Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1953
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg bruker valium kanskje en dag eller to i uka. Jeg kjenner til den lange halveringstiden, og at jeg i praksis hele tiden har noe virkestoff i blodet. Kjenner også til at tiden før abstinenser inntrer er individuelt.

Er det mulig å bruke valium en gang i uka uten å bli veldig hektet? Eventuelt annenhver uke? Jeg hsr stor respekt for avhengighet og abstinenser, men skulle gjerne også hatt frihetsfølelsen fra uro noen få ganger i måneden.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får ikke abstinens av å bruke 1-2 ganger i uken. Så lenge du kan ta samme dose med lik effekt er det et godt tegn på at du ikke opparbeider deg toleranse som et basis for abstinens.
Jeg får nattesvetting om jeg bruker vival bare 1 dag og bruker det sjeldent.
Ligger nok i hodet. Værste fall en uke
Minimum 2 uker vil jeg si angående valium før det er mulig og å fysisk avhengig
Sist endret av Stianiver; 14. september 2022 kl. 06:44.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fryktet nok at det er kort tid med bruk før abstinenser inntrer. Fuck.

Kjenner jeg er stresset for abstinenser. Brukt siste gang søndag kveld, og i dag er det onsdag. Mye uro i går kveld, men en Lyrica hjalp. Tror nok det sitter i hodet, og hjelper aldeles ikke å lese om mange fryktelige historier om abstinenser. Uten å kjenne noe mer fysisk nærme helgen, så håper jeg at jeg har klart meg. Har en del erfaring med opiatabstinenser, men benzodiasepiner er nytt for meg.

Håper på det beste.
Mengde og lengde er en faktor. Bruker man 1 valium i uka i 30 år vil du nok kjenne på et savn.

Selv ble jeg livredd for hvor fort det kan gå galt med benzo. Ikke tatt så mye valium, pillepluggen min ga meg kjeft og kjøpenekt en periode


Ikke det at det hjalp noe særlig. Men misbrukte rivotril og bikkjebein i en periode på ca 6 uker


Vet ikke om jeg noengang ble noe ala normal igjen haha. Noe psykisk savn kan du nok få men fysisk har jeg veldig liten tro på
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis man har mye nerver fra før kan det oppleves som abstinenser når de kommer tilbake.

Psykisk avhengighet tar ikke lang tid hvis man er disponibel for det.

I sommer spiste jeg kanskje 60mg xanor i ferien. Ikke så veldig mye abstinenser når jeg stoppa. Dårlig søvn og småangst må man bare regne med.

Det er jo helt normalt at angsten man har medisinert bort kommer tilbake når pillene er på vei ut av systemet.

Tror man skal bruke mye i måneder/år før abstinensene er er helvete.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis man har mye nerver fra før kan det oppleves som abstinenser når de kommer tilbake.

Psykisk avhengighet tar ikke lang tid hvis man er disponibel for det.

I sommer spiste jeg kanskje 60mg xanor i ferien. Ikke så veldig mye abstinenser når jeg stoppa. Dårlig søvn og småangst må man bare regne med.

Det er jo helt normalt at angsten man har medisinert bort kommer tilbake når pillene er på vei ut av systemet.

Tror man skal bruke mye i måneder/år før abstinensene er er helvete.
Vis hele sitatet...
Abstinenser kommer ofte lettere for hver gang man stopper med høyt forbruk. Første gangen jeg knaska rivoltril i 2-3 mnd merka jeg ikke spess abstinener, men noen år etterpå gjorde jeg det samme og klarte knapt å gå eller få i meg mat selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker valium kanskje en dag eller to i uka. Jeg kjenner til den lange halveringstiden, og at jeg i praksis hele tiden har noe virkestoff i blodet. Kjenner også til at tiden før abstinenser inntrer er individuelt.

Er det mulig å bruke valium en gang i uka uten å bli veldig hektet? Eventuelt annenhver uke? Jeg hsr stor respekt for avhengighet og abstinenser, men skulle gjerne også hatt frihetsfølelsen fra uro noen få ganger i måneden.
Vis hele sitatet...
1-2 Dager i uken, hvor mange tabletter spiser du da disse dagene?
Jeg tror att når man stiller spørsmålet om man kan spise tabletter uten å bli "hekta" har man allerede fått smaken på det. det handler om din viljestyrke, å hvordan du reagerer på det er jo individuelt. om du fikser deg ett antall tabletter (20stk) å bestemmer deg for att det skal vare en bestemt pediode (1mnd) kan du fort se om du er den som kan knaske uten å havne på tryne. viss du klarer og forholde deg til din plan og det blir en rutine som ikke brytes eller endres har du ett godt utgangspunkt. husk, det handler om viljestyrke, å ikke la deg manupulere deg selv til å tro att du kan spise oftere når du har en rutine som fungerer.
Noen erfaringer hvor lenge dere har brukt Rivotril ute å bli avhengig?
Skulle gjerne brukt det hver dag nå, men begrenser det til 2-3 ganger i uka.
Brukte det en gang 1 mg hver dag i tre uker. Med alkohol. Ikke noe problem
En lega sa til meg at det finnes eksempler på folk som kan bruke det årevis uten å bli det
Sitat av Sombrero Vis innlegg
Noen erfaringer hvor lenge dere har brukt Rivotril ute å bli avhengig?
Skulle gjerne brukt det hver dag nå, men begrenser det til 2-3 ganger i uka.
Brukte det en gang 1 mg hver dag i tre uker. Med alkohol. Ikke noe problem
En lega sa til meg at det finnes eksempler på folk som kan bruke det årevis uten å bli det
Vis hele sitatet...
Første gang brukte jeg daglig 4-5mg i 2-3 mnd å slutta uten stress bare litt humørsvingninger. Gang nummer to brukte jeg i 1-2mnd men på det meste opp mot 15-20mg om dagen. Abstinensene kom snikende over 2-3 ukersperiode og ble tilslutt så jævlig at det å smøre ei brødskive ble et skikkelig prosjekt. Lett å slutte sålenge jeg fikk hjelp med nedtrapping/vival men så liker ikke jeg benzorus noe særlig brukte det mest for å kutte ned kostnader på drikkinga. Forstå det den som kan.
Det er vanskelig å svare på da det er veldig individuelt men har man slutta 1 gang med benzomisbruk bør du være jævla forsiktig da du blir lettere hekta gang nr 2. 5mg vival gjør at jeg får nattesvette dagen etterpå når jeg skal sove og da bruker jeg kanskje i snitt 3-5 tabletter på en måned kanskje mindre også. Og gjort det i 6mnd. I snitt altså.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Første gang brukte jeg daglig 4-5mg i 2-3 mnd å slutta uten stress bare litt humørsvingninger. Gang nummer to brukte jeg i 1-2mnd men på det meste opp mot 15-20mg om dagen. Abstinensene kom snikende over 2-3 ukersperiode og ble tilslutt så jævlig at det å smøre ei brødskive ble et skikkelig prosjekt. Lett å slutte sålenge jeg fikk hjelp med nedtrapping/vival men så liker ikke jeg benzorus noe særlig brukte det mest for å kutte ned kostnader på drikkinga. Forstå det den som kan.
Det er vanskelig å svare på da det er veldig individuelt men har man slutta 1 gang med benzomisbruk bør du være jævla forsiktig da du blir lettere hekta gang nr 2. 5mg vival gjør at jeg får nattesvette dagen etterpå når jeg skal sove og da bruker jeg kanskje i snitt 3-5 tabletter på en måned kanskje mindre også. Og gjort det i 6mnd. I snitt altså.
Vis hele sitatet...
Takk. Har tatt 1 mg i dag og vil gjøre 1-2 uker. Så ta pause i 3-4 dager og så pån igjen. Kun for å føle hva som skjer når jeg kutter noen dager
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Første gang brukte jeg daglig 4-5mg i 2-3 mnd å slutta uten stress bare litt humørsvingninger. Gang nummer to brukte jeg i 1-2mnd men på det meste opp mot 15-20mg om dagen. Abstinensene kom snikende over 2-3 ukersperiode og ble tilslutt så jævlig at det å smøre ei brødskive ble et skikkelig prosjekt. Lett å slutte sålenge jeg fikk hjelp med nedtrapping/vival men så liker ikke jeg benzorus noe særlig brukte det mest for å kutte ned kostnader på drikkinga. Forstå det den som kan.
Det er vanskelig å svare på da det er veldig individuelt men har man slutta 1 gang med benzomisbruk bør du være jævla forsiktig da du blir lettere hekta gang nr 2. 5mg vival gjør at jeg får nattesvette dagen etterpå når jeg skal sove og da bruker jeg kanskje i snitt 3-5 tabletter på en måned kanskje mindre også. Og gjort det i 6mnd. I snitt altså.
Vis hele sitatet...
Åssen får du 4mg?
Jeg brukte 40 stk 10mg over noen uker når jeg nylig ble arbeidsløs. Følte ingen abstinens når jeg gikk tom.

Men så var det litt drikking og jonaser etter det.

Men per idag edru uten noe sug. Venter spent på fleinen da
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring er at man kan gå flere uker sammenhengende med daglig bruk av benzo, uten å få nevneverdige abstinenser.

Har ved flere anledninger gått daglig på både valium og Xanor i 2-3 uker uten å kjenne ett fnugg av abstinenser.

Nå snakker jeg om fysiske abstinenser som er mer enn litt kaldsvetting og redusert søvnkvalitet for noen få dager.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Min erfaring er at man kan gå flere uker sammenhengende med daglig bruk av benzo, uten å få nevneverdige abstinenser.

Har ved flere anledninger gått daglig på både valium og Xanor i 2-3 uker uten å kjenne ett fnugg av abstinenser.

Nå snakker jeg om fysiske abstinenser som er mer enn litt kaldsvetting og redusert søvnkvalitet for noen få dager.
Vis hele sitatet...
Viktig å poengtere. Føler folk sliter mer å differensiere mellom abstinenser og rebound effekt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker valium kanskje en dag eller to i uka. Jeg kjenner til den lange halveringstiden, og at jeg i praksis hele tiden har noe virkestoff i blodet. Kjenner også til at tiden før abstinenser inntrer er individuelt.

Er det mulig å bruke valium en gang i uka uten å bli veldig hektet? Eventuelt annenhver uke? Jeg hsr stor respekt for avhengighet og abstinenser, men skulle gjerne også hatt frihetsfølelsen fra uro noen få ganger i måneden.
Vis hele sitatet...
Tviler på at du får fysiske abstinenser av noen slag med kun en valium i uken, du trenger nok ikke bekymre deg på den fronten.

Det du bør være obs på er at en Valium i uken blir fort til to-tre valium, og det eskalerer fort derifra, dette kan nok veldig mange her inne si seg enig i.

Virker som du har kontroll, men alltid ha i bakhodet hvor fort det kan gå galt.

Hvis dette er noe du tenker å gjøre over lengere tid må du sette strenge regler og holde deg til de, med ingen unntak. Hvis du tenker det f.eks er greit å ta to-tre denne uken fordi det var mye stress på jobb, blir det mye enklere å bryte reglene neste gang.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Mange gode poeng her.

Jeg har ikke hatt noen tegn på abstinenser etter en uke av.

Tok en valium i går ettermiddag, og merket at jeg fikk mer uro av den. Har kjent tilsvarende tidligere. Noen andre som har kjent denne virkningen?
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg selv har brukt valium periodevis(måneder i strekk) som helgekos. Det med et bevist forhold til det at jeg selv ikke ønsker avhengighet. Jeg tar valium i minst mulig grad valium 2 dager på rad som fredag og lørdag. Og om jeg gjør det så tar jeg aldri mer en en 0.5 begge dagene. Og dette har for meg fungert i mange år. Jeg tar heller ingen andre type benzo av prinsipp, da jeg føler jeg behersker selvkontroll over oppførselen min på små mengder valium. Jeg vil betrakte det som en form for selvmedisinering for å flykte fra samfunnets mas og kjas som er bedre for kroppen en helgefylla, som i sin virkningstid gir mindre angst en cannabis(ikke på sikt).De gangene det har holdt på og gå gale er når jeg har havnet i stressende situasjoner over tid. F.eks når man mister en jobb, dama går fra en osv. Det er da man virkelig får teste selvkontrollen. Man finner fort ut at den helgebruken gir en psykisk avhengighet. For min del opplever jeg og ikke bli kvitt den psykiske avhengigheten selv etter mnd uten helgebruk av valium. Jeg har levd slik i ca 20 år uten å bli direkte såkalt narkis. Det har og hendt det har tatt noen år siden jeg brukte valium eller annen benzo, men savnet kommer regelmessig. Det er mye bedre med meditasjon en valium om det gir mening for deg og forstå. Da med tanke på "oss sensitive mennesker" som har behov for å dempe følelsene i blant.

Så vil jeg påpeke at jeg vil anta at valium som med annen benzo ødelegger eller svekker hjernen sin naturlig kjemiske balanse. Vi er jo skapt for at vi skal takle litt stress og indre uro, som er et evolvert alarmsystem vi har fra eldre tider. Jeg merker og at jeg kan bli ekstra urolog selv når jeg slutter med helgebruken. Som om hjernen trenger god tid til å reparere seg. Så helt uten avhengighet i en eller annen form kommer man ikke unna med bare helgebruk.