Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3940
BRAND ∞ STRONG
Better Call Saul
Har kjedet meg litt i påsken og dratt frem denne igjen. Syns det er en av de meste vellykkede spin off seriene noensinne.
Kunne fort ha gått rett på trynet, ikke minst med tanke på hva den fulgte etter.

Noen som har noen bra/bedre å komme med?
Vanskelig å topp Better Call Saul men Fargo bør ihvertfall nevnes.
Hvis hevder å komme opp med noe bedre så er dem ikke verdt å lytte til.
Jeg likte Ash Vs Evil Dead, men så er Evil Dead mine favorittfilmer...
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Vanskelig å topp Better Call Saul men Fargo bør ihvertfall nevnes.
Vis hele sitatet...
Se her ja. Sterkt forslag! Glemte faktisk Fargo.
Likte faktisk Mayans MC bedre enn Better Call Saul personlig da jeg syns det ble mye mas, dette er såklart spin offen til Sons Of Anarchy.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Fulgte med på Sons Of Anarchy og syns det var bra, men litt ensformig i lengden.
Mayans MC begynte jeg aldri på. Går den enda? Selg det til meg.
Siste sesong av BCS begynte i dag.
Ufint av deg å si det første jeg tenkte når jeg så tråd tittel Så de 2 nye episodene i dag, og hadde glemt hvor bra better call saul er mtp historie, men ikke minst cinemagrafien er fantastisk. Sier bare maur på fingertupp, men så mye utrolig fine shots.
Utrolig lite fuzz om release av ny sesong BCS. Hadde det ikke vært for freaforum så hadde jeg ikke fått det med meg.
Ikke underlig at Netflix taper seere. Er hauger av fyllstoff der. Det sagt, skal sjekke ut siste BCS. Er vel nesten der at jeg kutter netflix. Blir lengre og lengre mellom hver gang jeg lykkes der. Synd egentlig at de ikke har klart bedre, for har brukt den siden den ble lansert.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Frasier
The Simpsons
Mork & Mindy
CSI Miami

Blir vanskelig å overgå better call Saul mtp kvalitet og skuespill tror jeg
Sist endret av Bothrops; 21. april 2022 kl. 14:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av gudfaren Vis innlegg
Vanskelig å topp Better Call Saul men Fargo bør ihvertfall nevnes.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sett så mye av fargo serien, men hvorfor er dette en spin off? Er det ikke bare en nyinnspilling i serieformat?

Denne slår ikke Saul, men jeg slenger ut The Mandalorian.
Sist endret av Taxidriver; 21. april 2022 kl. 22:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
..men hvorfor er dette en spin off? Er det ikke bare en nyinnspilling i serieformat?
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje ikke en spin off i tradisjonell forstand, men spesielt S1 syns jeg ligger veldig tett innpå originalen.
Den rare, langsomme stemningen samt at handlingen er lagt til Minnesota gjør at dette føles veldig som en fortsettelse
av filmen. Syns også S1 lykkes med å skape en egen stemning "Fargo Feeling" som bidrar til at Fargo sesongene knyttes sammen
til tross for at handling og cast er forskjellig.
Sist endret av vindaloo; 22. april 2022 kl. 03:15.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ikke underlig at Netflix taper seere. Er hauger av fyllstoff der. Det sagt, skal sjekke ut siste BCS. Er vel nesten der at jeg kutter netflix. Blir lengre og lengre mellom hver gang jeg lykkes der. Synd egentlig at de ikke har klart bedre, for har brukt den siden den ble lansert.
Vis hele sitatet...
Er svært sikker på at nedgangen skyldes spesielt at når de først lager en serie så blir det med færrest mulig sesonger.
Bare se på siste sesong av Lucifer og sammenlign med 1, 2 og 3. Sesong.

Netflix lager ikke lenger serier, men mini-serier, der man får tildelt maks 10 episoder.
Før så var det alltid minst 22-23 episoder. Gikk i samme retning hos HBO, men de innså nok at færre episoder var dårlig business og ligger nå på med i alle fall 15 episoder per sesong selv om de også lå på 22-23 episoder per sesong før.

Så bruker de heller ikke mye penger i produksjonen av mange av seriene. Netflix altså. Forhåpentligvis innser de snart at det er bedre å ha bare 10 serier, men med stort budsjett enn 100 serier med lavt budsjett.
Sist endret av einsteindragon; 22. april 2022 kl. 06:19.
Endte opp med kansellering av Netflix. Jeg ble kunde hos netflix fordi jeg ikke orker sendeskjema. BCS posjoneres ut. Det orker jeg ikke.
Heretter blir det serier slik en skaffet serier i tidligere tider. Er forresten ikke rart netflix tappes for brukere. Det er sannelig mye dritt der. Og etter så lang tid har de ikke klart å pressen gjennom innhold uten geofencing. Da klarer de vel aldri det. At de kalte sine betalende kunder pirater pga vpn har irritert meg i årevis. Og likevel har jeg ikke sagt opp. Stadig mindre netflix og likevel betalt. Endelig fri, og netflix penga skal jeg heller gi til frelsesarmeen eller en tigger.
Sist endret av _abc_; 28. april 2022 kl. 21:57.
Har nettopp starta på better call saul og synes den virker veldig bra. Skal starte på breaking bad etterpå selv om jeg har sett den før.
Siden ingen har nevnt den enda: Boston Legal (ikke at den slår BCS, men det gjør egentlig ingen andre serier)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Satan så bra denne serien er.

Vært minutt er så gjennomført på alle mulige måter og den siste delen nå av den avsluttende sesongen er så ekstremt spennede.

Edit: Litt spesielt å se på når man vet Bob hadde et hjerteinfarkt på sett og ble gjenopplivet i forrige episode. Skjedde etter kranglingen om hvem som skulle kjøre å skyte Gus. Takningen etter når han ble bundet til stolen var først 3 måneder etter.
Sist endret av Source; 20. juli 2022 kl. 02:15.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Ikke annet enn å si at BCS må være tidenes beste spinoff serie noensinne.

Og jeg må bare si at Kim ( Rhea Seehorn), altså det er lenge siden jeg har hatt en crush på noen på film eller tv men hun er rett og slett bare så utrolig vakker rett og slett. Flott, sexy men på en ikke sleazy ment måte. Hun er utrolig pen og utrolig flink i rollen sin. Jeg vil gifte meg med henne.
Rip 8-4-23
Enig her, BCS er på min top 3 hall of fame liste. Spesielt vist man også har sett hele breaking bad serien først ,så er det extra interessant og se.