Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1548
Nylig så begynte telefonen min å vise meg reklamer som dekker hele skjermen selv når jeg ikke bruker apps eller surfer internettet. Dette har jeg aldri opplevd før. Eksempelvis når jeg skal taste et telefonnummer for å ringe noen, så må jeg finne igjen det lille krysset i hjørnet på en eller annen reklame for en bank eller liknende. Det er ikke slik at det skjer kun når jeg skal ringe et telefonnummer, ei heller at det skjer hver gang. Det var bare et eksempel. Det skjer hele tiden, og jeg synes at det er fryktelig plagsomt.

Hva kan jeg gjøre for å fjerne det?
Har du prøvd å scane telefonen med en antivirus? Dette høres ut som et virus. Har ikke noen gode forslag for software, bruker selv Avast (gratis versjon).
Jeg har tenkt at det er virus selv. Jeg antar at jeg må finne software som en app igjennom google-play. Takk for tipset, det virker jo veldig åpenbart nå egentlig. Ikke at jeg hadde tenkt så mye over det. :/
En av appene dine kan ha blitt mer aggressiv i reklamevisingen. Sjekk de som rusler i bakgrunnen.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har tenkt at det er virus selv. Jeg antar at jeg må finne software som en app igjennom google-play. Takk for tipset, det virker jo veldig åpenbart nå egentlig. Ikke at jeg hadde tenkt så mye over det. :/
Vis hele sitatet...
Huawei p10 (emui 8)kommer hvertfall med antivirus. Du finner det under telefon behandling.
Hvor bra den er blir bare spekulasjon fra min side.
Ikke opplevd noe som dette på min tlf, så kan høres ut som et "internt" problem ja ^^
De aller fleste android-telefoner har vel en form for sikkerhet innebygd i software. På min note8 kan jeg skanne telefonen under "Enhetsvedlikehold" - "Enhetssikkerhet", der den skanner for skadelig programvare, virus etc.
Fikk det samme med cc cleaner, har du den?
Gratulerer, der var det virus gitt.

Skal være relativt lett å fjerne da, så burde ikke være noe stort problem.