Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1786
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann, er i en situasjon der vi skulle overnatte på noe opplærelingsgreier på et hotell og vi fikk utdelt hvem vi skulle sove med. Fikk da rom med en gammel venn jeg ikke hadde møtt på lenge. Dette gikk helt fint helt til dagen etter da jeg ikke fant ganske dyre øredobber og 2 par med smykker etter jeg sjekka ut. Husker hvor jeg la de men glemte det siden det ikke var noe der dagen etter(da hun mest sannsynligvis har tatt de).

Dagen etter på kvelden dro jeg tilbake å spurte om hotellfolka hadde sett det, men de sa nei.

En uke senere ringte jeg (idag) og spurte om hotellfolka hadde sett de. Men nei, hun sa de har aldri blitt mistet der for da hadde vaskedamene levert de inn.
Spurte la oss si hun jeg lå på rom med heten lena, hadde sett de, lena sa nei. Jeg spurte er du sikker på om du ikke har tatt feil med et uhell.
Lena sier hun kan sjekke og spurte igjen men nei hun hadde ikke sett noe.

Hørte ikke noe mer fra hun men idag sendte hun meg snap av at hun hadde på det ene smykket på. Vennene mine reagerte på det å spurte om det var mitt, men lena nektet for at det var mitt å sa det var et billigsmykke fra Nelly. Sjekket da igjennom Nelly og det var ingen perlesmykker som var samme som det.

Selvom dette ikke er verdens ende kjenner jeg bare at jeg blir så jævlig provosert at noen tråkker over grensene mine så sykt. Og hvor respektløst det er å stjele fra noen man har vært venn med før. Er vel en 800kr i verdi til sammen. Helt sykt hvor respektløst av noen jeg stolte på.

Vi var på opplæringshelg for ungdomsrådet i vår kommune. Det jeg kunne gjort er å si ifra til koordinatoren sånn at hun blir sparka ifra det. Men vet helt ærlig ikke hvordan hun skal tilstå eller hva jeg skal gjøre.
Hjeelp
Du må bare konfrontere henne. Prøv å ikke la følelsene ta overhånd og bare legg det frem rolig at du vil ha de tilbake. Hva ellers kan du gjøre? Hun kanke slippe unna med det når hun er så frekk
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta med verdisaker på sånne greier
Nå har du jo også bevis for at nelly ikke selger det og om du har ett bilde hvor du har på smykket eller noe slikt så er jo saken ferdig.
Nekter hu så får du bare anmelde bitchen.
Synes ikke det er verdt å lage drama for bare 800 kr. Det ender bare med "jeg sa... du sa...". Krever du erstatning blir dere garantert ikke venner lenger. Det er også en ting å vurdere.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Synes ikke det er verdt å lage drama for bare 800 kr. Det ender bare med "jeg sa... du sa...". Krever du erstatning blir dere garantert ikke venner lenger. Det er også en ting å vurdere.
Vis hele sitatet...
Serr? Hvorfor vil du beholde langfingra "venner"?
Man krever eiendommen sin tilbake og snakkes aldri igjen.

Hvorfor vil du ha mennesker i din omgangskrets som ikke respekterer din eiendom?
Nei, fuck det vennskapet, tilfeldige tyver og tystere fortjener ingenting godt. Stjeler du fra en bedrift så kunne det ikke brydd meg mindre. Men privatpersoner derimot, la de få ha tingene sine i fred.
Sist endret av Hsp; 20. november 2022 kl. 19:52.
Da kosta det deg dessverre 800,- å lære denne personen å kjenne..
Anonym bruker
"Takknemlig Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan fortsatt være personalet som har tatt de, jeg mistet en gang en svindyrklokke mens jeg sov på et hotell i byen, en annen gang mistet jeg en jbl høyttaler på et annet hotell, disse tingene har ikke spankulert ut av hotellrommet av seg selv, og ja, jeg var alene begge gangene.
Du har gitt henne en sjanse, hun valgte å ikke ta den. Det neste du kan gjøre er å si at om du ikke får tingene dine tilbake så blir du dessverre nødt til å involvere Politiet. Nekter hun fortsatt så er det bare å anmelde, saken blir mest sannsynlig registrert og henlagt i samme vending, men selv om du ikke har bildet så har du vitner som har sett det. Skulle de kalle henne inn til avhør så kan hun få forklare Politiet hvordan hun har kjøpt et smykke på Nelly de ikke selger der.

Det er en prinsippsak, dere er tydeligvis ikke venner lenger uavhengig om du får det tilbake eller ikke, hun er ikke bare en tyv men en løgner i tillegg. Det handler ikke om summen. Tolker det sånn at du er sikker på at smykket du så på snappen er ditt, uansett hva du velger å gjøre så håper jeg du kutter kontakten med henne for godt om det er tilfellet.
Sikker på at det var en venn? Venner stjeler ikke.
Enig med han over, venner stjeler ikke. Uansett, ville sendt en melding/ringt uten å virke for konfronterende og bare legge frem det du har plukket opp av hint på at hun kanskje har tatt det. Om hun nekter så er vel anmeldelse naturlig.
Hold kontakten og vent på sjansen til å hente verdien h*n stjal Er mange ganger jeg har vært sikker på at h*n må ha tatt "det" ogsååå var det visst ikke slik alikevell.

En tyv over 20 år har ofte troverdige referanser. Om hen ikke har det så burde hen få tvilen til sitt gode.

Ting forsvinner ikke på magisk vis 3 ganger, spør du meg.