Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1863
Så lurer på noe her. Forhåpentligvis også diskusjonsmateriale.

Om noen har gjort deg en grov, grov urett. Og politi eller andre institusjoner ikke kan gi deg rettferdighet. Finnes det noen lovlige måter å ta hevn på UTEN å bryte loven?

Altså leie en torpedo til å banke vedkommende opp bare - hadde vært nok i mitt tilfelle. Men da risikerer jeg at JEG blir straffet for å ta saken i egne hender for å gjøre det politiet feilet med - å gi meg rettferdighet.

Er det en smart / luddi måte å få rettferdighet på når noen har gjort deg en urett - som er lovlig?

Note: Ganske grovt. Jeg er IKKE en hevngjerrig person. Dette er første og eneste gang i livet jeg har blitt utsatt for noe der jeg har vanskeligheter med å "la gå". Fordi at mitt eget moralske kompass for rettskaffenhet ikke kan tillate det.
Når du kommer med slike ytringer og viser at du ønsker å ha den holdningen, så tror jeg ikke at det var grov urett du ble utsatt for. Jeg har høy tillit til det norske politiet og rettssystemet vi har. Jeg tror nok du burde tenke deg bedre om, og ignorere situasjonen. Det gjør ingenting bedre at du tar igjen på denne måten.

Riktignok er det en ting med politiet jeg misliker, og det er at de har vane for å kaste deg ned på bakken og brutalt sette på deg håndjern, selv om du i utgangspunktet har gjort det tydelig at du vil samarbeide, står stille, rekker frem hendene klare for å bli påsatt håndjern. Dette tenker jeg at har sine årsaker, men jeg kjenner en liten frustrasjon inni meg når jeg ser at dette skjer. Det er likevel ingenting jeg får gjort med det, da jeg ikke styrer det monopolet.

Slapp av, ta deg en røyk og en pils. Du gjør ingenting bedre av å tenke sånn.
Definer rettferdighet... Hva er liksom rettferdig i din situasjon? Å skyte spurv med kanon blir aldri rettferdig.

Bra du har ett moralsk kompass, men om det kompasset sier at torpedo er ok så trengs det en justering.

Selv om din sak ikke når frem så er den registrert såfremt du har anmeldt.
Da får du heller trøste deg med at mange før eller senere får som fortjent.
Sist endret av SinHazzard; 8. oktober 2021 kl. 16:13.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Så det hele koker ned til at du vil at en person skal få fysiske skader uten at du skal stå juridisk ansvarlig for det?

Det sier vel seg selv at det blir vanskelig. Jeg antar at du ikke akkurat henger i kriminelle miljøer og har en status som gjør at folk er lojale til deg?

Da er det kanskje best å.la være hele greia, med mindre du har lyst å risikere det jeg antar er en ganske plettfri vandel
Tja. Det er jo du som føler du må gjøre noe med det. Torpedo ja, det blir fort mer problemer av det. Da vil jo den forulempede part ønske gjengjeldelse.

Det er ikke moro å kjenne på urettferdighet. Men det er opp til oss selv å gi slipp på det.

Hilsen en som har blitt lurt for ett par månedslønner
Da er det ikke noe særlig å gjøre og det er helt umulig å foreslå noe uten å vite nok om din spesifikke situasjon.
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Når du kommer med slike ytringer og viser at du ønsker å ha den holdningen, så tror jeg ikke at det var grov urett du ble utsatt for.
Vis hele sitatet...
Han mobbet meg til selvmord, og jeg overlevde ved ren flaks / tilfeldighet. Vil ikke si så mye mer, annet enn at han slapp unna uten konsekvenser og jeg mistet jobben. Dette er noe jeg vurderer, men bikker forløbig i MOT å gjøre noe. Bare la det slippe og komme meg videre. Men om ikke det er selve definisjonen på grov urett så vet ikke jeg.
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Han mobbet meg til selvmord, og jeg overlevde ved ren flaks / tilfeldighet. Vil ikke si så mye mer, annet enn at han slapp unna uten konsekvenser og jeg mistet jobben. Dette er noe jeg vurderer, men bikker forløbig i MOT å gjøre noe. Bare la det slippe og komme meg videre. Men om ikke det er selve definisjonen på grov urett så vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Okei, jeg oppfattet tråden som at det var politiet du hadde problemer med, jeg har nok misforstått fullstendig. Leste førstepost for kjapt.

Den situasjonen du er i høres frustrende ut, men for min del ville jeg ha sørget for at hans vennekrets / familie får vite hva slags person han er. Om det i seg selv er så voksent å gjøre det, er derimot en annen sak.
Du kan jo alltids sjekke ut det mørke nettet og se om du finner noen du kan betale for å hacke inn på datamaskinen hans. Da er det mye du kan gjøre for å ødelegge livet hans. Eller enda bedre: Bestill masse dop fra utlandet til adressen hans. Det må være den enkleste formen for hevn du kan gi han. Bestill så mye heroin du orker til adressen hans. Bestill i flere omganger slik at noen pakker blir tatt i tollen. Og er det mye nok så ender det sikkert med ransakelse.

Nå er jeg vanligvis ikke en som liker å anbefale folk å bryte loven på denne måten, men har aldri hatt sansen for mobbere. Noe jeg antar er hva som er tilfellet her.

Ellers så er det aller beste å avsløre for folk hvilken type person dette er. Og da er hacking det mest effektive jeg kan komme på. Og noe h*n vil ha problemer med etterpå, spesielt mtp. Sin egen psyke. Kanskje har han så mye å skjule at h*n ikke vil klare å bevege seg ut av hjemmet sitt i ettertid, kanskje flytter h*n eller til og med begynner med rus for å dempe den type smerte h*n ironisk nok har utsatt andre for. Kan hende bare det å tippe passordet h*n bruker på facebook er nok. Denne type personer er ofte ikke spesielt intelligente og bruker kanskje sitt eget navn eller email som passord.

Bare ikke bli tatt for noe, da vil du bare gi h*n 2 seire. Og tenk på det slik: Tar du selvmord på grunn av noe h*n gjør mot deg så er det h*n som ender opp som vinneren og du som taperen. Kanskje er å få deg til å ta selvmord målet h*n hadde hele tiden. Kanskje er det den eneste måten h*n kan føle at h*n er verdt noe.
Sist endret av reflecteddark; 9. oktober 2021 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av reflecteddark Vis innlegg
Du kan jo alltids sjekke ut det mørke nettet og se om du finner noen du kan betale for å hacke inn på datamaskinen hans. Da er det mye du kan gjøre for å ødelegge livet hans. Eller enda bedre: Bestill masse dop fra utlandet til adressen hans. Det må være den enkleste formen for hevn du kan gi han. Bestill så mye heroin du orker til adressen hans. Bestill i flere omganger slik at noen pakker blir tatt i tollen. Og er det mye nok så ender det sikkert med ransakelse.

Nå er jeg vanligvis ikke en som liker å anbefale folk å bryte loven på denne måten, men har aldri hatt sansen for mobbere. Noe jeg antar er hva som er tilfellet her.

Ellers så er det aller beste å avsløre for folk hvilken type person dette er. Og da er hacking det mest effektive jeg kan komme på. Og noe h*n vil ha problemer med etterpå, spesielt mtp. Sin egen psyke. Kanskje har han så mye å skjule at h*n ikke vil klare å bevege seg ut av hjemmet sitt i ettertid, kanskje flytter h*n eller til og med begynner med rus for å dempe den type smerte h*n ironisk nok har utsatt andre for. Kan hende bare det å tippe passordet h*n bruker på facebook er nok. Denne type personer er ofte ikke spesielt intelligente og bruker kanskje sitt eget navn eller email som passord.

Bare ikke bli tatt for noe, da vil du bare gi h*n 2 seire. Og tenk på det slik: Tar du selvmord på grunn av noe h*n gjør mot deg så er det h*n som ender opp som vinneren og du som taperen. Kanskje er å få deg til å ta selvmord målet h*n hadde hele tiden. Kanskje er det den eneste måten h*n kan føle at h*n er verdt noe.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Finne noe info om ham fra darkweb jeg kan bruke høres ut som en god løsning. Vil ikke gå FOR langt though. Jeg lever enda, og han har en sønn på 3 år. Må ta hensyn til det. Sønnen er ikke ansvarlig for faren sine synder. Må bare klare å finne en hacker først. Så finne ut hva løsningen blir. Det må være noe som svir hardt men ikke er for ekstremt.
Rister litt på hodet av å lese, jeg har selv opplevd urett av relativt grovt kaliber. Jeg tror ikke du kommer til å føle deg noe bedre av å gjøre dette. Enkelte av de metodene som blir ramset opp her er ting som fort kan eskalere og føre til personlig tragedie. Man vet aldri hvor mye eller hvor lite et menneske tåler. Da har du fort en uskyldig 3-åring som må vokse opp uten far, vil det da føles godt og befriende å ha fått din hevn? Tenk deg nå litt om
Sitat av Abishgal Vis innlegg
Takk for svar. Finne noe info om ham fra darkweb jeg kan bruke høres ut som en god løsning. Vil ikke gå FOR langt though. Jeg lever enda, og han har en sønn på 3 år. Må ta hensyn til det. Sønnen er ikke ansvarlig for faren sine synder. Må bare klare å finne en hacker først. Så finne ut hva løsningen blir. Det må være noe som svir hardt men ikke er for ekstremt.
Vis hele sitatet...
Hvis du skal begynne å lete rundt på Onion-sider etter en "hacker som kan hacke seg inn på datamaskinen hans" kan jeg garantere deg at du kommer til å bli lurt for penger.
Livet er ikke rettferdig. Det er ikke ment som en nedlatende "get over it", men en faktaopplysning. Folk gjør helt jævlige ting og slipper unna med det, og det er ikke verst for dem, det er ikke noen karma i universet som gir dem som fortjent. Det er i mange tilfeller heller ikke noe politi eller rettsvesen som har ryggen din. Det er ikke noen måte du kan ta hevn på som ikke drar deg selv lenger ned enn du allerede er.

Jeg tror egentlig det beste er å bare akseptere det. Ikke tilgivelse og sånt kristenmoralistisk vrøvl, det er helt legitimt å kjenne på hat. Det er helt legitimt å føle hevnlyst også. La deg selv føle gjennom de greiene er, til du er klar for å gjøre det som er best for deg, og han på sikt kan ta litt mindre plass i bevisstheten din. Det er en prosess.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Rister litt på hodet av å lese, jeg har selv opplevd urett av relativt grovt kaliber. Jeg tror ikke du kommer til å føle deg noe bedre av å gjøre dette. Enkelte av de metodene som blir ramset opp her er ting som fort kan eskalere og føre til personlig tragedie. Man vet aldri hvor mye eller hvor lite et menneske tåler. Da har du fort en uskyldig 3-åring som må vokse opp uten far, vil det da føles godt og befriende å ha fått din hevn? Tenk deg nå litt om
Vis hele sitatet...
Som sagt jeg planlegger ikke noe alvorlig ulovlig her.
Og har fremdeles ikke bestemt meg for om jeg orker gjøre noe litt ulovlig.

Det er ikke et valg jeg kommer til å ta impulsivt uten å tenke igjennom. Har kontaktet bedriften for en mulig løsning. Så får se. Kanskje det kan gjøres på riktig måte.
Det som fra andres synsvinkler er det beste for trådstarter er ikke nødvendigvis det som må gjøres (eller ikke gjøres) for at trådstarter skal klare å legge det bak seg og gå videre i livet. Personlig så forsøkte jeg å saksøke kommunen for å svikte fullstendig da jeg ble mobbet på barne- og ungdomsskolen. Ble ikke noe av, men alt som skulle til for at jeg skulle klare å gå videre og få det bedre var at jeg prøvde å gjøre noe med det slik at noen ble stilt til ansvar på en eller annen måte. Derfor, visst noe helsepersonell bryter noen lover eller regler som går negativt utover meg så er mitt første instinkt å rapportere dette til fylkeslegen/fylkesmannen selv om jeg vet det ikke vil føre til noe. Bare det å vite at det er rapportert og min forklaring av hva som har skjedd og hva jeg synes om det er notert ned et sted som kanskje ikke noe mer enn en liten kommentar på ett eller annet papir i en bunke på millioner av diverse dokumenter; det er nok.

Gjerne forklar her trådstarter nøyaktig hva som har skjedd (uten å gi info som gjør at du kan identifiseres, selvfølgelig) så er jeg veldig sikker på at du vil få mange nyttige tips til hva du kan gjøre. Slik som hvem du skal gå til for å evt. Rapportere noe som er enten lovbrudd eller regelbrudd. For ikke lenge siden ante jeg ikke engang hva en fylkeslege var for noe. Kun hørt ordet.
Sist endret av reflecteddark; 9. oktober 2021 kl. 14:37.