ingefær eller en sterk tyggis under leppa, fordi jeg liker følelsen man får i leppa, og det kan være noe smart å gjøre hvis man prøver å slutte.

Sitat av xghost Vis innlegg
Begynn å røyk sigaretter, så tar det nok ikke lang tid før han lengter tilbake til da du bare snuste
Vis hele sitatet...
Snus er faktisk mer avhengighetsskapende enn røyk, da nikotinet går rett i blodet. Har også lest litt på at det også kan være like skadelig som røyk når det kommer til helsa.
Sist endret av idk; 3. oktober 2018 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av idk Vis innlegg
Snus er faktisk mer avhengighetsskapende enn røyk, da nikotinet går rett i blodet.
Vis hele sitatet...
Dette var et merkelig argument. En snus ligger inntil slimhinnene i munnen og nikotinen blir absorbert derifra og går videre inn i blodet, men det samme skjer jo også med røyken i lungene.
Sitat av idk Vis innlegg
Har også lest litt på at det også kan være like skadelig som røyk når det kommer til helsa.
Vis hele sitatet...
Du kan finne artikler som påstår at jorden er flat, og artikler som påstår at hasj kurerer kreft veldig effektivt. Det betyr ikke at det stemmer for det. Faktisk så har omtrent alle seriøse forskere på området konkludert med at snus er mindre helseskadelig enn røyk per idag.
Sitat av idk Vis innlegg
Snus er faktisk mer avhengighetsskapende enn røyk, da nikotinet går rett i blodet. Har også lest litt på at det også kan være like skadelig som røyk når det kommer til helsa.
Vis hele sitatet...
Nei, det går ikke noe fortere i blodet enn røyk. Det har uansett lite å si for avhngighetsfaktoren. Så fremst det ikke er snakk om veldig store forskjeller, noe det ikke er.