Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1741
Så var det min tur å få årets forkjølelse/influensa. Får ikke varmen og kan ligge under varm dyne en hel natt og riste av frysninger.

Har de typiske symptomene, feber, sår hals, snørr osv...

Jeg pleier å leve på Paracet, vann, søvn, tegnefilmer/koselige serier/filmer.

Hva er deres go-to når dere er skikkelig syke?
Samme som deg, pluss noe digg mat/snaks om du får i deg det
Varm mat og drikke med en lett gåtur i løpet av dagen. Ellers spiller jeg hvis jeg har nok energi, eller ser på film. Nok vann er viktig. Pleier ikke å ta paracet med mindre jeg får skikkelig feber.

Husk på å isolere deg selv i tilfelle det er Korona, er veldig mange tilfeller om dagen!
Sover stort sett, men har god erfaring med å drikke seg småbrisen. Våkner kanskje litt sjaber dagen derpå men så er det over.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Sover stort sett, men har god erfaring med å drikke seg småbrisen. Våkner kanskje litt sjaber dagen derpå men så er det over.
Vis hele sitatet...
Det gjelder egentlig det meste av uffer her i verden. Problemet er jo at man blir alkis til slutt.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det gjelder egentlig det meste av uffer her i verden. Problemet er jo at man blir alkis til slutt.
Vis hele sitatet...
Har ikke så ofte influensa at om jeg drikker hver gang så blir jeg alkis.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Varm mat og drikke med en lett gåtur i løpet av dagen. Ellers spiller jeg hvis jeg har nok energi, eller ser på film. Nok vann er viktig. Pleier ikke å ta paracet med mindre jeg får skikkelig feber.

Husk på å isolere deg selv i tilfelle det er Korona, er veldig mange tilfeller om dagen!
Vis hele sitatet...


Sjekket meg allerede. Det var det første jeg gjorde. Men, folk går syke overalt, så måtte jo skje meg også.

Klarte å game et par timer i dag, men feberen tok overhånd. Hadde det ikke vært for de timene jeg rister av kulde, så hadde det vært mer gaming.
Honning! Kok vann eller te og dæsj på med så mye honning du klarer smaken til og drikk honningte mange ganger om dagen. Et C-vitamin og sitt heller inne å svett med litt feber eller å ha vinduet for mye åpent fordi du er varm.
Spis grønnsaksuppe med rundstykke istedet for burger og junk, spis noe med antioksidanter som kroppen blir glad for
Jeg liker å drikke ingefær-te hvis jeg er sår i halsen.
Det hjelper kun mens jeg drikker og noen minutter etterpå, men det gir et liten pause i elendigheta.
Dette er min go-to.

Til drikke blir det alltid ingefær-te. Her kutter jeg opp fresh ingefær og lar det koke i et par minutter, mens jeg til slutt skviser oppi en halv sitron. Og for all del, ikke glem en god skje med honning!

Til mat blir det forskjellige supper og grøt med friske bær, dette er mye snillere mot halsen en annen type "grovere" mat.

Ellers tar jeg livet med ro, helst i senga. Her slapper jeg av med et rolig strategispill på laptopen, gjerne civ eller heroes of might and magic, og noe musikk på øret eller TV i bakgrunnen.

Og selvfølgelig massevis med kos fra kjæreste!

Noen ganger er det nesten sånn at jeg skulle ønske at jeg var syk bittelitt lengre.