Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1375456
Sitat av Viktahr Vis innlegg
-ABB oppfordrer spesifikt til drap på minimum 2 milioner europere som hevnaksjon for drap på; 1. Europere av muslimer. 2. Serbere drept av NATO, og 3. Barn tatt abort på av europeiske kvinner fra 1950 til 2010. ABB vil gjerne ikke gå over dette tallet (2milioner) i og med at det ville være å betegnes som smakløst å ta for kraftig hevn.
Vis hele sitatet...
Sitater på dette? Spesielt nummer 3.
Sitat av razh0r Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk. *titegn*
Sitat av cbirdman Vis innlegg
Document.no sier at hans manifest er kopi av una bomberen
http://www.document.no/2011/07/behri...-una-bomberen/
Vis hele sitatet...
Ah, danke! Irritert meg i hele natt hva det var jeg ikke fikk til å stemme med manifestet hans . Det forklarer litt, selv om jeg ikke har lest manifestet hans, kun de innsnuttene som har vært her. Nå gjelds det bare å finne ut av når den dokumentaren om Una bomberen ble sendt på Discovery (eller NG) for jeg tror neppe jeg har lest Una bomberens manifest - eller det skulle dog ikke forundre meg om jeg har gjort det en gang i tiden men per se meget tvilsomt

Noen som er svorne discovery fans som husker en dokumentar - mest sannsynlig recently - om Una bomberen? Eventuelt om dere veit om en lenke til en dokumentar om Una bomberen? Mener det er noe mer jeg gjerne skulle ha sjekket ut, men hukommelsen min sliter med å sette fingeren på det ...
Sitat av downing Vis innlegg
Da utvider diagnosen seg til plagierende lavtstående levende vesen uten egenverdi
Vis hele sitatet...

Det som er bra med dette, hvis det stemmer, er at det deskrediterer hans "politiske verk"

Man er jo redd for at dette kan bli en Mein Kampf for eksmtremkonservative islamofober..
Sitat av noy Vis innlegg
Noen som er svorne discovery fans som husker en dokumentar - mest sannsynlig recently - om Una bomberen? Eventuelt om dere veit om en lenke til en dokumentar om Una bomberen? Mener det er noe mer jeg gjerne skulle ha sjekket ut, men hukommelsen min sliter med å sette fingeren på det ...
Vis hele sitatet...
Det er faktisk laget film om Unabomber. Husker jeg så den når jeg var mindre:
http://www.imdb.com/title/tt0118024/
Sitat av daggad Vis innlegg
Politiet sier også i dag at bomben i regjeringskvartalet var fjernstyrt.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette?

Sitat av downing Vis innlegg
Han er motstander av politikerne som dominerer FrP da disse er karrierepolitikere som ikke vil sette hardt mot hardt for den sanne tro. Ikke nødvendigvis retningen FrP kan fremstå å representere for noen.
Vis hele sitatet...
Jo, han er motstander av partiet FrP og retningen partiet har.
http://www.youtube.com/watch?v=shoYy...ipcontrinter=1


Filmet fra fastlandet, man kan høre skudd bli avfyrt. (Ikke min video)
Sitat av Smør Vis innlegg
Det er faktisk laget film om Unabomber. Husker jeg så den når jeg var mindre:
http://www.imdb.com/title/tt0118024/
Vis hele sitatet...
Hm, interessant Smør, er det en autentisk film? Uansett, jeg skal nok kikke på den ved en senere anledning - er litt svak for sånne type film jeg da - men akkurat nå tenkte jeg spesifikt på en dokumentar, eller kan det ha vært "Beyond Evil Minds" elns. på TLC tro? Jeg husker søren ikke, men noe som ble tatt opp i denne tråden her tidligere assossierte meg umiddelbart med et eller annet i den dokumentaren jeg ikke husker i øyeblikket ...
Sitat av cbirdman Vis innlegg
Det som er bra med dette, hvis det stemmer, er at det deskrediterer hans "politiske verk"
Vis hele sitatet...
Ja, hvis han for det meste bare har kopiert andre, tyder det på at dette faktisk er litt halvhjertet.
Kor mykje av manifestet skal vere kopiert frå UNA bomberen? Ein god del av manifestet må jo vere skreve av han sjølv. Delane som heilt spesifikt anngår Norge i alle fall. Tildømes delen om Selbekk og karikaturstriden.
Mener at det var en dokumentar om unabomber på 60minutes etter det jeg husker.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Noen som har den dagboka/manifestet lenger? sett noen linker bakover i tråden men de er ikke aktive lenger?
6 personer pågrepet, kan det være så mange som har vært med i planleggingen?


noen som vet om noen skjønte at noe ikke stemte før han i hele tatt begynte å skyte? Tror ivertfall jeg ville reagert på at at han ikke bærte på en mp5?
Sist endret av mr_james; 24. juli 2011 kl. 12:52.
God artikkel om hvordan media oppfyller Breiviks plan. http://svtdebatt.se/2011/07/medierna...hring-breivik/
Mitt lille land ble nettopp vist på tv2, syntes sangen passet godt jeg.
"I have written approximately half of the compendium myself. The rest is a compilation of works from several courageous individuals throughout the world."
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Noen som har hørt noe om det kommer noen pressekonferanser snart? Trenger ny info, og blir gal av å bla opp og ned i manifestet...



Vet ikke om dette er nytt i tråden eller ikke, da jeg regner med at det er noen poster her og der jeg har mistet i gjennomgangen. Men her står det altså en liste over hvilke "charges" du må begå for å havne på hans hitliste.

Litt skremmende det nederst der også, om at han har sendt ut brev til typiske A og B targets, med en juksepulver som skal se ut som Anthrax. Grunn til å tro av Jens og andre høytstående politikere vil få brev på mandag? Kan det faktisk være Anthrax, eller lignende stoffer? Noen som vet om dette faktisk er mulig å framstille for et enkeltindivid som ABB?

EDIT: Pressekonferanse med politiet kl 10.00
Vis hele sitatet...
Noen som kan gi et svar på dette?
Sitat av Skauman Vis innlegg
Noen som har den dagboka/manifestet lenger? sett noen linker bakover i tråden men de er ikke aktive lenger?
Vis hele sitatet...
http://www.sendspace.com/file/lfuivh
Sitat av Alfemann Vis innlegg
Noen som kan gi et svar på dette?
Vis hele sitatet...
Example of a good Anthrax campaign
Anthrax can be distributed/dispersed by using targeted mailing campaigns, either by mail
courier or through regular mail. 2,5 grams is the maximum amount of anthrax powder
that could be put in an envelope without making a suspicious bulge. The quantity in the
envelope sent to Senator Tom Daschle in October 2001 was 2 grams.
Create an overview of all category A and B traitors in your city region or country
Research the name and address of every single individual. Buy the necessary equipment
and prepare to produce and print letters.
Example message:
--------------------------------------------------------
José Manuel Durão Barroso
In reference to a letter sent to your political party and/or your office a few years ago;
Paste in Fjordmans letter: A European Declaration of Independence or anything similar
We regret to inform you that you have been flagged by the Portuguese and pan-European
cultural conservative Military and Criminal Tribunal as a “Category A traitor” for your
involvement in the crimes against all free Europeans...

Han har også skrevet litt om hvordan man kan få tak i det, så ja jeg vil tro han har muligheten til det.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Sitat av lambador Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha.
Hei, jeg har fulgt denne posten de siste 24 timene, det jeg lurer på er om noen veit hvilke tidspunkter denne boken ble publisert ?
Sitat av downing Vis innlegg
God artikkel om hvordan media oppfyller Breiviks plan. http://svtdebatt.se/2011/07/medierna...hring-breivik/
Vis hele sitatet...
Ja, dette er nøye regisert av Breivik. Han er smart nok til å forstå hvordan media vil reagere. Gruer/gleder meg til å evt. høre han på rettsmøtet på mandag hvis det blir offentlig.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Hei, jeg har fulgt denne posten de siste 24 timene, det jeg lurer på er om noen veit hvilke tidspunkter denne boken ble publisert ?
Vis hele sitatet...
en halvtime før media kom ut med det, tror faktisk det var freak som tipset om boken!
Sitat av cbirdman Vis innlegg
Ja, dette er nøye regisert av Breivik. Han er smart nok til å forstå hvordan media vil reagere. Gruer/gleder meg til å evt. høre han på rettsmøtet på mandag hvis det blir offentlig.
Vis hele sitatet...
Her er det muligens på tide for myndigheter og presse å samarbeide litt. Politiet må få tatt noen skikkelig stygge mugshots av ABB, og pressen må begynne å bruke disse. Jo styggere og mer sinna og uflidd han ser ut, desto bedre.
Manifestet ble vel også sendt til Finske politikere ?
Ifølge VG
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
en halvtime før media kom ut med det, tror faktisk det var freak som tipset om boken!
Vis hele sitatet...
Nei, tror det var SomethingAwful-forumet.

Noen som har link til når det dukket opp der? Kunne jo vært greit å spore det...
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Han har også skrevet litt om hvordan man kan få tak i det, så ja jeg vil tro han har muligheten til det.
Vis hele sitatet...
Det betyr vel at det er en reell fare for at flere høytstående politikere, eller tratiors A and B som han kaller dem, kan få brev med Anthrax i da? Selv om han skrev han sendte ut brev med et "hoax powder". Siden det var på en fredag også kommer vel ikke posten fram før mandag?
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Mitt lille land ble nettopp vist på tv2, syntes sangen passet godt jeg.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg versjonen med Kurt Nilsen er så utrolig mye bedre!
http://www.youtube.com/watch?v=zqP1Tgx9RtY

Selv tyr jeg ikke så veldig lett til tårene, men når noen la ut denne på facebook når det sto på som værst rett etter skytedramaet så kjente jeg faktisk nasjonalfølelsen kom og jeg ble overfylt av forskjellige følelser angående alt dette.
Sitat av Adrenalinex Vis innlegg
Mitt lille land ble nettopp vist på tv2, syntes sangen passet godt jeg.
Vis hele sitatet...
Genial PR av TV2. De har jo brukt sangen i reklame for seg selv. Nå får de enda mer gratis reklame.
Så 19:30 til 20:00 ble boken publisert på nettet i går ? sånn ca
Sitat av razh0r Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=shoYy...ipcontrinter=1


Filmet fra fastlandet, man kan høre skudd bli avfyrt. (Ikke min video)
Vis hele sitatet...
Fotograf fra Romerikets Blad;
http://www.rb.no/video/article5678997.ece
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Nei, tror det var SomethingAwful-forumet.

Noen som har link til når det dukket opp der? Kunne jo vært greit å spore det...
Vis hele sitatet...
http://forums.somethingawful.com/sho...pagenumber=100

Se post av Syllogism klokka 19:37
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Aha, så han sendte det til facebook venner osv ja.. Mener det er en post tidligere hvor det står '' Tipset politien om boken ''. Men kan jo være at politiet bare ikke ville lekke ut boken.
Sitat av noy Vis innlegg
Ikke alle lik er blitt identifisert og fem personer savnet? Mulig jeg begynner å bli trøtt men hvis ikke alle likene er blitt identifisert, hvordan vet de at fem personer er savnet? Definitivt jeg som begynner å bli trøtt, men om noen kunne forklart dette for meg så jeg slapp å tenke så ville det vært fint
Vis hele sitatet...
Det er selvsagt ikke verre enn at det er flere som ikke er kommet til rette enn antall lik som er funnet. Mer spesifikt har de funnet 85 lik, og det er da ca 90 som ikke har kommet levende av øya. Man mangler da altså å gjøre rede for fem personer.
Sitat av matsiiiii Vis innlegg
Hei, Tideligere i tråden var det snakk om en mann som het Kristoffer Danielssen. Han hadde samme quotation som ABB, «One person with a belief is equal to the force of 100 000 who have only interests.» på facebook profilen hans, ikke bare det så var han "co-director" i "Breivik Geofarm". Han hadde commenta på ett av bildene av han "en modern hjälte!" som jeg mener betyr en moderne helt!?. han har deltatt i mange facebook grupper rundt det her og + at ABB skrev noe i manifestet sitt om en kompis som het kristoffer, noen andre som har lagt merke til det? Facebook:http://www.facebook.com/Kristoffer.Nordin?sk=wall
Her er noen andre som har sett det samme http://www.facebook.com/permalink.ph...66957000044018

Edit; http://www.facebook.com/permalink.ph...66957000044018
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke kommet lengre i tråden en dette her, siden det oppdateres så forferdelig mye. Noen som har noe mer informasjon? Har han blitt beskrevet i boken?
Han er jo direktør i selskapet til ABB som visstnok skal være en måte å skjule kjøp av 6 tonn kunstgjødsel på. Får ikke det en til å lure litt?
Regner med at noen har informert politiet.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er selvsagt ikke verre enn at det er flere som ikke er kommet til rette enn antall lik som er funnet. Mer spesifikt har de funnet 85 lik, og det er da ca 90 som ikke har kommet levende av øya. Man mangler da altså å gjøre rede for fem personer.
Vis hele sitatet...
Dog har de gått spesifikt ut med identiteten til flere av de savnede. De må ha identifisert alle de døde for å kunne gjøre dette, vel?
Det er snakk om polakker som bodde på det området som politiet har gått inn på nå nylig. Det får meg til å tenke på den polske videoen på youtube der 2 polakker snakker og vi ser hamstere løpe rundt i bur. Kan dette være noe ?
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er selvsagt ikke verre enn at det er flere som ikke er kommet til rette enn antall lik som er funnet. Mer spesifikt har de funnet 85 lik, og det er da ca 90 som ikke har kommet levende av øya. Man mangler da altså å gjøre rede for fem personer.
Vis hele sitatet...
Den ene personen var OD leder på skolen min.
Sitat av thomjak Vis innlegg
Det er snakk om polakker som bodde på det området som politiet har gått inn på nå nylig. Det får meg til å tenke på den polske videoen på youtube der 2 polakker snakker og vi ser hamstere løpe rundt i bur. Kan dette være noe ?
Vis hele sitatet...
Tittelen på denne videoen hadde ingenting med Oslo å gjøre før etter at terrorangrepet hadde skjedd. Da ble den opprinnelige tittelen redigert for å nevne Oslo.
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Nå har jeg ikke kommet lengre i tråden en dette her, siden det oppdateres så forferdelig mye. Noen som har noe mer informasjon? Har han blitt beskrevet i boken?
Han er jo direktør i selskapet til ABB som visstnok skal være en måte å skjule kjøp av 6 tonn kunstgjødsel på. Får ikke det en til å lure litt?
Regner med at noen har informert politiet.
Vis hele sitatet...
Kristoffer Nordin oppdaterte fb-informasjonen sin etter at bomben smalt og ABB var identifisert, han er bare en brunskjorte som ønsker å lage kvalm.
Sitat av EoT Vis innlegg
Dog har de gått spesifikt ut med identiteten til flere av de savnede. De må ha identifisert alle de døde for å kunne gjøre dette, vel?
Vis hele sitatet...
Høres ganske logiskt ut ja.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Tittelen på denne videoen hadde ingenting med Oslo å gjøre før etter at terrorangrepet hadde skjedd. Da ble den opprinnelige tittelen redigert for å nevne Oslo.
Vis hele sitatet...
Tja, når jeg var innom så var tittelen "explosion in Oslo" (eller hva det var) og brukeren som hadde lastet den opp hadde ikke vært pålogget på et par dager ...
Er det en konkurranse ute og går nå om hvem som ville ha skadet denne mannen mest mulig ute og går? synes jeg leser det over alt på støttegrupper osv for offere fra denne tragedien. Folk kunne vel kanskje spart seg med og synket like laft som ABB?
Sitat av commie Vis innlegg
Tja, når jeg var innom så var tittelen "explosion in Oslo" (eller hva det var) og brukeren som hadde lastet den opp hadde ikke vært pålogget på et par dager ...
Vis hele sitatet...

Samme her.

Sitat av EoT Vis innlegg
Dog har de gått spesifikt ut med identiteten til flere av de savnede. De må ha identifisert alle de døde for å kunne gjøre dette, vel?
Vis hele sitatet...
Åja, det var jeg ikke klar over. Det er jo mulig at de har kommet langt i identifiseringsarbeidet med mange av de døde selv om deres identiteter ikke er frigitt til media. De trenger jo heller ikke å identifisere samtlige for å vite at enkelte som ikke er kommet til rette ikke er blant de døde. De trenger ikke å være formelt sikre på identiteten til Person A for å vite at det ikke er Person B.
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Er det en konkurranse ute og går nå om hvem som ville ha skadet denne mannen mest mulig ute og går? synes jeg leser det over alt på støttegrupper osv for offere fra denne tragedien. Folk kunne vel kanskje spart seg med og synket like laft som ABB?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med prinsippet ditt, men samtidig er det mange folk som jeg nå unner å kjenne på en naturlig hevnlyst som en av mange sorgfølelser.

Det er uansett milevis ned til ABBs nivå.
Sist endret av downing; 24. juli 2011 kl. 13:32.
En person bekreftet død fra sykehuset etter skuddene på Utøya melder TV2 nyhetskanalen
Sitat av commie Vis innlegg
Tja, når jeg var innom så var tittelen "explosion in Oslo" (eller hva det var) og brukeren som hadde lastet den opp hadde ikke vært pålogget på et par dager ...
Vis hele sitatet...
Påloggingsdatoen oppdateres ikke med en gang. Google viste at tittelen egentlig var en annen, og da tittelen ble endret nok en gang, sto det fortsatt at det var en dag siden kontoeieren var logget inn.

Så det tullet der er nok debunked ja.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.