Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1227
Hei folkens,

Jeg er, som mange kanskje fra før av vet, redaktør for det norske nettstedet GamesFreak.net

Vi er nå i en fase der vi kommer til at vi må legge litt om på layouten på websiden, d.v.s at vi søker ett helt nytt design.

Våre farger er orange, "halveis" mørkeblå og lysegrå.
Vi søker en som kan designe ett ganske enkelt, men stilfult og unikt design for oss.

Vi har lite penger i kassen, men premieskapet vårt derimot er det ikke noe og klage på, så jeg kan tilby ett spill som betaling. Og spill er jo verd 500 - 600kr, og det er jo en ganske okey betaling.

Her er det vi ser etter:
- Ett design som er enkelt, men alikavel har ett stilfult preg
- Headeren på designet skal være lett og legge inn figurer fra diverse spill, samt en plass til logoen
- designet skal være ett lyst design, med våre farger i
- en som har litt ærfaring, og vet hva han driver med, ikke noe n00b, men trenger ikke og være en proffosjonell designer
- villig til og gjøre små endringer om nødvendig i løpet av utviklingen av designet
- Klare og lage det ferdig til en deadline på 25 Juni

Vi bruker CMS systemet PHP-Nuke, som da har intrigert phpBB i seg. Vi vil også at den som skal lage designet, lager en forum template som matcher resten av siden.

Om noen her vil ta jobben, og i tilleg klarer og kode designet inn i nuke, er det kjempebra. Men ikke en nødvendighet, da jeg kan gjøre dette selv.

Tenshi
Som en headsup før du blir flamet, 500-600 kroner er _ikke_ en "okey" betaling for webdesign. Prøv deg heller igjen med 5000-6000. Og selv det er råbillig.
Trådstarter
Hehe, det er typisk med dere norske designere, fy flate azz.

Jeg henger utrolig mye i internasjonale forums, og der lager folk de mest proffe designene du noen gang har sett, og tar ikke mer enn 40-60 US Dollar for det.

Men hvis det er slik at dere\vi nordmenn skal ha så mye betalt, driter jeg i og få meg noen norske designere.

Selv om det er KUN snakk om design, ikke noe mer, ikke en gang kodingen trengs og bli gjort her.

Tenshi
500-600 kr er fortsatt alt for lite. Om du ikke ønsker å betale mer kan du forholde deg til de polakkdesignerne dine.

Fy flate azzzzzzzzzz

edit: jeg kunne godt tenkt meg å se se et av "de proffeste designene jeg noengang har sett"
Sist endret av Digital Hybrid; 7. juni 2004 kl. 18:59.
Du er min venn
niigu's Avatar
azz?

Dette er altfor lite betaling! Vit at et fint design ikke kommer av seg selv, og tro iallefall ikke at en flink designer tar imot spill som betaling etter timesvis med evnetuelle kjedeligheter og kreative nedturer. Har dere ingen i crew som er gode webdesignere?

Hvis ikke, skaff dere en som faktisk er god og interesserer seg for spill, og som er villig til å ofre noen timer på design mot betaling av adminplass / crew og evt et spill eller to..

ii
dessuten, så vil ikke en designer med litt resekt for seg selv lage et design til phpnuke. æsj.
Hvorfor kjøper du ikke et design av de 1337 vennene på de internasjonale forumene egentlig?
De er jo noe av det proffeste man kan se...
Trådstarter
Ninja, er akuratt det jeg gjør nå. Tenkte for en gangs skyld jeg skulle bruke norske designere, men det koster mer enn jeg har. Og jeg nekter og selge kroppen min for og få råd, så da blir den en amerikaner eller en annen billigere designer.
¨
Tenshi
Litt spesielt å skulle gi bort et spill i betaling her på nFF..
Det er da vel ingen her som betaler for spillene?
fønker ikke å bruke kopierte spill til feks xbox live, trur ikke det fungerer eller på live greia til playstation.

Men jeg får heldigvis de orginale spilla jeg trenger
norske designere, fy flate azz.
Vis hele sitatet...
Du kan jo leige noen Polakker da, azz
Trådstarter
Alle spillene jeg har er orginal, ingen ting er kopiert, verken jeg eller redaksjonen driver og gjør det.

Hva våre journalister gjør på fritiden har ikke jeg noe med, men alle spill som testes og deles ut i premier o.s.v. er orginale spill, flesteparten har til og med forsegling på.

Tenshi
Opprinnelig postet av Tenshi
Alle spillene jeg har er orginal, ingen ting er kopiert, verken jeg eller redaksjonen driver og gjør det.

Hva våre journalister gjør på fritiden har ikke jeg noe med, men alle spill som testes og deles ut i premier o.s.v. er orginale spill, flesteparten har til og med forsegling på.

Tenshi
Vis hele sitatet...
Men det har ikke noe for oss å si om vi får ekte spill eller ikke, vi får tak i de spillene vi vil ha uansett gratis, dersom vi vil

edit: så med andre ord er ikke betalingen mer enn noen timer spart i nedlasting for mange her på forumet...
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Greit, ingen vits i å flame mer enn nødvendig - og den grensa er nådd for flere poster siden. Er det noen som er interessert i å hjelpe karen, si ifra. Har dere ikke noe mer fornuftig enn hva som allerede er sagt, zip it.
finnes vel kanskje noen som synes det er mosrsomt å designe også, og da er det jo ikke så helt galt å få et spill for det.. kan kanskje ha en sånn fin made by nede i hjørnet også, så før dem litt PR..
Jeg kjenner et par stykker som kansje ville gjort dette for en billig penge. Men tror du må se lenge etter noen som tar et spill imot som betaling :/
Og gi spill som betaling her på dette forumet er som å tilby is til han som kjører isbilen.

Men kommer du opp med 500-600 kr så kan jeg kansje få noen til å lage et design for deg. Ikke sikkert tho.
Synes flaminga har gått litt langt her, er faktisk ikke helt umulig å få et greit design til en ganske billig penge der ute...
Trådstarter
Jeg har ikke 600-700kr og tilby, hadde jeg hatt penger, hadde jeg selvfølgelig tilbytt penger og ikke ett spill.

Jeg er bare en fattig student, uten jobb eller noe, og da må man betale med det man har. Og ressurser er det jeg har for øyeblikket.

Uansett vil den som har laget designet som en nevnte her selvfølgelig få en "Made by" også navnet til den som har laget designet. PR er viktig i alle bransjer, også vår.

Tenshi
Trådstarter
Ikke sikkert dere bryr dere så veldig mye egentlig, men jeg ville bare si at nå har jeg faktisk fått ett tilbud av en som lager designet GRATIS. Ikke ett spill ville han ha en gang.

Han er designer fra nederland, og gjør dette helt på egen fritid. Han driver proffosjonelt som designer på heltid, så det går faktisk an og være snill, finnes mer i livet enn penger.

Tenshi
Jeg kunne ha hjulpet til, men jeg har for mye å gjøre for tiden til at 500 penger på noen måte skulle føre til omprioriteringer. Håper det ordner seg med nederlenderen.

EDIT: Et spill? Greit det er noe men spør heller om en freebie.
Sist endret av astoever; 8. juni 2004 kl. 19:01.
Nedelender? Ikke ille. Hørt at det finnes masser av flinke nederlandske designere (finnes sikkert nok av ræva desingere også men det er jo en annen sak...). Lykke til med det nye designet i alle fall da!
Ministry of Love
sptz's Avatar
Ja siden hvor du kommer fra har jo mye å si for hvor god du er i design.. DÅ!
Tenshi: Har du noen gang prøvd å lage et webdesign? Det tar timevis å lage noe brukbart, ofte lager man flere utkast før man endelig bestemmer seg. Ekke gjort på en halvtime akkurat...
Nå har det seg slik at fyren faktisk har funnet en designer, så da ser jeg ikke helt vitsen med at denne tråden skal stå her åpen for at alle skal kritisere hva hvem og hva vet om webdesign.