Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2094
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo. En dealer ble busta og politiet har tydligvis tatt fingeravtrykk fra beslaglagte sedler av han. Deriblandt kom mitt fingeravtrykk opp og jeg må på samtale med politiet imorgen...... hva faen. Har aldri vert borti det tror jeg. Noen her? Og hva burde jeg gjøre, bare nekte? Eller kreve advokat?
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Det siste året har politiet blitt ganske ekstreme i metoder. De går nesten for langt.
Er selv innblandet i sak der politiet får ganske hardt press fra advokatfirma jeg og mine venner bruker.
Advokatens råd til folk som har fått lignende henvendelser som du er å nekte å stille til avhør, si at du ikke har noen kommentar til deres spørsmål. Blir henlagt. Ikke svar på noen spørsmål. Eneste som skjer er at du blir felt for evt kjøp og du styrker siktelsen mot dealeren ved å ha vedkjent å ha kjøpt av han.
BRAND ∞ STRONG
Nekt.
De kan ikke bevise at han fikk sedlen av deg.
Du kan ha levert den i butikken å så har han fått den.

Det er kanskje usansynlig, men ikke umulig.
Sist endret av vindaloo; 7. mai 2021 kl. 01:17.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har rett til å nekte å forklare deg om du er innkalt som mistenkt, men oftest lønner det seg å forklare seg (sant eller usant) .
Hvis du har status som siktet har du krav på forsvarsadvokat.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
, si at du ikke har noen kommentar til deres spørsmål. Blir henlagt. Ikke svar på noen spørsmål. Eneste som skjer er at du blir felt for evt kjøp og du styrker siktelsen mot dealeren ved å ha vedkjent å ha kjøpt av han.
Vis hele sitatet...
Signerer dette bare at jeg ville vurdert å stille til avhør for å ikke fremstå som du har noe å skjule også bare spiller du dum der
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Kan være dealern du kjøpte av har sagt navnet ditt Til Politiet. Og at dealern vil være anonym.

Og regner med at det er dealern som sa til deg at de tok fingeravtrykk av sedlene og at politiet har nå innkalt deg til et avhør for og høre om hvilket kjennskap til denne personen du har da sier du at du ikke aner hvem dette er. Og visst de drar vi har bevis kortet så sier du at du ikke ønsker og forklare deg
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Nekt.
De kan ikke bevise at han fikk sedlen av deg.
Du kan ha levert den i butikken å så har han fått den.

Det er kanskje usansynlig, men ikke umulig.
Vis hele sitatet...

Mest sannsynlig er det ikke engang sedler de har funnet og sjekket. Skal mye til for at de driver å sjekker alle sedler da sedler som regel er dekka i masse avtrykk. Da skal isåfall ts være en god kjenning av politiet.

Tror heller de har funnet noen sms, sett anropshistorikk eller lignende og at de prøver å fiske.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nekt å avgi forklaring.

Jeg er kjent hos politiet, litt siden fant de 8gr cola og diverse ting hos meg på en fest med flere til stede. Alle nektet avhør, hele greia ble henlagt.

Hvis du begynner forklare deg, finner du bare på dumme ting de bruker mot deg.

Nekter du forklare deg, henlegger de fordi de ikke har noe å ta deg for
Har hørt om dna ifra våpen som har blitt solgt. Men aldri fingeravtrykk, har du blitt etterforsket siste 5år der de har tatt fingeravtrykk av deg? Har du tatt på en kloss?

Jeg TROR det er null sjangs for at politiet har tid til å sjekke sedler for avtrykk.

Snuten har finni meldinger og nå skal du i avhør.
Shut the fuck up friday

Det er ikke bevis for noe som helst annet enn at sedler går i sirkulasjon
Sist endret av sondreavik; 7. mai 2021 kl. 13:30.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yo. En dealer ble busta og politiet har tydligvis tatt fingeravtrykk fra beslaglagte sedler av han. Deriblandt kom mitt fingeravtrykk opp og jeg må på samtale med politiet imorgen...... hva faen. Har aldri vert borti det tror jeg. Noen her? Og hva burde jeg gjøre, bare nekte? Eller kreve advokat?
Vis hele sitatet...
Hvem har egentlig fortalt deg at fingeravtrykk er funnet på seddler? Politiet? Dealeren din?
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Hvem har egentlig fortalt deg at fingeravtrykk er funnet på seddler? Politiet? Dealeren din?
Vis hele sitatet...
Spør jeg også om.. Dette der er den tynneste skremminga jeg har hørt noen sinne!
Det er sikkert minst 10 forskjellige fingeravtrykk på enhver seddel, så hvordan har du tenkt at de skal komme noen vei med dette?

Må være dealeren din som har sagt dette? Tenkte seriøst ikke politiet i Norge var så dumme, eller vent nå...

Latterlig:'D du har ingenting å frykte om "fingeravtrykk" på en pengeseddel er eneste bevis mot deg ivertfall, så ha is i magen.
Sist endret av Heimdall-; 7. mai 2021 kl. 14:48.
Iskald makkapikk
Latterligste jeg har hørt
Når man telte opp STORE bunker for hånd brukte vi alltid hansker. Men fingeravtrykk på småbeløp trenger du ikke stresse over.
Sist endret av Polkos; 7. mai 2021 kl. 17:32.