Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2086
Har bodd i flere leilighetskomplekser gjennom mitt liv og alltid har denne trenden gjentatt seg – unge voksne kvinner som slenger inngangdøra si brått hver gang de forlater/kommer hjem. Så brått at det rister i leiligheten min. Hva kommer det av? Null hensyn til at de andre som bor i komplekset – jævlig respektløst. Er det sånn kryptisk måte å si til alle rundt seg at hun hater livet sitt? Noen andre som har lignende erfaringer?
Prøv å bo sammen med ei kjerring og ta deg en cowboy-strekk før oppvaskmaskin er tømt. Da får du sjekket om skapdørene passer. Det er bare sånn det er. Prøv å gi dem litt oppmerksomhet.
Jeg hadde en nabo som gjorde akkurat det samme. Han smalt den døra hele jævla dagen lang og det smalt i hele leiligheten min. Til slutt gikk jeg ned til han og konfronterte han med det, og etter det så sluttet han helt med det og lukket døra forsiktig.
Hva om hun bare har litt trang dørkarm, eller ny tetningslist?
De er mest sannsynlig ikke klar over det. Noen er bare hardhendt med alt og smeller med dører.
Noen bare smeller med døren uten å tenke noe mer over det, uten å ha noe kryptisk eller konspiratorisk motiv som ligger bak.
En kompis av meg holdt på å rive med seg dør, hengsler og dørkarm hver eneste gang han gikk inn eller ut av døra hos meg, men det var bare å gi beskjed om at nok var nok, så ble det slutt på det.

Hvis dette er såpass plagsomt som du gir uttrykk for foreslår jeg at du høflig forklarer problemstillingen og ber henne lukke døren litt mer forsiktig.
Sist endret av Knask; 10. juli 2022 kl. 19:59.
Sitat av something Vis innlegg
De er mest sannsynlig ikke klar over det. Noen er bare hardhendt med alt og smeller med dører.
Vis hele sitatet...
Ja, det er nok tilfellet hos meg. Pluss at døra går innover og jeg har ofte favnen full av ting, handleposer, pizza, bilnøkkel, så jeg smeller igjen døra med benet. Men jo, har jeg en dårlig dag så slamrer jeg litt ekstra med dørene. Ingen klager så langt
Sist endret av Hidden_sniper; 10. juli 2022 kl. 20:12.
Dette er åpenbart tydelig tegn på sterke daddy issues.

Neida. Jeg bare kødder.


Hvis du synes det er så kjipt å bo i bygård hvor folk faktisk er forskjellige og lukker dørene sine på forskjellige måter, kan du kanskje flytte til et litt mer privat sted. En annen ting du kan gjøre, hvis det gjentar seg gang på gang, er å ta det opp med vedkommende på en diplomatisk måte. Jeg har full forståelse for at høye, brå og uventede lyder kan være ubehagelige.

Husker jeg hadde en nabo som klaget på hvordan jeg lukket døra, men når han klaget på at jeg tok stolen til og fra bordet så skjønte jeg at det var han, og ikke meg.

Han var litt av en skrue, og det er vi alle sammen. Det er jo egentlig det som er så vakkert <3